En je raadt het al, eenmaal terug in Nederland (eind juni) was ik vergeten dat mijn internetbundel uit stond, ik heb mijn 3G aangezet op mijn telefoon en ben vrolijk gaan internetten. Tot ik 2 juli een sms-je kreeg van Ben dat mijn abbonement afgesloten werd omdat ik over mijn maandelijkse limiet heen zat. Ik moest 150,- per direct betalen om weer te kunnen bellen/sms-en.
Dus ik heb gelijk naar de klantenservice gebeld en daar kreeg ik te horen dat mijn internetbundel uit stond, en dat ik wel veel data heb gebruikt. Het gaat over ruim 100,- euro over juni en 270,- euro in juli. De medewerkster zei hierbij dat ze na het verbruik van 7mb buiten de bundel een sms-je hebben gestuurd, maar dit sms-je heb ik niet ontvangen, anders had ik mijn internetbundel direct weer aangezet en de kosten niet zo hoog laten oplopen natuurlijk. Dit vermeldt Ben op haar website:
Ik heb dus over een periode van niet eens 14 dagen waarin ik grofweg 370mb (€1,02 per MB) aan internet verbruikt zou hebben, wat me heel sterk lijkt omdat ik hooguit naast het updaten van apps (enkele mb's) en downloaden van foto's verder niks gedownload heb. En ik heb geen waarschuwing per sms of email na 7mb ontvangen van Ben.Je kunt zonder internet bundel gebruik maken van mobiel internet. Je betaalt dan per MB. Wanneer je meer dan 7 MB aan data verbruikt is het voordeliger om een internetbundel aan je abonnement toe te voegen. Je ontvangt daarover een sms en een e-mail.
Ik heb hier dan ook telefonisch een klacht over ingediend bij Ben.
De klacht heb ik 2 juli ingediend, ik kreeg te horen dat het 3-5 werkdagen zou duren voordat ik bericht zou krijgen per e-mail. Na geen bericht heb ik 7 werkdagen later weer contact op genomen. Dit maal kreeg ik te horen dat door drukte mijn klacht nog niet in behandeling was genomen, maar dit zou met spoed gebeuren en binnen 2-3 werkdagen zou ik zeker iets horen. Na 5 werkdagen had ik weer niks gehoord, en hing ik weer aan de telefoon. Helaas zou het nu weer een aantal werkdagen duren voordat ik toch echt bericht zou krijgen over mijn klacht.
Ik word dus voortdurend aan het lijntje gehouden door Ben, waardoor ik steeds weer terug moet bellen naar de klantenservice a 0,35 per minuut buiten mijn bundell! Deze maand ben ik dus zeker al 20-30 euro extra kwijt met het bellen naar de klantenservice.
Eigen schuld dikke bult zul je denken, maar ik vind het uiterst merkwaardig dat ik in zo'n korte tijd zoveel data verbruikt heb, en schandalig dat ik pas na 370 euro bericht krijg dat ik over mijn limiet zit. Om nog niet te spreken van de manier waarop ik door de klantenservice behandelt wordt.
Tijd dus voor een officiële klacht als ik voor het einde van deze week niet benadert ben door de klantenservice van Ben. Om mijn klacht te onderbouwen zoek ik alleen nog naar bronnen (bijv. van Opta) waar staat dat mobiele telefoon providers je moeten waarschuwen als je een x-aantal MB of Euro's buiten je bundel gaat. Hiermee moet ik denk ik al voldoende hebben om de 370 euro naar pakweg 10 euro terug te kunnen brengen denk ik? Al blijft het natuurlijk lastig om aan te tonen dat ik geen SMS of e-mail ontvangen heb met een waarschuwing.