eind februari telefoon opgestuurd aangetekend naar dynafix ter reparatie.. nog steeds niet terug!!!!!!
telefoon gekocht bij beste keus, is failliet dus daar kan ik ook niet meer terecht.
Verschillende mailtjes gestuurd en gebeld met dynafix. telefoon zou opgestuurd zijn naar sony, maar niet bekend wanneer de telefoon terug komt!!!
waterschade... was het antwoord en ze kunnen niet telefonisch contact opnemen met Sony, toch raar dat ze na 2 maanden nog niet weten of kunnen bellen hoe het nu zit!!! telefoon zou omgeruild worden maar wanneer???? zit al 2 maanden zonder telefoon!!!
Wat een bedrijf!!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] dynafix
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 apr 2016 12:16
Re: dynafix
Heel vreemd verhaal inderdaad. Al eens met een aangetekende brief geprobeerd? Of elders contact opgenomen?
Het Juridisch Loket (bijv.) kan je daar goed bij helpen.
Mijn toestel is onlangs nog bij Dynafix (Dr. Mobile) geweest. Vrijdag opgestuurd en dinsdag repareert terug. Was dan wel een versnelde reparatie dankzij een bepaalde service die ze aanbieden, maar dan nog.
Bij ons in de winkel (computer/laptop/tablet/printer) gaat er af en toe wel eens wat naar Dynafix (printer en tablet). Meestal binnen 2 weken retour.
Als er waterschade is geconstateerd, lijkt met het sowieso een goed idee je te verdiepen in een nieuw toestel. Vaak zijn de kosten voor een nieuw moederbord net zo duur (of duurder dan de huidige waarde = total loss) als je toestel.
Heb je hier misschien tips voor nodig? Ik help je graag met advies.
Het Juridisch Loket (bijv.) kan je daar goed bij helpen.
Mijn toestel is onlangs nog bij Dynafix (Dr. Mobile) geweest. Vrijdag opgestuurd en dinsdag repareert terug. Was dan wel een versnelde reparatie dankzij een bepaalde service die ze aanbieden, maar dan nog.
Bij ons in de winkel (computer/laptop/tablet/printer) gaat er af en toe wel eens wat naar Dynafix (printer en tablet). Meestal binnen 2 weken retour.
Als er waterschade is geconstateerd, lijkt met het sowieso een goed idee je te verdiepen in een nieuw toestel. Vaak zijn de kosten voor een nieuw moederbord net zo duur (of duurder dan de huidige waarde = total loss) als je toestel.
Heb je hier misschien tips voor nodig? Ik help je graag met advies.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 apr 2016 12:16
Re: dynafix
Advies:
1. Bel nogmaals Dynafix op 0900 3962349 (is dus hetzelfde nummer als Dr. Mobile)
Geef aan dat je nog steeds op je reparatie wacht en dat je het niet vind kunnen dat het zo lang moet duren. Als het niet te repareren is of te duur is of wat dan ook, dan moeten ze dat gewoon tegen je kunnen zeggen.
Vraag ze om een geschatte kosten voor herstelling. Vraag ze eerlijk (geef aan dat je een eerlijk antwoord wilt) of het nog de moeite zou zijn 'm te laten herstellen.
Geef uiteindelijk aan dat als de telefoon niet binnen 1 week terug hebt, je Juridisch advies gaat inwinnen. (Geef expliciet de datum, dus als je morgen/maandag belt, geef je aan "telefoon terug vóór dinsdag 26 april).
2. Heb je een uitkering/verdien je niet veel/student, dan kun je gratis bij Het Juridisch Loket terecht (per telefoon): 0900-8020 - bel ze anders sowieso even.
Website: https://www.juridischloket.nl/ - rechts staan voorbeeldbrieven.
Ik denk dat je met deze brief wel een goed concept hebt: https://www.juridischloket.nl/media/103 ... roduct.doc
Pas 'm helemaal aan naar je eigen smaak. Het is echt een voorbeeld/richtlijn. Je mag zeker dingen toevoegen en weglaten. Het is jouw brief en jouw frustratie. Overdrijf niet natuurlijk en ga zeker niet dreigen, maar blijf zo zakelijk mogelijk met af en toe eens je frustratie/emotie ertussen.
