LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30 mar 2008 13:58
Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone
Ook ik heb een brief gekregen dat het duurder gaat worden van 2,95 naar 8,95
mij lijkt dit niet te kunnen en wil me dan ook graag aansluiten bij acties om dit recht te zetten.
mijn abo kosten worden automatisch afgehouden maar als ik het goed heb kan ik dat altijd weer laten blokeren cq terugvorderen als het ten onrecht afgehouden is. ik wilde dus in juni en juli gebruik gaan maken van dit recht.
Zou een dergelijk onbehoorlijk gedreg geen reden zijn om de vergunning van debitel in te trekken, natuurlijk met de verplichting om aangegane verplichtingen verder goed af te handelen.
mij lijkt dit niet te kunnen en wil me dan ook graag aansluiten bij acties om dit recht te zetten.
mijn abo kosten worden automatisch afgehouden maar als ik het goed heb kan ik dat altijd weer laten blokeren cq terugvorderen als het ten onrecht afgehouden is. ik wilde dus in juni en juli gebruik gaan maken van dit recht.
Zou een dergelijk onbehoorlijk gedreg geen reden zijn om de vergunning van debitel in te trekken, natuurlijk met de verplichting om aangegane verplichtingen verder goed af te handelen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30 mar 2008 21:03
Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone
Mijn abonnement en die van mijn ouders worden ook sterk verhoogd in prijs.
Zelf een abonnement met 250 minuten of 500 SMS-jes of een combinatie.
Dit kost mij €6.95 per maand of ik €19.45 wilde betalen of een andere bundel wilde kiezen of wilde opzeggen.
Mijn ouders ging het ook om verhogingen van ruim 200%
Ik vindt het bizar dat dit mag, ik mag toch ook niet opzeggen tijdens mijn contract periode? Of mag ik ook voortaan een abonnement nemen met een duur toestel en een week daarop zeggen: "Ja bedankt voor het toestel hij werkt goed maar ik ga nu met iemand anders bellen"
Wat zou de toezichthouder (OPTA) hiervan zeggen? Want de noodzaak voor opzegtermijnen en contractperioden is zo wel een beetje weg.
Zelf een abonnement met 250 minuten of 500 SMS-jes of een combinatie.
Dit kost mij €6.95 per maand of ik €19.45 wilde betalen of een andere bundel wilde kiezen of wilde opzeggen.
Mijn ouders ging het ook om verhogingen van ruim 200%
Ik vindt het bizar dat dit mag, ik mag toch ook niet opzeggen tijdens mijn contract periode? Of mag ik ook voortaan een abonnement nemen met een duur toestel en een week daarop zeggen: "Ja bedankt voor het toestel hij werkt goed maar ik ga nu met iemand anders bellen"
Wat zou de toezichthouder (OPTA) hiervan zeggen? Want de noodzaak voor opzegtermijnen en contractperioden is zo wel een beetje weg.
Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone
iedereen moet de consuwijzer bellen en het als officiele klacht neerleggen.
In ieder geval staat bij "waarom debitel" niks over hun service: https://www.debitel.nl./internet?waxtra ... xPfKCqFjFM
kunnen sommige mensen niet kruidvat of anwb aansprakelijk stellen?
In ieder geval staat bij "waarom debitel" niks over hun service: https://www.debitel.nl./internet?waxtra ... xPfKCqFjFM
kunnen sommige mensen niet kruidvat of anwb aansprakelijk stellen?
Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone
Hmm, loopt niet echt hard.
Zijn wij de enigsten die ons druk maken?
Iemand nog een tip wat een alternatief kan zijn? gaat mij vooral om de bundel sms (nu 500/500 bellen en/of SMS)
Zijn wij de enigsten die ons druk maken?
Iemand nog een tip wat een alternatief kan zijn? gaat mij vooral om de bundel sms (nu 500/500 bellen en/of SMS)
Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone
Is bij Kassa behandeld, dus kans dat Radar dat ook nog gaat doen...
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/t ... 0:6:28.834
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/t ... 0:6:28.834
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:15
Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone
Even checken hoor: voor debitel klanten op het KPN netwerk veranderd er niet toch? In ieder geval niets dat tot nu toe aangekondigd is, toch? Deze verhoging geldt alleen voor debitel vodafone klanten toch?
