LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] do not accept if seal is broken
do not accept if seal is broken
Is het normaal dat als je een nieuwe telefoon koopt en dat de zegel waarop staat dat je het niet moet accepteren als de zegel verbroken is, dus verbroken is. Wat doe je dan? Ik begin aan mezelf te twijfelen, heb bij 3 verschillende bedrijven besteld en al 5 keer een exemplaar met verbroken zegel ontvangen.
Re: do not accept if seal is broken
Dat hang er helemaal vanaf. Er zijn verschillende redenen waarom dit zegel verbroken kan zijn. Het is mogelijk dat het toestel is geretourneerd. Misschien hebben medewerkers van het bedrijf er al mee gespeeld. Het kan echter ook zo zijn dat de fabrikant, distributeur of provider het zegel heeft verbroken om een software-update uit te voeren.
Ik zelf zou het een onprettig idee vinden wanneer het zegel verbroken is. Je kunt echter ook veel opmaken uit hoe het toestel verder verpakt is. Zijn bijvoorbeeld alle plastic zakjes nog intact en zit er nog een plastic beschermlaagje over het display van de telefoon. Als dit er allemaal goed uit ziet, zou ik nog overwegen om het toestel te houden, maar voor mijzelf geldt: bij twijfel niet doen.
Ik zelf zou het een onprettig idee vinden wanneer het zegel verbroken is. Je kunt echter ook veel opmaken uit hoe het toestel verder verpakt is. Zijn bijvoorbeeld alle plastic zakjes nog intact en zit er nog een plastic beschermlaagje over het display van de telefoon. Als dit er allemaal goed uit ziet, zou ik nog overwegen om het toestel te houden, maar voor mijzelf geldt: bij twijfel niet doen.
Re: do not accept if seal is broken
Bij een gebroken zegel kan het een terug gebracht gebruikt apparaat zijn, dus controleer of alles aanwezig is, en er geen nummers of zo in staan.
Je mag het weigeren, want dit zegel is de garantie die ook op diverse Notebooks zit, zelfs matige merken als Packard Bell doen dit, ter voorkoming van fraude, demo of defecte apparaten opnieuw als nieuw en ongebruikt te verkopen!
Met zegel zou je zo kunnen weglopen en nu kost het tijd voor controle in de winkel voor je iets betaal.
Als ze het openen om te laten zien, zeggen ze wel meer, maar als ik mijn simkaart in een leentoestel stop, en deze gaat daarna weer terug in doos???
Dus tijdens de reparatie van mijn toestel kreeg ik dus een willekeurige, en die ging dus als nieuwe, even poetsen in doos....!
Je mag het weigeren, want dit zegel is de garantie die ook op diverse Notebooks zit, zelfs matige merken als Packard Bell doen dit, ter voorkoming van fraude, demo of defecte apparaten opnieuw als nieuw en ongebruikt te verkopen!
Met zegel zou je zo kunnen weglopen en nu kost het tijd voor controle in de winkel voor je iets betaal.
Als ze het openen om te laten zien, zeggen ze wel meer, maar als ik mijn simkaart in een leentoestel stop, en deze gaat daarna weer terug in doos???
Dus tijdens de reparatie van mijn toestel kreeg ik dus een willekeurige, en die ging dus als nieuwe, even poetsen in doos....!
Re: do not accept if seal is broken
Oke, dus het ligt niet aan mij, ik heb een nieuwe poging gedaan en deze weer terug gestuurd, postbode was trouwens niet blij, ik had met Hi afgesproken dat ik eerst mocht kijken voor ik betaalde, maar de postbode vond het niet echt leuk
Re: do not accept if seal is broken
Ik vind het tweedelig.
Aan de ene kant moet je die verbroken verpakkingen niet accepteren.
Maar aan de andere kant:
Als je bij een winkel koopt waar je ook de producten binnen een bepaalde periode terug kunt sturen, vind ik het niet meer dan eerlijk dat die klanten dan ook de teruggestuurde producten accepteren.
Want veel consumenten willen veel producten terugsturen (waar niets mis mee is) maar geen teruggestuurde producten accepteren.
En dat is nogal hypocriet.
Aan de ene kant moet je die verbroken verpakkingen niet accepteren.
Maar aan de andere kant:
Als je bij een winkel koopt waar je ook de producten binnen een bepaalde periode terug kunt sturen, vind ik het niet meer dan eerlijk dat die klanten dan ook de teruggestuurde producten accepteren.
Want veel consumenten willen veel producten terugsturen (waar niets mis mee is) maar geen teruggestuurde producten accepteren.
En dat is nogal hypocriet.
Re: do not accept if seal is broken
Ja, dat snap ik ,maar dan zouden de bedrijven of ze verwarrende zegel moeten verwijderen, of er wat opplakken waaruit je kunt opmaken dat het gecontroleerd is, en je kunt rekenen op volledige garantie, als ik een geopende accepteer, neem ik het aan met eventueel probleem..... en heb ik geen poot om op te staan! Als iemand hem de eerste dag perongeluk in bad heeft laten vallen en snel retour stuurt ben ik de klos