LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ellende met Vodafone en hun machtsmisbruik
-
ellende met Vodafone en hun machtsmisbruik
Hallo ik had al jaren een abonnement bij Vodafone nu ontving ik half december 2007 vreemd genoeg per sms! het verzoek om een rekening te betalen.(48euro) De dag daarna heb ik contact opgenomen en kreeg ik te horen dat er een rekening niet betaalt was.(ging om de maand november) hierop heb ik bij mijn bank (dezelfde dag nog) een betaalopdracht in de bus gedaan. Door de feestdagen/jaarwisseling en de drukte bij de post bleek deze betaling 14 dgn later op rek van vodafone te zijn bijgeschreven. (4-1-2008) dus 2 weken later.. Nu was vodafone zo voorspoedig om mij 1-1-2008 af te sluiten, ik heb toen contact opgenomen en in overleg met een dame van het callcenter afgesproken per direct op te zeggen en heb de sim kaart mee gestuurd. Nu willen ze dat ik tot het eind van het contract (mei 2008) blijf betalen terwijl ik door hun ben afgesloten en geen gebruik meer kon maken van mijn telefoon. De rekening is inmiddels opgelopen tot 250 euro!! waar ze dat bedrag vandaan halen mag joost weten.. Graag hulp en reactie,s Bedenk goed voor je het met fodafone doet Groet Patrick
-
Re: ellende met Vodafone en hun machtsmisbruik
Wil er ook nog even bij zeggen dat de medewerksters van dat callcenter
van vodafone je verkeerde informatie geven en wat mij ook is overkomen gewoon de telefoon ophangen, omdat ze zichzelf zat tegen te spreken, gewoon een ordinaire bende daar.
van vodafone je verkeerde informatie geven en wat mij ook is overkomen gewoon de telefoon ophangen, omdat ze zichzelf zat tegen te spreken, gewoon een ordinaire bende daar.
Vodafone is idd gewoon ***.
Maar ja, rekening niet op tijd betaald, dan heeft vodafone recht van afsluiting tot rekening voldaan is en ja je moet je contract uitdienen, dus daar zal die rekening wel van komen. Je resterende maandtermijnen.
Maar voor mij ook nooit geen vodafone meer, oplichtersbende.
Maar ja, rekening niet op tijd betaald, dan heeft vodafone recht van afsluiting tot rekening voldaan is en ja je moet je contract uitdienen, dus daar zal die rekening wel van komen. Je resterende maandtermijnen.
Maar voor mij ook nooit geen vodafone meer, oplichtersbende.
-
maar ze geven je ook helemaal niet de kans om een rekening te betalen,ik was een erg goede klant mag ik wel zeggen en heb er in die 5 jaar duizenden euri heen gebracht, het probleem zat gewoon bij de post vanwege de feestdagen, nu kunnen ze mijn rug op en betaal ik niets meer, het mes snijdt bij mij aan 2 kanten vandaar.... dat zooitje zouden ze eens moeten aanpakken, maar dat roepen ze wel over zichzelf af want hoor weinig postitieve dingen waardoor veel klanten naar de concurent gaan. en die dames (nou ja wat heet) van dat callcenter dat lijken wel een stelletje kampers..
Ik zie eerlijk gezegd niet wat Vodafone hier nu fout heeft gedaan.
- Jij had een rekening niet betaald.
- Zij sturen je een sms als herinnering.
- Het geld komt pas twee weken later binnen. Niet jouw schuld , maar ook zeker niet de hunne.
- 4 dagen daarvoor , ze hebben dus 10 dagen gewacht , gaan ze over tot voorlopige afsluiting.
- daarop besluit jij op te zeggen voordat het contract is geeindigd.
- zij hebben geen enkele fout gemaakt , dus staan op naleving van het contract.
Tja.....
Ik denk dat je beter niet meteen op had kunnen zeggen. De afsluiting was gewoon weer ongedaan gemaakt zodra er was betaald en dan was er niks meer aan de hand geweest.
- Jij had een rekening niet betaald.
- Zij sturen je een sms als herinnering.
- Het geld komt pas twee weken later binnen. Niet jouw schuld , maar ook zeker niet de hunne.
- 4 dagen daarvoor , ze hebben dus 10 dagen gewacht , gaan ze over tot voorlopige afsluiting.
- daarop besluit jij op te zeggen voordat het contract is geeindigd.
- zij hebben geen enkele fout gemaakt , dus staan op naleving van het contract.
Tja.....
Ik denk dat je beter niet meteen op had kunnen zeggen. De afsluiting was gewoon weer ongedaan gemaakt zodra er was betaald en dan was er niks meer aan de hand geweest.