Maar flink balen zeg voor al die debitel klanten! Ik schaam me voor mijn aanbieder!
Maar flink balen zeg voor al die debitel klanten! Ik schaam me voor mijn aanbieder!
Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone
Jij hoeft je niet te schamen hoor, doet Debitel zelf ook niet
Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone
Vooral gericht aan GvBalen:
Je bericht goed gelezen.
Je slaat de spijker op z'n kop.
Ook ik heb reeds een contributie verricht in dit forum.....en heb nog iets anders gedaan:
Een jurist is ingeschakeld om deze zaak te onderzoeken; is daar thans mee bezig.
Zal absoluut niet schromen om die Debitel voor de rechter te dagen!
Ik weet het; is kostbaar! Maar wat moet, dat moet.
Schrale troost: ik die het voor wellicht wel duizenden gedupeerden!
"eendracht maakt macht".
Ik hou jullie allemaal op de hoogte van het resultaat van het onderzoek van deze jurist!
Je bericht goed gelezen.
Je slaat de spijker op z'n kop.
Ook ik heb reeds een contributie verricht in dit forum.....en heb nog iets anders gedaan:
Een jurist is ingeschakeld om deze zaak te onderzoeken; is daar thans mee bezig.
Zal absoluut niet schromen om die Debitel voor de rechter te dagen!
Ik weet het; is kostbaar! Maar wat moet, dat moet.
Schrale troost: ik die het voor wellicht wel duizenden gedupeerden!
"eendracht maakt macht".
Ik hou jullie allemaal op de hoogte van het resultaat van het onderzoek van deze jurist!
Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone
Goedenavond,
Ik heb al eerder een bericht achtergelaten, maar ook ik wil juridische stappen ondernemen. Ik ben zelf jurist, dus ken de klappen van de zweep. Eén ding is zeker; collectief staan we sterker!!
Als je samen actie wilt ondernemen, mail mij dan even!
Groetjes,
Karin
Ik heb al eerder een bericht achtergelaten, maar ook ik wil juridische stappen ondernemen. Ik ben zelf jurist, dus ken de klappen van de zweep. Eén ding is zeker; collectief staan we sterker!!
Als je samen actie wilt ondernemen, mail mij dan even!
Groetjes,
Karin
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 04 apr 2008 22:56
Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone
Ook ik sta op het standpunt dat Debitel niet eenzijdig het contract kan wijzigen. Het art 4a verwijst naar overmacht. Ze bieden gewoon een nieuw contract aan via Vodafone, in dat geval is het zonneklaar dat het product nog te leveren is.
Bij tussentijdse opzegging dient Debitel de klant SCHADELOOS te stellen. Met andere woorden, mijn nadeel compenseren!
In de brief wordt aangegeven dat als je je contract vernieuwd ook de algemene voorwaarden Vodafone van toepassing zijn. In die voorwaarden is wel opgenomen dat de aanbieder eenzijdig de prijs kan wijzigen. Bij het contract dat ik (1,5 jaar geleden) heb afgesloten zijn uitdrukkelijk alleen de algemene voorwaarden van Debitel van toepassing.
In de brief, bij de kleine lettertjes, staat wel uitdrukkelijk dat je door ondertekening akkoord gaat met alle tarieven overeenkomstig de geldende prijslijsten behorende bij het abonnement en de apparatuur.
Betekent dit dat je door ondertekening je recht op schadeloosstelling verspeelt?
Ik heb mijn vraag voorgelegd bij de consmentenbond, maar ik heb tot op heden nog geen reactie gehad.
Bij tussentijdse opzegging dient Debitel de klant SCHADELOOS te stellen. Met andere woorden, mijn nadeel compenseren!
In de brief wordt aangegeven dat als je je contract vernieuwd ook de algemene voorwaarden Vodafone van toepassing zijn. In die voorwaarden is wel opgenomen dat de aanbieder eenzijdig de prijs kan wijzigen. Bij het contract dat ik (1,5 jaar geleden) heb afgesloten zijn uitdrukkelijk alleen de algemene voorwaarden van Debitel van toepassing.
