| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaring met Tele2: advies verandering van abbonnement
Ervaring met Tele2: advies verandering van abbonnement
Boos boos boos
Al maanden bel ik bij tele2 binnen een beltegoed van 15 euro per maand waar ik al die maanden altijd binnen blijf.
Het contract wat ik ooit afsloot is een jaar geldig en daarna mag ik per maand opzeggen. Het is al ruim een jaar oud.
Wordt ik in Maart door een verkoper van tele2 gebeld die zegt dat ik beter naar 7 euro kan gaan omdat ik zo weinig bel.
Vervolgens krijg ik in de maanden daarna een rekening van 30 en een rekening van 80 euro.
Ik bel klantenservice
"Ja mevrouw Uw belgedrag is veranderd"
"Als ik op mijn beltegoed van 15 euro was blijven zitten was ik dan over mijn belminuten heengegaan?
"Nee dan zou U gewoon 15 euro betaald hebben."
'Maar dan ben ik toch door jullie verkoper verkeerd geadviseerd?"
"Nee uw belgedrag is veranderd"
"Dan wil ik opzeggen"
"Dat kan niet"
"Waarom niet"
"Omdat U in Maart een nieuw contract heeft afgesloten toen U Uw belminutenbundel veranderde. U zit daar tot Maart 2015 aan vast."
Al maanden bel ik bij tele2 binnen een beltegoed van 15 euro per maand waar ik al die maanden altijd binnen blijf.
Het contract wat ik ooit afsloot is een jaar geldig en daarna mag ik per maand opzeggen. Het is al ruim een jaar oud.
Wordt ik in Maart door een verkoper van tele2 gebeld die zegt dat ik beter naar 7 euro kan gaan omdat ik zo weinig bel.
Vervolgens krijg ik in de maanden daarna een rekening van 30 en een rekening van 80 euro.
Ik bel klantenservice
"Ja mevrouw Uw belgedrag is veranderd"
"Als ik op mijn beltegoed van 15 euro was blijven zitten was ik dan over mijn belminuten heengegaan?
"Nee dan zou U gewoon 15 euro betaald hebben."
'Maar dan ben ik toch door jullie verkoper verkeerd geadviseerd?"
"Nee uw belgedrag is veranderd"
"Dan wil ik opzeggen"
"Dat kan niet"
"Waarom niet"
"Omdat U in Maart een nieuw contract heeft afgesloten toen U Uw belminutenbundel veranderde. U zit daar tot Maart 2015 aan vast."
Laatst gewijzigd door Ingrid013 op 21 jun 2014 07:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Ervaring met Tele2: advies verandering van abbonnement
En klopt het dat je meer hebt gebeld? Of beter: klopt de hogere rekening (als je een lager bundel hebt kunnen er immers meer kosten buiten de bundel tegen een hoger tarief berekent worden).
En die lagere bundel, pastte dat ook volgens je eigen ervaring?
En die lagere bundel, pastte dat ook volgens je eigen ervaring?
Re: Ervaring met Tele2: advies verandering van abbonnement
Ja ik had klaarblijkelijk meer gebeld, alhoewel dat gevoelsmatig moeilijk peilbaar is, we hebben het hier ook over het verschil tussen 300 en 500 belminuten. Feit is dat ik binnen de 500 belminuten ben gebleven, 'klantenservice' heeft dat voor me bevestigd, dus wanneer ik mijn mijn oude abbonnement had gehouden van 15 euro dan was dat conform mijn oude belgedrag geweest.
En nee, die lagere bundel pastte dus niet.
En nee, die lagere bundel pastte dus niet.
-
witte angora
- Berichten: 30241
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Ervaring met Tele2: advies verandering van abbonnement
Beetje apart, dat meedenken...
Ik snap je boosheid. Helaas zal er weinig tot niets aan te doen zijn, maar dat heb je zelf ook al begrepen denk ik. Is het een idee voor je, als die mogelijkheid geboden wordt, om af en toe in jouw gegevens van tele2 te kijken hoeveel beltegoed je nog over hebt? Of dat er een waarschuwing naar je toe wordt gestuurd als je beltegoed op begint te raken? Dan kun je misschien op die manier de kosten een eind beperken.