-
daar ben ik het dus totaal niet mee eens, zo kort door de bocht ze verwachten tegenwoordig dat iedereen maar internet bankiert, als ik vandaag een rekening in de bus krijg i.p.v. een sms (wat dan ook meteen officieel is) welke sms ik dan een dag later niet hoef te verifieren, dan duurt het bij de abn amro nog altijd zeker een volle week wil het geld zijn over gemaakt. Nu viel dit in de maand december en duurde het 2 weken. Als ze je dan zo behandelen en je ook nog eens 27 euro aansluitkosten in rekening willen brengen ben ik er natuurlijk klaar mee.Vervolgens de dag daarop heb ik telefonisch contact opgenomen en was het geen probleem om schriftelijk op te zeggen, meteen afgesproken dat ik de kaart zou meesturen. Ze wilden mij gewoon niet meer als klant, waarschijnlijk omdat ik de laatste maanden maar weinig belde ipv de rekeningen van 2 tot 300 euro die ik altijd had. Vreemde toestand.... Let wel het ging voorheen bijna 5 jaar goed van mijn kant en 1 vergissing en ze sluiten je af. Als ik de brieven die ik heb ontvangen naast mekaar leg slaan ook die nergens op. Conlusie een bende daar..
Duurt het bij de ABN Amro een week voordat een betalingsopdracht wordt uitgevoerd? Dat is wel heel lang.
Zelfs de Friesland Bank kan het sneller , en dat zegt nogal wat.
Die 27 euro aansluitkosten had je eerder toch niet genoemd?
Wat ik wilde zeggen is dat het niet de schuld van Vodafone is dat dit hele gedoe is begonnen.
Jij had , kennelijk onbewust , een rekening niet betaald.
Zij weten niet dat jij bij zo'n langzame bank zit en als dan na 10 dagen het geld nog niet binnen is , sluiten ze je af.
Ik kan dat wel volgen.
Misschien had je er toch beter aan gedaan een en ander uit te leggen , en als ze dat niet accepteren , ja dan is het niet anders.
Dan zul je of die 27 euro verlies moeten nemen , of een andere provider zoeken.
Maar je kunt Vodafone niet de schuld geven van het probleem.
Het probleem is dat er niet betaald was , en er na herinnering weer niet op tijd betaald werd.
Zelfs de Friesland Bank kan het sneller , en dat zegt nogal wat.
Die 27 euro aansluitkosten had je eerder toch niet genoemd?
Wat ik wilde zeggen is dat het niet de schuld van Vodafone is dat dit hele gedoe is begonnen.
Jij had , kennelijk onbewust , een rekening niet betaald.
Zij weten niet dat jij bij zo'n langzame bank zit en als dan na 10 dagen het geld nog niet binnen is , sluiten ze je af.
Ik kan dat wel volgen.
Misschien had je er toch beter aan gedaan een en ander uit te leggen , en als ze dat niet accepteren , ja dan is het niet anders.
Dan zul je of die 27 euro verlies moeten nemen , of een andere provider zoeken.
Maar je kunt Vodafone niet de schuld geven van het probleem.
Het probleem is dat er niet betaald was , en er na herinnering weer niet op tijd betaald werd.
Ik kan het me best begrijpen en ben daar dus ook weggegaan. Ik had gelukkig bij hun alleen prepaid, maar zelfs bedrijven rennen er weg.
Service tot de deur!
Gewoon een andere provider uitzoeken, helaas weten ze je dan nog te vinden en krijg je wel eens smsjes dat ze aanbiedingen hebben. Je kan bellen wat je wilt en dat je er niet van gediend bent, maar daar luisteren ze toch niet naar.
Overigens is het ongeveer 5 dagen bij de ABN, maar doe je net voor het weekend kan het wel wat langer duren ( logisch ).
Service tot de deur!
Gewoon een andere provider uitzoeken, helaas weten ze je dan nog te vinden en krijg je wel eens smsjes dat ze aanbiedingen hebben. Je kan bellen wat je wilt en dat je er niet van gediend bent, maar daar luisteren ze toch niet naar.
Overigens is het ongeveer 5 dagen bij de ABN, maar doe je net voor het weekend kan het wel wat langer duren ( logisch ).