In de brief, bij de kleine lettertjes, staat wel uitdrukkelijk dat je door ondertekening akkoord gaat met alle tarieven overeenkomstig de geldende prijslijsten behorende bij het abonnement en de apparatuur.
Betekent dit dat je door ondertekening je recht op schadeloosstelling verspeelt?
Ik heb mijn vraag voorgelegd bij de consmentenbond, maar ik heb tot op heden nog geen reactie gehad.
Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone
Zaterdag brief van Debitel met keuze tariefsverhoging of contractbeeindiging. Maandag brief aan Debitel, waarin Debitel wordt gesommeerd het lopende contract uit te dienen. Dinsdag email van Debitel met mededeling dat telefoonnummer nog dezelfde dag uiterlijk 23:59 uur is afgesloten. Woensdag geen telefoon meer. Kan het asocialer en klantonvriendelijker?
Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone
Nee, niet echt.Dinsdag email van Debitel met mededeling dat telefoonnummer nog dezelfde dag uiterlijk 23:59 uur is afgesloten. Woensdag geen telefoon meer. Kan het asocialer en klantonvriendelijker?
Klinkt een beetje als de verhalen die je vroeger wel over UPC hoorde, als je voor je recht opkwam werd je er gewoon uitgeknikkerd.
Een familielid van me heeft jaren voor Debitel gewerkt, de mentaliteit is daar al nooit geweldig geweest, de administratie een puinhoop.
De toch wel redelijk arrogante houding van de woordvoerder van Debitel die onlangs bij Kassa was kwam ook niet bepaald sympathiek over, zowel in de brief als in zijn woorden heb ik geen enkele keer de woorden "tot onze spijt" door horen klinken, alles is even kil en onsympathiek.
Nu worden er winkels gesloten, klanten weggejaagd, hoe lang bestaat deze club nog??
Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone
Aan alle ( nu nog ) debitel klanten:
De eenzijdige tariefsverhoging van debitel maakt heel wat los!
Debitel beroept zich op art. 4A van haar algemene voorwaarden.
Echter: er is sprake van een aanbod zonder voorwaarden! Bij acceptatie van dat aanbod is er spraker van een zgn. perfecte overteenkomst.
Beste mensen: algemene voorwaarden zijn niet heilig!
Ik ben jarenlang in de advocatuur werkzaam geweest en weet hoe rechters plegen te redeneren.
Na bestudering van deze casus ben ik tot de conclusie gekomen, dat bij een eventuele procedure een beroep van Debitel op haar algemene voorwaarden niet zal slagen. De details zal ik jullie hier besparen, maar voor alle betrokkenen geldt, dat naar mijn stellige overtuiging Debitel "geen zaak"heeft.
Het gaat individueel om bedragen, waarvoor het niet zinvol is naar de rechter te stappen ( overigens: volgens de algemene voorwaarden van Debitel kunnen we ook naar de geschillencommissie en dat is nog veel interessanter ).
Als we allemaal een vuist maken en Debitel via de geschillencommissie bestoken kunnen met een collectieve actie bewerkstelligen, dat de arrogantie van Debitel wordt afgestraft!
Per aparte mail neem ik contact op met mevrouw Verweijk, die ook jurist is, om in gezamenlijk overleg te bezien hoe dit het beste kan worden aangepakt.
De eenzijdige tariefsverhoging van debitel maakt heel wat los!
Debitel beroept zich op art. 4A van haar algemene voorwaarden.
Echter: er is sprake van een aanbod zonder voorwaarden! Bij acceptatie van dat aanbod is er spraker van een zgn. perfecte overteenkomst.
Beste mensen: algemene voorwaarden zijn niet heilig!
Ik ben jarenlang in de advocatuur werkzaam geweest en weet hoe rechters plegen te redeneren.
Na bestudering van deze casus ben ik tot de conclusie gekomen, dat bij een eventuele procedure een beroep van Debitel op haar algemene voorwaarden niet zal slagen. De details zal ik jullie hier besparen, maar voor alle betrokkenen geldt, dat naar mijn stellige overtuiging Debitel "geen zaak"heeft.
