LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door vipserv »

Beste BvT

Ik snap je reactie exact, en ik deel je idee er over, echter dit is voor mij geen reden om achterover te leunen en het contract uit te zitten.

Een faillissement verwacht ik niet zomaar, en ik vrees dat als het ooit failliet gaat cq doorverkocht wordt en kpn/vodafone het opkoopt er een nog groter monopoly gaat ontstaan op de gsm markt. er zijn immers nog maar 3 echte partijen. T-Mobile, Vodafone en KPN.

Wat ik wel hoop is dat T-Mobile tot het inzicht komt dat ze sinds de aankoop/overname van Orange flink bezig zijn hun naam en reputatie flink om zeep aan het helpen zijn. Tot een jaar geleden kon ik iedereen nog gerust t-mobile aanraden, nu adviseer ik iedereen weg te blijven bij deze provider.

verder heb ik gisteravond toch maar de gevraagde gegevens geprobeert in te vullen, echter dit is me niet gelukt, ik heb geen enkele van de test verbindingen tot stand kunnen krijgen. ik vrees dus dat dit ook weer een raar resultaat gaat opleveren zie hier de resultaten:

Test gesprek 1
datum 21-10
tijdstip 23.09
locatie ******
binnen- of buitenshuis, type verbinding (GSM of HSDPA) Buitenshuis op balkon, HSDPA 1 streep dekking
nummer tegenpartij 070-*******
inkomend of uitgaand gesprek Uitgaand
wat u hoort en ziet (melding wanneer verbinding verbroken wordt)
en verder zoveel mogelijk relevante gegevens.

Na invoeren telefoon nummer en drukken op belknop valt de HSDPA dekking weg en geeft toestel aan dat er geen verbinding tot stand komt. toestel geeft aan dat er geen netwerk gevonden is. na enkele tellen verschijnt er weer een HSDPA logo in beeld
Test gesprek 2
datum 21-10
tijdstip 23.14
locatie ******
binnen- of buitenshuis, type verbinding (GSM of HSDPA) Buitenshuis op balkon, HSDPA 1 streep dekking
nummer tegenpartij 070-*******
inkomend of uitgaand gesprek Uitgaand
wat u hoort en ziet (melding wanneer verbinding verbroken wordt)
en verder zoveel mogelijk relevante gegevens.

Na invoeren telefoon nummer en drukken op belknop valt de HSDPA dekking weg en geeft toestel aan dat er geen verbinding tot stand komt. toestel geeft aan dat er geen netwerk gevonden is. na enkele tellen verschijnt er weer een HSDPA logo in beeld
Test gesprek 3
datum 21-10
tijdstip 23.31
locatie ******
binnen- of buitenshuis, type verbinding (GSM of HSDPA) Buitenshuis op balkon, HSDPA 1 streep dekking
nummer tegenpartij 070-*******
inkomend of uitgaand gesprek Uitgaand
wat u hoort en ziet (melding wanneer verbinding verbroken wordt)
en verder zoveel mogelijk relevante gegevens.

Na invoeren telefoon nummer en drukken op belknop valt de HSDPA dekking weg en geeft toestel aan dat er geen verbinding tot stand komt. toestel geeft aan dat er geen netwerk gevonden is. na enkele tellen verschijnt er weer een HSDPA logo in beeld
Test gesprek 4
datum 21-10
tijdstip 23.46
locatie ******
binnen- of buitenshuis, type verbinding (GSM of HSDPA) Buitenshuis op balkon, HSDPA 1 streep dekking
nummer tegenpartij 070-*******
inkomend of uitgaand gesprek Uitgaand
wat u hoort en ziet (melding wanneer verbinding verbroken wordt)
en verder zoveel mogelijk relevante gegevens.

Na invoeren telefoon nummer en drukken op belknop valt de HSDPA dekking weg en geeft toestel aan dat er geen verbinding tot stand komt. toestel geeft aan dat er geen netwerk gevonden is. na enkele tellen verschijnt er weer een HSDPA logo in beeld
Hierna heb ik de vaste telefoon maar gepakt waarmee ik direct de persoon aan de lijn kreeg die ik probeerde te bereiken.

