LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beltonen via vodafone.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Sladjana

beltonen via vodafone.

Ongelezen bericht door Sladjana »

Doordat ik een advertentie zag in de metro over een sony-ericsson K700i toestel met mp3 functie als beltoon, heb ik meteen mijn provider gebeld met mededeling dat ik dat toestel zou willen bestellen. De mp3 ringtone was voor mij een van de belangrijkste functies waarom ik dit toestel heb gekozen. In de krant stond niet dat dit toestel eigen ingebrachte software heeft (dan de sony-ericsson software die ze in de toestellen normaal zetten), heb ik dat pas later kunnen lezen toen ik mijn toestel kreeg. Toen was het al laat om een opmerking te maken naar vodafone toe omtrent de functies van het toestel. Ik baal enorm dat ik geen beltonen of mp3's kan downloaden, omdat je ze moet kopen via sites die de auteursrechten geven. Dat betekent dat je dus voor elke Mp3 ongeveer 1 euro of meer moet neertellen. En anders kun je ze gratis downen (als je weet hoe). Wie kan mij helpen met dit probleem?
Mvg, Sladjana

Sletjana

Re: beltonen via vodafone.

Ongelezen bericht door Sletjana »

Ik zou het ook niet weten.

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: beltonen via vodafone.

Ongelezen bericht door Predicador »

Typisch geval van wat ze bij Vodafone digital rights management noemen. Het is immers niet de bedoeling dat je cd's ript en die mp3s vervolgens als ringtone gaat gebruiken.

Daarbij krijg je extra korting op de k700i als je de branded (dus met VOdafone software erop) versie neemt. De simlockvrije versie is ongeveer 200 euro duurder.

Dit is allemaal om piraterij tegen te gaan.

Chris de Boden
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 jun 2005 00:47

Re: beltonen via vodafone.

Ongelezen bericht door Chris de Boden »

Als je een beetje handig ben kun je d.m.v. een datakabel en wat zoekwerk op internet zelf de originele besturing erop zetten en bovendien verwijder je op die manier dus ook de simlock.

Als je het te moeilijk vind kun je ook een viavia kopen en daar staan adressen genoeg in (meestal van partikulieren) die die klus voor je willen klaren.

Zo heb ik op mijn Samsung UMTS telefoon ook de besturing vervangen met de volgende verbeteringen:
-Eindelijk mp3
-Loopt niet meer vast
-UMTS gaat veel sneller
-GPRS gaat veel sneller
-Alle soorten ringtones doen het en ik ben niet meer afhankelijk van de slechte vodafone ringtones.

Suc6

ps. ik doe dit niet voor anderen gezien ik me dan schuldig maakt aan een misdrijf!!!


Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: beltonen via vodafone.

Ongelezen bericht door Predicador »

Nadeel is dat je afstand doet van de fabrieksgarantie op het toestel als je zelf aan de software en simlock gaat sleutelen. OP het moment dat het misgaat, kan je dus op geen enkele manier de fabrikant aansprakelijk houden voor het probleem.

denniz27
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2005 10:01

Re: beltonen via vodafone.

Ongelezen bericht door denniz27 »

Bij Sony Ericsson is dat niet het geval bij de K750i bijvoorbeeld mag je zelf update zonder dat je garantie vervalt

Gesloten