Het gaat om het volgende
Ik heb een prepaid + toestel van Debitel. Deze heb ik al meer dan 1 jaar.
Dus ik heb recht om dit gratis simlock vrij te laten maken.
Dus ik mail Debitel. En ik stuur het betreffende formulier hier voor op.
Ik hoor niets. Dan kom ik bij Simyo een leuke aanbieding tegen dus daar ga ik op in. Ik heb een aantal keer mailcontact. En ja zei reageren wel op mijn mailjtes. En nee niet met ontvangstbevestiging maar met echt een antwoord. Ik geef aan dat ik van Debitel geen reactie krijg en dat ik mijn toestel niet simlock vrij heb.
Simyo vraagt om mijn gegevens (mobiel nummer, Imei nummer en Simkaartnummer) ik geef ze alles en zij zullen contact met Debitel leggen. En dan krijg ik een mailtje van Simyo dat op 25 augustus 2009 alles wordt omgezet. Ze geven aan dat ik die dag niet kan bellen, gebeld worden, smsen of sms kan ontvangen. Prima, denk ik daar kan ik wel 1 dag meeleven.
Echt het pakt heel anders uit.
Het is nu 2 september 2009 en ik kan nog steeds niet bellen enz. Als ik de Simyo simkaar in mijn toestel heb zitten krijg ik in mijn scherm te zien dat de sim niet geldig is. En als ik de Debitel simkaart in mijn toestel heb zitten, krijg ik geen aanbieder in mijn scherm te zien. En het enige wat ik kan (mits het toestel zich niet uitschakelt), is zien wie mijn contacten zijn en kijken welke datum het is en hoe laat het is.
Ik heb dus wederom contact gelegd met Simyo. En wat blijkt???
Mijn toestel is nog steeds niet simlock vrij. En ik krijg te horen dat ik zelf weer contact met Debitel hier over moet opnemen. Wel dat doe ik maar nog steeds zonder resultaat.
De man van de Debitel klantenservice die ik dinsdag 1 september aan de lijn had vertelde mij dat hij intern een klacht zou doorgeven. Maar hij vertelde me ook doodleuk dat Debitel geen code heeft voor het toestel wat ik heb. Uhhh????? Dit is niet het allernieuwste toestel hoor. Hij gaf me een internetadres door en daar zou ik ook een unlockcode kunnen aanvragen.
Dus ik kijk op die site. En wat schetst mijn verbazing?? Juist mijn toestel staat er niet bij. En het kost nog geldt ook.
Ik heb ze al 3x het formulier opgestuurd voor het simlock vrij maken van mijn toestel. Ik heb ze al tig keer gemaild. En als ik geluk heb krijg ik een ontvangstbevestiging van ze (ook niet eens altijd). En ik heb 1x een mail gehad dat mijn email is doorgestuurd naar een andere afdeling en daar bljift het bij.
Ik kan nog steeds niet bellen enz.
Mijn toestel is een Nokia 2310.
Ik heb het al een keertje via een betaalde site geprobeerd maar daar moest je eerst betalen en toen kwam ik er achter dat mijn toestel er niet bij stond. (Het was niet dezelfde site als die de man van Debitel mij door gaf).
Iemand enige idee??
Of tips.
Of misschien zelfs een unlockcode??