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door vipserv »

Mail gestuurd naar t-mobile:
Omdat alle andere mogelijke manieren om dit probleem op te lossen afgewezen worden door uw partij heb ik toch maar de gegevens die u van me wilt hebben genoteerd. ik heb een 4 tal test gesprekken geprobeert te doen, alleen hier ben ik niet in geslaagd omdat bij bellen het netwerk weg viel. bij deze de gegevens:

Test gesprek 1

Datum 21-10
tijdstip 23.09
locatie *********
binnen- of buitenshuis, type verbinding (GSM of HSDPA) Buitenshuis op balkon, HSDPA 1 streep dekking
nummer tegenpartij *********
inkomend of uitgaand gesprek Uitgaand
wat u hoort en ziet (melding wanneer verbinding verbroken wordt)
en verder zoveel mogelijk relevante gegevens.
Na invoeren telefoon nummer en drukken op belknop valt de HSDPA dekking weg en geeft toestel aan dat er geen verbinding tot stand komt. toestel geeft aan dat er geen netwerk gevonden is. na enkele tellen verschijnt er weer een HSDPA logo in beeld



Test gesprek 2

datum 21-10
tijdstip 23.14
locatie *********
binnen- of buitenshuis, type verbinding (GSM of HSDPA) Buitenshuis op balkon, HSDPA 1 streep dekking
nummer tegenpartij *********
inkomend of uitgaand gesprek Uitgaand
wat u hoort en ziet (melding wanneer verbinding verbroken wordt)
en verder zoveel mogelijk relevante gegevens.
Na invoeren telefoon nummer en drukken op belknop valt de HSDPA dekking weg en geeft toestel aan dat er geen verbinding tot stand komt. toestel geeft aan dat er geen netwerk gevonden is. na enkele tellen verschijnt er weer een HSDPA logo in beeld



Test gesprek 3

datum 21-10
tijdstip 23.31
locatie *********
binnen- of buitenshuis, type verbinding (GSM of HSDPA) Buitenshuis op balkon, HSDPA 1 streep dekking
nummer tegenpartij *********
inkomend of uitgaand gesprek Uitgaand
wat u hoort en ziet (melding wanneer verbinding verbroken wordt)
en verder zoveel mogelijk relevante gegevens.
Na invoeren telefoon nummer en drukken op belknop valt de HSDPA dekking weg en geeft toestel aan dat er geen verbinding tot stand gebracht kan worden. toestel geeft aan dat er geen netwerk gevonden is. na enkele tellen verschijnt er weer een HSDPA logo in beeld



Test gesprek 4

Datum 21-10
tijdstip 23.46
locatie *********
binnen- of buitenshuis, type verbinding (GSM of HSDPA) Buitenshuis op balkon, HSDPA 1 streep dekking
nummer tegenpartij *********
inkomend of uitgaand gesprek Uitgaand
wat u hoort en ziet (melding wanneer verbinding verbroken wordt)
en verder zoveel mogelijk relevante gegevens.
Na invoeren telefoon nummer en drukken op belknop valt de HSDPA dekking weg en geeft toestel aan dat er geen verbinding tot stand komt. toestel geeft aan dat er geen netwerk gevonden is. na enkele tellen verschijnt er weer een HSDPA logo in beeld

Hierna heb ik de vaste telefoon maar gepakt waarmee ik direct de persoon aan de lijn kreeg die ik probeerde te bereiken.

Verder deel ik mede dat in afwachting van dit onderzoek ik u nog steeds houd aan de voorwaarden die door mij aan u gesteld zijn in de brief die aangetekend aan u verzonden is. zoals gesteld onder Probleem 1 - dekkingsklacht. Dit omdat u nog niet aan de voorwaarden van mijn zijde heeft voldaan.

de betreffende voorwaarden zoals gesteld op 23-9-09 met een gesteld termijn van 14 dagen (10 werkdagen) zijn de volgende:

"Hierop wil ik binnen 14 dagen na dagtekening van deze brief een oplossing in de vorm van goede dekking op mijn thuis adres zoals dit op de huidige dekkingskaart gemeld wordt.

Is dit niet mogelijk, dan ga ik er van uit dat het contract van mijn abonnement met u wordt beëindigd en omgezet naar prepaid met behoud van het aanwezige saldo in de vorm van beltegoed"

Zoals u weet heeft u nog niet voldaan aan deze gestelde voorwaarde. hiervoor stel uik u in gebreke. omdat ik begrip heb voor uw organisatie geef ik u nog 2 werkdagen respijt. Dit betekend dat ik maandag 26 oktober van u bericht wil hebben van de door u gemaakte keuze. Dit kan zijn: Een oplossing in de vorm van een goede dekking of beeindiging van het contract met behoud van de eventuele tegoeden. oftewel omzetting naar prepaid.

mocht u de brief kwijt geraakt zijn in uw administratie, deze heb ik uit loyaliteit even als bijlage aan deze email toegevoegd.

Ik wens u veel sterkte met het onderzoek, en ik zie uw antwoord in vertrouwen op uw correctheid van handelen tegemoed

BvT
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 sep 2009 12:30

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door BvT »

Inmiddels ben ik gebeld door de klachtenafdeling van T Mobile en hebben ze mij een voorstel gedaan waar ik content mee ben, namelijk mijn contract terugbrengen naar 1 jaar, zodat ik al komende maand (met behoud van mijn nummer) naar een ander kan overstappen.

