LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] buitenlandse nummers

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
boskabouter1946
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2018 11:04

buitenlandse nummers

Ongelezen bericht door boskabouter1946 »

Ik word zojuist gebeld door 005693601679 dit is echter een NIET bestaand landnummer. Heb niet opgenomen.
Wanneer komt er een keer de mogelijkheid om alle/bepaalde inkomende buitenlandse nummers te blokkeren.
Dit moet in ieder geval voor iedereen mogelijk zijn voor niet bestaande landnummers.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: buitenlandse nummers

Ongelezen bericht door arvandongen »

boskabouter1946 schreef:Ik word zojuist gebeld door 005693601679 dit is echter een NIET bestaand landnummer. Heb niet opgenomen.
Gelukkig net op tijd gezien. En geen schade. Mijn dag is weer goed.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: buitenlandse nummers

Ongelezen bericht door Cornelis7 »


Nevyn
Berichten: 1314
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: buitenlandse nummers

Ongelezen bericht door Nevyn »

Telefoon opnemen, kan geen kwaad. alleen terug bellen of op verzoek handelingen uitvoeren kan (veel) geld kosten.

bobdetuinkabouter
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 okt 2017 23:30

Re: buitenlandse nummers

Ongelezen bericht door bobdetuinkabouter »

boskabouter1946 schreef:Ik word zojuist gebeld door 005693601679 dit is echter een NIET bestaand landnummer. Heb niet opgenomen.
Wanneer komt er een keer de mogelijkheid om alle/bepaalde inkomende buitenlandse nummers te blokkeren.
Dit moet in ieder geval voor iedereen mogelijk zijn voor niet bestaande landnummers.

Ik was het, je verre neef. Ik probeer het zometeen nog een keer. Neem je dan wel op?

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: buitenlandse nummers

Ongelezen bericht door Rinustp »

Gisteren en vandaag toevallig ook. Wel een ander nummer. Dit kwam uit China.
Ze proberen het via mijn prepaid telefoon waarop een tegoed staat van € 7,00. Dus veel geld kan het me niet kosten.

Het enige nadeel is dat dit het nummer van onze webwinkel is. Daar wil ik niet teveel ongenode gasten op hebben.
Ik krijg ook veel spam op dit moment. Allemaal bieden ze mij seks aan. Volgens mij kennen ze me niet (...)

Die idioten blijven je lastig vallen. Gewoon niet op reageren.

fred-
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2011 19:44

Re: buitenlandse nummers

Ongelezen bericht door fred- »

Ik snap jouw probleem, veel mensen hebben dat tegenwoordig: belvrees. Een onbekend nummer nemen ze meestal niet op, wat zou die vreemde van me willen?
Ik ben nog van de generatie Ericsson T-65 met draaischijf en was blij als iemand mij belde.

honza23
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jan 2017 13:04

Re: buitenlandse nummers

Ongelezen bericht door honza23 »

Simpele oplossing: koop een luchthoorn (zo eentje die supporters gebruiken, met een kleine spuitbus lucht eraan, kost vaak maar een paar euro).
Wordt u weer door zo'n fantasienummer gebeld (want het nummer op het display is niet het nummer van de beller, een kwaadwillende beller kan dat nl. manipuleren) dan pakt u luchthoorn en houdt deze op 1 cm van de microffon in uw telefoon. Terwijl de oplichter zijn praatje begint over Microsoft drukt u op de knop. De persoon in India die u lastig viel kan naar de KNO-arts en de eerste tijd bellen ze u niet meer.
Ik heb dit 2x gedaan en ik wordt al 6 maanden niet meer gebeld door dit soort gladjanussen :).

Lady1234
Berichten: 27279
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: buitenlandse nummers

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een antwoordapparaat is verl verstandiger.

Nevyn
Berichten: 1314
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: buitenlandse nummers

Ongelezen bericht door Nevyn »

Als ik zo'n slecht Engels sprekende persoon aan de lijn krijg, vraag ik altijd in het Engels waarom ze mijn geld willen stelen. Ze verbreken de verbinding dan gelijk.

Gesloten