| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Contact met de overheid: Soms betaald soms gratis
-
gezondheid
Contact met de overheid: Soms betaald soms gratis
De Belastingdienst kun je gratis bellen op kosten van de belastingbetaler. Echter wanneer je RDW wilt bereiken dan dien je zelfs 10 eurocent per minuut te betalen. Het UWV heeft ook een 09 nummer. OCW DUO heeft weer een vast telefoonnummer in Groningen zitten. Welke afwegingen zouden er worden gemaakt voor het kiezen van een nummer? Postbus 51 had weer een gratis nummer 0800-8051. Nu hebben ze een verkort nummer 1400! Verschillende gemeentes werken ook met een 14 nummer. Gemeente Rotterdam is dan 010 dus is het nummer 014010. Probleem hierbij is dat een andere gemeente ook 010 nummer heeft het dan weer niet kan, of er een keuze in dient gemaakt te worden. Wellicht dat de overheid 14 nummers verder gaat uitbreiden? Dus UWV 1401 en Belastingtelefoon 1402. De Belastingdienst wilde eerder af van het gratis nummer omdat mensen die "ruzie"hadden met hun dan met opzet vanaf een mobiele telefoon gingen bellen en daarvoor de kosten voor de Belastingdienst erg hoog zijn.
Ik vind dat de overheid af moet van de dure betaalnummers en gratis nummers. Gewoon normaal tarief? Wat vinden jullie?
Het 0900 nummer van RDW is 0900-0739, volgens 0900 alternatieven zou je ook kunnen bellen met 0598 393330 tegen normale kosten.
Ik vind dat de overheid af moet van de dure betaalnummers en gratis nummers. Gewoon normaal tarief? Wat vinden jullie?
Het 0900 nummer van RDW is 0900-0739, volgens 0900 alternatieven zou je ook kunnen bellen met 0598 393330 tegen normale kosten.
Laatst gewijzigd door gezondheid op 27 nov 2013 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Contact met de overheid: Soms betaald soms gratis
Wat is "normaal" tarief? Mobiel? Lokaal, interlokaal?
-
gezondheid
Tarief die berekent wordt inderdaad voor interlokaal? Of gewoon nummers die binnen de belbundel vallen? Goede vraag.GJvdZ schreef:Wat is "normaal" tarief? Mobiel? Lokaal, interlokaal?
Wat is en goede vraag?gezondheid schreef:Tarief die berekent wordt inderdaad voor interlokaal? Of gewoon nummers die binnen de belbundel vallen? Goede vraag.GJvdZ schreef:Wat is "normaal" tarief? Mobiel? Lokaal, interlokaal?
RDW lijkt me wel logisch, het is immers een eigen keuze om een auto te bezitten? Dat is met de belastingdienst natuurlijk anders.gezondheid schreef:De Belastingdienst kun je gratis bellen op kosten van de belastingbetaler. Echter wanneer je RDW wilt bereiken dan dien je zelfs 10 eurocent per minuut te betalen. Het UWV heeft ook een 09 nummer. OCW DUO heeft weer een vast telefoonnummer in Groningen zitten. Welke afwegingen zouden er worden gemaakt voor het kiezen van een nummer? Postbus 51 had weer een gratis nummer 0800-8051. Nu hebben ze een verkort nummer 1400! Verschillende gemeentes werken ook met een 14 nummer. Gemeente Rotterdam is dan 010 dus is het nummer 014010. Probleem hierbij is dat een andere gemeente ook 010 nummer heeft het dan weer niet kan, of er een keuze in dient gemaakt te worden. Wellicht dat de overheid 14 nummers verder gaat uitbreiden? Dus UWV 1401 en Belastingtelefoon 1402. De Belastingdienst wilde eerder af van het gratis nummer omdat mensen die "ruzie"hadden met hun dan met opzet vanaf een mobiele telefoon gingen bellen en daarvoor de kosten voor de Belastingdienst erg hoog zijn.
Ten eerste wordt het dan 14010...en ten tweede welke gemeente heeft nog meer kengetal 010?Verschillende gemeentes werken ook met een 14 nummer. Gemeente Rotterdam is dan 010 dus is het nummer 014010. Probleem hierbij is dat een andere gemeente ook 010 nummer heeft het dan weer niet kan
Zou me er er niet zo druk om maken want dan kun je de hele zooi wel doortrekken; Overal zelfde OZB, legeskosten, parkeertarieven enz, enz. Je schijnt te vergeten dat gemeentes en overheidsinstanties vanuit Den Haag een redelijke zelfstandigheid hebben gekregen, en dus verschillende tarieven hanteren.