Dus stop ik verdere akties op o.a. dit forum.

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door vipserv »

BvT, hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Via welke afdeling?

dit lijkt mij namelijk ook een perfecte oplossing. eventueel mag je het ook naar me mailen, [email protected]

Alvast bedankt

Rolandroland

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door Rolandroland »

In Nederland heb je 3 netwerken te weten: KPN, T-Mobile en Vodafone. De andere 2 netwerken zijn verdwenen dit waren: Orange en Telfort. Het netwerk Orange en T-Mobile is samengevoegd. Telfort is overgenomen door KPN en werkt op het netwerk van de KPN.

[Bericht aangepast door Moderator (dubbele posting)]

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door Schorpioen »

De vaste klanten van T-mobile hebben dus ook klachten over het netwerk.
Tele2 is van KPN overgegaan naar het netwerk van T-mobile omdat die een beter bereik zouden hebben.
Zu zullen wel bedoelen dat het goedkoper is.

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door vipserv »

Ik heb nog niets gehoord van T-Mobile.

Wel is het probleem aparter geworden.

Als het toestel op de vensterbank ligt aan de plek waar hij normaal gesproken laadt, dan zie je het toestel opvolgend verspringen van G-> 3G -> HSDPA -> 3G -G -> 3G -> HSDPA etc etc.

Ik heb even een rondje door het huis gelopen en ind e voor en achtertuin gestaan, op elke plek treed dit rare effect op. ook wordt het signaal niet meer beter als 1 streep dekking.

Ook heb ik afgelopen weekend zo'n 9 oproepen gemist.

pietjebap
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2009 11:34

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door pietjebap »

Als het t-mobile forum zich nu eens verplaatst naar hier zou het wat meer gepast zijn gezien de aard van dit forum en de content van het t-mobile forum :)

Maar ook hier dus problemen met t-mobile. Sinds kort werk ik bij een nieuwe werkgever. Deze bevind zich in een knal roze gebied op de dekkingskaart van t-mobile. Dit zou dus inhouden dat ik ook binnen volop bereik zou moeten hebben. Maar helaas, dit klopt niet. Met als resultaat dat ik nu 40 uur per week onbereikbaar ben. Erg jammer, zeker gezien het feit dat ik net twee jaar heb verlengd.

Tevens betreft het een iPhone abbonement met 3G dekking. Echter is dat ook iets wat ik zowel thuis als op het werk niet heb. Maw, ik betaal 2 jaar lang voor 3G dat ik niet ontvang en het niet bereikbaar zijn 40 uur in de week.

Na diverse mailwisselingen en telefoontjes word ik nu zonder pardon afgewimpeld. Ze kunnen mij alleen op mijn thuisadres dekking garanderen. Dit doet de definitie van een mobiele telefoon natuurlijk teniet. Feitelijk garanderen ze net zoveel dekking als een vaste lijn. Als ik dat had gewild nam ik wel een vaste lijn.

Mijn mobiele telefoon is het enigste waar ik bereikbaar op ben, en dan vind ik het wel noodzaak dat dat werkt. Dus ook ik aas op contractontbinding. Want ik betaal niet voor halve “services”.

Enig idee hoe men bij t-mobile zou reageren als ik mijn bankrekening laat blokkeren voor die automatische incasso’s? Want ik heb blijkbaar geen rechten als ik die t-mobile helpdesk bel.

PS: Wat is dat trouwens voor ouderwetse meuk, klachten indienen per brief…..

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door vipserv »

T-mobile wimpelt je telefonisch af en klachten per email worden door de helpdesk afgehandeld terwijl written complaints je klacht inhoudelijk kan/zou mogen behandelen.. deze zijn ogenschijnlijk alleen aanspreekbaar per post.

later ook per email/telefoon na verkrijgen van de gegevens. Deze gegevens (ik heb ze hier expres geplaatst om die reden) zijn niet op de site te vinden.

verder deel je mijn exacte mening m.b.t. dekkingskaart en het verhaal alleen op de thuislocatie dekking mits de dekkingskaart hier dekking aangeeft.

Overigens wordt dekking binnenshuis niet gegarandeerd.....

Ik vindt dat een dekkingskaart leidend moet zijn, en ook actueel moet zijn als je klanten er contractueel aan bind. dit is deze gewoon niet, en als een klant anders aantoond dan wat er op de dekkingskaart gemeld wordt moet deze schadeloos gesteld worden.

hier lijkt me wettelijk gezien maar een reëele optie voor: ontbinden van het contract. T-Mobile blijft immers in gebreke.

