LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eigenaar smsdienstenfilter.nl is zelf een smsbedrijf

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Eigenaar smsdienstenfilter.nl is zelf een smsbedrijf

Ongelezen bericht door LeeGer »

Hier kom ik regelmatig de link tegen van smsdienstenfilter waar je je voor smsdiensten kunt laten blokkeren.
Ik heb dit vandaag ook gedaan, of het werkt weet ik nog niet. Maar ik wil hier toch even waarschuwen dat dit geen dienst is van Opta of een dergelijke (semi) overheidsinstelling.
smsdienstenfilter.nl is eigendom van:
ClubMessage B.V.
Konijnenberg 30
4825BD BREDA

Op hun website (clubmessage.net) is het volgende te lezen:

ClubMessage bereikt wekelijks honderdduizenden mensen en is de grootste MT (Mobile Terminating) bulkverzender van Nederland. Deze site geeft een overzicht van het ClubMessage sms netwerk, de producten en verschillende markten. Voorbeelden zijn: sms versturen, sms billing (mobile payments), GroepSMS, bulk SMS, SMS Gateway, Mail-SMS en overige zakelijke sms diensten.

Zij lijken dus zelfs het meeste te verdienen aan de smsjes waar iedereen hier juist zo graag vanaf wil.
Lijkt me goed om dat even in de gaten te houden. Wellicht werkt het smsdienstenfilter prima, dat weet ik nog niet, maar het is in ieder geval een commercieel bedrijf dat hier achter zit en ze doen dit waarschijnlijk om winst te maken, niet uit menslievendheid.

2891DJG
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2008 15:02

Re: Eigenaar smsdienstenfilter.nl is zelf een smsbedrijf

Ongelezen bericht door 2891DJG »

Het SMS diensten filter is een kwestie van zelfregulering van de branche: klik hier

Vanuit de NL overheid was aangedrongen op een oplossing voor het probleem van hoge kosten, abonnementen etc. vnl voor kinderen. Als er geen eigen aanpak kwam zou er wetgeving gemaakt worden wat gecompliceerder is dan een eigen oplossing: voorstel, Tweede Kamer, implementatie, handhaving etc.

De SMS-"diensten"-branche is nu zelf met dit filter gekomen, ik heb me ook aangemeld nadat ik een aantal onduidelijke SMSjes ontvangen had. Sta sinds augustus oid ingeschreven en nog nooit een vreemd bericht gehad.

jeroenvg
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2008 13:41

Re: Eigenaar smsdienstenfilter.nl is zelf een smsbedrijf

Ongelezen bericht door jeroenvg »

Het sms dienstenfilter is inderdaad een gezamelijke actie van alle sms bedrijven en operators samen, om telefoonbezitters de mogelijkheid te geven zich eenmalig te laten blokkeren voor alle premium sms abonnementsdiensten.

Inmiddels is er een stichting SMS-gedragscode waarin alle sms bedrijven en operators in samenwerken. Toen we echter aan dit initiatief begonnen bestond deze stichting nog niet en heeft ClubMessage alvast deze domeinnaam op haar naam gereserveerd.

De dienst op smsdienstenfilter.nl is niet commercieel, er wordt geen geld aan verdiend, het kost juist geld en dit wordt betaald door de sms bedrijven en de operators gezamelijk.

groet,
Jeroen van Glabbeek,
directeur CM (voorheen ClubMessage)

rob&angelique
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2010 21:23

Re: Eigenaar smsdienstenfilter.nl is zelf een smsbedrijf

Ongelezen bericht door rob&angelique »

Nee SMS dienstenfilter is geen sms service, maar als je voor €0,50 een sms verstuurd om ervan uit gaan dat alle sms diensten worden stopgezet, en later blijkt dat je wederom een telefoon rekening van €200,- hebt voel je je toch redelijk beet genomen.

dus concreet, HET WERKT DUS HELEMAAL NIET, JEROEN VAN GLABBEEK, ALLEEN JIJ VERDIENT ER WEER AAN :evil:

witteknol
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2007 23:44

Re: Eigenaar smsdienstenfilter.nl is zelf een smsbedrijf

Ongelezen bericht door witteknol »

Inschrijving kost paradoxaal genoeg ook nog eens geld (0,25 + de prijs van het verzenden van een SMS). Dus wie betaald deze dienst ook alweer???

