LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Door T-Mobile geen huis

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
SickSander

Door T-Mobile geen huis

Ongelezen bericht door SickSander »

Mijn kersverse vrouw en ik hebben ons oog laten vallen op een prachtig huis bij ons in de straat. De bewoners moeten door financiële problemen hun huis jammer genoeg verkopen en wij hebben al met hen onderhandeld. Voor we een officieel bod deden, besloten we eerst onze hypotheekmogelijkheden op een rijtje te zetten. Hierbij kwam tot onze verbazing omhoog, dat we een A2 codering hebben, omdat we in 2007 een conflict hadden met T-Mobile. Hierdoor worden we bij iedere hypotheekverstrekker geweigerd (Rabobank, ING, ABN-AMRO en nog anderen). Er wordt ons gezegd dat we die A2 weg moeten laten halen door de aangever, T-Mobile dus.
Ik had toendertijd een abonnement bij T-Mobile, maar waar ik woonde had ik nooit netwerk en was ik dus niet bereikbaar voor mijn werk en familie. Hierover heb ik eindeloos contact gehad met de klantenservice van T-Mobile, maar een oplossing werd nooit gevonden. Ik kreeg een ander huis aangeboden van de woningstichting en ik wilde gaan verhuizen. Ook wisselde ik in die periode van baan, dus ik moest bereikbaar zij in die hectische tijd. Ik heb dus maar gebeld via het Belgische netwerk Mobistar, waardoor mijn rekening natuurlijk sterk opliep, uiteindelijk naar €400. Daarna heb ik nog meerdere keren contact gehad met de klantenservice om mijn abonnement stop te zetten, maar dit werd geweigerd. Door de verhuizing en de vertraging in mijn post kwamen de aanmaningen pas later aan en bleek dat ik al BKR geregistreerd was. Geschrokken heb ik gelijk betaald, maar het kwaad is nu geschied. Het abonnement was tegelijkertijd ontbonden, dus de schuld liep ook niet verder op en ik heb verder geen kredietnoteringen of achterstanden. Toch weigert de bank een hypotheek te verstrekken.
T-Mobile weigert nu de registratie aan te passen of te verwijderen. Het was geen kwade opzet van mij om de rekening niet te betalen, maar wat kan ik nu het beste doen? Verder bakkeleien met T-Mobile of een klacht indienen bij de geschillencommissie van het BKR?

Ik zeg T-Mobile op

Re: Door T-Mobile geen huis

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

@
er is iemand hier met de nickname t-mobile opzeggen of zo, die een lange thread heeft hoe hij die BKR registratie is kwijtgeraakt. Daar is ie wel een halfjaar mee bezig geweest. Als ik het goed lees, heeft ie alles tegelijk gedaan, zowel T-Mobile bestoken met de rechtswinkel, bij de T-Mobile incassobaas privé thuis de ramen zemen, als bij BKR klagen omdat T-Mobile zich niet aan de BKR-procedure heeft gehouden, en ook bij de Geschillencommissie klacht indienen. Maar hij is klaar. Bij de geschillencommissie moet je rekening houden met vertraging:die mensen komen maar 4x per jaar bijeen, en de eerstvolgende is ergens in november 2010.

SickSander

Ik ben alweer een maand of wat in onderhandeling met T-Mobile, maar het helpt allemaal niks. Net alsof ze je e-mails niet lezen. Ik heb ook al informatie opgevraagd bij het BKR over hoe ik moet klagen, want ik weet het gewoon niet meer.
Ik ben al bij 3 verschillende hypotheekadviseurs geweest en bij tig banken voorgesteld, maar ze struikelen allemaal over die BKR-codering, 'want het is een instabiel economisch klimaat', dus ze nemen geen risico.
T-Mobile heeft zelfs al in de media toegegeven dat ze van het probleem op de hoogte zijn, maar ze hebben er ook gelijk bijgezegd dat ze hun beleid niet gaan aanpassen. En dat ze voor niemand een uitzondering maken. Maar toch lukt het mensen om hun onterechte codering weg te krijgen, dus ik volg het al niet meer.
Ons droomhuis is al bijna aan onze neus voorbij, maar die BKR moet en zal weg!

