LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Rob Moonen
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2011 09:49

Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door Rob Moonen »

Ik heb voor mijn dochter een Ben sim only abonnement afgesloten van €19,99 zonder internet bundel.
Ze heeft mijn oude iphone 1G die toendertijd al te brak was om internet te ontvangen.

De telefoon was niet voor internet geconfigureerd is (Dataroaming staat permanent uit en de tel is niet VPN geconfigureerd) en gebruikt internet enkel via wifi, tenminste dat dacht ik.

Op de rekening staat een enorme hoeveelheid data verkeer, uiteraard buiten de bundel, kosten €108,72
Met Ben contact opgenomen en de zaak voorgelegd met de vraag hoe dat kan?

Antwoord : iphones staan permanent in verbinding met internet, dat kunt u zelf niet uitzetten, dat moet de Applestore doen.

Maar ik wil helemaal geen internet verbinding met Ben, kunt u dat uitzetten? Nee
Kunt u dat misschien kenbaar maken aan uw klanten dan? Ja, dat zouden we eigenlijk moeten doen

Heeft iemand gelijksoortige ervaringen?

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door trebelski »

Optie in Netwerk "Mobiele Data" uitschakelen?

Rob Moonen
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2011 09:49

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door Rob Moonen »

alles stond uit! Dus ik vraag me af hoe dan toch dataverkeer kan plaatsvinden...

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door trebelski »

Rob Moonen schreef:alles stond uit! Dus ik vraag me af hoe dan toch dataverkeer kan plaatsvinden...
Het feit dat als ik alles uitschakel van mijn 3G ik nog steeds internet heb via Wi-Fi dus ergens blijft er inderdaad kennelijk iets open staan. Daar ben je in jou geval mooi klaar mee. Stel de vraag hier eens.
http://www.iphoneforum.nl/

Montgomeryy
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2011 19:21

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door Montgomeryy »

Wij hadden, en hebben precies dezelfde ervaring! De rekening is onderhand opgelopen tot over de 200 Euro. Ben claimt inderdaad dat het internet niet uit gezet KAN worden, maar rekent inmiddels wel 2,50 per MB, terwijl onbeperkt internet 10 euro kost! Een feitje is dat Ben GELUKKIG wel je internetsnelheid vertraagd zodra je op de 1 GB zit (1000 MB, = 2,500 Euro).

Het leuke is dat het om een abonnement van 7,00 per maand gaat, en door de onverwachts hoge rekening hadden we een betalingsachterstand (ineens een rekening van 150 euro MEER dan 7 euro).
Zelfs met het downloaden van een custom app is het probleem niet opgelost.

Waarom kan ik er niet voor kiezen GEEN internet service aanbieding op de telefoon te krijgen? Waarom kan Ben zoveel winst maken op consumenten die hiervan de dupe zijn? Voor hetzelfde internet wordt aan andere mensen 10 euro gevraagd, maar zodra er geen abonnement is, wordt er 2,50 per MB gevraagd. Het kost een bedrijf als Ben geen cent meer of minder.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door atesli »

Bij alle providers staat standaard het internet open.
Data roaming uitschakelen heeft geen zin, dat is voor het buitenland.
I-Phones maken vrijwel constant gebruik van internet.
Ook de APPs willen maar al te graag online, buiten het WIFI bereik zullen ze een verbinding maken via het BEN netwerk.

Beste kan je in je internetinstellingen de verbinding met BEN verwijderen.
Volgens mij kan BEN het wel uitschakelen, T-Mobile kan het dus zou het bij BEN ook moeten kunnen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door BBCS »

Met alle respect, toch vind ik het nu wel eigen schuld dikke bult.

Het is nu algemeen bekend dat de iPhone een internet verbinding vereist.

Wil je dat niet, moet je ook geen iPhone kopen.

Een smartphone is een mobiele multimedia computer waarbij internet verbinding een vereiste is.

Daar valt niet over te discussiëren.

En toch lees ik de verontwaardigde reacties van mensen die toch een smartphone gekocht hebben en zitten te klagen dat die smartphone verbinding heeft met internet.

Neem een internet abo, en je bent van de ellende af.
Hoe simpel kan het zijn! :mrgreen:

Dat is hetzelfde als je een mobiele telefoon gaat kopen en gaat klagen dat die verbinding met het mobiele telefonienetwerk gaat maken.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Doe eens niet zo dom BBCS, bellen daar kies je voor, verbinding met internet maken niet. Dat gebeurt zomaar. En dat het algemeen bekend is slaat ook nergens op. Geen eigen schuld dus, wel een dikke bult :(

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door BBCS »

Ouwe aap schreef:Doe eens niet zo dom BBCS, bellen daar kies je voor, verbinding met internet maken niet. Dat gebeurt zomaar. En dat het algemeen bekend is slaat ook nergens op. Geen eigen schuld dus, wel een dikke bult :(
Helaas begrijp je het niet. :cry:

Een smartphone vereist een internet verbinding.
Dan kunnen mensen wel eigenwijs doen en een smartphone kopen met de eis dat die smartphone geen verbinding mag maken met internet.
Het punt is wat men wilt, niet kan.

Dat ding heeft een internet verbinding nodig. Of je het wilt of niet.

