LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben.nl klacht mobiel internet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
p1erre

Ben.nl klacht mobiel internet

Ongelezen bericht door p1erre »

Ik heb een Ben sim-only abbonement, en omdat ik in het buitenland verbleef had ik mijn internetbundel tijdelijk uitgeschakeld.

En je raadt het al, eenmaal terug in Nederland (eind juni) was ik vergeten dat mijn internetbundel uit stond, ik heb mijn 3G aangezet op mijn telefoon en ben vrolijk gaan internetten. Tot ik 2 juli een sms-je kreeg van Ben dat mijn abbonement afgesloten werd omdat ik over mijn maandelijkse limiet heen zat. Ik moest 150,- per direct betalen om weer te kunnen bellen/sms-en.

Dus ik heb gelijk naar de klantenservice gebeld en daar kreeg ik te horen dat mijn internetbundel uit stond, en dat ik wel veel data heb gebruikt. Het gaat over ruim 100,- euro over juni en 270,- euro in juli. De medewerkster zei hierbij dat ze na het verbruik van 7mb buiten de bundel een sms-je hebben gestuurd, maar dit sms-je heb ik niet ontvangen, anders had ik mijn internetbundel direct weer aangezet en de kosten niet zo hoog laten oplopen natuurlijk. Dit vermeldt Ben op haar website:
Je kunt zonder internet bundel gebruik maken van mobiel internet. Je betaalt dan per MB. Wanneer je meer dan 7 MB aan data verbruikt is het voordeliger om een internetbundel aan je abonnement toe te voegen. Je ontvangt daarover een sms en een e-mail.
Ik heb dus over een periode van niet eens 14 dagen waarin ik grofweg 370mb (€1,02 per MB) aan internet verbruikt zou hebben, wat me heel sterk lijkt omdat ik hooguit naast het updaten van apps (enkele mb's) en downloaden van foto's verder niks gedownload heb. En ik heb geen waarschuwing per sms of email na 7mb ontvangen van Ben.

Ik heb hier dan ook telefonisch een klacht over ingediend bij Ben.
De klacht heb ik 2 juli ingediend, ik kreeg te horen dat het 3-5 werkdagen zou duren voordat ik bericht zou krijgen per e-mail. Na geen bericht heb ik 7 werkdagen later weer contact op genomen. Dit maal kreeg ik te horen dat door drukte mijn klacht nog niet in behandeling was genomen, maar dit zou met spoed gebeuren en binnen 2-3 werkdagen zou ik zeker iets horen. Na 5 werkdagen had ik weer niks gehoord, en hing ik weer aan de telefoon. Helaas zou het nu weer een aantal werkdagen duren voordat ik toch echt bericht zou krijgen over mijn klacht.

Ik word dus voortdurend aan het lijntje gehouden door Ben, waardoor ik steeds weer terug moet bellen naar de klantenservice a 0,35 per minuut buiten mijn bundell! Deze maand ben ik dus zeker al 20-30 euro extra kwijt met het bellen naar de klantenservice.

Eigen schuld dikke bult zul je denken, maar ik vind het uiterst merkwaardig dat ik in zo'n korte tijd zoveel data verbruikt heb, en schandalig dat ik pas na 370 euro bericht krijg dat ik over mijn limiet zit. Om nog niet te spreken van de manier waarop ik door de klantenservice behandelt wordt.

Tijd dus voor een officiële klacht als ik voor het einde van deze week niet benadert ben door de klantenservice van Ben. Om mijn klacht te onderbouwen zoek ik alleen nog naar bronnen (bijv. van Opta) waar staat dat mobiele telefoon providers je moeten waarschuwen als je een x-aantal MB of Euro's buiten je bundel gaat. Hiermee moet ik denk ik al voldoende hebben om de 370 euro naar pakweg 10 euro terug te kunnen brengen denk ik? Al blijft het natuurlijk lastig om aan te tonen dat ik geen SMS of e-mail ontvangen heb met een waarschuwing.

devious

Re: Ben.nl klacht mobiel internet

Ongelezen bericht door devious »

briljant

Maar je provider heeft dat berichtje wel verstuurd, jij hebt het alleen niet gelezen.
Verder blijf ik de prijs voor het mobieleinternet echt buitensporig hoog vinden. Zogenaamd door een duur netwerk, feitelijk door winstbejag.

p1erre

Ze zeggen dat ze een bericht verstuurd hebben, maar ik heb echt geen sms of email ontvangen.

Want als ik een sms ontvangen had, zou ik gelijk mijn internetbundel weer aangezet hebben en was de schade beperkt gebleven...

devious

aan de andere kant:

je weet zelf heel goed dat je zelf bent vergeten je bundel te aktiveren. Coulance gun ik je wel, maar feitelijk is dit je eigen schuld. En dan probeer je door een niet gekregen SMS ( da's overigens geen verplichting van je provider, maar een extra service voor jezelf ) je geld terug te krijgen? Hmm, accepteer je eigen domme aktie en neem er lering uit.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

p1erre schreef:Om mijn klacht te onderbouwen zoek ik alleen nog naar bronnen (bijv. van Opta) waar staat dat mobiele telefoon providers je moeten waarschuwen als je een x-aantal MB of Euro's buiten je bundel gaat. Hiermee moet ik denk ik al voldoende hebben om de 370 euro naar pakweg 10 euro terug te kunnen brengen denk ik? Al blijft het natuurlijk lastig om aan te tonen dat ik geen SMS of e-mail ontvangen heb met een waarschuwing.
Een ietsie pietsie klein probleempje hier.Je bent niet buiten je bundel gegaan, want je bent zelf zo bijdehand geweest om die uit te zetten. Ronduit schandalig dat je dan je eigen fout maar even via negatieve publiciteit op Ben wil verhalen.

