LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Daaaaaag KPN!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gast

Daaaaaag KPN!!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb al heel wat jaren een abbonement voor mijn mobiele telefoon bij de KPN zonder problemen. Mijn abbonement verloopt medio februari '05 en heb december '04 besloten deze om te zetten in pre-paid.
Nu kreeg ik eergister een rekening van KPN dat ik een rekening niet zou hebben betaald, heel apart omdat ik KPN een automatische incasso heb afgegeven. Gelijk wordt er gedreigd met incasso-bureau e.d.! Dus ik gebeld naar de KPN gister. Die zeiden dat de fout bij de bank ligt. Dus ik gebeld naar de postbank, zei vertelden me dat ze deze nota hun niet is aangeboden voor automatische incasso!
En vandaag durfden ze me nog een sms te sturen dat als ik niet betaal binnen 7 dagen dat mijn nummer wordt afgesloten!
Waar zijn we nou toch mee bezig KPN!! :evil:
Nee, bij hun geen pre-paid meer. Het feit zó behandeld te worden, jarenlang op tijd te hebben betaald (via aut. incasso).
Dat er per abuis iets is foutgegaan met geld incasseren, oké. Maar stuur dan een brief met dat ze een nota niet hebben kunnen incasseren en ga niet dreigen met allerlei maatregelen.
Ze hebben aan mij een vaste klant verloren. En die meneer bij de klantenservice zegt doodleuk dat 1 klantje meer of minder voor hun niets uitmaakt.
Daaaaaaaag KPN!!

userroy

Re: Daaaaaag KPN!!

Ongelezen bericht door userroy »

Ze worden steeds arroganter daar bij KPN, daarom neem ik zo min mogelijk diensten bij ze af.

Overstappen is niet zo moeilijk naar een andere provider, gewoon prepay kaartje kopen en een formulier invullen en na een dag of 10 kun je met je oude nummer bellen bij een klantvriendelijkere provider.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

jasso incasso

Ongelezen bericht door jasso incasso »

Ja wat wil je nou, jij heb niet aan je verplichting voldaan en een herinnering weggesodemieterd. En dan nu een beetje lopen mekkeren dat er gedreigd wordt met een incasso buro.

Als je geld te goed had gehad had je het vast wel opgemerkt, als er iets niet geincasserd wordt goud men zich stil.

karr-1

Ongelezen bericht door karr-1 »

Helemaal met je eens Jasso, mensen denken dat alles maar gratis is in dit land. Als het in je eigen voordeel is zeggen ze geen woord, maar zodra ze zich benadeeld voelen staan ze ineens vooraan.

Dit soort mensen wordt terecht behandeld zoals ze worden behandeld, ik heb er geen goed woord voor over.

Gast

Jullie mogen wel eens naar Hans Anders want mankeren iets aan jullie ogen.
Als jullie goed gelezen hadden: Al jaaaaren lang maken ze gebruik van de automatische incasso die ik hun heb gegeven en ze hebben keurig op tijd hun geld van me gekregen.
En de dreiging staat al in de eerste brief, het was geen herinnering.
Ben trouwens met de consumentenbond bezig, zij hebben al mijn gegevens omtrent deze situatie en ik sta 200% in mijn gelijk.
Dus *** niet zo raar jullie.
En toch hoor ik het liever van jullie als van mensen met een gezond verstand. :lol:

jasso

Ongelezen bericht door jasso »

En je controleert nooit je rekening op bij en afschrijvingen????? Beetje slap verhaal van je.
Er volgt altijd eerst een betalingsherinnering voordat er een incasso dreiging ( jou woorden ) volgt, denk je soms dat het inschakelen van een incassodienst niets kost....

Uit je zinnen kan ik opmaken dat je maar wat loopt te blerren, de grote jongen probeert uit te hangen en dondersgoed weet dat wij gelijk hebben.

FF een schone luier om en dan lekker je bedje in.......................

