LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een Belcompany probleem

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Dynamics

Een Belcompany probleem

Ongelezen bericht door Dynamics »

Normaliter ben ik erg tevreden over de service die ik krijg bij de vestiging bij mij in de stad (mag ook wel eens gezegd worden.)

Maar....

Mijn abbo was al geruime tijd eigenlijk afgelopen, maar was verlengt voor zolang als dat ik hem nodig had met uiteraard in acht genomen een opzegtermijn van een maand. Het abonnement heb ik begin september opgezegd en heb 2 weken later, na problemen met een andere provider, een telefoon besteld bij de Belcompany om uiteindelijk zo zo min mogelijk onbereikbaar te zijn en ook geen dubbele kosten te lijden. Het gaat hierbij dan om een Dell Streak telefoon.

Het punt is echter dat de telefoon tot op de dag van vandaag niet leverbaar blijkt te zijn, maar ik al vanaf 23 september iedere week hoor: "we verwachten hem deze week binnen te hebben" <- Om vrijdag 12 uur....(Ben ik nu blond, of de vertegenwoordigster aan de andere kant?)

Of de variatie hierin: "We hebben een verrassing voor u, de software versie is geupgrade naar 2.1 en Dell heeft bevestig dat hij eind deze week binnen komt." (Aldus de mail van vorige week.)

Maar natuurlijk geen telefoon, of blijk dat ze hem überhaupt zelf hebben ontvangen.

Ik zie de telefoon al wel bij verschillende andere bedrijven in de schappen liggen, maar alleen voor de losse verkoop. Dit nu een week of 2, ik mocht hem zelfs even testen.

Het grootste probleem hiervan is dat ik zzp'er ben en op mijn telecom moet kunnen bouwen. Al mijn zaken gebeuren hoofdzakelijk via de telefoon. Ik werk op zeer onregelmatige werktijden wat ertoe leid dat ik regelmatig thuis niet te bereiken ben en men het maar moet doen met email. Nu is het zo dat er door deze onzin een aantal klussen door mijn neus geboord zijn die ik liever niet had willen kwijtraken.

Inmiddels heb ik maar een sim-only aangeschaft om zodoende wel bereikbaar te zijn. De negatieve kant hieraan is dat het mij uiteindelijk toch nog dubbele kosten oplevert welke ik liever niet had gehad.

Is er toevallig iemand, of zijn er toevallig mensen die ditzelfde hebben meegemaakt en zijn er mensen die mij eventueel hierin kunnen helpen? Misschien heb ik toch nog wat over het hoofd gezien.

Alvast bedankt!

bc_klantenservice
Contacteer:

Re: Een Belcompany probleem

Ongelezen bericht door bc_klantenservice »

Beste klant,

Wij willen je graag helpen met het oplossen van je klacht. Zou je tijdens kantoor uren contact willen opnemen met onze klantenservice op nummer 0318-569 852. Je klacht is bij ons bekend onder referentie BC1010-573.

Met vriendelijke groet,

BelCompany klantenservice

Dynamics

Beste BC,

Dit is nu juist het probleem, daarom staat het op dit forum. Ik heb nu zeker 4 á 5 weken contact met in ieder geval 1 van de afdelingen van Belcompany. Het initiatief is conintue vanuit mij gekomen, vanuit Belcompany is er echter nooit initiatief getoond.

Nu vraagt Belcompany mij alweer om contact op te nemen met hun klantenservice. Tot op heden heb ik daar geen fatsoenlijke respons, laat staan een oplossing van gekregen. Gezien het feit dat ik nu verschillende keren met de klantenservice contact heb opgenomen zonder enig resultaat vind ik dat de Belcompany niet kan verlangen dat ik opnieuw met de klantenservice contact opneem, hier heb ik geen vertrouwen meer in.

De oplossing is heel simpel, ik wil "mijn" telefoon (De Dell Streak, met de overeengekomen voorwaarden/diensten) en een compensatie voor de geleden schade. (Ik verwijs hierbij naar de algemene voorwaarden artikel 11 van de Belcompany.)

De telefoon is bij verschillende winkels gewoon te verkrijgen, er is dus geen hogere wiskunde voor nodig om dit raadsel op te lossen.

