LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Debitel sucks

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Zoefzoefje
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2006 10:51

Debitel sucks

Ongelezen bericht door Zoefzoefje »

Ik zit nu maanden opgeschept met een *&^%*% Debitel simonly abonnement, die gasten sturen nu 3 maanden lang een foutieve factuur naar mij op. Aangezien ik op zwart/wit een contract met ze heb van €6,95 per maand blijven ze mij andere hogere bedragen opsturen dan wat ik met hen afgesproken heb in de contract.
De volgende bedragen heb ik de afgelopen maanden ontvangen
19,95 betaald
9,95 betaald
22,95 niet betaald en die weiger ik te betalen.

Ik heb met de klantenservice gemaild
Zij berichten mij het volgende:
Geachte heer *********,
>
> Naar aanleiding van uw e-mail berichten wij u als volgt.
>
> Uw actiekorting is reeds aangepast naar €10,55 incl. BTW per maand. De bedragen
> zullen worden verrekend met de eerstvolgende factuur.
>
> Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben
Geachte heer *********,

Naar aanleiding van uw e-mail berichten wij u als volgt.

Tot onze spijt is er een fout geslopen in de actiekorting van uw abonnement. U heeft de korting gekregen van een debitel 25,00 euro SIM only abonnement, terwijl dit voor het debitel 35,00 euro SIM only abonnement had moeten zijn. Wij hebben dit aangepast in onze systemen en op de volgende factuur krijgt u een verrekening van deze actiekorting. Wij bieden u onze excuses aan voor het ontstane ongemak.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.


Met vriendelijke groet,
debitel Nederland B.V
Mensjes wat moet ik hiermee? Moet ik die facturen blijven betalen of zouden jullie in dat geval een ander mening erop nahouden? Die gastjes weten kennelijk niet hoe zij zich professioneel moeten gedragen.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Debitel sucks

Ongelezen bericht door Kika29 »

Al gebeld naar de klantenservice van Debitel en daar om uitleg gevraagd?

GuidoH
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2006 11:20

Re: Debitel sucks

Ongelezen bericht door GuidoH »

opzeggen bij debitel is een complete ramp.
stap 1 naar debitel shop: zij zeggen niet op maar geven wel een formuliertje mee
stap 2 brief geschreven (2 maanden geleden) geen reactie
stap 3 gebeld: ik krijg te horen: u moet een brief schrijven
stap 4 nogmaals brief geschreven en gefaxt: tot nu toe geen antwoord
hoogstwaarschijnlijk stap 5: ik krijg bericht dat de brief eerder gestuurd had moeten worden omdat je 3 maanden (!) VOOR de contractvervaldatum had moeten opzeggen!

is dit een uitzondering of hebben meer consumenten hier last van?

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Debitel sucks

Ongelezen bericht door queenfan »

Als jij een contract heb voor een sm-only abo met daar in vermeld dat je 6,95 euro's p/m moet betalen, dan is het 6,95 euro engeen eurotje meer lijkt me.

Kijk het contract eens goed na betaal je echt meer dan je officieel moet betalen zal ik als nog even met de klantenservice bellen helpt dit niet, ja wil niet zeggen niet betalen maar bijna wel.

Succes er mee

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Debitel sucks

Ongelezen bericht door Kika29 »

Niet betalen gaat grote problemen opleveren. Ik adviseer om of de klantenservice te bellen of even een shop in te wandelen met je verhaal.

@ Guido Wat betreft opzeggen van je abo.Ik raad je ten alle tijden aan om opzeggingen aangetekend te versturen.Opzeggingen komen bij verschillende providers regelmatig niet aan.

Tallie1979
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 dec 2006 22:05

Re: Debitel sucks

Ongelezen bericht door Tallie1979 »

Ik heb het ook met ze aan de stok, ze lappen werkelijk alles aan hun laars en je bent als klant zijnde alleen maar lastig!!

Ik ben altijd heel tevreden geweest, maar ook ik ben nu zwaar teleurgesteld in het bedrijf..

Houden mij aan een regel die niet eens is opgenomen in hun algemene voorwaarden..

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Debitel sucks

Ongelezen bericht door Kika29 »

@ Tallie

Lees even mijn reactie op je relaas...... Debitel lapt niet alle regels aan hun laars...Je hebt zelf gekozen voor dat abo. Een shopmedewerker heeft geen inzicht in jou belgedrag en gaat uit van jou verhaal. Dat je zelf te laag ingestapt bent kan je boos om worden maar wodt erg onredelijk met wat je hier nu allemaal beweert....

Tallie1979
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 dec 2006 22:05

Re: Debitel sucks

Ongelezen bericht door Tallie1979 »

Waar staat het dan van die 3 maanden Kika? Toon het me en ik hou mijn mond! Ja, ik ben ontevreden, en kennelijk werk je bij Debitel, dus je zou in plaats van in de verdedigende houding ook eens kunnen nagaan of je iets voor mij kunt doen? Misshien word ik dan wel weer een tevreden klant!

