Op MyVodafone kun je kijken wat je tegoed nog is en hoeveel kosten je gemaakt hebt. Erg handig om zo vervelende verrassingen te voorkomen.
Echter viel mij de laatste tijd al op dat deze informatie niet op te vragen was. Wel stond er bovenin het scherm een vakje met of ik al de gelukkige was die in aanmerking kon komen voor verlening van mijn abbonnement.
Ik had ' geluk'! ik kwam in aanmerking en mocht dus verlengen! Omdat mijn huidige mobiele telefoon meer en meer kuren begon te krijgen besloot ik er een nieuw mobieltje bij te bestellen.
Volgens de site duurde het slechts 5 tot 10 werkdagen tot deze bij mij geleverd zou worden. UIteraard ging ik uit van de langste periode.
Inmiddels wacht ik 3 weken op mijn telefoon. Elke dag kijk ik hoopvol de postbode aan, maar wordt dagelijks teleurgesteld.
Is er iets misgegaan met de levering? Loopt nu een criminele postbode te pronken met mijn mobieltje? Alle mogelijke scenario's gaan er door je hoofd.
Aan Vodafone kan het toch niet liggen? Zo'n megabedrijf, waar je jaarlijks honderden euro's aan betaald zal toch geen moeite hebben met een mobieltje in een doosje doen en dat naar je toesturen? Als je geld moet betalen zijn ze tenminste wel heel snel en weten ze je meteen te vinden.
Een mailtje gestuurd. Na 3 dagen het antwoord ontvangen dat ik het naar de verkeerde afdelig had gestuurd en de vriendelijke medewerker zou het naar de juiste afdeling doorsturen. Tot op heden geen antwoord meer gehad...
Toch maar eens bellen met de helpdesk. Eerst het nummer in de orderbevestiging. Hierop zijn alle medewerker(s) druk in gesprek en na een kwartier wachten besluit ik de hoop op te geven. De normale klantenservice dan maar... Daar krijg ik te horen dat ze geen inzicht hebben in de status, dus ze moet me doorverbinden met een andere afdeling. Deze andere afdeling weet ook nergens van, maar de mevrouw aan de andere kant van de lijn ging even kijken wat ze voor me kon doen. Plotseling, zonder enige waarschuwing, krijg ik een even verbaasde vrouw aan de lijn die mijn stem ook voor het eerst hoort. Voorzichtig vraag ik of zij bij het personeel van Vodafone hoort. Dat blijkt het geval te zijn. Welke afdeling ik nu spreek is mij volkomen onduidelijk, maar ik leg nog een keer het verhaal uit. Deze mevrouw vond het echter heel normaal dat ik zo lang op mijn mobieltje wachte.
Ze legde uit: door een storig in het systeem was de wachttijd niet 5 tot 10 werkdagen, maar ze hadden er maar even 5 a 6 weken van gemaakt! Dit alles op een zeer negatieve/geirriteerde toon. Hoogstwaarschijnlijk omdat ik niet de enige bel met deze vraag en dit onbegrip. Maar aan wie ligt dit?
Mijn klacht?
een megabedrijf als Vodafone die zo slecht te bereiken is. een telefoniebedrijf die niet eens wat extra lijnen kan verwezelijken, zodat iedereen binnen een acceptabele tijd wordt geholpen.
Een telefoniebedrijf die niet eens duidelijkheid kan scheppen over welke afdeling daadwerkelijk benaderd moet worden om de juiste informatie in een keer te verkrijgen.
Bovendien vraag ik mij af hoe moelijk het is om even per e-mail of op een andere manier duidelijk te maken dat het bestelde product vertraging heeft opgelopen. Iets wat elk gezond bedrijf normaal doet.
Een ontzettend slechte actie van Vodafone en ik vraag me af wie dit soortgelijks heeft mee moeten maken. Want wij hebben hier niet om gevraagd en kunnen hier niet aan doen. Vodafone ook niet waarschijnlijk, maar enige duidelijkheid van hun kant zou niet verkeerd geweest zijn.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De probleempjes bij Vodafone
Re: De probleempjes bij Vodafone
Vodafone is inderdaad altijd erg moeilijk te bereiken. Heb 2 jaar geleden ook eens mijn abonnement verlengd inclusief telefoon. Na een paar weken werd ik toen gebeld dat de telefoon niet meer voorradig was en dat ik kon kiezen uit bepaalde andere modellen. Toen heb ik gezegd dat ik eerst even rustig wilde kijken welke modellen dat waren en dan wel terug zou bellen. Dus ik uiteindelijk terug gebeld en kreeg een keuzemenu en als ik dus een bepaalde keuze maakte kreeg ik te horen dat ik dat via hun website kon regelen.... eh ja waarom bel ik dan? Uiteindelijk dus maar een andere keuze gemaakt en na ik weet niet hoe lang in de wacht te hebben gestaan kon ik het regelen. Het viel alleen ook niet mee om de juiste afdeling te pakken te krijgen. Heb nu net eergisteren weer mijn abonnement verlengd en wacht dus nu ook op een nieuwe telefoon, ben benieuwd....
Re: De probleempjes bij Vodafone
Nou vandaag ben ik daar dus achter gekomen. Hoewel op de site wordt aangegeven dat het 5 tot 10 werkdagen kan duren, blijkt bij navraag dat onze 'vrienden van vodafone' nu een levertijd hebben van 5 a 6 weken! succes met wachten! of eigenlijk sterkte.Flappie28 schreef:Vodafone is inderdaad altijd erg moeilijk te bereiken. Heb 2 jaar geleden ook eens mijn abonnement verlengd inclusief telefoon. Na een paar weken werd ik toen gebeld dat de telefoon niet meer voorradig was en dat ik kon kiezen uit bepaalde andere modellen. Toen heb ik gezegd dat ik eerst even rustig wilde kijken welke modellen dat waren en dan wel terug zou bellen. Dus ik uiteindelijk terug gebeld en kreeg een keuzemenu en als ik dus een bepaalde keuze maakte kreeg ik te horen dat ik dat via hun website kon regelen.... eh ja waarom bel ik dan? Uiteindelijk dus maar een andere keuze gemaakt en na ik weet niet hoe lang in de wacht te hebben gestaan kon ik het regelen. Het viel alleen ook niet mee om de juiste afdeling te pakken te krijgen. Heb nu net eergisteren weer mijn abonnement verlengd en wacht dus nu ook op een nieuwe telefoon, ben benieuwd....
en dan zul je zien dat het model die je wilt alsnog niet leverbaar is. Ik hou mijn hart vast...