LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud
Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud
Sept 2015 hebben wij online een abonnement afgesloten voor mijn dochter met nummerbehoud.
Het nummerbehoud ging niet goed en toen heeft T -Mobile een nieuw contract gemaakt begin okt 2015
Ervan uitgaande dat oude wordt opgeheven.
Wij hebben nu vanaf sept 2015 tot Jan 2018 betalingen gedaan voor een abonnement die we niet hebben gebruikt.
Tussen 2015 en 2018 is er ook totaal geen data of belminuut gebruikt
Als consument mag je er van uitgaan dat het contract wat in sept was aangegaan,wordt ontbonden omdat T-moblie problemen had met het omzetten van het nummer,
Omdat wij meerdere abonnementen hebben lopen bij T-Mobile was het ons niet opgevallen dat er geld werd afgeschreven voor een abonnement waar wij niets mee doen.
Blijkbaar ziet T-Mobile ook wel dat het niet correct is, door ons met €100 af te schepen.
Het niet op tijd in de gaten hebben van een door T- Mobile gemaakte fout kan natuurlijk nooit betekenen dat wij dan ons geld niet meer terug krijgen
Het nummerbehoud ging niet goed en toen heeft T -Mobile een nieuw contract gemaakt begin okt 2015
Ervan uitgaande dat oude wordt opgeheven.
Wij hebben nu vanaf sept 2015 tot Jan 2018 betalingen gedaan voor een abonnement die we niet hebben gebruikt.
Tussen 2015 en 2018 is er ook totaal geen data of belminuut gebruikt
Als consument mag je er van uitgaan dat het contract wat in sept was aangegaan,wordt ontbonden omdat T-moblie problemen had met het omzetten van het nummer,
Omdat wij meerdere abonnementen hebben lopen bij T-Mobile was het ons niet opgevallen dat er geld werd afgeschreven voor een abonnement waar wij niets mee doen.
Blijkbaar ziet T-Mobile ook wel dat het niet correct is, door ons met €100 af te schepen.
Het niet op tijd in de gaten hebben van een door T- Mobile gemaakte fout kan natuurlijk nooit betekenen dat wij dan ons geld niet meer terug krijgen
Vkundige
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud
Maar mag T-Mobile er niet vanuit gaat dat u uw rekeningen controleert?Hulsb096 schreef: Als consument mag je er van uitgaan dat het contract wat in sept was aangegaan,wordt ontbonden omdat T-moblie problemen had met het omzetten van het nummer,
T-Mobile heeft er iets meer die ze factureren.Hulsb096 schreef: Omdat wij meerdere abonnementen hebben lopen bij T-Mobile was het ons niet opgevallen dat er geld werd afgeschreven voor een abonnement waar wij niets mee doen.
Neem aan dat T-Mobile dit coulance noemt.Hulsb096 schreef: Blijkbaar ziet T-Mobile ook wel dat het niet correct is, door ons met €100 af te schepen.
Als u schriftelijk kunt bewijzen dat ze dit contract zouden beëindigen dan heeft u een zaak en zou u het na het nogmaals ingebreke stellen van T-Mobile de kwestie kunnen voorleggen aan de geschillen commissie. Indien u geen bewijs heeft is het uw woord tegen die van T-Mobile.Hulsb096 schreef: Het niet op tijd in de gaten hebben van een door T- Mobile gemaakte fout kan natuurlijk nooit betekenen dat wij dan ons geld niet meer terug krijgen
Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud
Het niet op tijd bank controleren en niet meer terug te halen... Uw fout.....
Je weet hoeveel nummers dus afboekingen er moeten zijn.
Pas na 3 jaren hier achter komen is erg traag en dat krijg je niet terug.
Je weet hoeveel nummers dus afboekingen er moeten zijn.
Pas na 3 jaren hier achter komen is erg traag en dat krijg je niet terug.
Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud
U ging ergens vanuit zonder dit verder te controleren. Als U dat wel gedaan had dan was er niets aan de hand geweest.Hulsb096 schreef:Sept 2015 hebben wij online een abonnement afgesloten voor mijn dochter met nummerbehoud.
Het nummerbehoud ging niet goed en toen heeft T -Mobile een nieuw contract gemaakt begin okt 2015
Ervan uitgaande dat oude wordt opgeheven.
Wij hebben nu vanaf sept 2015 tot Jan 2018 betalingen gedaan voor een abonnement die we niet hebben gebruikt.
Blijkbaar controleert U wel meer (bankafschriften ed) niet want U betaald vervolgens jarenlang voor iets dat U niet gebruikt.
En als het nummerbehoud fout ging dan heeft U dus betaald voor een abonnement dat U wel had maar niet gebruikte.
Dan vind ik het persoonlijk heel coulant dat T-Mobile U toch een vergoeding van 100 euro wil geven. U hebt immers aardig wat kansen laten liggen om er eerder iets aan te doen.
Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud
Omdat het fout ging bij T - mobile met het nummerbehoud hebben zij een nieuw contract gemaakt,
Dan mag je er toch van uit gaan dat zij de oude stoppen!
