LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Enorme rekeningen Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Smurfje1978
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2008 21:15

Enorme rekeningen Vodafone

Ongelezen bericht door Smurfje1978 »

Eind augustus kwam ik terug van vakantie. Half augustus bleek er door Vodafone 383 € van mijn bankrekening afgeschreven te zijn. Van schrik sla je stijl achterover. Direct de on line rekening opgezocht en het bleken de gesprekskosten van de maand juni te zijn. Er zou gebeld zijn naar 0906 betaalnummers terwijl ik deze nummers nooit en te nimmer gezien heb, laat staan gebeld heb. Ook is het onmogelijk dat een ander mijn telefoon gebruikt heeft want door mijn werkzaamheden is de telefoon nooit uit mijn gezichtsveld en leen mijn telefoon ook nooit uit. Direct contact gezocht met klantenservice en de nummers laten blokkeren. Gevraagd aan klantenservice wat ik kon doen om het geld terug te vorderen omdat ik absoluut niet naar deze nummers gebeld heb. Ik kon een aangetekende brief sturen. Deze verstuurt maar ondertussen kwamen de rekeningen van juli en augustus er ook achteraan. Deze waren tot mijn schrik ook enorm hoog. Totaal zou ik in deze maanden voor zo'n 700€ naar deze nummers verbeld hebben. Na ruim een maand komt er een antwoord dat men mijn dataverkeer gecontroleerd heeft en dat ik met het opgegeven IMAI (?) nummer toch echt met mijn eigen simkaart gebeld heb. Ik weet niet wat het IMAI nummer is en ook heb ik dit nummer nooit genoemd in mijn brief.

Om kort te gaan: wat kan ik nog ondernemen tegen Vodafone. Ik ben goed ziek van deze kosten.

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Enorme rekeningen Vodafone

Ongelezen bericht door Yme »

Na ruim een maand komt er een antwoord dat men mijn dataverkeer gecontroleerd heeft en dat ik met het opgegeven IMAI (?) nummer toch echt met mijn eigen simkaart gebeld heb. Ik weet niet wat het IMAI nummer is en ook heb ik dit nummer nooit genoemd in mijn brief.
Met IMAI wordt denk ik het IMEI (International Mobile Equipment Identity) nummer bedoeld. Dat is een uniek serienummer van je mobiele telefoon. Bij gesprekken wordt , naast je telefoonnummer (die uiteraard gekoppeld is aan je simkaart), het IMEI nummer meegezonden. Providers hebben de mogelijkheid om op te zoeken met welk toestel en telefoonnummer er is gebeld.

Wat mij bevreemd is dat in de reactie van Vodafone blijkbaar wordt gesproken over dataverkeer terwijl je klacht over 0906 nummers gaat. Bij de term dataverkeer denk ik aan internetkosten niet aan belkosten...

Mirage
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 okt 2008 13:23

Re: Enorme rekeningen Vodafone

Ongelezen bericht door Mirage »

Smurfje,
Heb je al een mailtje gestuurd naar radar (apekontje) tros.nl ?
Wel bondig en duidelijk. Hoe meer klachten er binnen gaan komen hoe groter de kans dat Radar met Vodafone aan de slag gaat!

Smurfje1978
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2008 21:15

Re: Enorme rekeningen Vodafone

Ongelezen bericht door Smurfje1978 »

Dank Mirage! Ga ik doen.

Gesloten