Ik snap je boosheid. Helaas zal er weinig tot niets aan te doen zijn, maar dat heb je zelf ook al begrepen denk ik. Is het een idee voor je, als die mogelijkheid geboden wordt, om af en toe in jouw gegevens van tele2 te kijken hoeveel beltegoed je nog over hebt? Of dat er een waarschuwing naar je toe wordt gestuurd als je beltegoed op begint te raken? Dan kun je misschien op die manier de kosten een eind beperken.
Re: Ervaring met Tele2: advies verandering van abbonnement
Het is al hersteld in die zin dat ik gewoon naar mijn oude beltegoed ben teruggegaan, 15 euro. Daar kom ik nooit overheen danwel ben ik nooit overheen gekomen.
Ik had gewoon niet naar de geldwolven moeten luisteren.
En nee inderdaad er is niets aan te doen, maar je mond opentrekken kan wel en ik zie toch steeds meer om me heen en bij mezelf dat mensen het niet meer pikken. Er gaat een moment komen waarop telefonie/banken en verzekeringsmaatschappijen niet meer mee weg komen met dit soort gedrag.
Ik had gewoon niet naar de geldwolven moeten luisteren.
En nee inderdaad er is niets aan te doen, maar je mond opentrekken kan wel en ik zie toch steeds meer om me heen en bij mezelf dat mensen het niet meer pikken. Er gaat een moment komen waarop telefonie/banken en verzekeringsmaatschappijen niet meer mee weg komen met dit soort gedrag.
Re: Ervaring met Tele2: advies verandering van abbonnement
Ik heb de aktie zelf teruggedraaid, mijn provider heeft me alleen op kosten gejaagd en ik ga inderdaad nooit meer in op telefonische verkoop.
Re: Ervaring met Tele2: advies verandering van abbonnement
bekend fenomeen, nooit via een telefoontje iets kopenIngrid013 schreef:Ik heb de aktie zelf teruggedraaid, mijn provider heeft me alleen op kosten gejaagd en ik ga inderdaad nooit meer in op telefonische verkoop.
Re: Ervaring met Tele2: advies verandering van abbonnement
Nee, maar in dit geval was ik al klant en werd mij voorgerekend dat ik een 'teveel' zou betalen. Wanneer je rekening dan plotseling 600% omhoog gaat hadden ze dat toch wel gewoon mogen compenseren door met terugwerkende kracht mijn oude tele2 abbonnement, wat ik gewoon had aangehouden als tele2 niet gebeld had, weer in ere te herstellen. Maar ja zo werkt het niet. Toch gaat er een moment komen waarop dit soort dingen niet meer mag, daar ben ik van overtuigd en dan heeft tele2 het nakijken.
Re: Ervaring met Tele2: advies verandering van abbonnement
Er gaat ongetwijfeld een moment komen dat meedenken met de klant niet meer mag en dan is het wachten totdat er drommen mensen zoals TS op fora zoals deze verschijnen die klagen dat de providers zulke geldwolven zijn dat ze niet eens meedenken met de klant en die waarschuwen als deze structureel teveel betaalt voor iets dat nooit wordt gebruikt.
Re: Ervaring met Tele2: advies verandering van abbonnement
Volgens mij is meedenken met de klant nu al toegestaan. Fouten herstellen ook trouwens.
-
Josephien12
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39
Re: Ervaring met Tele2: advies verandering van abbonnement
Precies. De provider heeft een fout advies gegeven en u bent nu gedupeerd. Het zou het bedrijf sieren de fout (die iedereen kan maken) te herstellen.Ingrid013 schreef:Volgens mij is meedenken met de klant nu al toegestaan. Fouten herstellen ook trouwens.
Re: Ervaring met Tele2: advies verandering van abbonnement
Josephien12 schreef:Precies. De provider heeft een fout advies gegeven en u bent nu gedupeerd. Het zou het bedrijf sieren de fout (die iedereen kan maken) te herstellen.Ingrid013 schreef:Volgens mij is meedenken met de klant nu al toegestaan. Fouten herstellen ook trouwens.
helemaal mee eens; het bedrijf geeft een fout advies, immers de klant vraagt nergens om? > integendeel, hun komen zelf met deze "handreiking" naar de klant.
dan siert het je ook als je het weer recht maakt, en de klant ZONDER extra kosten erbij tegemoet komt.