Inderdaad slordig dat ik het wat laat opmerk!
Leuke zaak voor de geschillen commissie
Dan mag je er toch van uit gaan dat zij de oude stoppen!
Inderdaad slordig dat ik het wat laat opmerk!
Leuke zaak voor de geschillen commissie
Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud
Ik zou die bankrekening nog maar eens goed bekijken. Wie weet wat u nog meer dubbel betaalt.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud
Die afschrijven staan er helemaal los van, het is slodig om dit niet te controleren maar dit maakt niet dat je je geld niet terug kan/moet krijgen. Dit is wel afhankelijk of TS zwart op wit heeft dat T-Mobile het contract zou beeindindigen. Ook als T-Mobile erkent een fout te hebben gemaakt 3 jaar geleden is dit al voldoende, maar gezien ze maar € 100 aanbieden lijkt me dit niet geval.stofzuigertje schreef:Het niet op tijd bank controleren en niet meer terug te halen... Uw fout.....
Je weet hoeveel nummers dus afboekingen er moeten zijn.
Pas na 3 jaren hier achter komen is erg traag en dat krijg je niet terug.
Echter als TS niet kan bewijzen dan wordt het lastig. Immers controleer T-Mobile niet of een nummer wel of niet gebruikt wordt, hierin is de consument gewoon vrij in zijn doen en laten. Een klacht bij de geschillencommissie betekend het risico dat je klacht ongegrond verklaard wordt, immers kun je ook pas 3 jaar na dato ontdekken dat je per abuis twee keer een contract hebt.
Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud
Als het nummerbehoud was dan zegt tmobile de andere provider op. Als het nummerbehoud is afgewezen en de klant geeft niet op tijd de juiste gegevens door, dan na 4 maanden (nu, weet niet wat toen was) word automatisch het 'tijdelijke' nummer actief. Dit nummer staat op de simkaart die toen is meegegeven. Uiteindelijk is er een contract afgesloten en deze zal op een gegeven moment ingaan. Als je dat contract nog zou hebben, staat dit ook ergens in de algemene voorwaarden geloof ik.
Is het nummerbehoud afgewezen, dan zegt tmobile uiteraard de andere provider niet op, want ze hebben de juiste gegevens niet om dit te doen.
100 euro coulance is netjes. Beetje gek dat je 2.5 jaar niet door hebt dat er teveel word geïncasseerd.
Is het nummerbehoud afgewezen, dan zegt tmobile uiteraard de andere provider niet op, want ze hebben de juiste gegevens niet om dit te doen.
100 euro coulance is netjes. Beetje gek dat je 2.5 jaar niet door hebt dat er teveel word geïncasseerd.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud
Waarom is die € 100,00 netjes, we weten helemaal niet wat de complete claim is. Los daarbij als TS kan bewijzen dat T-Mobile dat contract zou beëindigen dan heeft TS gewoon recht op het complete bedrag. Je mag tot 5 jaar na dato claimen.Icasheb schreef:Als het nummerbehoud was dan zegt tmobile de andere provider op. Als het nummerbehoud is afgewezen en de klant geeft niet op tijd de juiste gegevens door, dan na 4 maanden (nu, weet niet wat toen was) word automatisch het 'tijdelijke' nummer actief. Dit nummer staat op de simkaart die toen is meegegeven. Uiteindelijk is er een contract afgesloten en deze zal op een gegeven moment ingaan. Als je dat contract nog zou hebben, staat dit ook ergens in de algemene voorwaarden geloof ik.
Is het nummerbehoud afgewezen, dan zegt tmobile uiteraard de andere provider niet op, want ze hebben de juiste gegevens niet om dit te doen.
100 euro coulance is netjes. Beetje gek dat je 2.5 jaar niet door hebt dat er teveel word geïncasseerd.
Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud
Er staat dat ze ervan uit gingen dat tmobile het zou annuleren. Niet dat tmobile een toezegging heeft gedaan dat het geannuleerd moest worden. Belangrijkste is dat de klant hiervan bewijs moet hebben. Klant zegt nergens dat ze hier bewijs van heeft, alleen dat ze er vanuit is gegaan.sylvesterb schreef:Waarom is die € 100,00 netjes, we weten helemaal niet wat de complete claim is. Los daarbij als TS kan bewijzen dat T-Mobile dat contract zou beëindigen dan heeft TS gewoon recht op het complete bedrag. Je mag tot 5 jaar na dato claimen.Icasheb schreef:Als het nummerbehoud was dan zegt tmobile de andere provider op. Als het nummerbehoud is afgewezen en de klant geeft niet op tijd de juiste gegevens door, dan na 4 maanden (nu, weet niet wat toen was) word automatisch het 'tijdelijke' nummer actief. Dit nummer staat op de simkaart die toen is meegegeven. Uiteindelijk is er een contract afgesloten en deze zal op een gegeven moment ingaan. Als je dat contract nog zou hebben, staat dit ook ergens in de algemene voorwaarden geloof ik.