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Eigenaar smsdienstenfilter.nl is zelf een smsbedrijf

Ongelezen bericht door berndv »

De dienst op smsdienstenfilter.nl is niet commercieel, er wordt geen geld aan verdiend, het kost juist geld en dit wordt betaald door de sms bedrijven en de operators gezamelijk.
Vraag me dan af waar deze opmerking vandaan komt, als ik op de site lees:
Hoeveel kost het filter?

Voor het sturen van de SMS naar 1555 betaal je het normale tarief voor het versturen van een SMS. Nadat je je telefoonnummer hebt ingevoerd en je keuze hebt bevestigd, krijg je een bevestiging per SMS. Dat kost € 0,25 om de kosten te dekken. Verder is het gebruik van het filter gratis.
Dat je moet betalen voor een dienst in deze vorm vind ik niks meer dan logisch, jij wil je zelf beschermen tegen de ****** en dat voor deze "dienst" geld betaald moet worden vind ik tot daar aan toe, maar ga dan niet lopen verkondigen dat het bekostigd wordt door de leverende bedrijven.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Eigenaar smsdienstenfilter.nl is zelf een smsbedrijf

Ongelezen bericht door Hatertje »

Het online houden van een site die door veel mensen wordt gebruikt kost denk ik meer dan dat ze verdienen met de 0,50 eurocent.

LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: Eigenaar smsdienstenfilter.nl is zelf een smsbedrijf

Ongelezen bericht door LeeGer »

Hier geen enorme telefoonrekeningen, maar afgelopen week toch wel weer een vrij smakeloos sexsmsje van 7744, met ook de vraag of ze mijn emailadres mogen hebben. De naam viamobiel wordt erin genoemd ook. Het smsdienstenfilter werkt dus inderdaad niet.

LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: Eigenaar smsdienstenfilter.nl is zelf een smsbedrijf

Ongelezen bericht door LeeGer »

Hatertje schreef:Het online houden van een site die door veel mensen wordt gebruikt kost denk ik meer dan dat ze verdienen met de 0,50 eurocent.
Het zal eerder 0,50 euro kosten dan 0,50 eurocent. Daarbij, ik denk dat de meeste mensen er eenmalig komen om zich aan te melden. Wat heb je er anders te zoeken? Dan verdient men volgens mij toch vrij veel, met die 0,50 euro per bezoeker. Een website draaiende houden kost echt geen 0,50 euro per bezoeker.

j.t.boontje
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2010 15:57

Re: Eigenaar smsdienstenfilter.nl is zelf een smsbedrijf

Ongelezen bericht door j.t.boontje »

Ik begrijp nu pas wat die vermeldingen CME op al die spookrekeningen betekenen, dus Club Message etc. Inmiddels een schade van € 109,06 incl. BTW. KPN int de opbrengst en de overheid pikt ook nog een 19% graantje mee van deze fraude. De weg om die schade te verhalen en het geld terug te krijgen lijkt uitzichtsloos als de betrokkenen niet willen meewerken. Toch jammer als je levenslang al vaste klant bent van de vroegere PTT. Moet je dit als 78 jarige overkomen om via het per ongeluk aanklikken van het verkeerde linkje je te laten verlinken. De hoop is nu op Radar, die hebben al meer mensen uit de brand geholpen. Een 'leuk' programma maar helaas wel erg nodig! Tom B.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Eigenaar smsdienstenfilter.nl is zelf een smsbedrijf

Ongelezen bericht door berndv »

via het per ongeluk aanklikken van het verkeerde linkje
Tja, een ongeluk zit in een klein hoekje.
KPN int de opbrengst
Ja, en die mag het ook weer doorsluizen naar de dienstenprovider. KPN is hierin niet de onbetrouwbare partij, maar de verzender van die berichten.
Moet je dit als 78 jarige overkomen
Het internet doet niet aan leeftijdsdiscriminatie.

Gesloten