p1erre

devious schreef:aan de andere kant:

je weet zelf heel goed dat je zelf bent vergeten je bundel te aktiveren. Coulance gun ik je wel, maar feitelijk is dit je eigen schuld. En dan probeer je door een niet gekregen SMS ( da's overigens geen verplichting van je provider, maar een extra service voor jezelf ) je geld terug te krijgen? Hmm, accepteer je eigen domme aktie en neem er lering uit.
Ja dat weet ik, is ook stom van mijzelf geweest en ik trek hier zeker mijn lering uit. Het is mij niet duidelijk, staat ook als laatste in mijn openingspost, of het een verplichting of service is van de provider om een waarschuwing te sturen na een x-aantal MB of een bedrag buiten je bundel, vandaar dat ik hier om meer info/bronnen vraag.

Daar komt bij dat ik 370 euro wel een erg hoog bedrag vind, en dat ik geen enkele controle heb of ik daadwerkelijk zoveel data heb verbruikt. Volgens mijn data vebruiks app zou ik in de hele maand juli 30MB 3G hebben verbruikt, dus van de 370MB binnen amper 14 dagen krijg ik een heel tegenstrijdig gevoel...

En daar nog eens bovenop dat ik zeer ontevreden ben over de klantenservice van Ben. Bij het indienen van mijn klacht zei een Ben medewerkster dat ik het bedrag teruggestort zou krijgen omdat ik geen SMS heb ontvangen, ook al stond dit wel bij hun in het systeem? Maar ze moest de klacht nog wel invoeren in het systeem, en ze kon mij geen e-mail bevestiging sturen ter conformatie van deze klacht. Het klinkt mij erg vaag in de oren, en omdat ik vervolgens helemaal geen bericht meer ontvang begin ik het allemaal steeds vreemder te vinden.

Een melding hiervan op een consumentenforum lijkt mij wel op zijn plaats om andere consumenten voor deze 'fout' te behoeden.

devious

p1erre schreef:...Daar komt bij dat ik 370 euro wel een erg hoog bedrag vind, en dat ik geen enkele controle heb of ik daadwerkelijk zoveel data heb verbruikt. Volgens mijn data vebruiks app zou ik in de hele maand juli 30MB 3G hebben verbruikt, dus van de 370MB binnen amper 14 dagen krijg ik een heel tegenstrijdig gevoel...

En daar nog eens bovenop dat ik zeer ontevreden ben over de klantenservice van Ben. Bij het indienen van mijn klacht zei een Ben medewerkster dat ik het bedrag teruggestort zou krijgen omdat ik geen SMS heb ontvangen, ook al stond dit wel bij hun in het systeem? Maar ze moest de klacht nog wel invoeren in het systeem, en ze kon mij geen e-mail bevestiging sturen ter conformatie van deze klacht. Het klinkt mij erg vaag in de oren, en omdat ik vervolgens helemaal geen bericht meer ontvang begin ik het allemaal steeds vreemder te vinden...
En daar heb je weer een goed punt. Vraag eerst de gespecificeerde rekening. Je hoeft em pas te betalen nadat je em hebt gehad. En dien een officiële klacht in. En daarna kun je alsnog overwegen om naar de Geschillencommissie te gaan, juist omdat Ben niet reageert op je klacht. En dat kan verrassend voordelig voor je uitpakken.

haticeyusma

Ongelezen bericht door haticeyusma »

Ik ben sinds kort een klant van Ben.nl. Echter heb ik volgens Ben mijn internet bundel van 1000 Mb plus extra 2000 Mb internet verbruikt terwijl ik op 99 % WIFI zit. Ik kontroleer altijd of de wifi verbonden is en dit is altijd het geval als ik thuis ben. Hoe kan ik kosten hebben gemaakt als mijn telefoon wifi vind en verbind? Mijn zoon heeft een maand geleden het zelfde probleem gehad met Ben.nl. Ik heb Forums op internet bekeken over dit probleem en tot mijn verbazing zie ik dat er meer mensen zijn die op deze manier onterecht rekeningen krijgen van Ben. ik zit nu HELAAS 2 jaar vast aan Ben en wil toch niet elke keer dit meemaken. Maar het kan in Nederland toch niet zo zijn dat een bedrijf als Ben dit ongestraft kan doen.
Als we ze hiermee confronteren geven ze als advies dat we de internet data uit moeten zetten en alleen wifi aan moeten hebben.
Ik weet dat alle smartphones wifi boven de internetdata van de tel provider kiezen dus de advies begrijp ik dan ook niet.

Wat kan ik doen. Is er echt niemand die in deze onderwerp gedupeerde kan helpen?

atesli

Ongelezen bericht door atesli »

Een smartfone zal het sterkste signaal kiezen.
Mijn i-phone kiest sinds de update naar 4G Max , de 4G verbinding omdat dat signaal veel sterker is dan mijn WIFI in mijn slaapkamer.

Gesloten