LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cadeau bij mobiel abbonnement, Ja of Nee !!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dimitrimens
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2006 09:20

Cadeau bij mobiel abbonnement, Ja of Nee !!!

Ongelezen bericht door dimitrimens »

Ik wil via dit forum te weten komen of er meerder mensen (net als ik) gedupeerd zijn door het afsluiten van een mobiel abonnement met een cadeau er bij (PC, digitale camera, Breedbeeld TV, etc.). Ik heb momenteel te kampen met een abonnement dat ik vanaf begin januari via Typhone heb afgesloten, met als provider T-Mobile. Wij kozen voor de optie Breedbeeld TV als cadeau.
Alles is netjes geincasseerd , maar na de gewachte 6 weken (kan je namelijk ook je abonnement niet meer opzeggen) levertijd nog geen tv. Inmiddels na 9 weken nog steeds geen tv en na vele telefoontjes met Typhone is er gemeld dat de TV's niet meer gemaakt worden. Er zou gekeken gaan worden naar een passende oplossing. Wij hebben inmiddels ook T-mobile geprobeerd te bewegen om stappen te nemen naar Typhone aangezien zij hierdoor slechte publiciteit krijgen.....hun reactie: zoek het maar uit met Typhone, wij doen hier niks aan. So wie so dus een koude douche waard !!! Inmiddels nog steeds geen cadeau en ga denk ik volgende maand eens mijn telefoonfactuur eens niet betalen, kijken of ze dan wel gaan reageren.......Iemand nog verdere ideeen, opties, opmerkingen.....plaats ze !!!!!!!!!!!!

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: Cadeau bij mobiel abbonnement, Ja of Nee !!!

Ongelezen bericht door Chima »

Ik denk dat het niet betalen van je factuur weinig nut heeft. Die betaal je immer aan T-mobile en die staan hier eigenlijk buiten. Typhone fungeert gewoon als een soort tussenpersoon. Ze kopen gewoon in bij alle providers en worden daarin gesponsord.

Dus ik denk dat je echt bij typhone moet zijn.

Ik zou als ik jou was in ieder geval naar typhoon mailen dat je dit topic geopend hebt op trosradar en dat je plannen hebt om je je rechtsbijstand en tros opgelicht in te schakelen.

Gewoon de druk er vol op houden.

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: Cadeau bij mobiel abbonnement, Ja of Nee !!!

Ongelezen bericht door Lahan »

Voor die cadeau's betaal je altid zelf, hieronder staat een link daar krijg je een gratis auto...

http://www.decom.linux23.hostbasket.com ... oactie.php

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Cadeau bij mobiel abbonnement, Ja of Nee !!!

Ongelezen bericht door ?? »

T-Mobile heeft inderdaad volledig gelijk. Ze staan hier totaal buiten, het is een geschil tussen jou en Typhone. Overigens kun je een nieuw abo normaal gesproken helemaal niet annuleren, hooguit binnen 24 uur als je geen dekking blijkt te hebben (en dat is dan nog coulance).

dimitrimens
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2006 09:20

Re: Cadeau bij mobiel abbonnement, Ja of Nee !!!

Ongelezen bericht door dimitrimens »

Je kan een mobiel abonnement volgens de advocaat van de rechtsbijstand tot 28 dagen vanaf begindatum nog annuleren. Hierover zijn al eerdere uitspreken geweest van de rechtbank. Cadeaus worden over het algemeen pas rond 6 weken na begindatum geleverd aangezien je anders het cadeau mag houden. Denk maar aan de ECI boekenclub affaire's. Maar in ieder geval bedankt voor de reactie want we zijn weer wat wijzer geworden........

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Cadeau bij mobiel abbonnement, Ja of Nee !!!

Ongelezen bericht door ?? »

Je mag het cadeau niet houden als je een abo annuleert. De ECI ed heeft hier niets mee te maken - het gaat daar meer om ongevraagd toezenden. Als je een abo + bijvoorbeeld een TV besteld dan geef je specifiek opdracht om die TV te leveren. Die wordt betaald met de bonus die een winkel krijgt van een operator. Als je het abo zou ontbinden (kort na de bestelling) zou je de TV dus terug moeten sturen of de kosten moeten betalen.

Dat een mobiel abo tot 28 dagen na de begindatum te annuleren is, is mij volstrekt onbekend. Op www.rechtspraak.nl geven een paar searches ook geen resultaten waar dergelijke dingen in worden vermeld. Die 'meerdere uitspraken' kan ik dus niet terugvinden. Het lijkt mij trouwens ook erg sterk. Zelfs bij verzekeringen heb je vaak minder tijd (14 dagen).

internetter2006
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 mar 2006 17:04

Re: Cadeau bij mobiel abbonnement, Ja of Nee !!!

Ongelezen bericht door internetter2006 »

Maar wat is er nu als passende oplossing gebracht zoals je zelf aangeeft dat Typhone je een alternatief of iets heeft geboden ivm niet leverbaar zijn van oorspronkelijke TV?

Lijkt me idd niet mogelijk om binnen 28 dagen te kunnen annuleren overigens ook nee.Ikzelf overigens nog nooit problemen gehad met cadeaus bij abonnementen, via internet winkels. Helaas kan t voorkomen dat in dit geval idd een TV niet of zeer moeilijk leverbaar is, dat is het enige dat je niet kan weten, maar dat kan in een normale winkel ook voorkomen.

Gesloten