LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Defecte mini SIM-card van KPN
Defecte mini SIM-card van KPN
In januari heb ik een nieuwe smartphone ontvangen van Jolla. Dit toestel is buiten Finland alleen als SIM-only toestel verkrijgbaar. Dezelfde dag dat ik het toestel ontving, ben ik naar de Mediamarkt gegaan om een prepaid-mini-SIM-kaart van KPN aan te schaffen. Mijn oude telefoon had alleen een full size SIM-kaart die ik niet kon overzetten naar de Jolla zonder er stukken af te knippen.
Na ingebruikname van het toestel bleek ik wel SMS'jes te kunnen versturen, maar na intoetsen of aanraken van een telefoonnummer verscheen binnen drie seconden de tekst "Disconnected" (Het toestel heeft nog geen Nederlandse instellingen). Ik slaagde er niet in om vanaf de Jolla contact te leggen met een andere telefoon. Ik kon wel de telefoon bellen met een ander toestel. Omdat ik per abuis ervan uitging dat het probleem aan de telefoon lag, heb ik contact gezocht met Jolla om ze hierover te informeren. Ik kreeg via de e-mail een vrachtticket zodat de smartphone met de FedEx naar Finland kon worden verzonden.
Deze week ontving ik een nieuwe Jolla. Ik stopte de mini-SIM-kaart van KPN in het toestel, waarna het zelfde probleem optrad. Omdat ik het erg onwaarschijnlijk vond, dat eenzelfde probleem bij twee verschillend apparaten optreed, besloot ik om een nieuwe SIM-kaart aan te schaffen bij de Jumbo. Met deze nieuwe SIM-kaart bleek het toestel wel te functioneren.
Omdat ik graag het beltegoed van de defecte SIM-kaart terug wilde hebben of overgezet wilde hebben op de nieuwe SIM-kaart, heb ik contact gezocht met de klantenservice van de KPN. Het enige wat ze konden doen is mij een nieuwe SIM-kaart sturen. Hier heb ik natuurlijk niets aan want ik heb inmiddels een nieuwe SIM-kaart met een ander telefoonnummer in gebruik genomen.
De KPN levert een ondeugdelijk product, maar ze weigeren om geld te restitueren.
Wat mij betreft een koude douche voor KPN. Jolla krijgt van mij de warme douche. Dat is tenminste wel een bedrijf dat klantvriendelijk is.
Na ingebruikname van het toestel bleek ik wel SMS'jes te kunnen versturen, maar na intoetsen of aanraken van een telefoonnummer verscheen binnen drie seconden de tekst "Disconnected" (Het toestel heeft nog geen Nederlandse instellingen). Ik slaagde er niet in om vanaf de Jolla contact te leggen met een andere telefoon. Ik kon wel de telefoon bellen met een ander toestel. Omdat ik per abuis ervan uitging dat het probleem aan de telefoon lag, heb ik contact gezocht met Jolla om ze hierover te informeren. Ik kreeg via de e-mail een vrachtticket zodat de smartphone met de FedEx naar Finland kon worden verzonden.
Deze week ontving ik een nieuwe Jolla. Ik stopte de mini-SIM-kaart van KPN in het toestel, waarna het zelfde probleem optrad. Omdat ik het erg onwaarschijnlijk vond, dat eenzelfde probleem bij twee verschillend apparaten optreed, besloot ik om een nieuwe SIM-kaart aan te schaffen bij de Jumbo. Met deze nieuwe SIM-kaart bleek het toestel wel te functioneren.
Omdat ik graag het beltegoed van de defecte SIM-kaart terug wilde hebben of overgezet wilde hebben op de nieuwe SIM-kaart, heb ik contact gezocht met de klantenservice van de KPN. Het enige wat ze konden doen is mij een nieuwe SIM-kaart sturen. Hier heb ik natuurlijk niets aan want ik heb inmiddels een nieuwe SIM-kaart met een ander telefoonnummer in gebruik genomen.
De KPN levert een ondeugdelijk product, maar ze weigeren om geld te restitueren.