Is het nummerbehoud afgewezen, dan zegt tmobile uiteraard de andere provider niet op, want ze hebben de juiste gegevens niet om dit te doen.
100 euro coulance is netjes. Beetje gek dat je 2.5 jaar niet door hebt dat er teveel word geïncasseerd.
Tmobile geeft 100 euro uit coulance. Blijkbaar is er daar nooit een case geweest van de annulering, anders hadden ze het volledige bedrag terug gegeven. Tmobile is hier vrij netjes in spreek ik uit ervaring. Klant is er zelf echt heel laat achter gekomen.
Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud
Ik vermoed dat er maar een overeenkomst bestaat. Ik zou dan ook als standpunt innemen dat je nooit een tweede overeenkomst tot stand is gekomen en dat dit een technisch dingetje van T-Mobile was om het een en ander voor elkaar te boksen in hun systeem. Dit heeft als voordeel dat de betalingen voor de tweede "overeenkomst" als verontschuldigd betaald doorgaan, je zelf niet hoeft te ontbinden en er een verjaringstermijn van vijf jaar geldt.Hulsb096 schreef:Sept 2015 hebben wij online een abonnement afgesloten voor mijn dochter met nummerbehoud.
Het nummerbehoud ging niet goed en toen heeft T -Mobile een nieuw contract gemaakt begin okt 2015
Ervan uitgaande dat oude wordt opgeheven.
Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud
Helaas voor T-Mobile hebben zij het teveel betaalde terug gestort met excussses na tussenkomst van jurist.
Zelfs na 5 jaar is dit nog terug te vorderen.
Jammer dat er bij T-mobile weinig juridische kennis is om dit soepel op te lossen.
Zelfs na 5 jaar is dit nog terug te vorderen.
Jammer dat er bij T-mobile weinig juridische kennis is om dit soepel op te lossen.
Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud
Goed dat het uiteindelijk toch opgelost is.
Ze losten het helaas niet soepel op. De juridische kennis hebben ze echt wel, maar een veelheid aan andere zaken kan fout gaan.
Ze losten het helaas niet soepel op. De juridische kennis hebben ze echt wel, maar een veelheid aan andere zaken kan fout gaan.
Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud
Waarom is dit “helaas” voor T-mobile. Fouten kunnen gemaakt worden helaas, maar klanten hebben ook verplichtingen. Dit zou mij dus hooguit één maand overkomen, want ik controleer mijn bankrekening.Hulsb096 schreef:Helaas voor T-Mobile hebben zij het teveel betaalde terug gestort met excussses na tussenkomst van jurist.
Zelfs na 5 jaar is dit nog terug te vorderen.
Jammer dat er bij T-mobile weinig juridische kennis is om dit soepel op te lossen.
Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud
Ik gebruikte het woord ‘helaas’ omdat T-Mobile geenszins van plan was om het teveel betaalde terug te storten.
Zelfs een helpdeskmedewerker vond het een gênante vertoning maar kon er verder niet veel mee omdat de leiding het afwees.
Gelukkig luisteren ze wel naar juristen
Zelfs een helpdeskmedewerker vond het een gênante vertoning maar kon er verder niet veel mee omdat de leiding het afwees.
Gelukkig luisteren ze wel naar juristen
Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud
Hulsb096 schreef:Ik gebruikte het woord ‘helaas’ omdat T-Mobile geenszins van plan was om het teveel betaalde terug te storten.
Zelfs een helpdeskmedewerker vond het een gênante vertoning maar kon er verder niet veel mee omdat de leiding het afwees.
Gelukkig luisteren ze wel naar juristen
Hebt u dan gelijk gekregen bij de geschillencommissie?
Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud
Het is niet voor de geschillencommissie geweest omdat een jurist een brief had gestuurd dat ik wettelijk gezien recht heb op teruggave van het teveel betaalde geld.
Was een duidelijke zaak en alle documenten had ik nog.
Anders was het wel voor de commissie gekomen of een kort geding
Was een duidelijke zaak en alle documenten had ik nog.
Anders was het wel voor de commissie gekomen of een kort geding
Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud
Beste huisb096
welke jurist heb je gebruikt. Ik zit nu met hetzelfde probleem namelijk en dat sinds maart 2017 tot op heden
welke jurist heb je gebruikt. Ik zit nu met hetzelfde probleem namelijk en dat sinds maart 2017 tot op heden
Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud
Goedenavond ,
Ik heb het via mijn rechtsbijstand gedaan .
Tot 5 jaar terug te vorderen en heb evt de brieven nog wel
Ik heb het via mijn rechtsbijstand gedaan .
Tot 5 jaar terug te vorderen en heb evt de brieven nog wel
Re: Dubbel abonnement door fout T- mobile bij nummerbehoud
Beste hulsb096,
Ik zou hier ook baat bij kunnen hebben. Na een uur met de klantenservice te hebben gebeld was het beste wat ze konden doen het direct afsluiten 'zonder opzegkosten'
Groet lars