LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bizar hoge heraansluitingskosten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
T.Dijkman
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 aug 2013 14:30

Bizar hoge heraansluitingskosten

Ongelezen bericht door T.Dijkman »

Beste lezers,

Ik kreeg deze week een nieuwe factuur binnen van Vodafone waarbij ik 2 abonnementen heb lopen. Na in Juni 1 dag te laat te zijn geweest met het betalen van mijn factuur, besloot Vodafone vrolijk heraansluitingskosten van maar liefst 90 EURO te factureren. Dat maakt deze factuur 2 maal zo duur als al mijn vorige facturen die ik wel allemaal op tijd heb betaald. Ik ben daarnaast ook nog eens al een aantal jaren klant bij Vodafone en breng elke maand minimaal 100 euro naar hun bankrekening.

Ik vind dit buitensporig en ik hoop dat iemand mij kan helpen om iets te doen aan deze belachelijk hoge bedragen voor een geautomatiseerd proces binnen Vodafone waar zij zelf geen enkele vorm van kosten aan ondervinden.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Bizar hoge heraansluitingskosten

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Een keer een dag te laat en dan direct afgesloten worden. Gelooft u het zelf?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Bizar hoge heraansluitingskosten

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

T.Dijkman schreef:Beste lezers,

Ik kreeg deze week een nieuwe factuur binnen van Vodafone waarbij ik 2 abonnementen heb lopen. Na in Juni 1 dag te laat te zijn geweest met het betalen van mijn factuur, besloot Vodafone vrolijk heraansluitingskosten van maar liefst 90 EURO te factureren. Dat maakt deze factuur 2 maal zo duur als al mijn vorige facturen die ik wel allemaal op tijd heb betaald. Ik ben daarnaast ook nog eens al een aantal jaren klant bij Vodafone en breng elke maand minimaal 100 euro naar hun bankrekening.

Ik vind dit buitensporig en ik hoop dat iemand mij kan helpen om iets te doen aan deze belachelijk hoge bedragen voor een geautomatiseerd proces binnen Vodafone waar zij zelf geen enkele vorm van kosten aan ondervinden.
nou dat geloof ik eerlijk gezegd niet
wij hebben nog duurdere abbo,s en het is bij mij ook wel eens fout gegaan,je krijgt een sms ,en dan kan je binnen 14 dagen betalen...of een mail?dus....

dit geloof ik 123 niet echt...en gelijk verhogen dan bent u misschien afgesloten geweest en ehbben ze het weer aangesloten is het toevallig zo niet gegaan dan?

ik ben ook jaren klant en gaat meer dan 100 heen...maar ben geen speciaa geval maar een nr en u ook....

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Bizar hoge heraansluitingskosten

Ongelezen bericht door sephora30 »

Echt onzin van die ene dag te laat want ik betaal al jaren standaard een dag of 14 te laat en heb daar nog nooit iets over gehoord.

Je bent dus veeeel meer dan die ene dag te laat geweest met betalen, en ja, dan had je in de voorwaarden kunnen lezen hoe hoog de heraansluitkosten bedragen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bizar hoge heraansluitingskosten

Ongelezen bericht door sjohie »

T.Dijkman schreef:Beste lezers,


Ik vind dit buitensporig en ik hoop dat iemand mij kan helpen om iets te doen aan deze belachelijk hoge bedragen voor een geautomatiseerd proces binnen Vodafone waar zij zelf geen enkele vorm van kosten aan ondervinden.
Tenzij je werkt in deze specifieke telecomsector, vind ik dat nogal een amechtige manier om je eigen mening te onderbouwen. Wat zouden die ~2800 medewerkers van ze dan elke dag aan het doen zijn volgens jou?

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Bizar hoge heraansluitingskosten

Ongelezen bericht door wiseger »

Er zijn genoeg providers in nederland die onbeperkt bellen plus snel Internet voor minder dan de helft dan wat jij betaald aanbieden. krijg je ook nogeens de nieuwste smartfoon erbij, dus ik zou zeggen, betaal snel je rekening, en stop met Vodafone. Stap over op een veel goedkopere aanbieder.