Wat mij betreft een koude douche voor KPN. Jolla krijgt van mij de warme douche. Dat is tenminste wel een bedrijf dat klantvriendelijk is.
Re: Defecte mini SIM-card van KPN
nee sukkel verkeerde volgorde. je had eerst kpn moeten bellen voor een nieuwe simkaart. je moet een bedrijf altijd de kans geven een fout te herstellen.hansb2 schreef:In januari heb ik een nieuwe smartphone ontvangen van Jolla. Dit toestel is buiten Finland alleen als SIM-only toestel verkrijgbaar. Dezelfde dag dat ik het toestel ontving, ben ik naar de Mediamarkt gegaan om een prepaid-mini-SIM-kaart van KPN aan te schaffen. Mijn oude telefoon had alleen een full size SIM-kaart die ik niet kon overzetten naar de Jolla zonder er stukken af te knippen.
Na ingebruikname van het toestel bleek ik wel SMS'jes te kunnen versturen, maar na intoetsen of aanraken van een telefoonnummer verscheen binnen drie seconden de tekst "Disconnected" (Het toestel heeft nog geen Nederlandse instellingen). Ik slaagde er niet in om vanaf de Jolla contact te leggen met een andere telefoon. Ik kon wel de telefoon bellen met een ander toestel. Omdat ik per abuis ervan uitging dat het probleem aan de telefoon lag, heb ik contact gezocht met Jolla om ze hierover te informeren. Ik kreeg via de e-mail een vrachtticket zodat de smartphone met de FedEx naar Finland kon worden verzonden.
Deze week ontving ik een nieuwe Jolla. Ik stopte de mini-SIM-kaart van KPN in het toestel, waarna het zelfde probleem optrad. Omdat ik het erg onwaarschijnlijk vond, dat eenzelfde probleem bij twee verschillend apparaten optreed, besloot ik om een nieuwe SIM-kaart aan te schaffen bij de Jumbo. Met deze nieuwe SIM-kaart bleek het toestel wel te functioneren.
Omdat ik graag het beltegoed van de defecte SIM-kaart terug wilde hebben of overgezet wilde hebben op de nieuwe SIM-kaart, heb ik contact gezocht met de klantenservice van de KPN. Het enige wat ze konden doen is mij een nieuwe SIM-kaart sturen. Hier heb ik natuurlijk niets aan want ik heb inmiddels een nieuwe SIM-kaart met een ander telefoonnummer in gebruik genomen.
De KPN levert een ondeugdelijk product, maar ze weigeren om geld te restitueren.
Wat mij betreft een koude douche voor KPN. Jolla krijgt van mij de warme douche. Dat is tenminste wel een bedrijf dat klantvriendelijk is.
Re: Defecte mini SIM-card van KPN
Wie is er hier nou de sukkel? Op het moment dat ik tegelijkertijd een nieuwe smartphone èn een nieuwe SIM-kaart in gebruik neem, waarna het geheel niet blijkt te functioneren, kan ik niet weten dat het defect aan de SIM-kaart ligt. Vervolgens is het defect alleen vast te stellen door een nieuwe SIM-kaart te kopen waarna de smartphone het wel doet. Dan heb ik geen behoefte meer aan nog een SIM-kaart.
Dan getuigt het wel van erg weinig coulance van de KPN om zich zo inflexibel op te stellen.
Dan getuigt het wel van erg weinig coulance van de KPN om zich zo inflexibel op te stellen.
Re: Defecte mini SIM-card van KPN
Tsjonge tsjonge houd ff je gemak zeg! Het is een logische gedachte dat als je wel gebeld kunt worden maar niet kunt bellen dit wel eens aan het toestel zou kunnen liggen.thecure schreef:nee sukkel verkeerde volgorde. je had eerst kpn moeten bellen voor een nieuwe simkaart. je moet een bedrijf altijd de kans geven een fout te herstellen.