Helaas valt dit kwartje maar niet bij T-Mobile

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door vipserv »

Hmmm t-mobile gebruit wel echt elke denkbare vorm van communicatie... in plaats dat ze het houden op de vorm van binnenkomst... ik krijg nu opeens een smsje binnen van de afdeling written complaints met de volgende inhoud:
Geachte heer Vipserv, ik heb uw e-mail van 22 oktober 2009. Bedankt voor deze gespreksgegevens. Ik heb de informatie ter behandeling doorgestuurd. Zodra hier een uitkomst van is, ontvangt u hierover bericht van mij. Met vriendelijke groet, [censuur], T-Mobile Written Complaints
we horen het wel...

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door vipserv »

Ik kreeg net wederom een sms van T-Mobile:
U Heeft onze Klantenservice gebeld omdat u problemen had met ontvangst. een mast bij uw locatie heeft een probleem, dit wordt z.s.m. opgelost. Excuses voor het ongemak. Heeft u nog vragen? U kunt ons bereiken op nummer 1200 vanaf uw mobiel. groeten, T-Mobile
We zien wel wat er gaat gebeuren en of de problemen nu opgelost zijn. zo niet dan klim ik weer in de pen. we wachten het af.

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door vipserv »

Ik heb net een telefoontje gekregen van de afdeling written complaints met betrekking tot het netwerk onderzoek zoals uitgevoerd,

Probleem is geconstateerd in de HSDPA dekking en t-mobile gaat werken aan een oplossing. echter is de duur van de storing nog niet aan te geven. hiervoor zijn me 3 opties aangeboden:

1. 50% korting up web & Walk voor de duur van het contract
2. Abonnement omzetten van 2 naar 1 jaar
3. Abonnement ontbinden en nummer vrijgeven voor portering na terug ontvangst van de telefoon.

Wel werd hierbij vermeld dat de normale procedure bij deze problemen optie 1 is, maar gezien de loop van deze zaak en de gestelde eisen van mijn kant de opties 2 en 3 extra gegeven zijn omdat er geen termijn toe te kennen is aan een oplossing in de vorm van hsdpa dekking. dit terwijl aantoonbaar is dat deze dekking er geweest is op het moment van afsluiten.

Ik heb dus gekozen voor de 3e oplossing en ik ga het toestel dus retourneren, en dan over naar een andere provider welke wel dekking biedt op mijn thuisadres.

s.iwanova
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2009 19:03

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door s.iwanova »

hoi, even een vraagje over de reparatie bij solid vision. Ik zit zelf al met 5 reparaties, en het ergste is dat er van alles is vervangen in mijn toestel (zeggen ze!), en nu na de laatste "reparatie-bezoek" bleek ineens mijn toestel geen imei sticker meer te hebben en is er ineens vochtschade geconstateerd. Het toestel is bij T-Mobile shop vertrokken mét sticker...... , ??????. Ik meen dat het zelfde probleem ook bij u het geval was / is. Heeft u hierover van nog meer mensen berichten over gehad? Ik ben nl. bij het juridisch loket geweest. Die hebben mij geholpen met een brief. Heb ik gedaan en aangetekend verstuurd. Maar als ik het forum goed lees, kom je niet echt ver met de T-Mobile medewerkers. Vandaar dat ik nu zoveel mogelijk klachten als de mijne wil verzamelen, voor evt. verdere stappen met een advocaat. Kunt u mij, indien er nog meer soortgelijke klachten zijn, daar de linken van doorsturen?
groet, sylvia

vipserv
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 okt 2009 15:04

Re: Dekkingsproblemen, T-mobile schermt met dekkingskaart

Ongelezen bericht door vipserv »

Hoi silvia

Helaas heb ik die zaak niet ver genoeg doorgezet om daar een oordeel over te kunnen geven. ook gaat de zaak waar dit topic op gebaseert is over de niet kloppende dekkingskaart, niet over solid vision, wel denk ik dat meer mensen deze problemen hebben. ik kan je er helaas niet mee helpen. ik heb het bewuste toestel niet meer in mijn bezit.

en voor soortgelijke klachten... google is your friend, indertijd waren er meerdere verhalen van gelijke strekking.
ook kan je een topic starten waar je in plaatst wat je al ondernomen hebt. en de reacties van t-mobile/solid vision er op. en mijn advies: probeer in contact te blijven. probeer antwoorden te krijgen op je vragen, houd het contact actief!

Sterkte, en sorry dat ik je niet verder kan helpen, een jaar terug had ik graag deelgenoot willen worden inzake Solid-Vision

Gesloten