Ik stel voor dat de Belcompany met mij contact opneemt met een concrete oplossing. Dus geen vage opmerkingen als: "We verwachten hem deze week binnen te hebben." Die smoes is al te vaak gebruikt.

BC0009980 is het correcte bestellingsnummer.
Laatst gewijzigd door Dynamics op 21 okt 2010 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Dynamics

Zoals eerder evaren blijkt wederom dat de service van de Belcompany niet verder gaat dan een bak koffie op het werk.

Geen enkel initiatief word er genomen om mij als klant tevreden te stellen, en word er van mij bijna verwacht dat ik het zelf maar oplos, en wederom in discussie ga met een werknemer van de Belcompany.

Op het moment dat ik met een klacht naar de belcompany ga word deze direct beargumenteerd waardoor er een discussie ontstaat en geen concrete oplossing. Daarom weiger ik contact op te nemen met de belcompany dit heb ik de afgelopen 4 weken al gedaan. Het getuigt ten eerste van respect en service als het bedrijf mij als klant benaderd met een oplossing. En sterker nog, volgens de algemene voorwaarden van de belcompany (Waar ik mee akkoord ben gegaan.) staat ook nog dat de Belcompany dit verplicht is dit naar haar klanten te doen.

Ik vind het krom dat ik als klant maar moet zorgen dat ik een tevreden klant blijf van de Belcompany, en de Belcompany maar op zijn of haar bips blijft zitten. Dit getuigt totaal niet van service.
Laatst gewijzigd door Dynamics op 21 okt 2010 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Dynamics

Zo net om 13.34u wederom een mail ontvangen van de 'o zo behulpzame klantenservice' van Belcompany. U mag ook 3 keer raden wat er verteld werd in dit mailtje. U kunt met deze quiz doorgaan voor de koelkast of zelfs een telefoon die niet geleverd kan worden.

Uiteraard geen concrete oplossing maar dezelfde smoes die ik keer op keer ontvang namelijk en ik citeer: "Helaas kan ik u wederom geen exacte datum geven wanneer deze binnen zal komen.
Volgens onze leverancier komt dit doordat het een zeer schaars toestel is.
Naar verwachting krijgen wij deze volgende week."

De volgende vraag komt ook bij mij op. Hoe komt het dat de ene werkneemster zegt dat het bevestigd is door dell dat de telefoon vorige week binnen zou komen, en de ander zegt dat ze niet geleverd woord vanwege schaarste. Dit klinkt gewoon meer naar het feit dat er niet genoeg orders bij Belcompany binnen komen voor deze telefoon, en de telefoon dus maar niet geleverd word.

Het toestel is zo schaars dat deze in de gemiddelde electronica speciaalzaak te verkrijgen is. Hieruit blijkt dat zelfs de medewerkers nog steeds geen idee hebben wat er in de algemene voorwaarden van hun werkgever staat, en wat ze officeel horen te doen om hun klant tevreden te stellen.

Roytheslayer

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

De streak word inderdaad heel mondjesmaat uitgeleverd.
Maar je bent je er toch wel van bewust dat het niet echt een telefoon maar een tablet is he?
Zou hem zeker niet aanraden als de hoofdfunctie van het apparaat word om er mee te bellen.

Dynamics

Ja daar ben ik inderdaad van op de hoogte. Ik heb de telefoon kunnen uittesten en voor alle gevallen kwam hij bij mij goed uit de tests voor zowel bellen als de overige functies die meer naar een tablet neigen. Hij is zeker wat groot voor een telefoon, maar daar kom ik wel overheen. Anders zou ik hem niet bestellen uiteraard. Ik had kunnen kiezen voor een iphone en ipad welke beide handig zijn voor mijn werk, ook kwa apps. Ik wilde het alleen graag in 1 hebben. Het is uiteraard een gok om dan een systeem als android te kiezen, maar ik heb daar genoeg vertrouwen in.

In ieder geval bedankt voor de "heads Up."

Dynamics

Er word nog steeds geen actie ondernomen vanuit de BC...erg goede klantenservice en zeer klantgericht....maar nu even niet.

Gesloten