LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Debitel vervangt niet verkeerd gestuurd mobieltje

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mnieveld

Debitel vervangt niet verkeerd gestuurd mobieltje

Ongelezen bericht door mnieveld »

:cry: In augustus heb ik een aanbieding van Debitel aangenomen, om weer een 2 jarig abonnement te nemen en toen mocht ik een mobieltje uitzoeken. Door vertraging van de levertijd, heeft Debitel mijn mobieltje niet meteen kunnen versturen en dus na 20 telefoontjes, van waar mijn mobieltje toch bleef en een adreswijziging, 5 weken voor de daadwerkelijke levertijd, kwam het dus nooit aan. Uiteindelijk waren ze er achter gekomen, dat ze mijn mobieltje naar het oude adres hadden gestuurd. Daar heb ik na gevraagd, maar daar weet niemand er wat van of ze doen als of. Volgens TPG is het inderdaad daar afgeleverd. Ik dus Debitel bellen, want ik betaal er wel voor maar heb dus nooit mijn beloofde mobieltje gekregen. Debitel vervangt dit mobieltje dus niet, ik moet het maar op het oude adres zien te verhalen. Wie weet hier de oplossing voor, ik heb al gezegd; dan zeg ik het abonnement ook op.

SalFonzo

Re: Debitel vervangt niet verkeerd gestuurd mobieltje

Ongelezen bericht door SalFonzo »

De dreiging "dan zeg ik mijn abonnement op" doet ze niets!!!

rechtswinkel!!

Je hebt toch niet getekend voor ontvangst, m.a.w jij hebt nog steeds niets ontvangen van Debitel en hoeft niet van hun diensten gebruik te maken!!

Succes,

SL

ehltech

Ongelezen bericht door ehltech »

lijkt me ook,laat ze maar een bewijs van aangifte tonen

Kika29

Ongelezen bericht door Kika29 »

Je bedoelt een bewijs van afgifte ehltech ;-)...Daarnaast is dit niet het eerste geval waarin eerlijkheid niet geldt. Die mensen op je oude adres kunnen zoveel beweren en nee zeggen. Hebben ze ook recht toe mits ze niet getekend hebben...In de regel moet er wl voor getekend worden. Zoek dat eerst even uit en vraag idd een bewijs van afgifte.Heb je wel tijdig je adres om laten zetten??? Als TPG het inderdaad daar heeft afgeleverd ben ik bang dat het een strijd wordt met de nieuwe bewoners. Zij hebben het in ontvangst genomen TPG bevestigd het. Al contact opgenomen met de afdeling fraude van debitel?Iedere telecomaanbieder heeft ook een afdeling fraude.Probeer het eesn via hun. Misschien kan je samen met hun uitzoeken hoe of wat.

Mini

Ongelezen bericht door Mini »

Wanneer het tst door iemand anders is aangenomen (en dan bedoel ik niet je partner, maar echt op een ander huisadres) wordt er een onderzoek ingesteld door debitel bij TPG (of TNT). Wanneer blijkt dat TPG het inderdaad bij de verkeerde persoon heeft afgeleverd (er wordt gekeken naar de handtekening), krijgt de klant normaalgesproken een nieuw tst op het juiste adres. Wel wordt altijd gevraagd of je niet zelf even langs het oude adres kan rijden, omdat dat gewoon sneller werkt dan zo'n onderzoek.

Dus, maak er melding van (kan gewoon telefonisch bij de klantenservice, zij sturen het voor jou door naar afdeling Hardware), leg duidelijk uit dat het tst bij een verkeerd adres is afgeleverd buiten jouw schuld om, en debitel zal een onderzoek starten bij TPG. Echter, dit onderzoek kan wel even duren omdat TPG de juiste documentatie moet overhandigen. Blijf wel netjes aan de telefoon, een tierende en krijsende klant helpen is minder fijn dan een klant die rustig blijft.
(ik heb zelf op de klantenservice gewerkt, en tot 6 maanden geleden was dit de procedure, ik denk niet dat het veranderd is)

opperbom

Ongelezen bericht door opperbom »

Wat ik nog steeds niet begrijp is dat je je niet hoeft te legitimeren bij aanname van een gsm. Een aantal maanden geleden kreeg ik een brief van KPN waarin stond dat er een Samsung D600 naar mij onderweg was. Nu klopte de naam op de enveloppe niet , maar de rest van de adresgegevens wel. KPN gebeld en die zeiden dat ik het pakketje gewoon moest weigeren (het zat al in de afleverroute). Ik zou het pakketje toch niet kunnen aannemen omdat ik me zou moeten legitimeren. De volgende dag een koerier aan de deur , en ik pak het pakketje aan (er moest nog een pakketje van Bol en ECI komen). Toen ik zag dat het pakketje van KPN kwam , riep ik de koerier terug , en zei dat dit niet voor mij was. Nadat de koerier uitgevloekt was (niet tegen mij bedoeld) , werd mij gevraagd of ik niet alsnog het pakketje kon aannemen , omdat hij nu papierwerk moest invullen. Toen ik vroeg waarom ik me niet hoefde te legitimeren werd mij verteld dat dat niet hoefde.

Wat betreft het probleem van T.S. Ik ben bang dat als Debitel zegt nooit een adreswijziging hebben gehad , het wel eens een hele vervelende kwestie kan worden. TNT valt niets te verwijten in deze (hebben gewoon afgeleverd op het opgegeven adres) .

Ik zou in elke communicatie met Debitel in ieder geval redelijk proberen te blijven , altijd de namen te noteren van de medewerker/medewerkster die je gesproken hebt , en vraag zonodig een schriftelijke bevestiging van eventuele mondelinge afspraken die je gemaakt hebt. Ik weet niet of je een Debitelshop bij je in de buurt hebt zitten , maar daar je verhaal doen kan misschien ook helpen.

In ieder geval succes , en laat nog even weten hoe het afloopt.

Marchel.

Gesloten