| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Een ander uniek voordeel van DEBITEL !!
-
Johannes1
Een ander uniek voordeel van DEBITEL !!
Vorige maand kreeg ik een brief van Debitel dat ik gratis 30 belminuten bij mijn huidige bundel kreeg. Wel nu die heb ik gekregen maar ook gelijk een nota waarin ik 2 maanden vooruit moest betalen. Dit deden ze zonder mijn medeweten en promt kreeg ik eenbetalings herinnering en een sms dat mijn automatische incasso mislukt was. Tja vind je gek als je ineens je standaard tarief PLUS twee maanden extra moet betalen, ja zo kan ik ook wel 30 minuten weggeven. Uiteraard heb ik de klantenservice opgebeld, na 34 minuten had ik eindelijk iemand aan de haak. Die vertelde me dat ik een credit nota zou ontvangen en het vooruit betalen was noodzakelijk om mijn nieuwe bundel "recht te trekken"...ja ja. Gewoon eerst geld vangen want de (te hoge) nota moest wel eerst betaald worden anders werd ik afgesloten!!!! Dit vond ik wel erg vreemd. Een telefoontje richting de Consumentenbond leerde mij nog iets nieuws.....ze hadden hierover al ruim 173 klachten over ontvangen binnen een maand tijd. Hoeveel Debitel klanten klagen niet en accepteren dit gewoon. Dit noem ik geen voordeel maar gewoon OPLICHTING.
-
Gast
Re: Een ander uniek voordeel van DEBITEL !!
Hallo Johannes,
Mijn zuster had exact het zelfde probleem maar dan gelukkig zonder de dreiging van afsluiting want haar banktransactie lukte dus wel. We zijn naar een Debitel winkel in Amsterdam geweest en na het uitleggen van ons probleem (extra hoge rekening) zuchte men eens diep, ze kregen vrijwel dagelijks klachten over dit aanbod. Kennelijk wil Debitel snel veel geld verdienen. Overigens is jouw uitleg waarom ze extra maanden berekenen het zelfde wat wij ook te horen kregen. Leuk is anders, mijn zuster overweegt om na haar contractsperiode Debitel vaarwel te zeggen.
Mijn zuster had exact het zelfde probleem maar dan gelukkig zonder de dreiging van afsluiting want haar banktransactie lukte dus wel. We zijn naar een Debitel winkel in Amsterdam geweest en na het uitleggen van ons probleem (extra hoge rekening) zuchte men eens diep, ze kregen vrijwel dagelijks klachten over dit aanbod. Kennelijk wil Debitel snel veel geld verdienen. Overigens is jouw uitleg waarom ze extra maanden berekenen het zelfde wat wij ook te horen kregen. Leuk is anders, mijn zuster overweegt om na haar contractsperiode Debitel vaarwel te zeggen.
-
marky
Hé jullie ook al, die luitjes bij Debitel maken het wel erg bont, ik ben me lam geschrokken van mijn laatste factuur. Het ging van de automatische incasso af en dus had ik er eerst geen erg in. Ik vond de 30 minuten extra wel leuk, maar zo hoeft het van mij ook nooit weer. ben dan wel niet wezen navragen want ik kwam wel uit de nota (zeker toen ik zag dat er extra maanden waren berekend). Erg netjes is het allemaal niet.
Marky
Marky
-
Gast
Je weet het debitel = debihel = debielletel (tenminste dat denken ze van de klanten!)
-
stef ludwig
Hallo mensen,
heb van de week een specificatie aangevraagd omdat mijn rekening zo hoog was, een of andere manolo aan de telefoon gehad die mij dit heeft verstuurd, krijg ik 3 dagen later een rekening ad €12,50 voor de specificatie. Ik bellen en nu is de telefoon ook nog geblokkeerd op 'mijn'advies, ook dit deblokkeren kost geld. Dus vraag nooit een specificatie want dit kost weer geld!!!!!
heb van de week een specificatie aangevraagd omdat mijn rekening zo hoog was, een of andere manolo aan de telefoon gehad die mij dit heeft verstuurd, krijg ik 3 dagen later een rekening ad €12,50 voor de specificatie. Ik bellen en nu is de telefoon ook nog geblokkeerd op 'mijn'advies, ook dit deblokkeren kost geld. Dus vraag nooit een specificatie want dit kost weer geld!!!!!
-
Gast
Heb altijd een specificatie bij Debitel en betaal daar geen € 12,50 voor.
Is dit een typfoutje van je ofzo?
Dat het iets extra kost is normaal, maar echt geen € 12,50 hoor.