Neptunus

Ongelezen bericht door Neptunus »

Jongens, wanneer leren jullie eerst te kijken en dan pas te kopen. Kost niets. Een abonnement is niet aan me besteed. Die komt bij mij sowieso nooit binnen en een prepaid van KPN is moeilijk om de klantenservice mee te bereiken dus ik heb dat nummer wel gebruikt om grtis een sms te kunnen sturen :D. Daarna ben ik overgestapt op Orange. Goedkoop en zeker niet duur en zeker niet met de smart prepaid die ze hebben. Heerlijk.

Verder incassobureaus komen er bij mij niet in en gaat direct retour afzender. Dat zijn lui, die geen opleiding hebben genoten en die juist daardoor een incassobureau gaan beginnen en meteen op de plaats van een gerechtsdeurwaarder willen staan. Dus wanneer die lui voor de deur staan (doen ze niet meer, ze hebben ook wel wat geleerd); krijgen ze een flinke trap tegen het kruis en kunnen ze jankend van mijn pad weglopend naar hun auto de vervolgens 30 minuten later stumperend vertrekt, want dan moet hij eerst bijkomen van de pijn. Dat doe ik met agressieve Jehovas ook zo. Heel hard, direct en heel goed en heel erg effectief.

Dus dan weet je ghoe ik over dat soort incassobedrijven denk en hoe ze werken. Ik kan dan alleen maar zeggen dat die lui stinkend rijk worden over de ellende die de bedrijven creëren bij mensen.

Komt er een gerechtsdeurwaarder, dan handelen qwe dat gewoon met allerlei feiten bij de Kantonrechtbank af. Ik heb alleen maar op die wijze en een goede advocaat de rechtzaken gewonnen.

Ik kan dan alleen maar zeggen, dat ik niets te maen heb met die lui en wil ook niets met die lui te maken hebben. Verder telefoonbedrijven krijgen dus nooit geld van me, want ik heb een freetime abonnemet van UPC, dat werkt perfect en een prepaid van orange die ik nooit hoef op te waarderen. Wat die telefoon aangaat is gewoon een tweedehandsje voor 10,= en werkt perfect. Het is een Nokia 3310. Goed genoeg.

Dus ik ben wat slimmer. Ik ga niet naar de pijpen dansen van MeneerCommercie, want ze willen alleen maar geld van je, meer niet en ik stink niet in het feoit dat er een dvd speler aan vast zit, zoals T(ering)- Mobile mee aankomt. Dus weg met die troep.

Ik denk dat je het beste zo ook kan oplossen. Dat is gewoon goed te noemen.

Succes,

Neptunus.

dus

Ongelezen bericht door dus »

haha.
yup een stuk slimmer. zo slim dat je om de haverklap een deurwaarder aan je broek hebt hangen.
dan schat ik mezelf toch net iets hoger in. betaal m'n rekeningen, betaal niets teveel maarrrr......, and this one's for you neptunus, ook niets te weinig. en kijk!.....geen deurwaarders.. is dat nou niet handig?!?

Maar je hebt gelijk. er zijn inderdaad heel erg veel agressieve jehova getuigen. bij mij staan ze echt met knuppels voor de deur hoor. waar moet dat heen met die wereld he neptunus.

rekening betaler

Ongelezen bericht door rekening betaler »

Ik weet niet waarom sommigen zo moeilijk doen, werken jullie soms bij KPN, maar ook ik heb, doordat de eerste rekening niet bij ons terecht is gekomen, een herinnering gekregen waarbij meteen 4,50 extra in rekening wordt gebracht, maar waar ook meteen werd gedreigd met afsluiting van de telefoonlijn. En om het verhaal nog mooier te maken, rekenen hun vanaf de datum dat hun de brief versturen (volgens hun) maar als je in het weekend je rekeningen betaald en de dinsdag er voor de herinneringen binnen krijgt, sta je wel verbaast te kijken als ze dreigen met het afsluiten van je verbinding vanaf vrijdag, want hun hebben de brief al anderhalve week eerder gedateerd. Als je meerdere rekeningen van KPN bekijkt, heb ik het regelmatig gehad dat de datum gewoon een week eerder lag als dat ik hem binnen krijg. Dus de kans op te laat betalen wordt zo lekker vergroot. Je zal maar de eerste rekening niet krijgen en 3 weken op vakantie zijn, dan kom je terug heb je geen telefoon meer, een hoop extra kosten en een deurwaarder. Nu snap ik in ieder geval wel hoe KPN aan zijn winst komt

Peter1960

Ongelezen bericht door Peter1960 »

Ik snap al dat geleuter niet :lol:

Heb al jaren diensten van KPN en nooit geen problemen.
De klant maakt vaak problemen :wink:

Gast

Als je hier de pro kpn reacties leest begrijp je waarom iemand niks met kpn te maken wil hebben.

