LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BEN INTRO ABONNEMENT
BEN INTRO ABONNEMENT
Ik heb me in 1999 aangemeld bij de toenmalige BEN mobiele telefoon provider. Ik nam een BEN INTRO abonnement en alles was perfect (op de ontvangst in het begin na )
Na ieder jaar kon ik mijn contract een jaar verlengen en in ruil daarvoor kon ik een nieuw mobiel toestel uitzoeken (gratis of voor een klein bedrag).
Sinds dit jaar kan dit niet meer. Als ik nu een jaar wil verlengen dan krijg ik geen telefoon meer met de contractsvoorwaarden en prijzen die ik in 1999 had afgesloten. Als ik wel een nieuwe mobiel wil dan moet ik akkoord gaan met de nieuwe voorwaarden en prijzen, iets wat voor mij zeer nadelig is omdat dit gewoon veel meer geld kost.
Mag dit zomaar en is dit nou klanten van het eerste uur belonen? Nu moet ik elders een simlock vrij toestel kopen of een of ander prepaid pakket kopen om deze vervolgens simlock vrij te maken zodat ik nog gebruik kan maken van mijn mobiele telefonie abonnement. Ik vind het schandalig.
Sinds BEN T-Mobile is geworden is het bedrijf qua klantvriendelijkheid er ernstig op achteruit gegaan.
Na ieder jaar kon ik mijn contract een jaar verlengen en in ruil daarvoor kon ik een nieuw mobiel toestel uitzoeken (gratis of voor een klein bedrag).
Sinds dit jaar kan dit niet meer. Als ik nu een jaar wil verlengen dan krijg ik geen telefoon meer met de contractsvoorwaarden en prijzen die ik in 1999 had afgesloten. Als ik wel een nieuwe mobiel wil dan moet ik akkoord gaan met de nieuwe voorwaarden en prijzen, iets wat voor mij zeer nadelig is omdat dit gewoon veel meer geld kost.
Mag dit zomaar en is dit nou klanten van het eerste uur belonen? Nu moet ik elders een simlock vrij toestel kopen of een of ander prepaid pakket kopen om deze vervolgens simlock vrij te maken zodat ik nog gebruik kan maken van mijn mobiele telefonie abonnement. Ik vind het schandalig.
Sinds BEN T-Mobile is geworden is het bedrijf qua klantvriendelijkheid er ernstig op achteruit gegaan.
Re: BEN INTRO ABONNEMENT
raar verhaal ,het is al jaren zo dat je bij het verlengen,altijd verlengt op basis van de huidige tarieven, als jij beweert dat jouw abonnement nog steeds op een ben intro staat ,is het volgens mij jaren geleden dat je verlengd hebt.... en als je dit onvriendelijk vind,dan vertel ik je alvast iets ,alle Netwerken doen dit ,dus wen er maar aan !!
Als ik mijn abonnement verleng, dan betaal ik de prijzen die op DAT MOMENT gelden... Jij hebt dus jaren mazzel gehad! Ik heb nog nooit problemen gehad met T-Mobile en ben dik tevreden!!
Inderdaad, normaliter kun je bij T-Mobile (en ook daarvoor bij Ben) alleen tegen de huidige voorwaarden en tarieven verlengen. Als ze dat eerder niet hebben gedaan is dat een geweldige service geweest.
Overigens dwingen ze je nergens toe. Je mag gewoon door blijven bellen tegen de oude tarieven, maar dan moet je simpelweg niet verlengen.
Overigens dwingen ze je nergens toe. Je mag gewoon door blijven bellen tegen de oude tarieven, maar dan moet je simpelweg niet verlengen.
Nou ik ben niet de enige hoor die al jaren lang zijn abo verlengt met de oude voorwaarden en gewoon een telefoon kreeg... Dus zo bijzonder vind ik het niet. Maar ook service en klantvriendelijkheid is relatief natuurlijk
Ik heb in 1999 een contract afgesloten en mischien was het toen anders als nu maar zover ik weet kan T-Mobile niet van dat contract af.. Ze moeten mij voor de toen afgesproken tarieven hun diensten aanbieden. Dat een nieuwe telefoon bij verlenging daar los van staat kan ik begrijpen. Dus ik verleng simpelweg ook niet. Logisch want dat zou me veel geld kosten, iets wat T-Mobile mij zelf ook adviseerd.
Alleen wat nu als mijn mobiel kapot gaat door ouderdom of slijtage? Dan stelt T-Mobile mij niet in de gelegenheid om gebruik te kunnen maken van hun diensten waar ik per slot van rekening een contract voor heb afgesloten. En dat elk netwerk dit tegenwoordig doet weet ik ook wel... maar dat was met Ben dus nooit zo... en dit beviel mij uiteraard prima. Maarja T-Mobile is Duits wat wil je!!!?!?!