-
vroeger ging je met je betaalopdracht naar je amro filiaal en werd deze daar betaalt.(die friesland bank zal de opdracht vanuit het filiaal doen, was dat bij de amro ook nog maar zo!!maar helaas) Tegenwoordig (al een aantal jaren) zenden ze de betaalopdrachten naar een centraal punt in Rotterdam. bij mij duurt een betaling normaal gesproken minimaal 1 week, dus zelfs meestal nog langer. Overigens was de betaling van de maand December wel al betaald op 31-12. Ik vind dat ze bij dat vodafone gewoon niet met klanten kunnen omgaan. Het bedrijf waar ik werk zal ook niet verder gaan met vodafone, en overstappen naar Ben, dat is een gat in de markt, want wie zit er nou nog te springen om een contract! En Moonligt wat ik ook herken is dat gestalk (want dat is het) telkens smsjes met blocks??en andere sh.. of wat dat ook mogen zijn heel irritant allemaal.kreeg er de zenuwen van..
-
Hallo even een update over de stand van zaken,vodafone heeft een aantal maanden terug een incasso bureau ingeschakeld,(intrum justitia uit Den Haag) deze stuurden een brief dat ik het abonnement niet zou hebben opgezegd,( grappenmakers) wat ik toch echt zwart op wit kan aantonen!!! (dit vertel je zo,n dame dan aan de telefoon,welke gewoon een aantal door vodafone aan mij gezonden brieven mist, en weet zich dan klaarblijkelijk geen raad) en nu hoor ik alweer 4 maanden niets meer, ik denk dat ik binnenkort een oproep krijg om met mijn brieven bij de rechtbank te verschijnen, word nog leuk gezien het feit dat ik een bevestiging heb van het opzeggen van mijn abonnement, verzonden door de dame van dat callcenter van vodafone 3-1-2008, op 9-1-2008 kreeg ik een brief waarin stond dat ik 27,50 aansluitkosten moest betalen enz en ik de looptijd moest uitdienen... ja ja natuurlijk. Ik heb nog nooit zoiets als dit meegemaakt maar het is daar echt een zooitje bij dat vodafone, en gewoon zonde van mijn tijd. word vervolgd....
In mei is Vodafoon overgestapt (en zijn nog steeds bezig) naar een nieuw systeem. In de maand mei kon je op geen enkele manier je tegoed opvragen.
Niet met 1200 (die heb ik aantoonbaar 24 keer die maand gebeld)
Niet via Klantenservice (hadden geen info)
Niet via internet My Vodafoon
Aangezien ik erg veel sms heb ik een blox en vraag ik eigenlijk elke dag wel 2 keer mn tegoed op omdat ik niet in de achterstand wil komen of voor andere verrassingen wil komen te staan.
Op een aantal dagen in mei met als laatst meetbare dag, 25 mei had ik nog een positief saldo van ca. 41 euro (toen was er dus wel plotseling een bedrag zichtbaar. Dit was wel 5 dagen oud!! Let op het volgende...
De rekening was 439 euro!! (normaal heb ik dus rekeningen van ca. 40 euro al 2 jaar lang) Voor extra 1300 sms'en verzenden. Ik heb de factuur opgevraagd en de overschrijding was reeds op ca. 10 mei al geschiedt! Dus al zou je 20 mei als datum aanhouden dan klopt het nog niet. 3 brieven gestuurd maar steeds een standaard brief terug. Aan de overzichten via 1200 kon ik geen rechten ontlenen!! Waarom bied je die baggerservice dan aan vraag ik me af. Als een medewerker van Vodafoon me het overzicht per 10 mei had gegeven had ik een prepaid kaartje gekocht, een extra blox geactiveerd en had het geintje me max. 20 euro gekost. nu dus 419 euro meer! Direct geblokkeerd terwijl ik nooit een penning in de achterstand heb gestaan! Stelletj schoften zijn t daar! 1200 word je wel in de Vodafoon shop geadviseerd maar je kan er geen rechten aan ontlenen...GEEN RECHTEN...ze moeten gvd gewoon zorgen dat alles in orde is. Zij gaan over op een nieuw systeem. De klanten blijven al maanden in gebreke qua overzichteb eb moeten dan zelf maar bloeden voor die torenhoge rekeningen. Boycotten. Ik zet dit bericht op alle forums en stuur het naar alle consumenten programma's! Dus mensen...zeg Vodafoon gewoon op allemaal! De rekeningen kloppen niet, overzichten zijn er niet en een standaard briefje retour altijd. Gadverdamme, wat een enge mensen daar. Dus pas goed op!! Oplichters zijn het!
Niet met 1200 (die heb ik aantoonbaar 24 keer die maand gebeld)
Niet via Klantenservice (hadden geen info)
Niet via internet My Vodafoon
Aangezien ik erg veel sms heb ik een blox en vraag ik eigenlijk elke dag wel 2 keer mn tegoed op omdat ik niet in de achterstand wil komen of voor andere verrassingen wil komen te staan.
Op een aantal dagen in mei met als laatst meetbare dag, 25 mei had ik nog een positief saldo van ca. 41 euro (toen was er dus wel plotseling een bedrag zichtbaar. Dit was wel 5 dagen oud!! Let op het volgende...