Ik zeg T-Mobile op

Bellen, mailen en briefjes schrijven aan T-Mobile helpt inderdaad niet. Ze lezen dat niet. Degenen die het lukt, hebben hulp van een rechtswinkel of advokaat. En die gaan bij de managers van T-Mobile thuis langs om de ramen te wassen.

Heb je dat verslag van 'ik zeg t-mobile op' al gelezen? Die heeft frontale aanval gedaan op allerlei manieren.

FiscaalJurist

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

TS, de situatie is sneu voor u, maar als ik uw verhaal lees dan zijn de oorzaken waarom de rekeningen niet zijn betaald aan u te wijten. Het Nederlands burgerlijk recht stelt dat geldschulden "brengschulden" zijn. U moet het geld naar schuldeiser brengen. Dat u verhuist ed is niet aan t-mobile te wijten.

Overigens vind ik een BKR notering wel een paardemiddel. U kunt t-mobile verzoeken dit ongedaan te maken. U kunt ook bekijken of u t-mobile niet voor de rechter kunt dagen omdat zij u onredelijk zwaar in uw belangen treffen, zeker omdat u de schuld naderhand wel in 1x hebt voldaan?

Op het forum zijn ook verhalen te vinden van mensen die met een bkr notering wel een hypotheek hebben gekregen (noteringen door Dexia ivm legio lease onder andere). Als u met alle stukken bij de banken een zakelijk en objectief verhaal neergelegd kunt u misschien de hypotheek wel krijgen. Waarschijnlijk met een hogere rente maar toch.

Overal klachten indienen kan natuurlijk nooit schaden, maar volgens mij was de casus waarop gedoeld werd door de vorige poster toch anders dan de uwe.

Succes

SickSander

Wij hadden inderdaad al te horen gekregen dat de codering volgens de regels correct is gegeven. Wij hebben een goede, zakelijke uitleg op papier staan (wij zijn geholpen door een hypotheekadviseur om die op te stellen), maar de banken blijven afwijzen.
Nu heb ik al een paar mensen gezien die de codering hebben weggekregen op verschillende manieren, dus ons moet het ook lukken. We hebben al een uitspraak van een rechter gevonden die een codering heeft laten weghalen van iemand die geregistreerd was voor €315 (niet door T-Mobile), dus dan is er al een voorbeeld gesteld.
Wij hebben T-Mobile nu gemaild dat wij al informatie hebben ingewonnen bij een advocaat (we hebben de zaak telefonisch besproken en hij was positief) en dat we ze zullen dagvaarden, mochten ze de codering niet uit zichzelf verwijderen. (inclusief de uitleg van de andere rechtszaak en de gevolgen van hun codering)
We zijn serieus bereid om T-Mobile aan te klagen, niet alleen voor onszelf, maar omdat er nog zoveel andere mensen de dupe zijn van alleen een telecom-codering. Dan is het BKR toch zwaar zijn doel voorbij geschoten? Er zijn ook al kamervragen over gesteld, maar door de politieke onrust is hier nog geen aandacht aan besteedt. Ik hoop wel dat er toch iets veranderd aan de manier van registreren en dat je als burger gratis met je BSN bijvoorbeeld aan je gegevens kan komen, zodat je tenminste weet waar je aan toe bent, en dat niet op je eerste hypotheekgesprek moet uitvinden.

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

SickSander schreef:Ik hoop wel dat er toch iets veranderd aan de manier van registreren en dat je als burger gratis met je BSN bijvoorbeeld aan je gegevens kan komen, zodat je tenminste weet waar je aan toe bent, en dat niet op je eerste hypotheekgesprek moet uitvinden.
Die gratis mogelijkheid is er inderdaad (nog) niet, maar het is ook niet zo dat je er pas op een hypotheekgesprek achter hoeft te komen of en hoe je geregistreerd staat bij het BKR.