Ik heb in 1999 een contract afgesloten en mischien was het toen anders als nu maar zover ik weet kan T-Mobile niet van dat contract af.. Ze moeten mij voor de toen afgesproken tarieven hun diensten aanbieden. Dat een nieuwe telefoon bij verlenging daar los van staat kan ik begrijpen. Dus ik verleng simpelweg ook niet. Logisch want dat zou me veel geld kosten, iets wat T-Mobile mij zelf ook adviseerd.
Alleen wat nu als mijn mobiel kapot gaat door ouderdom of slijtage? Dan stelt T-Mobile mij niet in de gelegenheid om gebruik te kunnen maken van hun diensten waar ik per slot van rekening een contract voor heb afgesloten. En dat elk netwerk dit tegenwoordig doet weet ik ook wel... maar dat was met Ben dus nooit zo... en dit beviel mij uiteraard prima. Maarja T-Mobile is Duits wat wil je!!!?!?!
En hier ga je dus echt de mist in. Of jij wel of geen telefoon hebt is geen probleem van T-Mobile. Ze hebben er geen zak mee te maken. Je krijgt van T-Mobile een SIMkaart, het recht om gebruik te maken van hun netwerk en het recht om een x aantal minuten te verbellen voor een x bedrag. Met welke telefoon je van dat netwerk gebruik maakt is niet hun probleem.
Zo gaat dat in de grote mensen wereld.
Zo gaat dat in de grote mensen wereld.
Tja maar ik zit met mijn 1.85 cm en 95 kilo duidelijk in de kleine mensen wereld, dus voor mij gaat dat niet op. Waarom kreeg ik een telefoon toen ik me aanmeldde dan? Niet een simkaart. Een telefoon, een oplader een simkaart en een abo. Maargoed ji zal het zoals altijd veel beter weten, maarja dat is gelukkig ook relatief!
Ze geven een korting op een nieuwe telefoon om je als klant binnen te trekken. Toen heb je een abo afgesloten onder de toen geldende voorwaarden. Als je een nieuwe telefoon wilt, zul je dus ook een nieuw abo af moeten sluiten onder de nu geldende voorwaarden. Als je dat niet wilt, krijg je geen nieuwe telefoon.
Die telefoon staat echter volledig los van de het abo. Als je de moeite had genomen om de algemene voorwaarden door te lezen had je dat geweten.
Die telefoon staat echter volledig los van de het abo. Als je de moeite had genomen om de algemene voorwaarden door te lezen had je dat geweten.
He vraagteken volgens mij is je gedachtengang ook net een vraagteken. Ook ik heb altijd verlengd tegen dezelfde voorwaarden (ben intro 0). Immers daarvoor heb ik destijds getekend. Het feit dat het nu eenzijdig is veranderd door T mobile wil niet zeggen dat het rechtvaardig is en dat het maar voor zoete koek moet worden aangenomen, maar het kan best wel zijn dat jij nog in de luiers zat in 1999 en dat je pas sindskort over een gsm mag beschikken...........
Verder heb ik van kennissen begrepen dat zij nog steeds onder de oude voorwaarden kunnen verlengen bij Telfort
Verder heb ik van kennissen begrepen dat zij nog steeds onder de oude voorwaarden kunnen verlengen bij Telfort
mijn buurman heeft al 12 jaar een abonnement en belt nog steeds tegen het tarief wat ie toen afsprak, een nieuw mobieltje krijgt ie ook nog af en toe. ikzelf pak ieder jaar een nieuw abo en koop zelf de telefoon is ook goedkoop, tenzij je natuurlijk alle toeters en bellen wilt op je toestel.ik heb er nog wel een liggen net `n half jaar oud zonder al te veel poespas en gaat zeker nog jaren mee.
Chef: dat is heel knap, want T-Mobile heeft het beleid jaren geleden veranderd, nog tijdens de Ben-tijd zelfs. Sowieso teken je per definitie voor de nieuwe algemene voorwaarden als je verlengd. Verlengen tegen de oude tarieven is ook niet meer mogelijk. Vroeger wel, maar dan kreeg je meestal een goedkoop toestel.
TomTom: je hebt het waarschijnlijk over KPN, want Ben / T-Mobile is in 1998 begonnen. KPN zou overigens kunnen; het Flexibel abo is al jaren ongewijzigd. Maar goed, dat is dan ook een asociaal duur abo.
TomTom: je hebt het waarschijnlijk over KPN, want Ben / T-Mobile is in 1998 begonnen. KPN zou overigens kunnen; het Flexibel abo is al jaren ongewijzigd. Maar goed, dat is dan ook een asociaal duur abo.
Ik neem de moeite niet om die kleine vervelend lettertjes te lezen nee. Maar vergeet niet dat ik ook in de kleine mensen wereld zit en daar gelden andere regels.
Ik heb nooit een abo afgesloten met korting op een telefoon. Ik heb een pakket gekocht. En pakket betekend alles in 1. Toestel was dus gratis dus als je al van korting kan spreken dan was dat 100% korting.