T.Dijkman
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 aug 2013 14:30

Re: Bizar hoge heraansluitingskosten

Ongelezen bericht door T.Dijkman »

Josephien12 schreef:Een keer een dag te laat en dan direct afgesloten worden. Gelooft u het zelf?
Dat geloof ik heel graag. Een dag na het limiet dat Vodafone opstelt. Het is een zakelijke rekening waarbij ik 30 dagen de tijd heb een factuur te betalen. Dus nogmaals, dat geloof ik heel graag.

T.Dijkman
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 aug 2013 14:30

Re: Bizar hoge heraansluitingskosten

Ongelezen bericht door T.Dijkman »

nou dat geloof ik eerlijk gezegd niet
wij hebben nog duurdere abbo,s en het is bij mij ook wel eens fout gegaan,je krijgt een sms ,en dan kan je binnen 14 dagen betalen...of een mail?dus....

dit geloof ik 123 niet echt...en gelijk verhogen dan bent u misschien afgesloten geweest en ehbben ze het weer aangesloten is het toevallig zo niet gegaan dan?

ik ben ook jaren klant en gaat meer dan 100 heen...maar ben geen speciaa geval maar een nr en u ook...
Het heet toch niet voor Jan *** heraansluitkosten? Schrijf ik dan zo cryptisch of heeft men moeite met lezen?

T.Dijkman
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 aug 2013 14:30

Re: Bizar hoge heraansluitingskosten

Ongelezen bericht door T.Dijkman »

sephora30 schreef:Echt onzin van die ene dag te laat want ik betaal al jaren standaard een dag of 14 te laat en heb daar nog nooit iets over gehoord.

Je bent dus veeeel meer dan die ene dag te laat geweest met betalen, en ja, dan had je in de voorwaarden kunnen lezen hoe hoog de heraansluitkosten bedragen.
Het is absoluut geen onzin. Ik was inderdaad te laat met het betalen van de factuur, je hoort me ook niet zeggen dat ik dat niet was, of wel? Ik sta alleen te kijken van een bijzonder hoog bedrag voor een geautomatiseerd proces dat binnen Vodafone plaatsvind.

T.Dijkman
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 aug 2013 14:30

Re: Bizar hoge heraansluitingskosten

Ongelezen bericht door T.Dijkman »

sjohie schreef:
T.Dijkman schreef:Beste lezers,


Ik vind dit buitensporig en ik hoop dat iemand mij kan helpen om iets te doen aan deze belachelijk hoge bedragen voor een geautomatiseerd proces binnen Vodafone waar zij zelf geen enkele vorm van kosten aan ondervinden.
Tenzij je werkt in deze specifieke telecomsector, vind ik dat nogal een amechtige manier om je eigen mening te onderbouwen. Wat zouden die ~2800 medewerkers van ze dan elke dag aan het doen zijn volgens jou?
Over amechtig gesproken. Het is ook niet mogelijk dat ik een aantal mensen ken die werkzaam zijn bij Vodafone en mij van deze informatie kunnen verschaffen? Is er dan echt iets mis met het middelmatige denkvermogen van de bezoekers van dit forum?! Allemachtig wat is dit slecht zeg!

T.Dijkman
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 aug 2013 14:30

Re: Bizar hoge heraansluitingskosten

Ongelezen bericht door T.Dijkman »

wiseger schreef:Er zijn genoeg providers in nederland die onbeperkt bellen plus snel Internet voor minder dan de helft dan wat jij betaald aanbieden. krijg je ook nogeens de nieuwste smartfoon erbij, dus ik zou zeggen, betaal snel je rekening, en stop met Vodafone. Stap over op een veel goedkopere aanbieder.
Opzich zijn de tariefen van Vodafone (afgezien van heraansluitkosten) best redelijk. Ik wijs u er nogmaals op dat het gaat om 2 abonnementen van ongeveer dezelfde waarde.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Bizar hoge heraansluitingskosten