Maar ach, dat snap jij dan weer niet....
-
gezondheid
Gemeente Schiermonnikoog heeft netnummer 0519
Gemeente Dongeradeel heeft netnummer 0519
Dit gaat dus niet altijd even goed op.
Zie:

Gemeente Dongeradeel heeft netnummer 0519
Dit gaat dus niet altijd even goed op.
Zie:

Ook dit snap je weer niet...zijn, net zoals Zaanstad, dat bestaat uit oa. Zaandam, Koog a/d Zaan en Krommenie, één stad....
dus één netnummer....
dus één netnummer....
-
gezondheid
Of jij snapt mij niet DHC.
Ik heb het over dat gemeente X bijvoorbeeld 140519 heeft. Dat is dan Dongeradeel. Mensen die wonen op Schiermonnikoog die de gemeente willen bellen dan ook 140519. Dus dan zal er een keuze menu in moeten worden gebouwd, voor welke gemeente belt u? Belt u voor gemeente Dongeradeel kiest u een één. Of belt u voor Schiermonnikoog belt u een 2.
Verder is het de bedoeling dat de gemeentes in Friesland één callcenter gaan krijgen.
De locaties die jij noemt hebben inderdaad allemaal netnummer 075. De gemeente Texel heeft geen probleem die heeft als enige 0222. Maar Vlieland en Terschelling hebben hetzelfde netnummer 0140562 kan dan slechts één gemeente hebben of met een keuzemenu er op.
Ik heb het over dat gemeente X bijvoorbeeld 140519 heeft. Dat is dan Dongeradeel. Mensen die wonen op Schiermonnikoog die de gemeente willen bellen dan ook 140519. Dus dan zal er een keuze menu in moeten worden gebouwd, voor welke gemeente belt u? Belt u voor gemeente Dongeradeel kiest u een één. Of belt u voor Schiermonnikoog belt u een 2.
Verder is het de bedoeling dat de gemeentes in Friesland één callcenter gaan krijgen.
De locaties die jij noemt hebben inderdaad allemaal netnummer 075. De gemeente Texel heeft geen probleem die heeft als enige 0222. Maar Vlieland en Terschelling hebben hetzelfde netnummer 0140562 kan dan slechts één gemeente hebben of met een keuzemenu er op.
Bijvoorbeeld Schiedam. Maar misschien dat Rotterdam niet een heelmhandig voorbeeld was, omdat de gemeentes in die regio op veel gebieden samenwerken en er dan dus juist bewust ook gekozen kan worden voor één nummer voor meerdere gemeentes.dhc schreef: Ten eerste wordt het dan 14010...en ten tweede welke gemeente heeft nog meer kengetal 010?
-
witte angora
Wat is nou in vredesnaam het probleem. Dergelijke korte nummers bestaan toch al een tijd, en worden toch al een tijd gebruikt? In sommige gemeenten tenminste wel. Ik snap niet waar mensen zich druk om maken, sorry hoor.
Oke:dhc schreef:Ook dit snap je weer niet...zijn, net zoals Zaanstad, dat bestaat uit oa. Zaandam, Koog a/d Zaan en Krommenie, één stad....
dus één netnummer....
Gemeente Amsterdam: 020.
Gemeente Diemen: 020
Gemeente Amstelveen: 020
Gemeente Badhoevedorp: 020
Gemeente Schiphol: 020
Gemeente Ouder Amstel: 020
Need i go on?
Ik snap het op zich wel. Trek dan alles gelijk. Geef of alle gemeentes een 1400 nummer of geen enkele. Nog handiger is 1 centraal nummer dat je dan automatisch naar de juiste gemeentehuis doorschakelt.witte angora schreef:Wat is nou in vredesnaam het probleem. Dergelijke korte nummers bestaan toch al een tijd, en worden toch al een tijd gebruikt? In sommige gemeenten tenminste wel. Ik snap niet waar mensen zich druk om maken, sorry hoor.
