LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blyk van vodafone misbruikt jongeren voor reclame

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
toedeledoki
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2012 21:13

Blyk van vodafone misbruikt jongeren voor reclame

Ongelezen bericht door toedeledoki »

Enkele maanden geleden lokte mobiele provider Blyk mijn kinderen naar zich toe. Ze bieden aan 1000 sms jes per maand gedurende 3 maanden voor maar 10 Euro. Dat is aantrekkelijk.
Na het bedrag overgemaakt te hebben ontvangen de kinderen inderdaad 1000 sms jes. Ook de volgende maand.
Nu verandert Blyk eenzijdig de voorwaarden. De 1000 sms jes worden verhoogd, maar kunnen alleen nog worden verzonden naar ander Blyk abonnee’s. Dit is een ongepaste manier om vrienden over te halen naar deze provider.
Mijn kinderen willen nu van Blyk af, maar om hun nummer te behouden moet bij de nieuwe provider het oude klantnummer worden verschaft. Blyk blijkt echter niet bereikbaar voor vragen en inloggen is na nummerportering niet meer mogelijk.
Dit is een ongepaste manier van deze provider die zegt onder VODAFONE te opereren.
Kan TROS Radar daar wat aan doen?
Zijn er meer mensen met slechte ervaringen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Blyk van vodafone misbruikt jongeren voor reclame

Ongelezen bericht door berndv »

Volgens de officiele regels zijn er bij een nummerbehoud aanvraag van particulier naar particulier alleen een mobiel nummer en een simkaartnummer vereist. Alleen als je als zakelijke klant geregistreerd staat is een klantnummer vereist.

kica1
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:40

Re: Blyk van vodafone misbruikt jongeren voor reclame

Ongelezen bericht door kica1 »

Prepaid nummers zowel van Vodafone als van Blyk hebben geen apart klantnummer. Het mobiele nummer is het klantnummer.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Blyk van vodafone misbruikt jongeren voor reclame

Ongelezen bericht door berndv »

Voorwaarden munnen nu eenmaal veranderen. Bij tussentijdse wijziging heeft u het recht om de overeenkomst te ontbinden. Maar aangezien dit prepaid is, kunt u gaan en staan waar u wilt.

Wat ik mij wel afvraag is of de titel wel heel erg gepast is. Misbruik vind ik het niet echt. Ze veranderen de voorwaarden,in uw nadeel, dit om waarschinlijk meer mensen over te halen om naar blyk te komen. Ze zijn actief op het vodafone netwerk, of vodafone nou de veroorzaker is van de wijziging, en daarmee het misbruik, betwijfel ik.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Blyk van vodafone misbruikt jongeren voor reclame

Ongelezen bericht door Brainless »

@TS
De 1000 smsjes kun je naar alle mobiele telefoons in Nederland sturen (ongeacht de provider van de ontvanger).
Je krijgt naast deze 1000 smsjes ook 1000 Blyk minuten, deze Blykminuten kun je alleen gebruiken naar Blyk klanten.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Blyk van vodafone misbruikt jongeren voor reclame

Ongelezen bericht door Hatertje »

kica1 schreef:Prepaid nummers zowel van Vodafone als van Blyk hebben geen apart klantnummer. Het mobiele nummer is het klantnummer.
Prepaid is particulier dus het simkaartnummer is vereist bij de aanvraag. Niet het klantnummer.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Blyk van vodafone misbruikt jongeren voor reclame

Ongelezen bericht door berndv »

Brainless schreef:@TS
De 1000 smsjes kun je naar alle mobiele telefoons in Nederland sturen (ongeacht de provider van de ontvanger).
Je krijgt naast deze 1000 smsjes ook 1000 Blyk minuten, deze Blykminuten kun je alleen gebruiken naar Blyk klanten.
Even iets verder lezen op de site bij het kopje wat er in april gaat veranderen

toedeledoki
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2012 21:13

Re: Blyk van vodafone misbruikt jongeren voor reclame

Ongelezen bericht door toedeledoki »

Beste BerndV,
bedankt voor je betrokkenheid.
Per 2 april verandert Blyk de voorwaarden. Je leest ze op de homepage met de toevoeging /bundel. Daar staat (kopie):
Vanaf 2 april 2012 werkt Blyk anders. (...) Bovendien is het niet meer mogelijk om gratis te sms'en naar anderen die geen Blyk-lid zijn. Als je dan 1 keer per 3 maanden opwaardeert krijg je bovenop je beltegoed 3 maanden lang 5.000 Blyk-naar-Blyk sms'jes en 5.000 Blyk-naar-Blyk minuten. Een deal die je nergens anders krijgt!
Voor sms'en buiten de bundel betaal je € 0,09 per sms, in plaats van € 0,23. Let wel op, alle Blyk-minuten en sms'jes zijn gratis op het netwerk van Blyk. Daarbuiten betaal je dus € 0,09 per sms en € 0,35 per minuut.

Zorg dus dat al je vrienden Blyk hebben, dan kletsen jullie echt onbezorgd met elkaar!

Dankzij een andere tip van iemand uit t forum heb ik kunnen opzeggen!

noaprins
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2012 10:23

Re: Blyk van vodafone misbruikt jongeren voor reclame

Ongelezen bericht door noaprins »

Hallo,

Ik heb nu een halfjaar Blyk , alles ging goed tot nu toe. Zonder dat ik het wist hebben ze bij Blyk ineens de voorwaarden veranderd; ik betaal nu plots het dure tarief als ik naar vriendinnen en mijn moeder bel, die geen klant zijn bij Blyk.
Als je goedkoper wilt bellen moet je eerst zorgen dat iedereen lid wordt van Blyk, erg oneerlijk als je t mij vraagt!
Nu ben ik samen met mijn moeder aan t zoeken naar een telefoonnummer waarop je Blyk kunt bereiken en wat denk je; je kunt ze niet bellen alleen mailen!
Wat een foute provider, wij willen er vanaf!

Groetjes Noa

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Blyk van vodafone misbruikt jongeren voor reclame

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als je mailt, heb je het tenminste zwart op wit.

Gesloten