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

T.Dijkman schreef:Beste lezers,

Ik kreeg deze week een nieuwe factuur binnen van Vodafone waarbij ik 2 abonnementen heb lopen. Na in Juni 1 dag te laat te zijn geweest met het betalen van mijn factuur, besloot Vodafone vrolijk heraansluitingskosten van maar liefst 90 EURO te factureren. Dat maakt deze factuur 2 maal zo duur als al mijn vorige facturen die ik wel allemaal op tijd heb betaald. Ik ben daarnaast ook nog eens al een aantal jaren klant bij Vodafone en breng elke maand minimaal 100 euro naar hun bankrekening.

Ik vind dit buitensporig en ik hoop dat iemand mij kan helpen om iets te doen aan deze belachelijk hoge bedragen voor een geautomatiseerd proces binnen Vodafone waar zij zelf geen enkele vorm van kosten aan ondervinden.
U heeft 1 dg te laat betaald...en dan bent u afgeloten? Of elk geval dubbele kosten..

Eerlijk gezegd ,vodafone zal niet na 1 dg te laat betalen gelijk afsluiten of dubbel rekenen,geloof ik gewoon niet...

U zal vat herinneringen gehad hebben,......

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Bizar hoge heraansluitingskosten

Ongelezen bericht door puma73 »

Als ik het hele verhaal een beetje begrijp heeft TS 1dag na de uiterste betaaldatum betaald en ja dan kun je wel eens afgesloten worden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Bizar hoge heraansluitingskosten

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Puma...kort en bondig

JA .zegt ts????

T.Dijkman
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 aug 2013 14:30

Re: Bizar hoge heraansluitingskosten

Ongelezen bericht door T.Dijkman »

Is het moraal van het verhaal dan echt zo moeilijk te bevatten?

Het gaat mij om de hoogte van het bedrag. Dat het allemaal staat vastgesteld in de algemene voorwaarden geloof ik meteen. Dat betekent niet dat de kosten voor een geautomatiseerd proces zo belachelijk hoog moeten zijn.

Ik mag toch hopen dat mijn punt nu een klein beetje duidelijk is in slecht-lezend Nederland.

[bericht aangepast door de Moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels]

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Bizar hoge heraansluitingskosten

Ongelezen bericht door devious »

de kosten voor dat ge-automatiseerde proces zijn ongeveer 21 eurocent. De in rekening gebrachte kosten moeten een afschrikwekkende functie hebben. Zodat je het op tijd betaalt. En daar valt niet over te discussiëren.
En met dergelijke opmerkingen krijg je nog minder empathie. Beetje vreemd dat je daar met je eerste bericht wel naar snakt terwijl je heel goed weet hoe de vork in de steel zit.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Bizar hoge heraansluitingskosten

Ongelezen bericht door puma73 »

T.Dijkman schreef:Is het moraal van het verhaal dan echt zo moeilijk te bevatten?

Het gaat mij om de hoogte van het bedrag. Dat het allemaal staat vastgesteld in de algemene voorwaarden geloof ik meteen. Dat betekent niet dat de kosten voor een geautomatiseerd proces zo belachelijk hoog moeten zijn.

Ik mag toch hopen dat mijn punt nu een klein beetje duidelijk is in slecht-lezend Nederland. Ik wist dat de vakken Nederlands om middelbare en hoge scholen van zeer bedenkelijk niveau zijn tegenwoordig maar dit slaat alles.

Ik ga mij ook niet meer vergapen aan meningen van mensen die moeite hebben met het lezen van een stuk tekst. Ik zie zelfs accounts die rond de 40.000 berichten hebben gepost op dit forum! Hebben deze mensen dan zo verschrikkelijk weinig zinnigs te doen?! Wellicht is een baan een idee?
De moraal van het verhaal is dat jij de uiterste betaaldatum + 1 dag te laat betaald hebt. Vervolgens ga je hier hoog van de toren zitten blazen dat je aansluitingskosten moet betalen omdat bent afgesloten.

