T.Dijkman schreef:Is het moraal van het verhaal dan echt zo moeilijk te bevatten?
Het gaat mij om de hoogte van het bedrag. Dat het allemaal staat vastgesteld in de algemene voorwaarden geloof ik meteen. Dat betekent niet dat de kosten voor een geautomatiseerd proces zo belachelijk hoog moeten zijn.
Ik mag toch hopen dat mijn punt nu een klein beetje duidelijk is in slecht-lezend Nederland. Ik wist dat de vakken Nederlands om middelbare en hoge scholen van zeer bedenkelijk niveau zijn tegenwoordig maar dit slaat alles.
Ik ga mij ook niet meer vergapen aan meningen van mensen die moeite hebben met het lezen van een stuk tekst. Ik zie zelfs accounts die rond de 40.000 berichten hebben gepost op dit forum! Hebben deze mensen dan zo verschrikkelijk weinig zinnigs te doen?! Wellicht is een baan een idee?
De moraal van het verhaal is dat jij de uiterste betaaldatum + 1 dag te laat betaald hebt. Vervolgens ga je hier hoog van de toren zitten blazen dat je aansluitingskosten moet betalen omdat bent afgesloten.
Over het al of niet zinnig iets te doen hebben is niet jouw probleem, let jij in het vervolg maar dat je niet te laat betaald want anders heb je de volgende keer zomaar een incassobureau aan je broek en die kosten nog meer.
Het op tijd betalen kun je ook in een geautomatiseerd proces laten verlopen. Dan weet je zeker dat je niet te laat bent.
je hebt ook vakken op school ,heet economie,leer je van alles over boekhouden,dingen op tijd betalen...
niet gehad op school,...
kijk iemand gaat zo reageren als hij zijn zin niet krijgt met een reactie,
uh ja hoor heb een baan...bij vodafone ..en nog kan ik reacties geven (not)voor geval je er mee komt
90 euro heraansluitkosten vind ik trouwens een schijntje wanneer het zou gaan om kosten van heraansluiting NA aanmaning. Dat zou best het dubbele mogen zijn wat mij betreft.
Volgens TS is er afgesloten direct na de normale betalingstermijn (dus zonder aanmaning). In de consumentenmarkt zou dat onredelijk zijn. Echter hebben we hier te maken met een zakelijke aansluiting waarbij lagere tarieven gelden en een langere betaaltermijn. Bij zulke gunstigere voorwaarden past ook een striktere betaalmoraal. 90 euro kosten is in dit geval redelijk.
Josephien12 schreef:90 euro heraansluitkosten vind ik trouwens een schijntje wanneer het zou gaan om kosten van heraansluiting NA aanmaning. Dat zou best het dubbele mogen zijn wat mij betreft.
Volgens TS is er afgesloten direct na de normale betalingstermijn (dus zonder aanmaning). In de consumentenmarkt zou dat onredelijk zijn. Echter hebben we hier te maken met een zakelijke aansluiting waarbij lagere tarieven gelden en een langere betaaltermijn. Bij zulke gunstigere voorwaarden past ook een striktere betaalmoraal. 90 euro kosten is in dit geval redelijk.
M.Martens schreef:Bedankt Rozemarijntje dat je zei dat je bij Vodafone werkt. Bij welke afdeling als ik vragen mag?
Maar even terugkomend op de zaak.
@TS.
U betaald de kosten of wacht het incassobureau en of de deurwaarder af.
De kosten van Vodafone zijn 100% procent gerechtigd in dit probleem.
Helaas weet ik niet de regels bij Vodafone bij herinnering/aanmaning/incassobureau/deurwaarder.
Maar de moraal van het verhaal is. U heeft u rekening niet betaald. U krijgt een afsluiting en betaald daarvoor kosten voor heraansluiting. U betaald Vodafone de rekening of gaat incassatie met een "In gebreke stelling" voor het niet melden dat u afgesloten ging worden.
Moet je toch van goede huizen komen want de Administratie bij Vodafone is beter dan bij een concurrent. Eerlijk gezegd is dat ook bij mijn boekhouding.
Nou werk niet alleen bij vodafone,tele2 ,samsung cz,etc dus free lance druk hoor