LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dynafix onderzoekskosten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mich1987

dynafix onderzoekskosten

Ongelezen bericht door mich1987 »

Ik sta er verstelt van hoeveel mensen problemen hebben met dynafix.
Zelf gaat het bij mij gelukkig niet om zoveel geld, maar het is meer principieel. Zij rekenen namelijk onderzoekskosten voor iets waar geen onderzoek heeft plaats gevonden. Mijn iPhone reeds opgestuurd waarbij ik er van uit ging dat ik garantie had. Nou bleek ik dat niet te hebben, de telefoon was over de garantie periode. Nou jammer dacht ik. Verwacht je toch dat ze hem terug sturen. Die kosten heb je tenslotte ook al gemaakt. Maar dynafix rekent ook nog eens 39 euro onderzoekskosten.
Ik vraag me af welk onderzoek dan. Het onderzoek dat er geen garantie meer op zit? Net of daar veel minuten werk aan zit.

Dus dan ga je maar mailen(bellen is tenslotte veel te duur bij hun) en dan krijg je eigenlijk nooit een fatsoenlijk antwoord op je vraag. Ze doen zich dom voor of ontwijken de vraag. Enige meevaller is wel dat ik tot nu toe elke werkdag een antwoord krijg. Alleen jammer dat ze nooit mijn vragen beantwoorden

Verder heb ik hier nog veel ergere dingen gelezen en ook op andere forums. Mijn conclusie over dynafix is dat het meer met geld innen bezig is dan klanten helpen of te woord staan.

sjohie

Re: dynafix onderzoekskosten

Ongelezen bericht door sjohie »

mich1987 schreef:Ik sta er verstelt van hoeveel mensen problemen hebben met dynafix.
Zelf gaat het bij mij gelukkig niet om zoveel geld, maar het is meer principieel. Zij rekenen namelijk onderzoekskosten voor iets waar geen onderzoek heeft plaats gevonden. Mijn iPhone reeds opgestuurd waarbij ik er van uit ging dat ik garantie had. Nou bleek ik dat niet te hebben, de telefoon was over de garantie periode. Nou jammer dacht ik. Verwacht je toch dat ze hem terug sturen. Die kosten heb je tenslotte ook al gemaakt. Maar dynafix rekent ook nog eens 39 euro onderzoekskosten.
Ik vraag me af welk onderzoek dan. Het onderzoek dat er geen garantie meer op zit? Net of daar veel minuten werk aan zit.

Dus dan ga je maar mailen(bellen is tenslotte veel te duur bij hun) en dan krijg je eigenlijk nooit een fatsoenlijk antwoord op je vraag. Ze doen zich dom voor of ontwijken de vraag. Enige meevaller is wel dat ik tot nu toe elke werkdag een antwoord krijg. Alleen jammer dat ze nooit mijn vragen beantwoorden

Verder heb ik hier nog veel ergere dingen gelezen en ook op andere forums. Mijn conclusie over dynafix is dat het meer met geld innen bezig is dan klanten helpen of te woord staan.
Ze moeten het toestel uit de verzendverpakking halen, eventueel deels ontmantelen om het serie- of imeinummer te checken, het apparaat invoeren in hun administratie etc etc. Ze hebben er dus werk aan, al voordat ze al dan niet aan een reparatie beginnen. Maar goed, dat toestel had nooit naar ze opgestuurd moeten worden, omdat de garantie verlopen was. Als je dat zelf onoplettend toch doet, zijn dit soort kosten een volstrekt legitiem gevolg in dit geval.

En de rest van de (al da niet terechte) verhalen over dat bedrijf doen er niet toe, zij hebben tijd en moeite gestoken in een toestel wat nooit bij ze terecht had moeten komen.

Mijn conclusie is dat je het leergeld gewoon niet wil betalen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

mich1987 schreef:Ik sta er verstelt van hoeveel mensen problemen hebben met dynafix.