De rekening was 439 euro!! (normaal heb ik dus rekeningen van ca. 40 euro al 2 jaar lang) Voor extra 1300 sms'en verzenden. Ik heb de factuur opgevraagd en de overschrijding was reeds op ca. 10 mei al geschiedt! Dus al zou je 20 mei als datum aanhouden dan klopt het nog niet. 3 brieven gestuurd maar steeds een standaard brief terug. Aan de overzichten via 1200 kon ik geen rechten ontlenen!! Waarom bied je die baggerservice dan aan vraag ik me af. Als een medewerker van Vodafoon me het overzicht per 10 mei had gegeven had ik een prepaid kaartje gekocht, een extra blox geactiveerd en had het geintje me max. 20 euro gekost. nu dus 419 euro meer! Direct geblokkeerd terwijl ik nooit een penning in de achterstand heb gestaan! Stelletj schoften zijn t daar! 1200 word je wel in de Vodafoon shop geadviseerd maar je kan er geen rechten aan ontlenen...GEEN RECHTEN...ze moeten gvd gewoon zorgen dat alles in orde is. Zij gaan over op een nieuw systeem. De klanten blijven al maanden in gebreke qua overzichteb eb moeten dan zelf maar bloeden voor die torenhoge rekeningen. Boycotten. Ik zet dit bericht op alle forums en stuur het naar alle consumenten programma's! Dus mensen...zeg Vodafoon gewoon op allemaal! De rekeningen kloppen niet, overzichten zijn er niet en een standaard briefje retour altijd. Gadverdamme, wat een enge mensen daar. Dus pas goed op!! Oplichters zijn het!
-
jouw verhaal lijkt als 2 druppels water op dat van een collega van mij, doordat vodafone een technisch probleem heeft zijn de kosten voor de klant, dit klopt natuurlijk van geen kant. het enige advies is OPZEGGEN die zooi, en niet betalen van de rekening laat het maar voor de rechter komen, ik weet nu dat ze duizenden zaken hebben lopen want voordat die van mij voor kan komen weet ik inmiddels is het 2009. Ze hebben toch geen poot om op te staan
Ja, ik heb die rekening maar betaald anders kon ik niet eens overstappen en nu ga ik er werk van maken via Tros Radar, Kassa en andere nieuwsgroepen. Ik had ze nog voorgesteld om het gemiddelde over de de laatste 3 maanden te nemen maar daar gingen ze niet meer akkoord. Stelletje ellendelingen zijn t.
check ook eens www.stopvodafone.com
Das echt schrikken geblazen...
check ook eens www.stopvodafone.com
Das echt schrikken geblazen...
-
VERVOLG; Vandaag 9-9-2008 moest ik om 10 voor de Rechtbank Zwolle verschijnen... Ik heb mijn verhaal verteld en de zaak rammelt echt aan alle kanten. Ten eerste is een sms van vodafone niet officieel, ten tweede als ze je afsluiten en voor het aansluiten 27 euro in rekening durfen te brengen mag je gewoon opzeggen... alle incassokosten zijn voor vodafone ongeveer 300 euro en de griffiekosten 80 euro. Ze durfden gewoon brieven te sturen dat ik niet zou hebben opgezegd.. waarop de Rechter antwoorde (weer zo,n groote jongen). Op 6-1-2008 stond er geen enkele rekening open van mijn kant. De sim kaart had ik 2-1-2008 naar hun toegezonden, in overleg met Vodafone.(zwart op wit bevestigd) Ze probeerden mij 3x 27 euro te laten betalen aan deblokkeringskosten, en nog eens 126 euro omdat ik niet 3 maanden van te voren zou hebben opgezegd. Nu heb ik door dit hele gebeuren erg veel stress en slapeloze nachten gehad, en ga ik een schadevergoeding eisen. Hoe dit verloopt laat ik nog weten. Mijn advies laat je niet afbluffen door vodafone bewaar goed je brieven, en ook al stellen ze dat je niet kunt opzeggen. GEWOON DOEN!!
-
xxxx Even een tip, in vrijwel alle topics lees ik dat iedereen zich blind staart op het naleven van het contract. Dit is onjuist op het moment dat er een geschil ontstaat waarbij een vodafone of natuurlijk een andere aanbieder op naleving staat, mag je gewoon opzeggen. laat je niet van de wijs brengen ook niet door een deurwaarder want die zijn natuurlijk bevooroordeeld en op de hand van hun opdrachtgever, en kunnen niets beginnen, zijn gewoon de postbode meer niet. DE RECHTER is de enige die beslist.