Re: Ervaring met Tele2: advies verandering van abbonnement
[Offtopic informatie verwijderd door de Moderator]
note; als de constructie op het abonnement niet was aangepast dan de klant dus nooit deze hogere rekeningen gehad en had zij nog steeds netjes 15€ betaald elke maand.
in beginsel is hier het bedrijf "fout", daarna de klant door een beetje meer te gaan bellen, wat ze ook eerlijk toegeeft..
note; als de constructie op het abonnement niet was aangepast dan de klant dus nooit deze hogere rekeningen gehad en had zij nog steeds netjes 15€ betaald elke maand.
in beginsel is hier het bedrijf "fout", daarna de klant door een beetje meer te gaan bellen, wat ze ook eerlijk toegeeft..
Laatst gewijzigd door Radar op 23 jun 2014 14:11, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic informatie verwijderd
Reden: Offtopic informatie verwijderd
Re: Ervaring met Tele2: advies verandering van abbonnement
[Reactie op weggehaalde posts verwijderd door de Moderator]
waar er 2 partijen aan het "vechten" zijn hebben er ook vaak 2 schuld aan het probleem, en is niet alleen de consument maar ook het bedrijf gebaat bij een samenwerking om het probleem op te lossen.
Bedrijven kunnen soms zich er nogal eens makkelijk vanaf maken, en daarom maak ik mij sterk voor de consument in den beginne.
Mocht het zo zijn dat de consument ook/alle schuld treft aan het probleem dan komt dat vanzelf naargelang het topic voorduurt wel naar boven.
waar er 2 partijen aan het "vechten" zijn hebben er ook vaak 2 schuld aan het probleem, en is niet alleen de consument maar ook het bedrijf gebaat bij een samenwerking om het probleem op te lossen.
Bedrijven kunnen soms zich er nogal eens makkelijk vanaf maken, en daarom maak ik mij sterk voor de consument in den beginne.
Mocht het zo zijn dat de consument ook/alle schuld treft aan het probleem dan komt dat vanzelf naargelang het topic voorduurt wel naar boven.
Re: Ervaring met Tele2: advies verandering van abbonnement
jerwarm schreef: note; als de constructie op het abonnement niet was aangepast dan de klant dus nooit deze hogere rekeningen gehad en had zij nog steeds netjes 15€ betaald elke maand.
in beginsel is hier het bedrijf "fout", daarna de klant door een beetje meer te gaan bellen, wat ze ook eerlijk toegeeft..
als de klant ( ts ) zelf fatsoenlijk inzicht had gehad in het eigen belgedrag en niet toestemming had gegeven om het bedrag te verlagen, dan had zij geen hoge kosten gehad.
ook niet meer bellen had dit kunnen bewerkstelligen.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 jun 2014 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Eerder weggehaalde quotes verwijderd
Reden: Eerder weggehaalde quotes verwijderd
Re: Ervaring met Tele2: advies verandering van abbonnement
heeft u eigenlijk wel goed gelezen?
deze klant had een 1 jarig abonnement die al verlopen was, DAAROM kreeg ze deze constructie van de aanbieder op een schoteltje zodat men weer een nieuw contract kon starten.
ergo; dit is gedaan om een nieuw contract te kunnen starten en had niets met het huidige belgedrag te maken/ dat ze teveel zou bellen en dat zij daarom een andere belbundel nodig zou hebben.
waarom/wanneer belt een aanbieder dat je té weinig zou bellen als dat je belbundel toelaat??
of wilt u dit ontkennen?
"Omdat U in Maart een nieuw contract heeft afgesloten toen U Uw belminutenbundel veranderde. U zit daar tot Maart 2015 aan vast."
hoe duidelijk wilt u het hebben/ het lijkt mij althans heel duidelijk.
het nieuwe contract/belbundel is opgedrongen [omdat het oude contract verlopen was] terwijl de klnat hier niet om gevraagd heeft, danwel is ze telefonisch toch overstag gegaan omdat het verhaal heel plausibel leek..
de klant heeft niets fout gedaan, behalve wat meer gebeld te hebben > wat niet eens te bewijzen is door de telecomaanbieder dan alleen door een hogere factuur.
deze klant had een 1 jarig abonnement die al verlopen was, DAAROM kreeg ze deze constructie van de aanbieder op een schoteltje zodat men weer een nieuw contract kon starten.
ergo; dit is gedaan om een nieuw contract te kunnen starten en had niets met het huidige belgedrag te maken/ dat ze teveel zou bellen en dat zij daarom een andere belbundel nodig zou hebben.
waarom/wanneer belt een aanbieder dat je té weinig zou bellen als dat je belbundel toelaat??
of wilt u dit ontkennen?