Daarnaast vind ik dat de meeste nummers van de overheid gewoon gratis bereikbaar dienen te zijn. Het gaat dan vooral om instanties die je als burger nodig hebt omdat je niet zonder ze kunt voor bepaalde dingen te regelen of gewoon omdat het moet. Natuurlijk kun je daarin gemakkelijk een paar regels formuleren.
-
gezondheid
Exact Olaf79 dat is ook mijn punt. Opeens heeft Postbus 51 zo dat voorheen heette 1400 nummer. En weer een andere overheidsinstelling het CAK heeft weer een 0800 service nummer. Om dit te vergemakkelijken vind ik dat ze alles dan onder de 14 nummering zouden kunnen herbergen. De politie is weer op een 0900 nummer bereikbaar. Dat vind ik ook weer getuigen van weinig service. Wanneer je prepaid kaart, het tegoed bijna op is en je wilt de politie bereiken dan kan dat niet. De Belastingdienst heeft een gratis nummer en toen ik daar werkte merkte ik dat mensen dit op prijs stellen. Immers als zij in de wacht worden gezet hoeven zij niets te betalen. De kosten bij een 0900 nummer lopen gewoon door ook al sta je in een wachtrij. Het was beter geweest dat de politie dan 1488 nummer zou krijgen.
Je kan altijd 112 bellen, ook zonder beltegoed. Als je iets voor het niet-spoed nummer van de politie hebt, heb je ook wel tijd om even je beltegoed op te waarderen lijkt me?gezondheid schreef:Exact Olaf79 dat is ook mijn punt. Opeens heeft Postbus 51 zo dat voorheen heette 1400 nummer. En weer een andere overheidsinstelling het CAK heeft weer een 0800 service nummer. Om dit te vergemakkelijken vind ik dat ze alles dan onder de 14 nummering zouden kunnen herbergen. De politie is weer op een 0900 nummer bereikbaar. Dat vind ik ook weer getuigen van weinig service. Wanneer je prepaid kaart, het tegoed bijna op is en je wilt de politie bereiken dan kan dat niet. De Belastingdienst heeft een gratis nummer en toen ik daar werkte merkte ik dat mensen dit op prijs stellen. Immers als zij in de wacht worden gezet hoeven zij niets te betalen. De kosten bij een 0900 nummer lopen gewoon door ook al sta je in een wachtrij. Het was beter geweest dat de politie dan 1488 nummer zou krijgen.
-
gezondheid
Zijn soms twijfel gevallen of je alarmnummer belt? Bij prepaid zag ik dat ik dan wel 1 euro 50 per minuut moest bellen voor een telefoontje naar de politie. Kennelijk wil de politie geen gratis nummer omdat ze anders te veel telefoontjes krijgen en met onzin verhalen? Want dat kan ook in de hand werken weet ik. Bij de Belastingtelefoon had je dan opeens hijgers aan de lijn, puur omdat het een gratis nummer betreft.
Dat kan ik dus ook niet begrijpen.witte angora schreef:Wat is nou in vredesnaam het probleem. Dergelijke korte nummers bestaan toch al een tijd, en worden toch al een tijd gebruikt? In sommige gemeenten tenminste wel. Ik snap niet waar mensen zich druk om maken, sorry hoor.
Sommige zijn gratis, lekker meegenomen en sommige niet, dat is dan pech hebben.
Tenzij je de manager externe communicatie van 1 van die instanties bent, snap ik niet waar je je mee bemoeit, sorry. De instanties die je noemt, hebben eigen eisen wat betreft hun callcenter en de bemensing daarvan, dus dat even samenvoegen/gelijk trekken is natuurlijk lang niet zo simpel als jij meent dat het is.gezondheid schreef:Zijn soms twijfel gevallen of je alarmnummer belt? Bij prepaid zag ik dat ik dan wel 1 euro 50 per minuut moest bellen voor een telefoontje naar de politie. Kennelijk wil de politie geen gratis nummer omdat ze anders te veel telefoontjes krijgen en met onzin verhalen? Want dat kan ook in de hand werken weet ik. Bij de Belastingtelefoon had je dan opeens hijgers aan de lijn, puur omdat het een gratis nummer betreft.
+1sjohie schreef: Tenzij je de manager externe communicatie van 1 van die instanties bent, snap ik niet waar je je mee bemoeit, sorry.
helemaal mee eensChocomelk schreef:+1sjohie schreef: Tenzij je de manager externe communicatie van 1 van die instanties bent, snap ik niet waar je je mee bemoeit, sorry.