LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] compensatie voor abo zonder telefoon?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Harm.calc

compensatie voor abo zonder telefoon?

Ongelezen bericht door Harm.calc »

'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement
Velen hebben de uitzending van Radar gisteren gezien. Wat een apart publiek in de studio die zich gedupeerd voelen. Stuk voor stuk wist men qua kosten waar men aan begon - 24 keer het maandbedrag bij een 2 jarig abonnement - maar ik zag gisteren alleen maar vage blikken van die mensen.
:oops:

Ik heb in het verleden 1 keer een abonnement gehad met een gratis toestel. Naar mijn idee was dat toestel echt gratis want ik betaalde alleen de kosten van het abonnement gelijk aan zo'n los abonnement. Na die ene keer ben ik overgestapt op een ander systeem: los abonnement zonder toestel en het toestel separaat via internet kopen. Voor mij is dit obv een 1 jarig of 2 jarig abonnement altijd goedkoper geweest.

Ho, wacht eens even. Als je nu gecompenseerd wordt als je een toestel in een abonnement hebt gekregen, ja dan klopt mijn sommetje natuurlijk niet meer. Helemaal niet als toestellen 100% vergoed gaan worden. Ik voel mij nu gedupeerd. Had ik dus maar voor zo'n duur abonnement met 'gratis' toestel gekozen - net als die heldere geesten in de studio gisteren - dan was ik overall uiteindelijk goedkoper geweest.
Niet slim van mij. Stom.
:lol:

Waar kan ik mijn klacht kwijt en gecompenseerd worden?

Julie4444

Re: compensatie voor abo zonder telefoon?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Wat acht je de kans dat men ook echt geld gaan terugkrijgen? Ik vond het item belachelijk en overtrokken.

Overigens deel ik je werkwijze. Lekker bij Simpel een goedkoop abonnement en los een eigen toestel.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Mijn brief aan vodafone is de deur uit. Ben benieuwd.
Maar dat ze zeggen: " Ooo wat dom van ons, hier heeft nu snel uw geld terug", is wel het laatste wat ik verwacht.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Och, die radar-aflevering leek me meer reclame voor consumentenclaim. Als iemand verwacht de nieuwprijs terug te krijgen zullen ze wel van een koude kermis thuiskomen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Julie4444 schreef:Wat acht je de kans dat men ook echt geld gaan terugkrijgen? Ik vond het item belachelijk en overtrokken.
Ik krijg ook altijd pukkeltjes van die claimadvocaten. Maar in deze casus is de jurisprudentie wel heel helder. Niet voor niets zijn telecombedrijven al bedragen in mindering aan het brengen. Ik acht de kans dat mensen geld gaan krijgen heel reëel. Maar uiteraard niet in die mate dat je met een briefje de nieuwprijs van je ouwe toestel op je rekening krijgt.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

thecure schreef:Mijn brief aan vodafone is de deur uit. Ben benieuwd.
Maar dat ze zeggen: " Ooo wat dom van ons, hier heeft nu snel uw geld terug", is wel het laatste wat ik verwacht.
Op de site van Vodafone staat al jaren het bedrag voor de zg : gratis smartphone : vermeld cq wat je ervoor per maand betaald !!!!, Ts is door Radar op het verkeerde been gezet.

Wat zullen de providers blij zijn met snelle Radar :lol:

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:Ik acht de kans dat mensen geld gaan krijgen heel reëel. Maar uiteraard niet in die mate dat je met een briefje de nieuwprijs van je ouwe toestel op je rekening krijgt.
Ja, daarvoor moet je naar de kantonrechter.

De Hoge Raad heeft in 13 juni 2014 geoordeeld dat de telefoonabonnementen met 'gratis' telefoon te vernietigen zijn. En op 12 februari 2016 heeft de Hoge Raad geoordeeld dat de consument geen gebruiksvergoeding hoeft te betalen en alleen de dagwaarde van het toestel moet betalen als hij de telefoon niet terug geeft. De rente komt m.i. ook voor vergoeding in aanmerking.

Har06

alfatrion schreef:
Moneyman schreef:Ik acht de kans dat mensen geld gaan krijgen heel reëel. Maar uiteraard niet in die mate dat je met een briefje de nieuwprijs van je ouwe toestel op je rekening krijgt.

De Hoge Raad heeft in 13 juni 2014 geoordeeld dat de telefoonabonnementen met 'gratis' telefoon te vernietigen zijn. En op 12 februari 2016 heeft de Hoge Raad geoordeeld dat de consument geen gebruiksvergoeding hoeft te betalen en alleen de dagwaarde van het toestel moet betalen als hij de telefoon niet terug geeft. De rente komt m.i. ook voor vergoeding in aanmerking.
Tsja stuur het toestel maar terug: je verbreekt eenzijdig het aangegane contract, de dagwaarde wordt door wie bepaald ?, kortom van een kale kip kun je veren plukken :lol:

Moneyman

Har06 schreef:
alfatrion schreef:

Tsja stuur het toestel maar terug: je verbreekt eenzijdig het aangegane contract, de dagwaarde wordt door wie bepaald ?, kortom van een kale kip kun je veren plukken :lol:
Snap je uberhaupt waar het over gaat, Har? Het lijkt er niet op. Voorbeeld: stuur gewoon je toestel van je vorige contract terug. Dat heb je toch niet meer nodig. Dan heb je uberhaupt niets meer met de dagwaarde te maken...

Har06

De Hoge Raad heeft in 13 juni 2014 geoordeeld dat de telefoonabonnementen met 'gratis' telefoon te vernietigen zijn. En op 12 februari 2016 heeft de Hoge Raad geoordeeld dat de consument geen gebruiksvergoeding hoeft te betalen en alleen de dagwaarde van het toestel moet betalen als hij de telefoon niet terug geeft. De rente komt m.i. ook voor vergoeding in aanmerking.[/quote]

Tsja stuur het toestel maar terug: je verbreekt eenzijdig het aangegane contract, de dagwaarde wordt door wie bepaald ?, kortom van een kale kip kun je veren plukken :lol:[/quote]
Snap je uberhaupt waar het over gaat, Har? Het lijkt er niet op. Voorbeeld: stuur gewoon je toestel van je vorige contract terug. Dat heb je toch niet meer nodig. Dan heb je uberhaupt niets meer met de dagwaarde te maken...[/quote]

Uberhaupt is Duits, geen wonder dat MM de richting kwijt is.
ik heb nog phones liggen van 10 jaar geleden( 5*2 contract jaren), alles inpakken en opsturen :lol: , de porto kosten incl aantekenen worden natuurlijk ook nog vergoed en ik beur duizenden euro,s, fantastisch ga ik doen :mrgreen: THXXXXXX

Moneyman

Kijk, nu begin je het te snappen :wink:

Har06

Moneyman schreef:Kijk, nu begin je het te snappen :wink:
MM, er valt niets te snappen, hopelijk begrijp jij iets van het onzinnig verhaal dat via Radar over de hebberige medemens wordt uitgestrooid. Succes met je acties :lol:

Gesloten