I
k heb voor mijn dochter een Ben sim only abonnement afgesloten van €19,99 zonder internet bundel.
Je hebt die iPhone verkeerd gekocht.
Je wilt niet dat die iPhone verbinding maakt met internet, terwijl die iPhone een internet verbinding vereist.

Wil je niet dat de telefoon geen verbinding maakt met internet, leg die iPhone dan in de kast en koop een ander toestel voor je dochter.

We kunnen hier lang over discussiëren, maar die iPhone kan niet zonder een internet verbinding. Dat ding vereist een internet verbinding.
Wil je dat niet, moet je geen iPhone kopen.
Zo simpel is het.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Ik heb een smart phone welke alleen maar verbinding maakt met internet wanneer ik dat wil en zo hoort het !

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door adSolvendum »

BBCS schreef:Een smartphone vereist een internet verbinding.
atesli schreef:Volgens mij kan BEN het wel uitschakelen, T-Mobile kan het dus zou het bij BEN ook moeten kunnen.
Hmmm.
BBCS schreef:Dan kunnen mensen wel eigenwijs doen en een smartphone kopen met de eis dat die smartphone geen verbinding mag maken met internet.
TS had hem nog ergens in de kast liggen. TS heeft ook geen eis gehad, maar enkel niet de verwachting gekoesterd getrakteerd te worden op een gepeperde rekening terwijl TS alles wat met internet te maken had geblokkeerd had.
BBCS schreef:Het punt is wat men wilt, niet kan.
Kennelijk was het de bedoeling te bellen met dat ding, meer niet, misschien een sms-je of wat. Kan dat dan niet met een smart phone, alleen maar bellen? Om te bellen heeft men toch geen internet nodig, zolang als het geen voip is? Niet zo smart dus.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door BBCS »

adSolvendum schreef:
BBCS schreef:Het punt is wat men wilt, niet kan.
Kennelijk was het de bedoeling te bellen met dat ding, meer niet, misschien een sms-je of wat. Kan dat dan niet met een smart phone, alleen maar bellen? Om te bellen heeft men toch geen internet nodig, zolang als het geen voip is? Niet zo smart dus.
Dan moet men geen smartphone kopen.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Chanceless...

mzuri
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 sep 2011 18:24

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door mzuri »

Vlg Angel1978 in jan. ofzo
"In dit topic gaat het om een iphone zie ik.. Die heb ik zelf.
Daar is het zelfs simpel mbv een schuifje uit te zetten.. De telefoon wordt daarmee niets anders dan een apparaat dat kan bellen / smsen en verbinding kan maken met een wifi.."

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door BBCS »

Ouwe aap schreef:Ik heb een smart phone welke alleen maar verbinding maakt met internet wanneer ik dat wil en zo hoort het !
Dat dacht ik van die van mijn ook.

Ik zie het zelf zo:

Mensen kopen een smartphone (die internet verbinding vereist), maar willen niet dat die verbinding maakt met internet.

Dat is hetzelfde als men een gps navigatie koopt, en men wilt niet dat die navigatie verbinding maakt met de gps satellieten.

Ik weet ook wel dat sommige mensen een smartphone kopen voor het hoge bling bling gehalte, maar niet weten wat ze kopen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door BBCS »

Ouwe aap schreef:Chanceless...
Omdat men stront eigenwijs is.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door adSolvendum »

BBCS schreef:Dan moet men geen smartphone kopen.
Rob Moonen schreef:Ze heeft mijn oude iphone 1G die toendertijd al te brak was om internet te ontvangen.
De beste man had hem al.
BBCS schreef:Mensen kopen een smartphone (die internet verbinding vereist)
Gelukkig heeft Ouwe Aap een smart phone die wel smart genoeg is om ook alleen te kunnen bellen. Ze bestaan dus...

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Ik begrijp dat die mensen er zijn en dat ze een veel te geavanceerd toestel kopen welke ze niet begrijpen. Dat is hier echter niet aan de orde. En je zou een keuze moeten hebben om het toestel geen verbinding met het internet te laten maken.
Jou reactie is way too kort door the bocht !

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door WillemV »

BBCS schreef:We kunnen hier lang over discussiëren, maar die iPhone kan niet zonder een internet verbinding. Dat ding vereist een internet verbinding.
Wat een flauwekul weer. Dat is helemaal niet waar, dat een iPhone niet zonder een internet verbinding 'kan'. Waar haal je het vandaan. :roll:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door GJvdZ »

WillemV schreef:
BBCS schreef:We kunnen hier lang over discussiëren, maar die iPhone kan niet zonder een internet verbinding. Dat ding vereist een internet verbinding.
Wat een flauwekul weer. Dat is helemaal niet waar, dat een iPhone niet zonder een internet verbinding 'kan'. Waar haal je het vandaan. :roll:
Inderdaad. Als de iPhone alleen kan werken met een internetverbinding dan zou dat beteken dat het ding onbruikbaar is als je even geen dekking hebt. En dat is niet zo. Een iPhone (net als iedere ander device met een internetverbinding, gebruikt alleen de internetverbinding als een applicatie dat nodig heeft. Als je geen online apps gebruikt dan gebruik je ook geen data.

Gezien de hoeveelheid problemen die mensen hebben met het begrijpen van de werking van dit soort apparaten is het misschien een gat in de markt om leuke cursussen te gaan aanbieden :-)

Gesloten