LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
spambam
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 mar 2004 08:46

Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door spambam »

(http://www.telecomvergelijker.nl/thread ... t_limit=20)

Debitel schijnt per 1/5/08 de lagere provisie van Vodafone door te berekenen aan de klanten, met de keus: opzeggen of meer betalen.

In hoeverre tarieven omhoog gaan (maand- of belkosten) is niet geheel duidelijk; wel gezien de reacties dat het drastisch en niet eerder vertoond is. Kennelijk nu de minutenbundels (150), maar of dit ook voor bedragbundels geldt???


Zelf, vrouw en familie Debitel Vodafone-abonnementen verzorgd, dus maak me wel zorgen. Op de sites van Debitel geen berichten hierover, ook geen brief gehad maar dat probleem speelt bij meer klanten als het over bv opzeggingen gaat :wink:

joachim
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2008 23:22

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door joachim »

Heb een abonnement bij Debitel tot december 2008 van €2.95 :roll: per maand.(Vodafone)
Nu per 1 mei abonnement vanaf €10.95 of veel meer per maand of direct opzeggen,
Kan dit zomaar?
Laatst gewijzigd door joachim op 16 mar 2008 20:20, 2 keer totaal gewijzigd.

spambam
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 mar 2004 08:46

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door spambam »

Snap echt niet waar Debitel mee bezig is. algemene voorwaarden geven aan dat actietarief tijdens je hele contractduur geldt.

Dit is toch klanten wegjagen of een prijsverhoging door de strot duwen. Dat *NA* het contract iets veranderd, okee. Maar tussentijds (en op korte termijn!) dit erdoor heen jagen. Opzeggen moet met drie kalendermaanden (dus als het tegenzit 3 maanden en 29/30 dagen); zij menen het korter af te kunnen. :evil:

elwinwildschut
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2008 10:07

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door elwinwildschut »

Kan dit zomaar?

Een debitel 150 simonly abbonnement met contract voor 2 jaar (Eur 1.95 per maand) zomaar per 1 mei de keuze bieden 1. duurder abbonnement, 2. per direct opzeggen.

Wat is dan de waarde van een contract? Waarom kan debitel dat wel doen en ik niet als contractpartij?

CorneBrouwers
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2008 15:18

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door CorneBrouwers »

Ik heb gisteren de brief van Debitel ontvangen. Het contract tussen mij en Debitel loopt nog ruim een half jaar. Dat contract heeft blijkbaar weinig waarde, hoewel ik er vrij zeker van ben dat ze een wijziging van mijn kant niet zouden pikken.
Ik kan kiezen: ofwel van 2,95 naar 10,95, ofwel opzouten. Wel zorgen dat je wat laat weten, want anders wordt het 10,95.

De link van spambam hierboven naar de discussie bij telecomvergelijker bevat een aantal interessante meningen. Met name de mening van elwinwildschut als reaktie op de algemene voorwaarden van Debitel. Hij/Zij stelt dat Debitel gewoon in staat is om te leveren en dat dus ook gewoon moet doen. De herziene afspraken met Vodafone zorgen er wellicht voor dat het voor Debitel wat minder rendabel wordt, maar nog steeds niet onmogelijk. Ik ben het hier volledig mee eens.

Ik hoop dat Radar Debitel op de knieen kan krijgen.

tanbambi
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2007 11:19

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door tanbambi »

Ja, ja een half jaar te vroeg ontvingen ook wij een brief van debitel.
Erg raar om je zo maar voor 2 keuze te stellen terwijl je nog een contract met ze hebt tot het einde van het jaar.
Morgen maar even achteraan bellen.

Aangezien er in de voorwaarde staat dat Debitel gewoon de tarieven kan aanpassen. Wat stelt een contract dan nog voor!!

www123
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2008 07:43

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door www123 »

Ik ga niet in discussie met Debitel, meteen bij Simyo (KPN) aangemeld met nummerbehoud, bel toch amper.