Het gaat individueel om bedragen, waarvoor het niet zinvol is naar de rechter te stappen ( overigens: volgens de algemene voorwaarden van Debitel kunnen we ook naar de geschillencommissie en dat is nog veel interessanter ).
Als we allemaal een vuist maken en Debitel via de geschillencommissie bestoken kunnen met een collectieve actie bewerkstelligen, dat de arrogantie van Debitel wordt afgestraft!
Per aparte mail neem ik contact op met mevrouw Verweijk, die ook jurist is, om in gezamenlijk overleg te bezien hoe dit het beste kan worden aangepakt.
Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone
Vanuit de eerder vermelde juridische overwegingen, heb ik namens mijn vrouw aan Debitel geschreven:
Ik zie geen reden, waarom ik gedurende de looptijd van het contract op deze voor mij zeer ongunstige voorstellen zou moeten ingaan. Het betreft hier tenslotte geen regulier abonnement, waarop nu een tariefsverhoging wordt aangekondigd, maar een contract gebaseerd op een actie voor een periode van 24 maanden. Uiteraard staat het u vrij mij na afloop van deze 24 maanden geen verlenging van dit contract op gelijke voorwaarden aan te bieden, in welk geval ik het contract per vervaldatum (...) opzeg.
Zonder juridisch onderbouwd tegenbericht van uw kant acht ik u geheel akkoord met de voortzetting van het actieabonnement tegen het overeengekomen tarief.
De reactie was:
Uiteraard kan ik me voorstellen dat de prijsverhoging voor u niet gunstig is. Het is echter zo dat wij formeel gesproken geheel correct handelen. Tussentijds mogen tarieven verhoogd worden, dit staat dan ook vermeld in onze Algemene Voorwaarden (Artikel 4a), welke onderdeel uitmaken van uw contract.
Gemakshalve gaat men dus voorbij aan het verschil tussen contract en regulier tarief.
Dit is al de tweede keer, dat Debitel ons dit kunstje flikt. De eerste keer was de resterende looptijd slechts 2 maanden, dus liet ik het er maar bij zitten. Nu gebeurt het weer en is de maat voor mij vol. Ik wil graag meedoen aan een gezamenlijke tegenactie.
P.S. Navraag bij de Consumentenbond leerde, dat zij veel klachten over Debitel ontvangen. Men raadde mij aan een brief te schrijven en vervolgens naar de Geschillencommissie te stappen.
Antoine
Ik zie geen reden, waarom ik gedurende de looptijd van het contract op deze voor mij zeer ongunstige voorstellen zou moeten ingaan. Het betreft hier tenslotte geen regulier abonnement, waarop nu een tariefsverhoging wordt aangekondigd, maar een contract gebaseerd op een actie voor een periode van 24 maanden. Uiteraard staat het u vrij mij na afloop van deze 24 maanden geen verlenging van dit contract op gelijke voorwaarden aan te bieden, in welk geval ik het contract per vervaldatum (...) opzeg.
Zonder juridisch onderbouwd tegenbericht van uw kant acht ik u geheel akkoord met de voortzetting van het actieabonnement tegen het overeengekomen tarief.
De reactie was:
Uiteraard kan ik me voorstellen dat de prijsverhoging voor u niet gunstig is. Het is echter zo dat wij formeel gesproken geheel correct handelen. Tussentijds mogen tarieven verhoogd worden, dit staat dan ook vermeld in onze Algemene Voorwaarden (Artikel 4a), welke onderdeel uitmaken van uw contract.
Gemakshalve gaat men dus voorbij aan het verschil tussen contract en regulier tarief.
Dit is al de tweede keer, dat Debitel ons dit kunstje flikt. De eerste keer was de resterende looptijd slechts 2 maanden, dus liet ik het er maar bij zitten. Nu gebeurt het weer en is de maat voor mij vol. Ik wil graag meedoen aan een gezamenlijke tegenactie.
P.S. Navraag bij de Consumentenbond leerde, dat zij veel klachten over Debitel ontvangen. Men raadde mij aan een brief te schrijven en vervolgens naar de Geschillencommissie te stappen.