-
M Miedema
Ik heb een mobiel ooit eens via de postbank gespaard. Nu kwam de postbank met een leuke aanbieding
. Ik kon dan via hun een nieuwe mobiel kopen. Ik betaal dan 35 euro keeg een nieuwe telefoon met 35 euro beltegoed. Een goede deal dacht ik
doen we. Ik heb mijn mobiel slechts 14 dgn gebruikt het mobieltje lade helaas niet meer op
. Ik heb contact opgenomen met telfort dit was niet erg ik had immers een jaar garantie stuur maar op zei deze aardige jonge man. Zo gezegt zo gedaan.
Ik heb mijn mobiel na 14dgn terug gekregen van telfort. Ik blij kon ik weer bellen met mijn nieuw mobieltje helaas gaat dat NOOIT
meer gebeuren telfort gaat hem niet meer maken want mijn mobieltje heeft volgens telfort water schade opgelopen
. Ik weer gebeld met telfort kreeg ik een mevr. aan de telefoon die niet zo vrolijk was die dag
. Ik heb haar uitgelegd dat ik niet ben wezen zwemmen met mijn mobieltje en dat wij ook niet in het bezit zijn van een bad en ik echt wel zonder mijn mobiel kan als ik sta te douchen. Dit vond zij alles behalve grappig en heeft mij dan ook verteld dat ik maar gewoon een nieuw mobieltje moest gaan kopen.
en heeft vervolgens gewoon de telefoon op de haak gegooid
lekker makkelijk bij telfort zo kan ik ook wel mobieltjes weg gaan geven met beltegoed dit krijg je toch niet op met bellen slimme jongens bij telfort
-
Gast
Dit onderwerp gaat over DEBITEL, niet over TELFORT !! 
-
Gast
Nou gast van 10.22 dat heb je toch snel door, hoor! Het heeft van 20 juli tot nu geduurd voordat je erachter kwam.....heeeeel knap!
-
douglas
debitel ,is dat niet dat netwerk waarbij allerlei playstations en tv's worden weggeven bij een abonnement, en dan ook nog een gratis mobieltje ,en ik bel haast nooit ,goeie aktie van debitel,,, tja en nu willen ze graag van U incasseren,weggeven dat kan iedereen.
-
Gast
EENMALIG is het inderdaad 12,50.Heb altijd een specificatie bij Debitel en betaal daar geen € 12,50 voor.
-
nevermind
Bellen vanuit Tsjechië : in 2002 : ca 1.60 / minuut
in 2003 : € 2.80 / minuut
in 2004: € 1.60 / minuut.
Er werd geen reden gegeven voor het belachelijk hoge tarief, alleen hele vage verhalen over buitenlandse providers etc (die hadden het natuurlijk allemaal gedaan)
5 x brief gestuurd en gemaild, maar nooit een fatsoenlijke uitleg gekregen.
Ik moest € 10.00 voor een eenmalige specificatie betalen, die ik ,na protest, wel teruggestort kreeg.
Op dat moment, en nog lang daarna, was debitel de de enige die GEEN buitenlandtarieven op internet had staan, en ALS je er al in slaagde bij Debitel iemand aan de lijn te krijgen dan was het iemand die van niets wist (Zijn ze bij Debitel verdomd goed in, niets weten.....)
De OPTA kan niets doen omdat het een mobiele aansluiting betreft.
De Geschillenkomissie kan niets doen omdat het een zakeljke aansluiting betreft.
Het was een forse rekening, maar niet hoog genoeg om zelf een advocaat in te schakelen.
Omdat ik niet echter verder kwam, heb ik het hele verhaal naar TROS RADAR gemaild (ik ben vast niet de enige die op deze manier is genaaid door Debitel) , maar blijkbaar werd het niet de moeite waard gevonden om te reageren.
Allemaal slecht!
in 2003 : € 2.80 / minuut
in 2004: € 1.60 / minuut.
Er werd geen reden gegeven voor het belachelijk hoge tarief, alleen hele vage verhalen over buitenlandse providers etc (die hadden het natuurlijk allemaal gedaan)
5 x brief gestuurd en gemaild, maar nooit een fatsoenlijke uitleg gekregen.
Ik moest € 10.00 voor een eenmalige specificatie betalen, die ik ,na protest, wel teruggestort kreeg.
Op dat moment, en nog lang daarna, was debitel de de enige die GEEN buitenlandtarieven op internet had staan, en ALS je er al in slaagde bij Debitel iemand aan de lijn te krijgen dan was het iemand die van niets wist (Zijn ze bij Debitel verdomd goed in, niets weten.....)
De OPTA kan niets doen omdat het een mobiele aansluiting betreft.
De Geschillenkomissie kan niets doen omdat het een zakeljke aansluiting betreft.
Het was een forse rekening, maar niet hoog genoeg om zelf een advocaat in te schakelen.
Omdat ik niet echter verder kwam, heb ik het hele verhaal naar TROS RADAR gemaild (ik ben vast niet de enige die op deze manier is genaaid door Debitel) , maar blijkbaar werd het niet de moeite waard gevonden om te reageren.
Allemaal slecht!