Dan nog, kpn is geinformeerd en kpn dient gewoon het bel tegoed terug te storten of op zijn minst een nieuwe simkaart met overgezet bel tegoed te leveren. Het beltegoed is van TS en kpn heeft het recht niet dit te stelen
Re: Defecte mini SIM-card van KPN
Heeft niks met coulance te maken. Jij hebt gewoon recht op dat beltegoed.hansb2 schreef:Wie is er hier nou de sukkel? Op het moment dat ik tegelijkertijd een nieuwe smartphone èn een nieuwe SIM-kaart in gebruik neem, waarna het geheel niet blijkt te functioneren, kan ik niet weten dat het defect aan de SIM-kaart ligt. Vervolgens is het defect alleen vast te stellen door een nieuwe SIM-kaart te kopen waarna de smartphone het wel doet. Dan heb ik geen behoefte meer aan nog een SIM-kaart.
Dan getuigt het wel van erg weinig coulance van de KPN om zich zo inflexibel op te stellen.
Re: Defecte mini SIM-card van KPN
Ik weet niet wie de sukkel is, maar ik heb wel een idee. Je koopt een nieuwe telefoon en een nieuwe SIM-kaart. Werkt niet. Conclusie: één van beiden zou wel eens kapot kunnen zijn. Je vervangt als eerste de telefoon. Maar ook de nieuwe werkt niet. Conclusie: zou het dan toch de SIM-kaart zijn? En daarna ga je fout in, want je koopt een andere SIM en die werkt wel. De juiste aktie was om even naar de KPN-winkel te gaan en daar het geheel te tonen. Waarschijnlijk had je dan een goede SIM met tegoed en nummer meegekregen (alhoewel je dat met KPN ook niet zeker weet). Nu heb je 2 SIM-kaarten met 2 nummers, waarvan je de eerste nog kan laten vervangen bij de KPN, omdat deze defect is. Kortom eerst denken, dan doen. En wie de sukkel is......hansb2 schreef:Wie is er hier nou de sukkel? Op het moment dat ik tegelijkertijd een nieuwe smartphone èn een nieuwe SIM-kaart in gebruik neem, waarna het geheel niet blijkt te functioneren, kan ik niet weten dat het defect aan de SIM-kaart ligt. Vervolgens is het defect alleen vast te stellen door een nieuwe SIM-kaart te kopen waarna de smartphone het wel doet. Dan heb ik geen behoefte meer aan nog een SIM-kaart.
Dan getuigt het wel van erg weinig coulance van de KPN om zich zo inflexibel op te stellen.
Re: Defecte mini SIM-card van KPN
Op die simkaart ja. Hij moet er dus mee KPN, dan kunnen ze hem omwisselen voor een werkende, en kan hij het opmaken. Beltegoed delen/overhevelen tussen prepaid simkaarten lijkt me niet mogelijk, maar dat is een vraag die KPN kan beantwoorden.olaf79 schreef:Heeft niks met coulance te maken. Jij hebt gewoon recht op dat beltegoed.hansb2 schreef:Wie is er hier nou de sukkel? Op het moment dat ik tegelijkertijd een nieuwe smartphone èn een nieuwe SIM-kaart in gebruik neem, waarna het geheel niet blijkt te functioneren, kan ik niet weten dat het defect aan de SIM-kaart ligt. Vervolgens is het defect alleen vast te stellen door een nieuwe SIM-kaart te kopen waarna de smartphone het wel doet. Dan heb ik geen behoefte meer aan nog een SIM-kaart.
Dan getuigt het wel van erg weinig coulance van de KPN om zich zo inflexibel op te stellen.
