LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belsimpel telefoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Drs. E. Blok
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2018 21:47

Belsimpel telefoon

Ongelezen bericht door Drs. E. Blok »

Geachte lezer,

Ik kreeg van mijn familie voor de Kerst een nieuwe apple iphone 8.0 via de firma Belsimpel.
Na twee en halve week gebruik wordt de telefoon na de laatste softwareupdate gloeiend heet bij 87% lading. Daarna is hij niet meer te resetten. Vervolgens ontlaadt het toestel in 30 minuten naar 2% lading en start hij weer bij 20% lading.
Als ik het toestel binnen 28 dagen, garantie t/m 31 dagen, retourneer aan Belsimpel, dan wil men het toestel repareren door de software opnieuw te installeren, hetgeen ik al had gedaan door de laatste ios update. Daarna weigert men mij het aankoopbedrag terug te betalen hoewel in hun reclamespots dit terugbetalen binnen 31 dagen wel als normale zaak wordt gesuggereerd.
Ik kan u alleen adviseren, koop nooit bij Belsimpel. Coolblue maakt deze problemen nooit.

Belsimpels slogan is veel beloven, weinig geven doet een consument in vreugde leven....

Drs. E. Blok

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Belsimpel telefoon

Ongelezen bericht door mahadma »

Coolblue maakt deze problemen nooit.

Eerst zien, dan geloven.

Moneyman
Berichten: 31720
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Belsimpel telefoon

Ongelezen bericht door Moneyman »

Drs. E. Blok schreef:Geachte lezer,

Ik kreeg van mijn familie voor de Kerst een nieuwe apple iphone 8.0 via de firma Belsimpel.
Na twee en halve week gebruik wordt de telefoon na de laatste softwareupdate gloeiend heet bij 87% lading. Daarna is hij niet meer te resetten. Vervolgens ontlaadt het toestel in 30 minuten naar 2% lading en start hij weer bij 20% lading.
Als ik het toestel binnen 28 dagen, garantie t/m 31 dagen, retourneer aan Belsimpel, dan wil men het toestel repareren door de software opnieuw te installeren, hetgeen ik al had gedaan door de laatste ios update. Daarna weigert men mij het aankoopbedrag terug te betalen hoewel in hun reclamespots dit terugbetalen binnen 31 dagen wel als normale zaak wordt gesuggereerd.
Ik kan u alleen adviseren, koop nooit bij Belsimpel. Coolblue maakt deze problemen nooit.

Belsimpels slogan is veel beloven, weinig geven doet een consument in vreugde leven....

Drs. E. Blok
Beste Drs,

Zoek anders eens op Coolblue op dit forum. Dan zul je zien dat je stelling onjuist is.

NeoDutchio
Berichten: 12785
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Belsimpel telefoon

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als wij alle adviezen ter harte gaan nemen kunnen wij nergens meer kopen.

U hebt recht op een deugdelijk product. U kunt een nieuwe telefoon eisen, mits reparatie goedkoper is. Als er een software probleem is, is dit goedkoper dan een nieuw toestel en zal er dus tot reparatie overgaan. Zo is de wet.
De herroepingsrecht waar u op doelt is voor ongebruikte artikelen. U mag iets uitpakken en iets testen om te kijken of het goed is. Als u het in gebruik neemt vervalt de herroepingsrecht.
Tot zo ver gaat alles netjes volgens de regeltjes.

Gesloten