Gats RCS

Ongelezen bericht door Gats RCS »

Ik heb in het verleden (een paar jaar geleden) ook gereageerd op dat ik nog niet betaald had. Door naar hen te bellen a zoveel eurocent per minuut met lange wachttijden. En dan zei de KPN dat ik het op het postkantoor moest gaan betalen (ook altijd rekeningen normaal betaald) en dan zei ik dat doe ik niet. En ik zei ik betaal volgende week via overboeking. En dan werd steevast mijn telefoon nummer afgesloten. En werd gewoon 26 euro of zo ff in rekening gebracht om weer aan te sluiten. Helaas zit ik nu tijdelijk ergens anders die aangesloten was op KPN dus even tijdelijk via de telefoon en modem een internet verbinding aangesloten. Heb nu een rekening gehad van 330 euro ongeveer. Nu dus weg daar en voor 20% van het bedrag dat KPN in rejkening bracht een kabel abonnement gesloten waarmee ik de hele dag kan internetten. Dus vele heel veel uur langer dan bij KPN.
Gewoon echt schandalig wat de KPN in rekening brengt.!!!
M.vr. gr

Tosbaga

Ongelezen bericht door Tosbaga »

KPN moet gemiddeld 20% vanhaar klanten een tweede of derde keer vragen om de telefoonrekening te betalen. Dat is een behoorlijke kostenpost voor het bedrijf, maar KPN wil haar klanten niet afblaffen, omdat ze dan naar de concurrent lopen. Toch is het incassobeleid strenger geworden.

Vanaf medio 2004 stuurt KPN nog maar een herinnering aan haar klanten. Die herinnering kost al meteen E 4,50. Als een klant al vaker te laat betaald heeft kan deze herinnering twee dagen na het einde vande betalingstermijn op de mat vallen en als het betalingsgedrag voorbeeldig is geweest komt de herinnering 2 weken na het verstrijken van de betalingstermijn. Na de herinnering wordt de klant nog een keer opgebeld door KPN en als er dan nog niet betaald wordt volgt er een 'tijdelijke afsluiting'. Als ook dit geen resultaat heeft gaat het incassobureau zich met de zaak bemoeien en wordt de verbinding definitief afgesloten. De incassobureaus waar KPN mee werkt hanteren voor de incassokosten de formule vande kantonrechters.

Opmerkelijk is dat met de verscherping vanhet incassobeleid van KPN de rekeningen duidelijker geworden zijn. Verder kunnen de eerste incassokosten (E.4,50) vermeden worden als de klant binnen zeven dagen besluit de rekening voortaan automatisch af te laten schrijven. Een woordvoerder van een vande incassobureaus waar KPN mee werkt zegt de indruk te hebben dat klanten vaker niet kunnen betalen, waar ze dat vroeger gewoon niet wilden betalen, of te slordig waren. KPN en de aan het bedrijf verbonden incassobureaus vermelden daarom nadrukkelijker dan vroeger dat de mogelijkheid bestaat om een betalingsregeling af te sluiten.

Gast

Ook ik kreeg ineens acceptgiro's van de KPN terwijl ik al jaaaaaren een automatische incasso heb bij KPN.
Ze maakten er zelf een zootje van daar. :shock:

Dus overgegaan op de acceptgiro's maar kreeg dreigbrieven van rekeningen die ik dus wel ff betaald heb!
Wilde copie-tjes van bankafschriften toezenden maar de klantenservice geloofde me niet want de computer van hun liegt niet.
Nou, en mijn bankafschriften ook niet!! :evil:
Laat maar komen dat incassobureau!

Na jarenlang zonder problemen gebruik te hebben gemaakt van hun diensten is dit voor mij écht een reden om over te stappen naar een andere provider.

Gesloten