LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Celldorado

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
docoweb
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 sep 2006 19:11

Celldorado

Ongelezen bericht door docoweb »

Op mijn mobiele telefoonnota van KPN-mobile heb ik werd er vorige maand een bedrag van 35,28 ex.btw in rekening gebracht voor zgn.betaalde SMS-diensten,ik vond mijn telefoonnota al wel wat hoog gemiddeld heb ik een nota van 22,00 euro per maand,toen ik mijn gespecificeerde nota eens goed ging bekijken bleek dat er het bedrag van 35,28 in rekening werd gebracht.mijn telefoonnota wordt automatisch iedere maand van mijn bankrekening afgeschreven dus oke dan maar een keer een bedrag van 57,08 voldoen,maar nog geen stappen ondernomen,ik wilde eerst de volgende nota weleens zien en ja hoor op de nota van deze maand werd er maar weer liefst een bedrag voor die diensten opgevoerd enwel een bedrag van30,24 ex.btw.
Dus dan maar de KPN bellen en vragen wat of dat was,ik heb nog nooit iets besteld en ook nog nooit een sms ontvangen.
medewerkster van KPN vertelde mij dat dit een bedrijf was
dat dikwijls ongevraagd zgn.sms berichten verstuurd en dit tegen een fors bedrag.Kreeg van de medewerkster een naam van het bedrijf met daarbij een telefoonnummer,achteraf bleek dit helemaal niet goed tezijn,zelf op zoek gegaan en uitgekomen bij de firma Celldorado(ook in Kassa behandeld)
bedrijf gebeld,werd mij verteld dat ik mij schriftelijk af moest melden,(ik had hen gemaild),mijn vraag was of ik mij ook schriftelijk had moeten aanmelden,ik had me nooit aangemeld en zou dit ook nooit doen,maar ik moest me toch maar schriftelijk afmelden,dus niet gedaan medewerkster(manager) gemeld dat ik het bedrijf 24 uur de tijd gaf om mij een mail te sturen met daarin de bevestiging van hun kant dat het bedrag van groot 65,52 binnen 7 dagen op mijn rekening teruggestort gaat worden,nu bijna 12 uur later nog niks vernomen.KPN een mail gestuurd dat ik alleen de verbruikte kosten van mijn abonnement zal voldoen endat ik het rekeningnummer betreffende automatische betaling zal laten blokkeren.
het gevolg is dan natuurlijk dat KPN mij afsluit,en ik dus teboek kom te staan als wanbetaler en dus straks nergens meer een telefoonabbonnement kan gaan afsluiten.Medewerkster van mijn bankinstelling waarschuwde mij dat nu na mijn telefoongesprek met Celldorado de kans erg groot is dat er de volgende maand een nog veel hoger bedrag afgeschreven gaat worden!!!
Wie,o wie weet een oplossing aangaande het terug vorderen van bovengenoemd bedrag!! Wat een stelletje D................!!!!!!!!!!

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Celldorado

Ongelezen bericht door Kika29 »

Vervelend verhaal.Ik heb vandaag een zelfde verhaal behandeld op mijn werk. Ik kon alleen traceren waar het vandaan kwam en een aantaltelefoonnummers achterhalen van de sms-terreur op de rekening van mijn klant. Ook deze klant heeft geen enkel smsje ontvangen,maar krijgt wel van 2 afzenders bedragen in rekening gebracht.Helaas kon ik niks voor die mevrouw nabellen omdat het buiten kantoor uren was. Ik heb die mevrouw aangeraden te bellen naar de afzenders en ook te mailen. Ik zelf zou mijn rekeing gewoon betalen aan mijn provider maar wel een incasso-bureau afsturen op de afzender van de zogenaamde smsjes.....

vverbiest
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 feb 2007 20:40

Re: Celldorado

Ongelezen bericht door vverbiest »

Aanklacht SMS praktijken van BLINCK - CELLDORADO



Hier wat meer info hoe ze tewerk gaan.



Ze doen er alles aan om legaal te werken en conform de “code of conduct” te werken





Maar hoe komt het dan dat er zoveel mensen intrappen?





Kijk maar eens naar een pop-up van celldorado:

(copiëer onderstaande URL in je webbrowser en druk op enter)

http://www.gratis-ringtone.net/?gclid=C ... QgodLAIbiA#

(kies een tip)



In hun richtlijnen aan hun partners vermeld Celldorado:

Celldorado pagina’s mogen in een pop up venster worden geopend, mits deze is voorzien van een scroll balk, de terms and conditions moeten ten aller tijde beschikbaar zijn voor de gebruiker. Celldorado behoudt zich het recht voor om partnerships te beeindigen, indien affiliates zich niet houden aan deze richtlijnen.



Dus als je op de bovenstaande URL in je browser kijkt dan zie je niet de voorwaarden die er zijn bij de * van gratis “verborgen” zijn,



Je moet naar beneden scrollen voor je ze ziet.

En als je naar beneden scrollt zie je in het klein, grijs op wit, de voorwaarden.

Geen kat, en zeker geen kind, die dat leest.





Eenmaal je je mobiele nummer hebt ingegeven krijg je een SMS om je “gratis” ringtone te activeren.





In deze SMS worden conform de “code of conduct” de voorwaarden nog eens duidelijk vermeld.

Maar ja hoor hier moet je opnieuw naar beneden scrollen op je mobieltje.

Geen kat, en zeker geen kind, die dat doet.



Je beantwoord de SMS voor je ‘gratis’ ringtone en je bent een vogel voor de kat.

Ofwel heb je een pre-paid kaart en zie je je beltegoed snel dalen ofwel heb je een abonnement en zie je op je afrekening, na een maand, een leuk bedragje staan.







