Op verzoek van mijn bejaarde vader, die zich doodgeschrokken was van de automatische incasso "ptt" (euro 1500,00 voor een maand telefoneren voor twee zeer bejaarde mensen die eigenlijk alleen gebeld worden?) ben ik zijn bank afschriften eens gaan nakijken. Blijkt dat hij al jaren via Dailycom belt (??? / geen contract te vinden, geen factuur etc.).
Blijkt verder dat hij vanaf januari 2008 elke maand meer aan telefoon is gaan betalen (en fors meer!). Als eerste natuurlijk laatste bedrag gestorneerd, specifieke incassoblokkade op dit bedrijf laten zetten en een aangetekend schrijven verstuurd. Toen verder gaan zoeken hoe ik met dit bedrijf in contact kon komen, maar dat is niet meer mogelijk. Website is al meer als een week offline. Telefoonnummer klantenservice wordt beantwoord met een bandje "tijdelijk telefonisch niet bereikbaar".
Vond wel verschillende berichten op diverse fora waaruit ik kon afleiden dat Dailycom was overgestap op een soort beltegoedsysteem (vader: "wat is dat dan weer?"), waarbij steeds hoger tegoeden zonder toestemming en zonder specificatie werden opgebouwd.
Ik kan dus niets meer controleren omdat dit via hun website loopt/liep. Alg. voorwaarden zijn ook niet beschikbaar, dus het enige wat reste was een aangetekend schrijven met termijn van twee weken, waarin een gespecificeerd overzicht van het laatste jaar en de algemene voorwaarden worden gevraagd. Mocht dit niets uithalen, gaat de heleboel naar mijn advocaat en ga ik een procedure aanspannen. Verder zal een klacht worden ingedient bij de Opta over het veel te hoog oplopen van het beltegoed (las van mensen op internet dat soms wel een beltegoed van meer als euro 2000,- was opgebouwd).
Vraag: Iemand die nu weet wat er met dit bedrijf aan de hand is cq. weet of er faillisementsaanvragen zijn? Dan graag even contact opnenmen met [email protected]
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dailycom oplichters?
-
B. van der Kolk
Re: Dailycom oplichters?
Op het aangetekend schrijven is zeer vlot gereageerd!
De laatste incasso (die ik reeds gestorneerd had, wordt als "afgehandeld"
beschouwt (dus hoeft niet meer te worden betaald).
Verder schrijft men dat Dailycom niet meer zal incasseren tot het bel tegoed is gedaald naar 2x maandelijks belgedrag. Aan het verzoek om alg. voorwaarden is ook voldaan.
Echter omdat mijn ouders volledig het vertrouwen in deze firma zijn kwijt geraakt willen ze hiermee niet meer bellen en willen dus direct van het contract af en hun nog openstaande beltegoed (ruim 800 euro!) terug.
Hierop heeft Dailycom niet gereageerd, waarna ik de hele zaak heb "doorgeschoven" naar een advocaat.
Ben benieuwd
De laatste incasso (die ik reeds gestorneerd had, wordt als "afgehandeld"
Verder schrijft men dat Dailycom niet meer zal incasseren tot het bel tegoed is gedaald naar 2x maandelijks belgedrag. Aan het verzoek om alg. voorwaarden is ook voldaan.
Echter omdat mijn ouders volledig het vertrouwen in deze firma zijn kwijt geraakt willen ze hiermee niet meer bellen en willen dus direct van het contract af en hun nog openstaande beltegoed (ruim 800 euro!) terug.
Hierop heeft Dailycom niet gereageerd, waarna ik de hele zaak heb "doorgeschoven" naar een advocaat.
Ben benieuwd