Re: Defecte mini SIM-card van KPN
Ja maar als je een fout maakt ben je niet gelijk een sukkel. Je bent wel eens sukkel als je zo denkt. En nog een zielige sukkel ook.Dirkie schreef:Ik weet niet wie de sukkel is, maar ik heb wel een idee. Je koopt een nieuwe telefoon en een nieuwe SIM-kaart. Werkt niet. Conclusie: één van beiden zou wel eens kapot kunnen zijn. Je vervangt als eerste de telefoon. Maar ook de nieuwe werkt niet. Conclusie: zou het dan toch de SIM-kaart zijn? En daarna ga je fout in, want je koopt een andere SIM en die werkt wel. De juiste aktie was om even naar de KPN-winkel te gaan en daar het geheel te tonen. Waarschijnlijk had je dan een goede SIM met tegoed en nummer meegekregen (alhoewel je dat met KPN ook niet zeker weet). Nu heb je 2 SIM-kaarten met 2 nummers, waarvan je de eerste nog kan laten vervangen bij de KPN, omdat deze defect is. Kortom eerst denken, dan doen. En wie de sukkel is......hansb2 schreef:Wie is er hier nou de sukkel? Op het moment dat ik tegelijkertijd een nieuwe smartphone èn een nieuwe SIM-kaart in gebruik neem, waarna het geheel niet blijkt te functioneren, kan ik niet weten dat het defect aan de SIM-kaart ligt. Vervolgens is het defect alleen vast te stellen door een nieuwe SIM-kaart te kopen waarna de smartphone het wel doet. Dan heb ik geen behoefte meer aan nog een SIM-kaart.
Dan getuigt het wel van erg weinig coulance van de KPN om zich zo inflexibel op te stellen.
Re: Defecte mini SIM-card van KPN
precies, hij had eerst kpn moeten bellen en de kans geven het op te lossen. als je meteen naar een concurrerend bedrijf stapt snap ik wel dat ze niets voor je willen doen.sjohie schreef:Op die simkaart ja. Hij moet er dus mee KPN, dan kunnen ze hem omwisselen voor een werkende, en kan hij het opmaken. Beltegoed delen/overhevelen tussen prepaid simkaarten lijkt me niet mogelijk, maar dat is een vraag die KPN kan beantwoorden.olaf79 schreef:Heeft niks met coulance te maken. Jij hebt gewoon recht op dat beltegoed.hansb2 schreef:Wie is er hier nou de sukkel? Op het moment dat ik tegelijkertijd een nieuwe smartphone èn een nieuwe SIM-kaart in gebruik neem, waarna het geheel niet blijkt te functioneren, kan ik niet weten dat het defect aan de SIM-kaart ligt. Vervolgens is het defect alleen vast te stellen door een nieuwe SIM-kaart te kopen waarna de smartphone het wel doet. Dan heb ik geen behoefte meer aan nog een SIM-kaart.
Dan getuigt het wel van erg weinig coulance van de KPN om zich zo inflexibel op te stellen.
en je had toch eerst een sim kaart van iemand anders kunnen lenen om te kijken of het dan wel werkt?
Re: Defecte mini SIM-card van KPN
Jaja, dus je knipt een SIM kapot, die werkt vervolgens niet, je haalt een nieuwe en die werkt wèl. Hmm, waar zou de beginfout liggen dan?hansb2 schreef:... een full size SIM-kaart die ik niet kon overzetten naar de Jolla zonder er stukken af te knippen..... Het enige wat ze konden doen is mij een nieuwe SIM-kaart sturen. Hier heb ik natuurlijk niets aan ......
En dan toch weer een provider de schuld geven...
Re: Defecte mini SIM-card van KPN
Ik heb niets kapot geknipt. Dat maak jij ervan. Ik werd gedwongen om een nieuwe kaart te kopen omdat die uit mijn oude niet geschikt was zonder er stukken af te knippen. Die oude intacte SIM-kaart zit nog gewoon in mijn oude toestel.bokkel schreef:Jaja, dus je knipt een SIM kapot, die werkt vervolgens niet, je haalt een nieuwe en die werkt wèl. Hmm, waar zou de beginfout liggen dan?hansb2 schreef:... een full size SIM-kaart die ik niet kon overzetten naar de Jolla zonder er stukken af te knippen..... Het enige wat ze konden doen is mij een nieuwe SIM-kaart sturen. Hier heb ik natuurlijk niets aan ......
En dan toch weer een provider de schuld geven...
Laatst gewijzigd door hansb2 op 10 mar 2014 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Defecte mini SIM-card van KPN
Inmiddels heb ik besloten om het er maar bij te laten zitten. Deze kwestie draait om een relatief gering bedrag. Het sop is de kool niet waard.
Overigens zit Jumbo Mobiel gewoon op het netwerk van KPN.
Overigens zit Jumbo Mobiel gewoon op het netwerk van KPN.