LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De algemene voorwaarden van Telfort, ahum.....

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
I'm

De algemene voorwaarden van Telfort, ahum.....

Ongelezen bericht door I'm »

Mijn stelling is;
“…………Telfort mag haar algemene voorwaarden net zolang en net zo vaak wijzigen totdat het haar goed uitkomt, en wij dienen dit maar te accepteren………….”.

Een en ander zal hopelijk duidelijk worden uit onderstaande topic, en zal derhalve een waarschuwing zijn voor mede abonnees of wordt hopelijk alsnog opgelost door een van de medewerkers van Telfort hier op het forum, echter dit laatste betwijfel ik na mijn eigen bevindingen.

Voorheen was ik niet op dit forum te vinden, daar ik al sinds 2002 een tevreden klant van Telfort ( voorheen O2) was. Een goed bereik, leuke aanbiedingen, en een mooi abonnement.
Sinds het begin van mijn mobiele tijdperk heb ik het samenbellen500 abonnement van Telfort voor €10.50. Dit houdt in dat je voor dat bedrag 500 minuten mocht bellen naar vaste nummers en/of andere nummers van Telfort, en de voicemail was gratis.

Nu heb ik op 2 september 2009 een brief van Telfort gekregen met daarin de letterlijke tekst:
“Een goed bericht voor U als trouwe klant van Telfort!........is het noodzakelijk dat wij een aantal van onze systemen vernieuwen. Dit heeft tot gevolg dat Uw abonnementsvorm komt te vervallen………uiteraard hebben wij ervoor gezorgd dat U overstapt naar een vergelijkbare abonnementsvorm……… “

Allereerst, ik wil helemaal niet overstappen, ten tweede vind ik de reden (het vernieuwen van systemen) totaal niet geloofwaardig, en als laatste bieden ze mij een abonnement aan; samenbellen300 voor €7.50 waar ook nog eens geen gratis voicemail bij zit.
Een kort rekensommetje leert mij dat ik het verschil van €3,= met het nieuwe tarief van €0.25 in 12 minuten heb opgebeld. Resumerend, er wordt mij 188 minuten per maand door de neus geboord en zal mijn volgende rekening een stuk duurder uitvallen.

Ik heb meteen een klacht verstuurd naar Telfort via de mail, met daarin de vraag:
“Kunt U mij een artikelnummer geven uit de algemene voorwaarden waaruit blijkt dat U gerechtigd bent deze aktie te ondernemen ?!
Of een reactie die deze aktie rechtspreekt, anders dan die van het vernieuwen van systemen ?!”

Hierop kreeg ik het volgende antwoord:
“Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.
Wij begrijpen dat dit een vervelende situatie voor u is. In onze algemene voorwaarden staat aangegeven;

1 Algemene Afspraken
1.3 Telfort mag de Algemene Voorwaarden of de (Aanvullende) voorwaarden en de bundels wijzigen. Deze wijzigingen gaan vier weken na de
bekendmaking in, of op een latere datum die Telfort op de bekendmaking vermeldt. Als de Contractant een voor hem nadelige wijziging niet accepteert,
kan hij de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum waarop de nieuwe voorwaarden ingaan. De opzegging dient voor de
ingangsdatum van de wijziging door Telfort te zijn ontvangen.”

Het gene wat mij nu zo bezighoudt is dat er in de algemene voorwaarden bij het door mij laatst ondertekende contract in 2006 (verlenging) staat onder artikelnummer 1.3:
- Telfort mag de algemene voorwaarden wijzigen………

In de algemene voorwaarden die bij de brief van september 2009 heb gekregen:
- Telfort mag de algemene voorwaarden én de tarieven wijzigen

En zoals je kunt lezen in hun antwoord op mijn klacht opeens:
- Telfort mag de Algemene Voorwaarden of de (Aanvullende) voorwaarden én de bundels wijzigen.

M.a.w. als je klaagt over het feit dat je niet wilt dat je abonnementsvorm verdwijnt, dan veranderen we dat toch gewoon even in de algemene voorwaarden.
Daar heb je namelijk voor getekend dat die veranderd mogen worden, dus doen we dat net zolang totdat het ons goed uitkomt !!!!

Ik heb deze klacht ook doorgestuurd naar Consuwijzer, en daar zeggen ze ook dat mijn laatste conclusie waarschijnlijk spijtig genoeg de juiste is. Mede doordat ze op mij op tijd hebben geïnformeerd, mij vrij laten of ik het nieuwe abonnement accepteer en kosteloos kan opzeggen.

Echter dat doet niks af van het feit dat ik gewoon mijn huidige abonnement wil behouden.
Ze hebben de klacht wel opgenomen in hun systeem, en zullen actie ondernemen als er meerdere komen.

Nogmaals, het is me niet te doen om Telfort in een kwaad daglicht te stellen, maar dit is natuurlijk te belachelijk voor woorden.
Als je maar in de algemene voorwaarden zet dat je deze ook weer mag veranderen, en dat dan ook doet om bestaande en afgesloten contracten te vernietigen, wat zijn de algemene voorwaarden dan nog waard ?!

Ze hadden destijds ook van die abonnementen waarmee je voor €18,= onbeperkt kon bellen met vaste en/of andere Telfort nummers. Als ze die nu ook opdoeken, hebben ze toch maar mooi een hoop nieuwe klanten erbij die een Telfort abonnement hebben afgesloten om zo goedkoop met elkaar te kunnen bellen, die ze later weer kunnen afschepen met een ongewild abonnement.

Marketing van de hoogste top……………..

Al met al, ik vind het jammer en hoop op adviezen en/of oplossingen.

Een teleurgestelde klant,
I´m.
incidentnummer is 090903-000593.

I'm

Re: De algemene voorwaarden van Telfort, ahum.....

Ongelezen bericht door I'm »

Jammer dat er helemaal niet is gereageerd :cry: .
Zelfs niet door "Telfort webcare".

Misschien was wel het minste wat ze hadden kunnen doen; mededelen of dit hun manier is van omgaan met een vaste klant (sinds 2002 !!!), en wat algemene voorwaarden voor hun betekenen......................

:oops: :cry: :evil: :cry: :evil: :evil: :evil:

Gesloten