Grote paniek natuurlijk en nu maar zoeken vanwaar die dure SMS’jes toch komen.

De meeste mensen hebben de eerste SMS met de voorwaarden al lang weggedaan en zoeken zich te pletter naar de short code om een STOP te sturen.

En zo is er weer eentje bedot voor een leuk bedrag.



En dit allemaal legaal en volgens de ”code of conduct”? ja, helaas wel



Wie zit er achter Celldorado? Blinck International.



De firma Blinck heeft een internationaal uitgezet netwerk om via SMS 6464 of 4611 klanten te bedotten met "gratis" muziek

Als je de kleine letters leest dan kost het je een fortuin

Iedereen kan zomaar een GSM nummer ingegeven van iemand anders en die met dan maar uitvissen hoe hij van de SPAM via SMS, aan 2,00 à 3 euro per keer kan afgeraken.

(de ontvanger moet dan wel eerst een SMS sturen met zijn GSM om de dienst te activeren)



je kan contact opnemen met Blinck www.blinck.com http://194.140.230.33 om dit te doen stoppen:

Claude Debussylaan 16

1082MD Amsterdam

[email protected]

M: +31 6 46 71 74 24

TEL +31 (0)20 794 7500 +31 (0)20-6420259

FAX +31 (0)20 794 75 99 +31 (0)40-2861065



Zie ook maar eens op:

http://www.celldorado.com



Celldorado is een toonaangevende mobiele entertainment provider van real music ringtones

Celldorado is a leading mobile entertainment provider of real music ringtones



Celldorado is een toonaangevende entertainment provider van ringtones, wallpapers en games voor de mobiele telefoon. Wij werken met makkelijke landingpages met wisselende content waardoor een hoge conversie kan worden gegarandeerd. Onze content is uniek in Nederland. Celldorado is leverancier van de officiele Top 40 Ringtones.



Celldorado is a leading entertainment provider of ringtones, wallpapers and games for mobile phones. High conversions are guaranteed with our easy to use landingpages and changing content. our products are unique in the Netherlands. Celldorado is supplier of real music ringtones.



Commission: 5.00 euro per sale



Celldorado staat partners toe om:

- keywords te kopen bij zoekmachines zoals adwords, yahoo of andere sponsored links;

- direct te linken naar een eigen website/landingpage.



Celldorado staat partners niet toe om:

- de sponsored links van Celldorado te overbieden;

- keywords te kopen bij zoekmachines zoals adwords, yahoo en andere sponsored links waarbij trefwoorden worden gebruikt die door copyright zijn beschermd

- keywords te kopen met de merknamen 'celldorado' en/of 'cell dorado', Top40;

- direct te linken met (of een redirect) naar Celldorado, ongeacht het keyword;

- direct te linken met een partner-trackinglink;

- de naam Celldorado te gebruiken in de advertentietekst.



Celldorado behoudt zich het recht voor om partnerships te beeindigen, indien affiliates zich niet houden aan deze richtlijnen.



Celldorado pagina’s mogen in een pop up venster worden geopend, mits deze is voorzien van een scroll balk, de terms and conditions moeten ten aller tijde beschikbaar zijn voor de gebruiker. Celldorado behoudt zich het recht voor om partnerships te beeindigen, indien affiliates zich niet houden aan deze richtlijnen.



Wat doet Blinck International?

Our revenue worldwide comes from offering SMS services via media such as TV, internet and print to the consumer. Examples are ring tones, video, news subscriptions, wallpapers, etc.. Unlike other companies that offer similar services, we do everything under one roof. We design our own content, make our own commercials and TV formats (including: auditions, photographing and post-production), buy our own television air time around the globe and develop and maintain our own platform to deliver SMS content worldwide.



Omzet 2004 +/- 25.000.000 Euro

Omzet 2005 +/- 80.000.000 Euro

Omzet 2006 +/- 140.000.000 Euro !!!!

Werknemers: 95

Actief in 31 landen – kantoren in Nederland, Ierland en USA

Naam :Blinck International B.V.

Adres :Hobbemakade 73, 1071XN Amsterdam

Inschrijving handelsregister

onder dossiernummer :34202966

Infunctietreding :25-05-2004



Hier de "kleine letters" in het groot voor België :

*De eerste realtone is gratis. De kosten bedragen vervolgens €2,00/ SMS, max 6 SMS/ week (plus sms download kosten). Celldorado werkt volgens de Belgische code of conduct voor SMS diensten. Celldorado biedt innovatieve informatie en entertainment voor de mobiele telefoon, zoals ringtones, Javagames en wallpapers. Stoppen? Stuur STOP WPREI naar 4611. Om gebruik te kunnen maken van de Service moet de gebruiker 18 jaar of ouder zijn. Celldorado biedt eigen, originele diensten volgens de hoogste kwaliteitseisen. Info? 0800 74770 (gratis)



de code of conduct stipuleert:



"In elk door de consument ontvangen bericht wordt de shortcode van dedesbetreffende dienst in het bericht vermeld (in de header of in de SMS-tekst)."



dit doet Blinck niet!



De gebruiker moet dus 18 jaar of ouder zijn.

Dit kan niet gecontroleerd worden door de aanbieder van de SMS abonnementen.



Welke “normale” consument gaat er nu 48,00 Euro per maand betalen voor wat ringtones en andere rommel?



Gaan ze het terugbetalen als een kind dit heeft aangevraagd zonder toelating van de ouders?



Beter zou zijn om bij “pre-paid” kaarten geen betaalde premium SMS diensten toe te laten en de mogelijkheid te bieden om bij abonnementen af te zien van het ontvangen van betalende SMS berichten.

Gesloten