Vodafone en Debitel kiss my ass.

wvdelshout
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 nov 2007 15:12

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door wvdelshout »

Ook als klant van Debitel afgelopen anderhalf jaar al diverse irritaties gehad over administratieve problemen met direct incassokosten terwijl de fouten duidelijk niet bij mij lagen.
Ik wil er na de bewuste brief graag weg en vraag mij nu af,
[b]Als ik opzeg met de bijgevoegde brief en ze zeggen het later niet ontvangen te hebben .. wat dan?[/b]
Zit ik dan aan het nieuwe peperdure abo vast. Niet reageren is namelijk toezeggen. Kan dat zomaar ???
Ik ga lekker naar SIMPEL. Hopelijk is dit een betere aanbieder voor 2,50 p.m. en 100 minuten. Het voordeel hier is wel dat je de twee jaar vooruit moet betalen. Dat scheelt weer onterechte incassokosten e.d. en eeen heleboel ergernis![/u][/i]

mookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2008 20:41

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door mookie »

ook wij hebben een brief ontvangen met keus opzeggen of ophogen of ander abonnement bij vodafone met nummerbehoud.
duurder en minder belminuten.
wel kunnen ze via kpn een abonnement voor 3.50 aanbieden volgens hun site maar dan mag je 6 maanden niets met hun hebben gehad.
wat zijn nu onze rechten? mogen zij zomaar alles en wij moeten ons altijd aan de regels houden.

jvgroningen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2008 19:45

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door jvgroningen »

:evil:
Het betreft een probleem met Debitel.

In 2004 hebben mijn vrouw en ikzelf een Debitel 90 sim only abonnement afgesloten voor een periode van 2 jaar tegen een maandelijks abonnementsbedrag van € 2,25.

Na die 2 jaar hebben wij een aanbieding gekregen van Debitel om dit abonnement voort te zetten tegen dezelfde voorwaarden en condities, echter voor onbepaalde tijd.

Mijn verbazing was echter groot toen ik vandaag bij de post een brief ontving van Debitel dat de prijs van het abonnement verhoogd wordt per 1 mei 2008 van € 2,25 naar € 10,25 per maand.
U leest het goed € 10,25 per maand. Bijna 5 x zoveel.

Zij hebben wel een andere optie aangeboden:
Een Vodafone scherp 75 + 25 abonnement voor € 4,95 per maand, maar dat slechts voor de periode van 1 jaar.

Recapitulatie:

Nu: Onbeperkte looptijd, 90 minuten per maand voor € 2,25

Of

Wordt: 1 jaar, 75 bel + 25 sms, per maand voor € 4,95

Of

Wordt: Onbeperkte looptijd, 90 minuten per maand voor € 10,25



Artikel 4D van de algemene voorwaarden van debitel luidt:


Indien aan een abonnement een actie is gekoppeld, geldt deze actie en eventueel daaraan gekoppelde actiekorting alleen gedurende de actieperiode en niet gedurende een eventuele voortzetting van het abonnement, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Tevens vervalt deze actie en eventueel daaraan gekoppelde actiekorting indien het abonnement wordt gewijzigd of voor het einde van de overeengekomen contractsduur wordt beëindigd.

• Onze actieperiode is voor onbepaalde tijd;
• Het was geen voortzetting van het abonnement
• Abonnement is niet gewijzigd
Volgens mij heeft debitel niet het recht ons abonnement te wijzigen.

ria1961
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 feb 2006 20:56

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door ria1961 »

ook ik heb een abon. bij debitel-vodafone van 4,50 € p.m.
nu was ik toevallig aan het internetbankieren en zag tot mijn verbazing dat er 6,50 € was afgeschreven door debitel.Een verhoging dus van 2,00 €,mag dit zomaar zonder dat ik hier toestemming voor heb gegeven?

jurdirks
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 nov 2003 18:58

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door jurdirks »

Ook wij kregen een brief van Debitel met het verzoek om het abonnement stop te zetten of over te gaan naar Vodafone scherp of we gaan door bij debitel maar dan moeten we €13,50 p/m per 1 mei gaan betalen. :!: :?:

Wij hebben gekozen voor Vodafone scherp en Debitel kan de pot op. :evil:

Want naar ons in ziens ga je zo niet met klanten om en volgens ons is Debitel hun laatste adem aan het uitblazen, zo kwamen we ook achter dat Debitel al een hele poos al geen Vodafone abonnementen aanbood en alleen nog maar KPN abonnementen aanbied en ook is te lezen dat Debitel AL HUN WINKELS / SHOPS binnen enkele maanden gaan sluiten (staat op hun eigen site). :?

