LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Creativiteit T-Mobile : hoe benadeel ik een klant

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
WalterVos

Creativiteit T-Mobile : hoe benadeel ik een klant

Ongelezen bericht door WalterVos »

In mei 2011 heb ik de klantenservice van T-Mobile gebeld ivm nauwelijks tot geen dekking mobiel internet. Ik kreeg gelijk en kon kiezen : 3 maanden korting op mijn abonnement en afwachten of de dekking zou verbeteren OF het contract ontbinden. Dat zou mij dan 8 maandtermijnen kosten plus € 116,- voor mijn Iphone 3GS. Die info bleek fout te zijn, maar daarover zo meer.

Keuze was niet moeilijk en ik ging dan maar akkoord met de korting.

In oktober 2011 weer de klantenservice gebeld omdat de dekking nog steeds dramatisch was. Ontbinden mocht nog steeds en de Iphone had ook nog steeds een restwaarde van € 116,-. Een normale afschrijving kent T-Mobile blijkbaar niet. Mijn abonnement liep overigens tot 15 januari 2012.

Met die € 116,- ging ik uiteraard niet akkoord en ik werd doorverbonden met de afdeling reparaties .... De dame aan de lijn was het met mij eens en na overleg met haar leidinggevende hoefde ik niets meer terug te betalen voor de oude Iphone. Prima opgelost.

Via het forum op de website van T-Mobile kreeg ik vervolgens van een T-Mobile moderator te horen dat ik in mei verkeerd was geïnformeerd. Ivm de slechte dekking mocht ik mijn contract gratis ontbinden en hoefde ik helemaal geen maandtermijnen meer te betalen.

Dus ik kon eindelijk van mijn T-Mobile contract af, zonder kosten en zonder nog een restbedrag te betalen voor mijn Iphone. In het volste vertrouwen dat eea nu goed zou komen verliet ik de discussie op het T-Mobile forum.

Niet dus. T-Mobile administreerde op eigen initiatief dat ik wilde afkopen (en dus niet dat ik wilde ontbinden...) en bijgevolg werd doodleuk een bedrag van ruim € 60,- van mijn rekening geïncasseerd.

De T-Mobile moderator kon / wilde niets voor me doen, ondanks haar eigen info en conclusie.

Natuurlijk kan ik die incasso storneren en de discussie verder aangaan, maar pffff.......

Gizmo©

Re: Creativiteit T-Mobile : hoe benadeel ik een klant

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Wees achteraf blij met maar die 60 euro. Je was anders veel meer kwijt geweest. Zou zo zeggen, neem je verlies en zorg dat je heel ver weg van T-Mobile blijft in de toekomst.

WalterVos

Ja, je hebt volkomen gelijk.

Maar wat ik niet kan , en eigenlijk ook niet wil, begrijpen is dat je als klant blijkbaar altijd gepiepeld wordt, zelfs wanneer een moderator van T-Mobile gewoon erkent dat de klantenservice volstrekt verkeerde info heeft gegeven, hetgeen mij overigens onnodig extra geld heeft gekost.

WalterVos

Even een update.

De ( onterechte) eindafrekening is uiteraard van mijn rekening geincasseerd, en wel voor de porteringsdatum.

De nummerportering per 22 november naar mijn nieuwe Telecomprovider ging gelukkig wel goed.

Eind goed al goed of toch niet ?

Nee dus.

Vandaag werd er doodleuk weer een nieuwe maandtermijn door T-Mobile van mijn rekening afgehaald. Uiteraard per direct gestorneerd.

Na alle fouten en ellende had ik een ander Sinterklaas cadeau op 5 december verwacht dan weer een fout van ( en dus irritatie door) T-Mobile.

T-Mobile benaderen via het my T-Mobile forum kan niet meer omdat ik als niet-klant daar geen toegang meer toe heb. Dat heeft T-Mobile wel heel snel kunnen stopzetten .........

Wie stopt dit bedrijf nu eens met het alsmaar maken van fouten die doorgaans in het nadeel van de klant zijn ?

mich24

Ongelezen bericht door mich24 »

hmmz. Klinkt alsof je de 'molen' bent gekomen tussen diverse afdelingen.

Probeer het eens met een aangetekende brief,waarin je eist binnen 7 dagen een reactie te krijgen op je vragen'...

bitterbal2

Ongelezen bericht door bitterbal2 »

Naar mijn ervaring werkt de volgende methode het snelst:

- Stuur een brief, dezelfde brief, naar diverse afdelingen. Liefst per post, email en fax! Plak je brief ook gewoon in het forum! Hoe meer mensen hem op hun bureau krijgen hoe meer kans dat er iets wordt gedaan.
- Zet in de brief ook duidelijk dat je een bevestiging hebt gehad van de stopzetting van je abonnement, voeg desnoods een kopietje toe.
- Informeer ze tevens dat je de automatische incasso stop gaat zetten d.m.v. een rode kaart. Doe dit niet meteen. Ik zou aanraden dit pas te doen als je geen reactie van T-Mobile krijgt. Als je dit meteen doet heb je kans op aanmaningen en incassobureau's.

WalterVos

Weer even een update.

Na het Sinterklaascadeau (verkeerde nota, zie hierboven) kreeg ik nu ook een Kerstcadeau van T-Mobile.

Weer een verkeerde nota en uiteraard ook weer in mijn nadeel.

Reeds begin november 2011 is de in deze post besproken eindafrekening handmatig opgemaakt, oa na een laatste controle en aanpassing door een T-mobile moderator.

Het systeem, daar gaan we weer, heeft daar blijkbaar geen boodschap aan.

Gesloten