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Debitel sucks

Ongelezen bericht door Kika29 »

Denk je nou echt dat ik door zo'n toon tegen me aan te slaan je ga helpen???....

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Debitel sucks

Ongelezen bericht door ?? »

Laat Tallie maar. Hij/zij hoopt waarschijnlijk op TV te komen als hij/zij maar hard genoeg brult.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Debitel sucks

Ongelezen bericht door Kika29 »

@ ?? Mja...zwaar vermoeiend dit soort mensen...

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Debitel sucks

Ongelezen bericht door ehltech »

over opzeggen heb ik 1 tip ,loop een telecomshop of tmobile shop binnen koop een t-mobile prepaidkaart en vraag of ze via TAS (aansluitsysteem) je debitel abonnement willen opzeggen ivm nummerbehoud,dan gaat het altijd goed

Joll
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2006 16:49

Re: Debitel sucks

Ongelezen bericht door Joll »

Hallo Kika 29,

Ik heb ook een 2 jarig abm bij debitel,maar met een telefoon die het niet doet.
Telefoon is in 5 maanden al drie keer naar repair service geweest,maar doet het nog steeds niet normaal.
Heb hierover gebeld met debitel klantenservice maar word steeds aan het lijntje gehouden.
Laatste keer werd ik terug gebeld door een mevrouw van de klantenservice,en zij beloofde mij dat het zou worden opgelost en mij hierover zou terug bellen.
Maar ik heb dus niets meer gehoort.
Heb nu weer een boze mail gestuurt.
En heb zelf al twee keer gebeld,maar bij debitel zeggen ze dat ze mij niet door kunnen verbinden met bepaalde persoon,vind ik een beetje raar,vooral omdat zij gezegt heeft je kunt me altijd bellen.
Ik weet niet of jij ook bij debitel werkt,maar ik hoop dat jij mij wilt helpen.Ik ben inmiddels heel verdrietig hierover.
Was altijd zeer tevreden over debitel.

Mini
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:17

Re: Debitel sucks

Ongelezen bericht door Mini »

@Zoefzoefje: Heb je uberhaupt de rekening online bekeken om te zien waar je voor betaald? Zijn het alleen abokosten, of heb je ook extra verbruikskosten gemaakt?
(ik weet niet of de TS nog leest, ik realiseer me dat dit een vraag i van 3 weken geleden)

@ Joll: Debitel kan niets doen mbt defecte toestellen, dit wordt door een onafhankelijk repaircentrum afgehandeld. Debitel kan alleen opzoeken wat de repairstatus van je tst is (dwz welke schade geconstateerd is, hoe dat gerepareerd gaat worden, hoe lang het ongeveer gaat duren, waarom een tst evt niet gerepareerd kan worden).
Meestal, wanneer een tst 3 maal voor hetzelfde probleem wordt aangeboden binnen de garantietermijn, wordt deze bij de 4de maal geswapt, je krijgt dan een nieuwe binnenkant. Echter, de fabrikant moet toestemming hiervoor geven, en dat gebeurt helaas niet altijd.

bm76
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mar 2007 15:33

Re: Debitel sucks

Ongelezen bericht door bm76 »

stomme vraag misschien maar,

Mini en Kika....weten jullie zeker dat jullie niet meer in dienst zijn bij debitel, want ik vind dat jullie wel erg snel en makkelijk alle klachten tegen dit bedrijf proberen recht te praten

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Debitel sucks

Ongelezen bericht door Kika29 »

@ bm...Ik praat niks recht..Ik probeer uit te leggen waarom sommige dingen zo zijn. Lees verder over het forum heen dan zul je zien dat ik dat niet alleen bij debitel doe ..ook op vragen over repaircenters en op vragen over andere providers.Ik zie het idd vanuit een andere ooghoek vandaar dat ik een en ander probeer toe te lichten aangezien het forum hiervoor is....

Mini
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:17

Re: Debitel sucks

Ongelezen bericht door Mini »

Ik heb inderdaad voor debitel gewerkt, maar doe dit al een tijdje niet meer.
Vanuit mijn ervaring weet ik dat klanten soms oogkleppen ophebben.
Hoe vaak heb ik wel niet een klant aan de lijn gehad die uit zijn dak ging omdat de factuur zo hoog uitviel. En pas nadat ik vroeg hoeveel sms'jes de klant verstuurd had, en hoeveel sms'jes de smsbundel waard was, het kwartje pas viel.
Of een klant die nooooit meedoet aan smsdiensten, maar inderdaad meegedaan had aan de nationale IQ-test en zijn antwoorden doorgesms't had... :roll:

Gesloten