Antoine
Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone
Ik heb uiteindelijk gebruik gemaakt van de mogelijkheid welke Debitel bood om mijn abonnement te porteren naar Vodafone.
Inmiddels een brief ontvangen met de datum van portering en de mededeling erbij dat ik op die datum in Nederland moest zijn.
Wegens vakantie is dat niet het geval en volgens diezelfde brief moet ik dan kontakt opnemen met het nummer van de klantenservice van Vodafone. Op dat nummer wordt mij via een voiceresponse systeem gevraagd mijn nummer in te toetsen en vervolgens krijg ik via datzelfde systeem de mededeling dat ik geen Vodafone klant ben en dus verwijzen ze me naar Debitel. Debitel gebeld, dit dit net zo lang gewacht tot ik een medewerker kreeg. Deze beweerde bij hoog en bij laag dat ik toch bij Vodafone moest zijn en gaf mij een ander nummer. (waarom stond dat dan niet in de brief?) Op dat nummer kreeg ik inderdaad een medewerkster die zo te horen even blond was, die mij natuurlijk weer naar Debitel verwees.
Na een middag van het kastje naar de muur gestuurd te zijn geloof ik het wel.
Inmiddels een brief ontvangen met de datum van portering en de mededeling erbij dat ik op die datum in Nederland moest zijn.
Wegens vakantie is dat niet het geval en volgens diezelfde brief moet ik dan kontakt opnemen met het nummer van de klantenservice van Vodafone. Op dat nummer wordt mij via een voiceresponse systeem gevraagd mijn nummer in te toetsen en vervolgens krijg ik via datzelfde systeem de mededeling dat ik geen Vodafone klant ben en dus verwijzen ze me naar Debitel. Debitel gebeld, dit dit net zo lang gewacht tot ik een medewerker kreeg. Deze beweerde bij hoog en bij laag dat ik toch bij Vodafone moest zijn en gaf mij een ander nummer. (waarom stond dat dan niet in de brief?) Op dat nummer kreeg ik inderdaad een medewerkster die zo te horen even blond was, die mij natuurlijk weer naar Debitel verwees.
Na een middag van het kastje naar de muur gestuurd te zijn geloof ik het wel.
Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone
Ik heb inmiddels een andere provider gevonden met een aantrekkelijke aanbieding (T Telecom). Mijn schade is derhalve gering (iets hoger abonnement en verlies van belminuten). Toch ben ik wel voorstander van stappen tegen deze praktijken. Het kan je zo maar weer opnieuw gebeuren en het eind is dan zoek. Hierbij meld ik mij aan voor een gang naar bv de geschillencommissie.
Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone
Na 2 keer fouten bij Hi/KPN om nummerbehoud is er nu toch een datum gepland dat ik van debitel naar Hi/KPN ga. Net gebeld naar Hi en ze hebben het nu wel goed doorgegeven en krijg gelijk een mailtje van debitel:
Hm.. nu durven ze dit ook nog zo te zeggen!Wij vinden het jammer dat u uw abonnement met debitel niet langer wenst voort te zetten. Toch hopen wij dat u tevreden bent geweest over onze dienstverlening en dat u in de toekomst weer van onze diensten gebruik wilt maken.
Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone
afkomstig van de Debitel site:en dat u in de toekomst weer van onze diensten gebruik wilt maken.
Hm.. nu durven ze dit ook nog zo te zeggen!
debitel Nederland wijzigt distributiestrategie
Hoofddorp, maandag 3 maart 2008 - debitel Nederland B.V., de grootste mobiele provider in Nederland, zal de distributiestrategie waarbij de verkoop en verlengingen voornamelijk verzorgd zullen worden door preferred business partners, affinity- en white label partners en eigen E-commerce activiteiten, intensiveren in 2008 en 2009. Als gevolg van de nieuwe strategie en de doelstelling om een betere winstgevendheid te realiseren, worden de debitel Shops de komende maanden gesloten.
Dit geeft aan waar het om gaat, een betere winstgevendheid.
Daar is op zich niets mis mee, maar Debitel knikkert het personeel van de winkels er gewoon uit, alsmede de klanten die een (te) voordelig abonnement hebben.