Over het al of niet zinnig iets te doen hebben is niet jouw probleem, let jij in het vervolg maar dat je niet te laat betaald want anders heb je de volgende keer zomaar een incassobureau aan je broek en die kosten nog meer.

Het op tijd betalen kun je ook in een geautomatiseerd proces laten verlopen. Dan weet je zeker dat je niet te laat bent.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Bizar hoge heraansluitingskosten

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

T.Dijkman schreef:Is het moraal van het verhaal dan echt zo moeilijk te bevatten?

Het gaat mij om de hoogte van het bedrag. Dat het allemaal staat vastgesteld in de algemene voorwaarden geloof ik meteen. Dat betekent niet dat de kosten voor een geautomatiseerd proces zo belachelijk hoog moeten zijn.

Ik mag toch hopen dat mijn punt nu een klein beetje duidelijk is in slecht-lezend Nederland. Ik wist dat de vakken Nederlands om middelbare en hoge scholen van zeer bedenkelijk niveau zijn tegenwoordig maar dit slaat alles.

Ik ga mij ook niet meer vergapen aan meningen van mensen die moeite hebben met het lezen van een stuk tekst. Ik zie zelfs accounts die rond de 40.000 berichten hebben gepost op dit forum! Hebben deze mensen dan zo verschrikkelijk weinig zinnigs te doen?! Wellicht is een baan een idee?

Ben het met de andere eens,en nog wat....leer gewoon op tijd betalen,heb je dit soort dingen niet,en als de antwoorden niet bevallen,pech voor je,want het is niet in je straatje

Dit had je willen horen

Oh zo dat is abnormaal zeg,zou het niet pikken,meteen juridisch loket bellen of je je contract mag ontbinden,
Vodafone is gewoon erg slecht,zo slecht,man toch niet normaal!!

Zou het er niet bij laten zitten,niet betalen,en eisen dat je gewoon normale kosten moet betalen..

Wilde je dit??

FOUT niet van mij ! Je bent zelf fout en echt niet van 1 dag te laat betalen ja na 4 x herinnert te zijn dat je moet betalen?? Bedoel je dan die ene dag? :mrgreen:

Enne denigrerend doen,heb ik hekel aan....dus bij deze ,veel plezier met je betaling,ik heb geen problemen,gewoon lekker betalen en dan kan je volop bellen en hoe :lol:

De groeten veel succes

Ps dag is mijn moraal van het HELE verhaal :mrgreen:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bizar hoge heraansluitingskosten

Ongelezen bericht door sjohie »

T.Dijkman schreef:Is het moraal van het verhaal dan echt zo moeilijk te bevatten?

Het gaat mij om de hoogte van het bedrag. Dat het allemaal staat vastgesteld in de algemene voorwaarden geloof ik meteen. Dat betekent niet dat de kosten voor een geautomatiseerd proces zo belachelijk hoog moeten zijn.

Ik mag toch hopen dat mijn punt nu een klein beetje duidelijk is in slecht-lezend Nederland.

[bericht aangepast door de Moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels]
Een gemiddelde kantoormedewerker kost met alle toeters en bellen, dus inclusief IT, HR, kantinejuf en de overige kosten, ~50 euro/uur. Die 90 euro is dus grofweg 2 uur werktijd. Of ze zoveel tijd echt nodig hebben is de vraag, maar ze moeten handmatig gaan muteren in normaliter geautomatiseerde systemen en databases, en dan is een uur zo voorbij.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Bizar hoge heraansluitingskosten

Ongelezen bericht door sadfly »

Echt onzin van die ene dag te laat want ik betaal al jaren standaard een dag of 14 te laat
Valt toch wel onder de categorie, 'wanbetaler' als dat het normale gedrag is. \
En dan is de reactie van de provider ook niet vreemd.

Gesloten