Die kosten mogen officieel alleen gerekend worden als ze u hiervan vooraf van op de hoogte hebben gebracht dat deze kosten gerekend kunnen worden als de garantie afgewezen wordt, anders niet.

mich1987

Ja ze moesten het toestel wel uit de verpakking halen. Het imeinummer had ik wel op internet al ingevuld. Dus dan is het een kwestie van invullen en kijken of er inderdaad garantie op zit. Vind ik nog steeds geen onderzoek, meer administratie. Dat het stom van mij is geweest om het toestel op te sturen, dat lijkt me duidelijk

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

mich1987 schreef:Ja ze moesten het toestel wel uit de verpakking halen. Het imeinummer had ik wel op internet al ingevuld. Dus dan is het een kwestie van invullen en kijken of er inderdaad garantie op zit. Vind ik nog steeds geen onderzoek, meer administratie. Dat het stom van mij is geweest om het toestel op te sturen, dat lijkt me duidelijk
Begin je daar zelf niet mee als een of ander apparaat stuk???, je bewaart toch wel de aankoopbon/factuur cs en ja het bedrag staat voor een klein uur werk buiten de garantie, kijk eens in hun A V :lol:

Har06

mich1987 schreef:Ja ze moesten het toestel wel uit de verpakking halen. Het imeinummer had ik wel op internet al ingevuld. Dus dan is het een kwestie van invullen en kijken of er inderdaad garantie op zit. Vind ik nog steeds geen onderzoek, meer administratie. Dat het stom van mij is geweest om het toestel op te sturen, dat lijkt me duidelijk
Begin je daar zelf niet mee als een of ander apparaat stuk???, je bewaart toch wel de aankoopbon/factuur cs en ja het bedrag staat voor een klein uur werk buiten de garantie, kijk eens in hun A V :lol:

prem

Ongelezen bericht door prem »

Hadden ze dit gratis moeten doen vindt u?

Har06

prem schreef:
Hadden ze dit gratis moeten doen vindt u?
Vlg Ts wel, hij zij neemt niet de moeite om naar de garantieperiode te kijken om de factuur, daarna wordt Dynafix onder uit geschoffeld :)

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

prem schreef:Hadden ze dit gratis moeten doen vindt u?
Vergelijk dit met het maken van een offerte. Daar geld ook bij dat het bedrijf geen kosten in rekening kan brengen, tenzij deze overeengekomen zijn.

Har06

alfatrion schreef:
prem schreef:Hadden ze dit gratis moeten doen vindt u?
Vergelijk dit met het maken van een offerte. Daar geld ook bij dat het bedrijf geen kosten in rekening kan brengen, tenzij deze overeengekomen zijn.
In de e winkels is het logisch dat je voorrijkosten dus arbeid betaald, toch logisch.

Om eventueel een prijsopgave te doen, zul je toch eerst het toestel moeten onderzoeken wat er aan te doen is en dat noemt men onderzoekkosten, allemaal heel logisch toch ?

alfatrion

Met logica (het toepassen van formele regels van het redeneren) heeft dit niets te maken.

Je kunt alleen iets van een ander vorderen als je daar een rechtsgrond voor bestaat. Als een winkel voorrijkosten of onderzoekskosten in rekening wilt brengen dan zal daar een overeenkomst aan te grondslag moeten liggen waarin staat dat je voorrijkosten of onderzoekskosten moet betalen.

Har06

alfatrion schreef:Met logica (het toepassen van formele regels van het redeneren) heeft dit niets te maken.

Je kunt alleen iets van een ander vorderen als je daar een rechtsgrond voor bestaat. Als een winkel voorrijkosten of onderzoekskosten in rekening wilt brengen dan zal daar een overeenkomst aan te grondslag moeten liggen waarin staat dat je voorrijkosten of onderzoekskosten moet betalen.
kijk eens op de website van Dynafix en alle soort gelijke bedrijven

alfatrion

Ik mis de relevantie.

prem

Ongelezen bericht door prem »

Stuur je spullen niet op de Bonne fooi op, handling, openen en terugsturen kost geld, kom dan niet als een kind hier uithuilen voor 39 euro.

mich1987

Haha het valt mij wel op dat het jullie het meer hebben over het opsturen zonder dat ik garantie had. Ik zal even uitleggen waarom ik dacht dat er garantie op zat. Ik heb mijn telefoon bestelt bij belsimpel met een abonnement van hollandsnieuwe. Mijn fout was dat ik van de voorwaarden van hollandsnieuwe uitging en niet die van belsimpel. Ik had dus te snel gehandeld. Ik wil trouwens wel vermelden dat ik het opsturen en retour sturen al heb betaalt. Dit doe je namelijk vooraf.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

mich1987 schreef:Ik zal even uitleggen waarom ik dacht dat er garantie op zat. Ik heb mijn telefoon bestelt bij belsimpel met een abonnement van hollandsnieuwe. Mijn fout was dat ik van de voorwaarden van hollandsnieuwe uitging en niet die van belsimpel.
Owh, nu snap ik hem :?

Garantie is geen kwestie van voorwaarden maar wet, dus ik zie de link even niet.

Gesloten