Dus Debitel heeft het zwaar en spartel nog even, voor het zolang het duurd. :roll: :?: :twisted:

jurdirks
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 nov 2003 18:58

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door jurdirks »

Gisteren 22 maart hebben we de nieuwe simkaart (via Debitel) van Vodafone binnen gekregen, los in een envolop en een brief er bij waarin word vermeld dat de portering binnen een week plaats vind en dat dan alles in het vervolg via Vodafone gaat en hebben we nog vragen dan moet je Vodafone zijn. :x :o

Een ding is duidelijk Debitel wil wel heeeeeeeeeeeel snel van de Vodafone klanten af. :!: :evil:

Maar hoe je het draait of keerd het is en blijft een vreemde zaak, hoe Debitel met zijn klanten omgaat. :roll:

Verder wensen we iedereen veel wijsheid toe met het maken zijn keuze (blijven / naar Vodafone / stoppen). :wink: :)

keessl
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2008 17:21

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door keessl »

Reageer even op de velen berichten mbt Debitel en haar beleid om per 1 mei aanstaande alle bestaande abonnementjes maar op te zeggen of om te zetten naar een VEEL duurder abonnement.

Het viel me al veel eerder op dat de heren Operators (zowel vast als mobiel) schijnbaar hun eigen Wetboek hebben gemaakt en thans voorlezen uit hun eigen Wetboek.

Maar......zo werkt dat dus niet in Nederland.

Er zijn een paar spelregels waar een ieder zich aan dient te houden.
1. een opzegtermijn voor de een is hetzelfde als een opzegtermijn voor een ander.
2. Een overeenkomst sluit je beide. Beide partijen dienen zich aan deze overeenkomst te houden.
Een breuk in deze overeenkomst maakt de veroorzaker hiervan schadeplichtig. (naar de rechter dus.....)(kostbaar)

Debitel heeft overeenkomsten gemaakt. Klanten zijn akkoord gegaan met deze overeenkomsten. Debitel heeft geen enkel recht bestaande overeenkomsten vroegtijdig te beeindigen; tenzij Debitel met de klant overeenkomt dat Debitel een schadebedrag betaalt. (het is de klant die hierin het laatste woord heeft)

neem mijn geval:
2 abonnementen sim-only voor 2 jaar a 3.25 per maand met 150 belminuten per maand per abonnement.
Dit loopt dus al een tijdje.

Net voor de vervaldag ontvingen wij een schrijven van debitel, waarin men meldde dat Debitel een cadeautje voor ons heeft:
1. U blijft altijd de zeer voordelige prijs van 3.25 per maand betalen
2. U behoudt uw eigen mobiele nummer
3. U heeft alle vrijheid dus geen verplichtingen m.b.t. contractsduur.

Deze 3 regeltjes zijn letterlijk overgenomen.

Uiteraard gebeld naar aanleiding van de beroemde brief; waarin wordt verteld dat we kunnen opzeggen of voortaan (per 1 mei) 11.25 moeten betalen.
Reactie call center: algemene voorwaarden artikel 4a.

Schijnbaar zijn er al velen reacties meer geweest. Men wist het artikel uit het hoofd!!!
Volgens mij gaan daar de medewerkers thans mee naar bed!

Maar zo werkt het niet Meneer Debitel!!!
Als dat namelijk zo zou kunnen werken, heeft geen enkele overeenkomst nog zin; Je komt iets overeen en 3 minuten later annuleer je dat weer. (wij verwijzen gewoon even naar de algemene voorwaarden onder 4a en we zijn weer klaar!

Meneer Debitel,......specifieke voorwaarden overrulen algemene voorwaarden. Dat is logisch en ook heel wettelijk.
Daarmee dan wel bedoelend het Wetboek in Nederland en niet het eigen wetboek van de heren "operators"!!!!

Inmiddels onze huis-jurist (ja, ja we hebben er een; gekoppeld aan een bedrijf) opdracht gegeven deze zaak voor te bereiden tot een gevecht!

