LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Conflict met hi en kpn

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
berndv

Conflict met hi en kpn

Ongelezen bericht door berndv »

Ook mij overkomt wel eens wat, zo ook nu. Ik heb 3 telefoonabonnemnten. Deze zijn op 3 verschillende momenten genomen. 1 nummer is van Hi en 2 nummers van kpn.

Nu heb ik van 1 van de 2 nummers van kpn een betaling van april gemist. Hiermee ben ik dus te laat. Het gaat om een nummer welke ik eigenlijk nooit gebruik, dus toen de brief kwam heb ik daar ook actie op ondernomen. Nu kwam ik er vorige week opeens achter dat ze mijn Hi nummer afgesloten hebbem. Als ik mijn facturen nakijk, heb ik van dat nummer nog nooit een betaling gemist. Omdat ik dus een achterstand hebop een nummer van kpn, sluiten ze dus ook opeens mijn hi nummer af. Ik vind dit wel een hele rare gang van zaken, temeer omdat ik er nooit voor gekozen heb om deze nummers aan elkaar te koppelen.

Heb eenzelfde constructie jaren bij t-mobile gehad en daar is het ook wel eens voorgekomen dat er een betali g vergeten was, dan wordt alleen dat nummer afgesloten, de rest niet.

Nu zijn wel alle facturen betaald, en krijg ik te horen dat ik weer aangesloten wordt, als de nieuwe facturen van mei ook betaald zijn. Facturen met een vervaldatum van 21 mei. Dus ondanks dat ik geen achterstallige betaling heb, wordt ik pas weer aangesloten, als de facturen die nog niet eens etaald hoeven te zijn, binnen zijn bij hun.

Hatertje

Re: Conflict met hi en kpn

Ongelezen bericht door Hatertje »

Als die nummers overduidelijk van jou zijn (NAW gegevens / rekeningnummer komen overeen) dan vind ik het niet zo gek dat KPN die overige nummers ook blokkeert. Ze willen immers voorkomen dat je nog meer kosten gaat maken. En aangezien Hi van KPN is, zullen zij dat mogen doen.

Verder heb je dus wel nog een openstaande factuur van mei maar is deze nog niet vervallen. Dat betekend dus dat KPN nog geld van je tegoed heeft. Ongeacht of deze factuur is vervallen of niet. Dan vind ik het ook niet zo raar dat ze de blokkades niet opheffen.

Voor de consument is het vervelend maar ik kan het vanuit een bedrijf goed begrijpen.

berndv

Op zich heb je gelijk, en het is ook mijn eigen schuld dat het afgesloten is. De 2 kpn nummers betaal ik vanaf mijn particuliere rekening, het hi nummer vanaf mijn zakelijke gegevens, het is btw wel een particulier abonnemnt.

Op het moment dat de achterstallige betaling binnen was, was de nieuwe factuur nog niet aangemaakt, en ook nog geen geld schuldig aan hen. Maar dat zou dus betekenen als hier op dit adres iemand woont met dezelfde voorletters, deze ook voor het gemak maar afgesloten wordt, omdat kpn en hi besluiten onderling mobiele nummers en klantnummers ongevraagd te koppelen.

Nogmaals, ik weet dat ik in gebreke was door te laat te betalen, maar vond de manier van afsluiten wel heel raar en rigoreus bij hen. Binnenkort kan ik gelukkig weer overstappen, alle drie abonnementen lopen binnen een half jaar af, en denk dat ik niet bij dat clubje blijf. Niet dat ze daar nunzo van wakker liggen, maar toch.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

1 keer een betaling gemist, geen herinnering, geen aanmaning, ip daarvan meteen een ander nummer afsluiten :roll:
Stom stommer stomst.
Zouden ze dat nummer ook afgesloten hebben als je daarmee lekker buitenlands aan het dataroamen zou zijn?
Als je daar (schriftelijk) je ongenoegen over laat blijken, ben je waarschijnlijk weken verder voor je überhaupt een antwoord hebt.

berndv

Ze geven aan per sms aan te geven dat het incasso is mislukt, daarna een schriftelijke herinnering. Hieris het ook mis gegaan, omdat het automatisch gaat, ging ik er van uit dat dit de gewone maandfactuur was, week later was ik afgesloten, toen zag ik dat het een herinnering was.

En ik weet het, heel dom van mijzelf, zo actief hier op het forum, en dan zelf een dergelijke fout maken. Gelukkig loopt volgende maand het eerste contract af, dus ik kan nu alvast nummerbehoud aanvragen voor dat nummer. De overige 2 moet ik het nog tot oktober en december mee uitzingen.

Hatertje

Wat ik zei was overigens een idee wat mij logisch lijkt, ik weet het dus niet zeker. Ik denk dat ze in het verleden wel vaker problemen hebben gehad met mensen met verschillende klantnummers voor 1 persoon waardoor ze zo'n dergelijk systeem hebben. Denk bijvoorbeeld aan mensen die extreem veel naar 0900 bellen ofzo.

En het is overigens mogelijk om 2 maanden van tevoren nummerbehoud aan te vragen. Het is alleen de vraag of je bij je nieuwe provider ook je abonnement 2 maanden later (na het bestellen) kan laten ingaan :)

Naar welke provider ga je nu eigenlijk toe als ik vragen mag?

berndv

Ik ben voorheen jaren klant geweest bij tmobile, en het bereik hier thuis van hen is prima, dus denk dat ik weer terug ga. En ja, daar zal ook genoeg mis gaan, maar heb daar ik in die 6 jaar tijd niet zoveel gerotzooi gehad als nu in 2 jaar bij hi/kpn.

Hatertje

Haha,

Ik heb destijds mijn contract bij T-Mobile laten ontbinden i.v.m. het super langzame internet.

Best jammer want ik vond het ook een fijne provider. Qua klantenservice of bellen/smsen nooit problemen met ze gehad.

berndv

Ben weer bijna aangesloten, leuke is nu dat ik dus ook 3x heraansluitkosten mag gaan betalen á 28 euro per stuk, dus nog even een rekening van 84 euro erbij omdat kpn besluit om 3 nummers af te sluiten bij een achterstand op 1 nummer.

Gesloten