Winstgevendheid gaat boven betrouwbaarheid, zoals zo vaak.
"in de toekomst weer van hun diensten gebruik maken", dacht het niet, dit is de tweede keer dat een abonnement bij Debitel de eindstreep niet eens haalt, ik ga echt niet uitproberen of ook bij Debitel driemaal scheepsrecht is.
Ze steken hun winstgevendheid maar in ..........
Als mijn overstap naar een andere provider rond is schrijf ik ze dit nog wel, niet dat het iets helpt, maar het lucht wel op.
Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone
Ook ik krijg een brief van debitel.Hierin krijg ik een prijsverhoging op mijn 2 abonnementen.
Ik heb in januari 2006 2 abonnementen afgesloten.
Eén is een Vodafone SO 12.50 voor €1.95 en de andere is een Vodafone
SO 22.50 voor €4.95 beide voor een periode voor 15 maanden.
In september 2006 krijg ik een heeel mooi aanbod van Debitel. In een brief met als tekst een cadeau voor u krijg ik de mogelijk om deze twee abonnementen voor onbepaalde tijd voort te zetten zonder verdere verplichtingen. Met als voorwaarde, dat ik zelf tussentijds verander dit voordeel zal vervallen.(deze brieven heb ik nog).
Nu worden mijn abonnementen door Debitel verhoogd naar 12.50 en 22.50 euro, dus een verhoging van ruim 800%
Gebeld met klantenservice. Deze geeft aan abonnementen worden nu eenmaal verhoogd. Het alternatief is overstappen naar Vodafone scherp of direct opzeggen.
Wat moet ik nu
Ik heb in januari 2006 2 abonnementen afgesloten.
Eén is een Vodafone SO 12.50 voor €1.95 en de andere is een Vodafone
SO 22.50 voor €4.95 beide voor een periode voor 15 maanden.
In september 2006 krijg ik een heeel mooi aanbod van Debitel. In een brief met als tekst een cadeau voor u krijg ik de mogelijk om deze twee abonnementen voor onbepaalde tijd voort te zetten zonder verdere verplichtingen. Met als voorwaarde, dat ik zelf tussentijds verander dit voordeel zal vervallen.(deze brieven heb ik nog).
Nu worden mijn abonnementen door Debitel verhoogd naar 12.50 en 22.50 euro, dus een verhoging van ruim 800%
Gebeld met klantenservice. Deze geeft aan abonnementen worden nu eenmaal verhoogd. Het alternatief is overstappen naar Vodafone scherp of direct opzeggen.
Wat moet ik nu
Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone
Opzeggen (denk ik) !! Kijk eens bij SIMstunts.nl
Ik kreeg als antwoord van ConsuWijzer, toen ik daar een klacht had ingediend, dit als antwoord:
Debitel heeft in haar Algemene Voorwaarden de bepaling opgenomen dat zij ondanks contractuele verplichtingen gerechtigd zijn om de tarieven tussentijds te wijzigen indien zij deze wijziging in de algemene voorwaarden minimaal vier weken van tevoren bekend maakt. Daarnaast zijn zij verplicht als een wijziging voor u als consument - op welk punt dan ook - nadelig is, u de mogelijkheid te bieden zonder verdere kosten uw abonnement te beëindigen. Debitel moet u actief wijzen op deze mogelijkheid. Debitel handelt volgens de regels.
Ik kreeg als antwoord van ConsuWijzer, toen ik daar een klacht had ingediend, dit als antwoord:
Debitel heeft in haar Algemene Voorwaarden de bepaling opgenomen dat zij ondanks contractuele verplichtingen gerechtigd zijn om de tarieven tussentijds te wijzigen indien zij deze wijziging in de algemene voorwaarden minimaal vier weken van tevoren bekend maakt. Daarnaast zijn zij verplicht als een wijziging voor u als consument - op welk punt dan ook - nadelig is, u de mogelijkheid te bieden zonder verdere kosten uw abonnement te beëindigen. Debitel moet u actief wijzen op deze mogelijkheid. Debitel handelt volgens de regels.