En zoals ik bemerk op dit forum......sta ik daar niet helemaal alleen.
Kortom....doe uw voordeel hiermee.

isomis
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2008 17:35

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door isomis »

ik hoop dat trosrader aan dit onderwerp aandacht kan besteden. Op dit moment kan ik niet een voordeliger abbo vinden.

rekruyt
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2008 23:17

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door rekruyt »

In Maart 2007 heb ik een 2 jarig Vodafone abonnement afgesloten bij Debitel voor € 2,95 per maand.
Nu na 1 jaar krijg ik een brief dat per 1 juni het maandbedrag wordt verhoogd naar € 8,95.

Ik heb een 2 jarig contract getekend waar ook ik mij aan moet houden.
Waarom kunnen zij daar wel onderuit als ze dat beter uitkomt.
Ik lees in berichten van anderen dat Debitel wijst naar artikel 4a in de algemene voorwaarden. Kortom Debitel kan zomaar een tariefverhoging van 300% doorvoeren.
Als het je niet bevalt dan zoek je maar wat anders. Goeie oplossing van Debitel :-(

Ik vind dit stijlloos.
Voor mij is dit einde Debitel en kom er NOOIT meer terug.

Ik hoop dat Tros Radar hier aandacht aan geeft en nomineert voor een ijskoude douche

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door Ron58 »

Voor mij is het de tweede keer dat Debitel dit flikt, bij een eerder abonnement moest ik toen van vodafone netwerk over naar KPN netwerk met minder belminuten en een (iets) hogere prijs.
Nu laat Debitel weer zien een onbetrouwbare partner te zijn, maar ook de toon van de brief is ronduit schofterig, "we worden duurder, u gaat meer betalen, of anders op-rotten" Geen enkele verklaring over het hoe of waarom, zelfs het standaard zinnetje "tot onze spijt" komt er niet in voor.

Ik draai het wel om, DEBITEL, VAN MIJ MOGEN JULLIE OP-ROTTEN!
(het streepje was noodzakelijk i.v.m. censuur Radar, kennelijk is op-rotten zonder streepje een vies woord)

Debitel komt er bij mij nooit meer in.

spambam
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 mar 2004 08:46

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door spambam »

Ik heb nog geen brief gehad, maar familie krijg online (niet per brief gehad!) vandaag te zien dat per 1 juni de tarieven omhoog gaan. Schandalig.

Kijk eens op http://www.telecomvergelijker.nl/thread/25113; daar zijn meer mensen die terecht boos zijn op dit bedrijf.

olnsel
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2007 22:51

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door olnsel »

In januari 2007 heb ik een 2 jarig Vodafone abonnement afgesloten bij Debitel voor € 2,95 per maand.
Nu na 13maanden krijg ik een brief dat per 1 juni het maandbedrag wordt verhoogd naar € 8,95.
Met enkele alternatieven. ( waar debitel alleen beter van wordt)

Ik heb een 2 jarig contract getekend waar ook ik mij aan moet houden.
Waarom kunnen zij daar wel onderuit als ze dat beter uitkomt.
Ik lees in berichten van anderen dat Debitel wijst naar artikel 4a in de algemene voorwaarden. Kortom Debitel kan zomaar een tariefverhoging van 300% doorvoeren. Dit geld ook voor mijn zoon met zo'n contract.
Als het je niet bevalt dan zoek je maar wat anders. Goeie oplossing van Debitel

Ik vind dit stijlloos.
Voor mij is dit einde Debitel en kom er NOOIT meer terug.

Ik hoop dat Tros Radar hier aandacht aan geeft via uw programma en nomineert voor een ijskoude douche

rekruyt
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2008 23:17

Re: Debitel: per 1 mei 2008 verhoging simonly vodafone

Ongelezen bericht door rekruyt »

Ik heb inmiddels actie ondernomen.

Heb een Vodafone Z11 sim only prepaid bij Vodafone rechtstreeks besteld. Komt over 2 dagen binnen en dan kan ik mijn huidige nummer omzetten naar mijn prepaid sim.

Zo, ik ben van Debitel af, maar waarschijnlijk wilden ze gewoon van ons af met onze goedkope abonnementjes waar ze ons mee hebben binnengelokt.

Gesloten