Ik heb sinds kort digitale telefonie van UPC en in ongeveer 3 van de 10 ontvangen gesprekken zit een heftige echo.
Dit is erg irritant omdat je continu je eigen stem dubbel hoort.
Er is twee maal een monteur bij geweest en de laatste monteur heeft het modem vernieuwd. Helaas blijft de echo in de gesprekken aanwezig.
Heeft iemand dezelfde ervaring en misschien de oplossing voor dit voor mij vervelende probleem.
Ik heb tot nu toe geen klachten over UPC want men heeft getracht het e.e.a. op te lossen. Helaas zonder resultaat.
Misschien is het voor de doorgewinterde UPC klanten een bekende klacht en kan hopenlijk iemand mij vertellen hoe dit op te lossen valt.
Ik had draadloze Dect telefoons van Siemens en heb deze vervangen door een hele goede kwaliteit van Hitachi, maar het blijft hetzelfde.
Ook met een gewone telefoon aansluiting blijft het probleem aanwezig.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Echo in UPC digitale gesprekken
-
Hans Hofmeester
Re: Echo in UPC digitale gesprekken
dit komt omdat kabelinternet en telefonie een gedeelde verbinding is,als er verstoring of onderbrekingen in het dataverkeer komen heb je
last van echo op de lijn en gesprekken die afgebroken worden. over alle
andere tekortkomingen van deze diensten bij de kabelaars zullen we het nu maar niet hebben.
last van echo op de lijn en gesprekken die afgebroken worden. over alle
andere tekortkomingen van deze diensten bij de kabelaars zullen we het nu maar niet hebben.
-
Hans Hofmeester
Re: Echo in UPC digitale gesprekken
Skippy bedankt voor de reaktie.
Mijn logische vraag is natuurlijk of aan dat nare echogeluid iets te doen is.
Als dit niet te verhelpen is zou dit voor mij een echte reden zijn om weer via KPN te gaan bellen.
Het typische is dat ik precies aan kan geven bij de gesprekken die ik ontvang welke dat echogeluid hebben en toevallig zijn dat allemaal gesprekken van mensen die bij KPN zijn aangesloten.
Nogmaals het is erg irritant.
Mijn logische vraag is natuurlijk of aan dat nare echogeluid iets te doen is.
Als dit niet te verhelpen is zou dit voor mij een echte reden zijn om weer via KPN te gaan bellen.
Het typische is dat ik precies aan kan geven bij de gesprekken die ik ontvang welke dat echogeluid hebben en toevallig zijn dat allemaal gesprekken van mensen die bij KPN zijn aangesloten.
Nogmaals het is erg irritant.