Je kunt elke bank binnen lopen met je legitimatie, waarna je na betaling van 4,50 (ongeveer) de gegevens later thuisgestuurd krijgt.

Ik zeg T-Mobile op

@jlthkoch

Het is toch idioot dat er zonder dat jij ervan op de hoogte bent gesteld jarenlang negatieve informatie ergens bij een privé-stichting als BKR (géén publiek orgaan, dat overheidstoezicht heeft) staat opgeslagen, op grond waarvan je geen NHG-garantie kan krijgen bij het aankopen van een starterswoning !!!!?????
Dat de deelnemers aan de BKR "naar eigen inzicht en op eigen verantwoordelijkheid" weer gegevens in- en uit- dat register kunnen boeken, zonder dat je van een mutatie op de hoogte wordt gesteld, zodat je elke keer als je onzeker bent of en wat die privé-stichting over JOU heeft genoteerd, je weer naar je bank moet gaan en 4.50 voor een BKR_uittreksel moet betalen????!!!!
In de transparante wereld anno 2010 is dit prehistorisch.

Volgens het BKR reglement kan je het BKR bestuur vragen om hun deelnemer tmobile een sanctie op te leggen omdat ze de BKR-regels hebben overtreden (tmobile had tot voor kort gewoonte om niet de waarschuwingen e.d. in BKR-databank te registreren, maar alleen aan het eind de A2 code. Dat is incorrect, en een forumlid heeft dat aangepakt, met succes.. tmobile verwijderde gelijk de A2.

Het is overigens van de zotte dat je voor kleine geschilletjes en achterstanden, meestal nog geen 100 euro, een BKR registratie aan je broek krijgt. Bij andere consumentencontracten kan dat niet. Pas boven de 250 euro netto-schuld. Dat niet de vaste, maar wel de mobiele operators BKR registraties kunnen doen, dateert uit de antieke-tijd dat mobiele telefoons schaars waren en de rekening honderden tot duizend euros per maand bedroeg. Er zitten op dit forum schrijnende gevallen van 1 a 2 maanden achterstallig, die verhuisd zijn, en dan direct worden afgesloten, en met de resterende maanden abonnementsgeld en de brutokosten van je "gratis" mobieltje aan een incassobureau zijn verkocht. De rechter heeft inmiddels uitgesproken dat tmobile dat extra-incasseren niet mag doen, maar het incassobureau zegt overdonderend aan je deur dat ze de gekochte schuld komen ophalen, en dus met tmobile niets te maken hebben.

@FiscaalJurist
Je verwijst naar banken, die soepeler zouden kunnen zijn. De bank kan wel willen, maar 99 van de 100 Nederlanders krijgt z'n financiering alleen maar rond met NHG garantie, en dáár zit de bottleneck. Dat scheelt minimaal 0,5 % rente, en dat is bij een gemiddelde hypotheek zo'n 100 euro in de maand aan extra rente, als je geen NHG garantie hebt,
Na vragen van 2e kamerleden dit voorjaar (n.a.v. de zaak van een ander forumlid) heeft toenmalig staatssecretaris De Jager geantwoord dat onderzoek had aangetoond dat slecht betaalgedrag bij een mobieltje vaak ook slecht betaalgedrag bij hypotheek opleverde, en dat hij daarom geen uitzonderingen voor NHG zou toestaan. Dus NHG ligt in opdracht van de overheid dwars. Daar komt een bank ook niet doorheen.

@SickSander
Ik wens je sterkte en volhoudingskracht. Tot nu toe is de enige succesvolle actie goed voorbereide aanval op veel fronten, en ook de directieleden en managers van tmobile persoonlijk bestoken. Even rustig zoeken via google, en je hebt naast de in dit forum genoemde namen nog andere namen. Ze moeten zich - net als een abnamro manager met bonus - niet meer op straat durven vertonen, zonder dat ze kritiek naar hun hoofd krijgen. Operators zoals tmobile worden geleid door mensen, die zo te merken gevoeliger zijn voor hun bonus dan voor menselijk contact. Hun gedrag is puur gericht op euro's binnenhalen, en je leest op dit forum zelf hoe belabberd slecht ze klantcontact organiseren. Brieven worden niet beantwoord. Bewijsmateriaal komt pas op tafel als ze voor de rechter staan (en dan blijken ze het vaak niet te hebben).

