LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contract opzeggen Voordeelregeling!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
krabbe

Contract opzeggen Voordeelregeling!!

Ongelezen bericht door krabbe »

Heeft iemand ervaring met een contractopzegging bij voordeelregeling.nl. Wij wilden ons abonnement opzeggen. Aan de telefoon werd mij medegedeeld dat dit niet eerder mogelijk was dan mei 2018. Of een afkoopsom betalen van 792,00 euro. Volgens de telefoniste is er een mail gestuurd ???? rond mei voor automatische contract verlenging als er niet op de mail werd gereageerd werd er automatisch van uit gegaan dat het weer 2 jaar werd verlengt . Wij kunnen geen mail vinden en onze vraag is , kan dit zomaar. Kunnen wij het contract alsnog opzeggen. Wie weet hier een antwoord op.

berndv

Re: Contract opzeggen Voordeelregeling!!

Ongelezen bericht door berndv »

krabbe schreef:Heeft iemand ervaring met een contractopzegging bij voordeelregeling.nl. Wij wilden ons abonnement opzeggen. Aan de telefoon werd mij medegedeeld dat dit niet eerder mogelijk was dan mei 2018. Of een afkoopsom betalen van 792,00 euro. Volgens de telefoniste is er een mail gestuurd ???? rond mei voor automatische contract verlenging als er niet op de mail werd gereageerd werd er automatisch van uit gegaan dat het weer 2 jaar werd verlengt . Wij kunnen geen mail vinden en onze vraag is , kan dit zomaar. Kunnen wij het contract alsnog opzeggen. Wie weet hier een antwoord op.
Voor consumenten bestaat er zoiets als de wet van Dam. Die regelt dat contracten niet automatisch verlengd kunnen en mogen worden en dat een contract na de eerste vaste looptijd overgaat in een per maand opzegbaar contract. Deze wet beschermt daarmee de consument.
De kracht van collectief inkopen
Voordeelregeling is in het leven geroepen om de midden- en kleinbedrijven te helpen bij het besparen op zakelijke kosten. Voordeelregeling maakt het mogelijk om collectief te besparen op uw zakelijke telefonie- en energierekening.
Zoals ik het lees op de site gaat het hier om een zakelijke overeenkomst. Dus de wet van Dam is hier niet van toepassing. Voor zover ik weet mogen zakelijke contracten, mits vooraf overeengekomen, stilzwijgend worden verlengd voor de duur van dezelfde periode. VOlgens hun voorwaarden verlengen ze:
3.3. Wanneer de minimumperiode is verstreken volgt er een stilzwijgende verlenging voor telkens een periode van 24 maanden tenzij anders overeengekomen of tenzij één van de partijen de aansluiting (telefonisch) beëindigd met inachtneming van een opzegtermijn van drie (3) maanden. Opzeggingen dienen schriftelijk plaats te vinden onder vermelding van naam, adres, postcode, woonplaats, klantnummer en de gewenste einddatum en dienen ondertekend te worden.

sjohie

Re: Contract opzeggen Voordeelregeling!!

Ongelezen bericht door sjohie »

Voor consumentencontracten mag dit niet, echter gaat dit om zakelijke contracten, en dan zijn de wetten en regelingen die consumenten beschermen niet van toepassing. Dus ja dit mag, en het staat ook in de voorwaarden lees ik net.

Gesloten