LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR registratie door T-Mobile verhinderd hypotheek

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Lionking4272
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:35

BKR registratie door T-Mobile verhinderd hypotheek

Ongelezen bericht door Lionking4272 »

Aan T-Mobile Klantenservice BV (T-Mobile Webcare)

Enige tijd geleden hebben mijn partner en ik besloten om een hypotheek aan te vragen maar tot onze verbazing zijn wij er achtergekomen dat ik een A codering met een 2 codering heb gehad en nu is het voor mij en mijn partner niet mogelijk om samen een hypotheek aan te vragen. Nu is ons verteld dat ik de codering zou hebben opgelopen omdat ik een betalingsachterstand heb gehad bij T-Mobile. Vervolgens is mijn betaling overgedragen aan het externe incassobureau Lindorff waar ik vervolgens de betaling altijd aan heb voldaan.

De reden waarom ik in het verleden T-Mobile niet heb kunnen betalen is het volgende geweest. Ten tijden van het afsluiten van mijn contract was ik ongeveer 23 en had ik een parttime baan en ik ontving maandelijks studiefinanciering omdat ik een HBO opleiding volgde aan de hoge school te Rotterdam. Helaas heb ik kort voor het ontstaan van de betalingsachterstand moeten stoppen met mijn studie waardoor mijn studiefinanciering stop is gezet. Nadat ik gestopt was met mijn studie heb ik ook ontslag gehad waardoor ik in de sociale dienst verlenging terecht ben gekomen. Na een aanmaning heb ik contact gezocht met T-Mobile maar daar kreeg ik al snel te horen dat het doorgestuurd zou worden naar het externe incassobureau Lindorff waar ik vervolgens weinig tot geen hulp kreeg om er achter te komen wat ik moest doen in mijn situatie .
Het verliezen van mijn studiefinanciering, mijn vaste inkomen en het gebrek aan hulp hebben er toen toe geleid dat ik de betalingsachterstand bij T-Mobile opgelopen inclusief de A codering met een 2 codering.

Op dit moment ben ik 28 en sinds de tijd waarin ik een betalingsachterstand heb opgelopen ben ik in heel veel wijzer op het gebied van betalingen en mijn persoonlijke situatie heel erg verbeterd. Zo heb ik nu meerdere studies afgerond en ik heb al 3 jaar een vast contract met een bruto maand inkomen van zo’n €2000.
Omdat ik door een samenloop van omstandigheden nu een A codering met een 2 codering heb en het niet mogelijk is om een hypotheek te krijgen vind ik eigenlijk dat ik erg hard gestraft word voor de genoemde betalingsachterstand die ik vervolgens wel volgens afspraak (met hulp van anderen) aan het incassobureau heb voldaan want ik heb immers incasso kosten inclusief een boete moeten betalen. Dus voor mijn gevoel word in nu dubbel gestraft.

Als ik mijn situatie als een buitenstaande bekijk vind ik dat ik en mijn partner niet het slachtoffer zouden kunnen worden van de gebeurtenissen en mijn onvolwassen gedrag ten tijden van de betalingsachterstand. Ik denk ook dat het bovengenoemde een geldige reden zijn om in aanmerking te komen voor een intern beraad om zo mijn registratie te laten wijzigen of zelfs te laten verwijderen. Ook omdat mijn partner een trouwe klant van T-Mobile is denk ik dat dit ook een goede reden zou zijn voor een intern beraad.

Ik wacht uw reactie in spanning af en ik hoop dat u mijn verzoek in behandeling wilt nemen.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: BKR registratie door T-Mobile verhinderd hypotheek

Ongelezen bericht door kiz »

@Lionking:

1x posten is écht genoeg hoor...

Gesloten