Dus als je nog geen telefoon terug hebt na volgende week, stuur ze een aangetekende brief met daarin nogmaals een week termijn dat ze jouw moeten bellen (geen contact per mail - enkel face to face) en met een oplossing moeten komen. Het duurt te lang. Lucht je hart in die brief, zeg waar het op staat en wat je er van vindt. Geef eventueel uiteindelijk aan dat als je na nog een week (weer datum vermelden) je geen telefoon meer wilt (bijvoorbeeld) en dat je nergens voor gaat betalen. Ze hebben hun tijd/kans gehad. Je schaft dan jezelf een ander toestel aan.
3. Oriënteer je alvast voor een nieuwe telefoon. Want serieus: waterschade is vaak een dure grap.
4. Je kunt ook in de brief aangeven dat je de telefoon ongerepareerd wenst te ontvangen en 'm naar een onafhankelijk laboratorium gaat sturen voor onderzoek op waterschade (stel dat je 't niet geloofd). Weet wel dat je Dynafix hier telefonisch of schriftelijk van op de hoogte moet brengen. Zij moeten hiervan dus op de hoogte zijn. En da's voor mij (destijds met mijn OnePlus One telefoon) de reden geweest het niet te doen - Dynafix kan immers zelf waterschade toevoegen of corrosie. Je hebt (in mijn ogen) geen poot om op te staan.
Misschien een idee, gezien de tijd hoe lang je al wacht, gelijk bij stap 2. te beginnen. Bel morgen/dinsdag eens met het Juridisch Loket, leg je verhaal kort uit en vraag ze kort advies. Kan ook per mail.
1. Bel nogmaals Dynafix op 0900 3962349 (is dus hetzelfde nummer als Dr. Mobile)
Geef aan dat je nog steeds op je reparatie wacht en dat je het niet vind kunnen dat het zo lang moet duren. Als het niet te repareren is of te duur is of wat dan ook, dan moeten ze dat gewoon tegen je kunnen zeggen.
Vraag ze om een geschatte kosten voor herstelling. Vraag ze eerlijk (geef aan dat je een eerlijk antwoord wilt) of het nog de moeite zou zijn 'm te laten herstellen.
Geef uiteindelijk aan dat als de telefoon niet binnen 1 week terug hebt, je Juridisch advies gaat inwinnen. (Geef expliciet de datum, dus als je morgen/maandag belt, geef je aan "telefoon terug vóór dinsdag 26 april).
2. Heb je een uitkering/verdien je niet veel/student, dan kun je gratis bij Het Juridisch Loket terecht (per telefoon): 0900-8020 - bel ze anders sowieso even.
Website: https://www.juridischloket.nl/ - rechts staan voorbeeldbrieven.
Ik denk dat je met deze brief wel een goed concept hebt: https://www.juridischloket.nl/media/103 ... roduct.doc
Pas 'm helemaal aan naar je eigen smaak. Het is echt een voorbeeld/richtlijn. Je mag zeker dingen toevoegen en weglaten. Het is jouw brief en jouw frustratie. Overdrijf niet natuurlijk en ga zeker niet dreigen, maar blijf zo zakelijk mogelijk met af en toe eens je frustratie/emotie ertussen.
Dus als je nog geen telefoon terug hebt na volgende week, stuur ze een aangetekende brief met daarin nogmaals een week termijn dat ze jouw moeten bellen (geen contact per mail - enkel face to face) en met een oplossing moeten komen. Het duurt te lang. Lucht je hart in die brief, zeg waar het op staat en wat je er van vindt. Geef eventueel uiteindelijk aan dat als je na nog een week (weer datum vermelden) je geen telefoon meer wilt (bijvoorbeeld) en dat je nergens voor gaat betalen. Ze hebben hun tijd/kans gehad. Je schaft dan jezelf een ander toestel aan.
3. Oriënteer je alvast voor een nieuwe telefoon. Want serieus: waterschade is vaak een dure grap.
4. Je kunt ook in de brief aangeven dat je de telefoon ongerepareerd wenst te ontvangen en 'm naar een onafhankelijk laboratorium gaat sturen voor onderzoek op waterschade (stel dat je 't niet geloofd). Weet wel dat je Dynafix hier telefonisch of schriftelijk van op de hoogte moet brengen. Zij moeten hiervan dus op de hoogte zijn. En da's voor mij (destijds met mijn OnePlus One telefoon) de reden geweest het niet te doen - Dynafix kan immers zelf waterschade toevoegen of corrosie. Je hebt (in mijn ogen) geen poot om op te staan.
Misschien een idee, gezien de tijd hoe lang je al wacht, gelijk bij stap 2. te beginnen. Bel morgen/dinsdag eens met het Juridisch Loket, leg je verhaal kort uit en vraag ze kort advies. Kan ook per mail.