LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Enquete op internet: omzeiling bel-me-niet register

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
tassen
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2010 15:56

Enquete op internet: omzeiling bel-me-niet register

Ongelezen bericht door tassen »

Ik heb in augustus een enquête ingevuld op internet, weet niet meer waarvoor. Afgelopen week kreeg ik een telefoontje van Thuis apotheek. Wij staan in het bel-me-niet register en hebben een geheim telefoonnummer, dus vraag ik hoe zij aan mijn nummer komt.
Verteld zij mij, dat wanneer je op internet een enquête invult, je automatisch bedrijven, die bij de enquete zijn aangesloten, toestemming geeft om het bel-me-niet register te omzeilen.
Voor het invullen van de enquête en achteraf stond hier iets over vermeld.

Dus een waarschuwing voor mensen die graag enquêtes invullen, of voor een website een enquête moeten invullen, kijk uit en lees de vragen kritisch!

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Enquete op internet: omzeiling bel-me-niet register

Ongelezen bericht door pbarendse »

En toch staat dit wel degelijk vermeld bij de enquete, alleen wel heel goed verstopt, in de algemene voorwaarden waar je akkoord op moet geven maar die toch geen hond leest.

stofzuigertje

Re: Enquete op internet: omzeiling bel-me-niet register

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik vul een niet bestaand telefoon nummer in dus niemand kan er last van hebben...

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Enquete op internet: omzeiling bel-me-niet register

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

tja.. of niet meedoen aan een enquete is het devies. Hiermee "nodig je ze uit" om een telefonische afsraak te maken.

S.Beerenburgh
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 mei 2005 20:41

Re: Enquete op internet: omzeiling bel-me-niet register

Ongelezen bericht door S.Beerenburgh »

Het bel-me-niet-register is net zo waardeloos als vroeger Infofilter was. Daar heb ik mij indertijd ingeschreven met een (prepaid) 06 en mijn vaste telefoon. Een maand na inschrijving werd ik overdag op mijn werk op mijn 06 gebeld. Die sim heb ik laten verlopen.
Ondanks mijn inschrijving staan er nog steeds dagelijks 'berichten' in mijn antwoordapparaat van afgeschermde nummers, vaak hoor je geklets, duidelijk een callcenter, ook krijg ik regelmatig 'toets 1 om verder te gaan'.
Ik heb een maand geleden telefonie van UPC aangevraagd, ik ga mijn huidige nummer niet omzetten en zeg die KPN-lijn op. Jammer dat KPN niet de mogelijkheid biedt om afgeschermde nummers te blokkeren.

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Enquete op internet: omzeiling bel-me-niet register

Ongelezen bericht door frenkievee »

S.Beerenburgh schreef:Het bel-me-niet-register is net zo waardeloos als vroeger Infofilter was.
Ben ik het niet mee eens. Blijkbaar heb je je niet goed geregistreerd, want ik heb me een flink aantal jaren geleden aangemeld bij Infofilter en sindsdien is het aantal overbodige telefoontjes betreft verkoop bijna gereduceerd tot nul.
En sinds het bel-me-niet-register actief is, hebben we helemaal niks meer gehad. Uitgezonderd uiteraard de bedrijven waar je al klant bent.

MaryN
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2010 17:23

Re: Enquete op internet: omzeiling bel-me-niet register

Ongelezen bericht door MaryN »

En wat nog veel erger is, iemand die jouw telefoonnummer gewoon misbruikt in enquetes....
Ik word toch gebeld door telemarketing bedrijven ondanks ik (ook na controle opnieuw ingesteld) ingeschreven sta bij het bel-me-niet-register.
Mijn telefoonnummer wordt misbruikt door een persoon die via internet enquêtes invult met mijn telefoonnummer, een willekeurig adres en willekeurige naam invoert. Waarna ik dagelijks weer ontzettend vaak gebeld wordt door Telemarketingbedrijven die zeggen!! dat ze dit dan wel mogen. Mijns inziens moeten zij dan toch controleren of het telefoonnummer in het bel-me-niet-register staat?! Of zie ik dat fout?
Het kan toch niet zo zijn dat iedereen zomaar mijn telefoonnummer ergens op internet kan invoeren en zo het bel-me-niet-register omzeild wordt.

:evil:

Gesloten