Hoe dan ook, wat jij of een ander er ook van vind.... mijn mening is duidelijk en simpel en ik sluit me dus ook geheel aan bij Chef...
T-Mobile heeft mij altijd een toestel gegeven als ik verlengde.. Dit hebben ze gedaan tot 2004.... en toen kon het opeens niet meer. Dus hoe jij er bij komt dat ze dat tijdens de Ben tijd al hun voorwaarden hebben veranderd ??? het zal wel... maar ik kreeg altijd een telefoon. no problemo.
Ik vind het belachelijk en klant onvriendelijk van TMobile. Je begrijpt dat dit kleine mensje ook een grote mensen klachten brief heb geschreven aan Tmobile. Ik vind het asociaal en een lagere school voorbeeld van hoe je niet met klanten moet omgaan en zeker niet klanten van het eerste uur. Het is allemaal een geld kwestie, dat is het enige waar het hun om gaat, niet om service of klantvriendelijkheid. Hell het zou Wanadoom kunnen zijn.
Ik heb nooit een abo afgesloten met korting op een telefoon. Ik heb een pakket gekocht. En pakket betekend alles in 1. Toestel was dus gratis dus als je al van korting kan spreken dan was dat 100% korting.
Hoe dan ook, wat jij of een ander er ook van vind.... mijn mening is duidelijk en simpel en ik sluit me dus ook geheel aan bij Chef...
T-Mobile heeft mij altijd een toestel gegeven als ik verlengde.. Dit hebben ze gedaan tot 2004.... en toen kon het opeens niet meer. Dus hoe jij er bij komt dat ze dat tijdens de Ben tijd al hun voorwaarden hebben veranderd ??? het zal wel... maar ik kreeg altijd een telefoon. no problemo.
Ik vind het belachelijk en klant onvriendelijk van TMobile. Je begrijpt dat dit kleine mensje ook een grote mensen klachten brief heb geschreven aan Tmobile. Ik vind het asociaal en een lagere school voorbeeld van hoe je niet met klanten moet omgaan en zeker niet klanten van het eerste uur. Het is allemaal een geld kwestie, dat is het enige waar het hun om gaat, niet om service of klantvriendelijkheid. Hell het zou Wanadoom kunnen zijn.
Als je je abbonement met een nieuw toestel wil verlengen met een gratis toestel dan moet je nieuwe voorwaardes WEL accepteren. T-Mobile betaalt voor die toestel namelijk!
Normale gang van zaken bij alle providers.
Anders moet je genoegen nemen met je Nokia 3310.
Normale gang van zaken bij alle providers.
Anders moet je genoegen nemen met je Nokia 3310.
Had ik maar een nokia 3310!
Flauwekul!T-Mobile betaalt voor die toestel namelijk!
Je betaalt zélf voor het toestel. Als je geen nieuw toestel wil kun je namelijk gewoon een SIM-only nemen, dan betaal je de HELFT van het normale tarief. Reken zelf maar uit (per abo verschillend uiteraard) hoeveel die "gratis" gsm je dan kost.
PS: is de 3310 überhaupt nog leverbaar?
Vernieuwen met een oud abonnement kan niet meer sinds de introductie van de eerste Relax abonnementen. En dat is ook heel logisch. De dienst die je afnam in 1999 en de prijs die je hiervoor betaalt, staat in geen verhouding met de dienst(en) die je nu afneemt. Qua netwerk, bereik en diensten is er toch wel het nodige verbeterd. Dan is het niet gek dat de aanbieder inmiddels verwacht dat je daar de bijbehorende prijs voor betaald.
Je kunt niet voor een duppie op de eerste rang blijven zitten.
En natuurlijk mag dat 'zomaar'. Je contract is om, dus TM heeft geen enkele verplichting wat dat betreft.
Je kunt niet voor een duppie op de eerste rang blijven zitten.
En natuurlijk mag dat 'zomaar'. Je contract is om, dus TM heeft geen enkele verplichting wat dat betreft.
nl1sms
Had ik maar een nokia 3310!
Die heb ik........................
En dan..........................??????
Mijn reactie op mijn schriftelijke klacht bij T-Mobile binnen gekregen.... ze blijven bij hun standpunt en kunnen hier niets aan veranderen. Ik krijg geen nieuwe telefoon als ik mijn contract verleng. Punt. Vraag me af of er een onafhankelijke instelling is die hier een bindend oordeel over kan geven naast een rechter?
Ja, de geschillencommissie telecom. Kost je 35 euro en als je gelijk krijgt, krijg je het geld weer terug. Als je dus 35 euro kwijt wilt moet je daar vooral naar toe gaan. Je verliest het namelijk zonder twijfel.
oh ja das waar... jij was rechter en inhoudelijk volledig op de hoogte van mijn zaak... nou verloren strijd dan als jij het zegt zal het waar zijn, zal het maar niet doen.
pffffffffffffff..
pffffffffffffff..