Zolang tmobile de legale middelen misbruikt om daarmee bij hun klanten de schrik erin te houden en om de klagers te dwarsbomen, mag je m.i. best die directieleden en topmanagers persoonlijk aanspreken op de rotary, fitnessclub, hardlooproute, golfbaan, of waar je ze ook kan vinden. Zij hebben tijd voor die pleziertjes want ze hoeven nl. geen extra rente te betalen, terwijl jij straks moet overwerken om die 100 euro aan 0,5% extra rente wegens missende NHG-korting te overbruggen.

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Ik zeg T-Mobile op schreef:@jlthkoch

Het is toch idioot dat er zonder dat jij ervan op de hoogte bent gesteld jarenlang negatieve informatie ergens bij een privé-stichting als BKR (géén publiek orgaan, dat overheidstoezicht heeft) staat opgeslagen, op grond waarvan je geen NHG-garantie kan krijgen bij het aankopen van een starterswoning !!!!?????
Dat de deelnemers aan de BKR "naar eigen inzicht en op eigen verantwoordelijkheid" weer gegevens in- en uit- dat register kunnen boeken, zonder dat je van een mutatie op de hoogte wordt gesteld, zodat je elke keer als je onzeker bent of en wat die privé-stichting over JOU heeft genoteerd, je weer naar je bank moet gaan en 4.50 voor een BKR_uittreksel moet betalen????!!!!
In de transparante wereld anno 2010 is dit prehistorisch.

Volgens het BKR reglement kan je het BKR bestuur vragen om hun deelnemer tmobile een sanctie op te leggen omdat ze de BKR-regels hebben overtreden (tmobile had tot voor kort gewoonte om niet de waarschuwingen e.d. in BKR-databank te registreren, maar alleen aan het eind de A2 code. Dat is incorrect, en een forumlid heeft dat aangepakt, met succes.. tmobile verwijderde gelijk de A2.

Het is overigens van de zotte dat je voor kleine geschilletjes en achterstanden, meestal nog geen 100 euro, een BKR registratie aan je broek krijgt. Bij andere consumentencontracten kan dat niet. Pas boven de 250 euro netto-schuld. Dat niet de vaste, maar wel de mobiele operators BKR registraties kunnen doen, dateert uit de antieke-tijd dat mobiele telefoons schaars waren en de rekening honderden tot duizend euros per maand bedroeg. Er zitten op dit forum schrijnende gevallen van 1 a 2 maanden achterstallig, die verhuisd zijn, en dan direct worden afgesloten, en met de resterende maanden abonnementsgeld en de brutokosten van je "gratis" mobieltje aan een incassobureau zijn verkocht. De rechter heeft inmiddels uitgesproken dat tmobile dat extra-incasseren niet mag doen, maar het incassobureau zegt overdonderend aan je deur dat ze de gekochte schuld komen ophalen, en dus met tmobile niets te maken hebben.
Ik ben het helemaal met je eens dat dit belachelijk is en dat je altijd netjes op de hoogte gebracht zou moeten worden van elke mutatie in je BKR-notering.
Daarnaast zou het bedrijven die zelf hun administratie niet op orde hebben of mensen nogal eens ten onrechte als wanbetaler bestempelen, zoals Tmobile (die dat bij u heeft geflikt, want het is terecht dat u destijds niet wilde betalen want u had immers geen bereik, Tmobile kwam dus de verplichtingen t.o.v. u niet na en niet omgekeerd!) geen gebruik (misbruik) mogen maken van het BKR. Zolang een bedrijf niet zorgvuldig genoeg is in het aan/afmelden bij het BKR zou het bedrijf die mogelijkheid ontnomen moeten worden.

Gesloten