"Omdat U in Maart een nieuw contract heeft afgesloten toen U Uw belminutenbundel veranderde. U zit daar tot Maart 2015 aan vast."
hoe duidelijk wilt u het hebben/ het lijkt mij althans heel duidelijk.
het nieuwe contract/belbundel is opgedrongen [omdat het oude contract verlopen was] terwijl de klnat hier niet om gevraagd heeft, danwel is ze telefonisch toch overstag gegaan omdat het verhaal heel plausibel leek..
de klant heeft niets fout gedaan, behalve wat meer gebeld te hebben > wat niet eens te bewijzen is door de telecomaanbieder dan alleen door een hogere factuur.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 jun 2014 22:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: verkeerd gequote
Reden: verkeerd gequote
-
witte angora
- Berichten: 30241
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Ervaring met Tele2: advies verandering van abbonnement
Hmmm... Eerlijk gezegd is dat inzicht in het belgedrag bij de meeste providers wel te verkrijgen: door in te loggen in het eigen account.angel1978 schreef:
als de klant ( ts ) zelf fatsoenlijk inzicht had gehad in het eigen belgedrag en niet toestemming had gegeven om het bedrag te verlagen, dan had zij geen hoge kosten gehad.
ook niet meer bellen had dit kunnen bewerkstelligen.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik zelf ook zeer zelden inlog; is ook niet nodig, want ik bel niet zo vaak.
Re: Ervaring met Tele2: advies verandering van abbonnement
Ik heb al wel wat providers gehad, Libertel, toen Vodafone, toen KPN, toen T-mobile, en het laatste jaar Tele2. Met allen wel eens wat gehad, maar ik heb in mijn geval nou niet het idee dat de een noemenswaardig slechter is als de ander qua service en voorlichting. Overigens kan ik bij Tele2 zowel via een app, als op de site mijn belgedrag inzien, ook de historie ervan. Met een paar muisklikken en een summiere interesse in je zelf afgesloten contracten, was dit dus prima te voorkomen geweest. Daarmee pleit ik Tele2, en telco's in het algemeen, zeker niet vrij, die maken zeker wel eens forse uitglijders, maar er staan nog altijd 2 handtekeningen onder zo'n contract.
-
kaaskop 43
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 13 dec 2013 16:55
Re: Ervaring met Tele2: advies verandering van abbonnement
Ik heb al wel wat providers gehad, Libertel, toen Vodafone, toen KPN, toen T-mobile, en het laatste jaar Tele2. Met allen wel eens wat gehad, maar ik heb in mijn geval nou niet het idee dat de een noemenswaardig slechter is als de ander qua service en voorlichting. Overigens kan ik bij Tele2 zowel via een app, als op de site mijn belgedrag inzien, ook de historie ervan. Met een paar muisklikken en een summiere interesse in je zelf afgesloten contracten, was dit dus prima te voorkomen geweest. Daarmee pleit ik Tele2, en telco's in het algemeen, zeker niet vrij, die maken zeker wel eens forse uitglijders, maar er staan nog altijd 2 handtekeningen onder zo'n contract.
Dan ben jij een grote uitzondering!
Ik heb in 1 jaar tijd nog nooit zoveel **** meegemaakt met een provider sinds ik een mobiel bezit, dan praten we over vanaf 1996.
Paar klachten waar het Tele2 forum van overloopt, netwerk-klachten, worden altijd bij de klanten in de schoenen geschoven, ligt altijd aan de simkaart of aan de telefoon.
Klanten met problemen worden stelselmatig aan het lijntje gehouden of krijgen een zogenaamde coulance-deal als de dekking niet voldoet.
Klanten die over hun bundel gaan, altijd de schuld van de klant, hadden ze de waardeloze app moeten gebruiken, deze loopt altijd achter.
Waarschuwings sms'jes nooit van gehoord! hebben we echt verstuurd hoor!
OOO, sorry, afgesloten, u had uw kredietlimiet van 450 euro bereikt, tja we moeten de klant beschermen he
Roaming moet aan , ja, we zijn te gast op het T-Mobile netwerk, oooo, u woont aan de grens, tja, dan moet u steeds uw mobiel in de gaten houden of hij niet op een buitenlandse provider overspringt.
Ik kan nog wel even doorgaan, het is lachwekkend slecht........
Re: Ervaring met Tele2: advies verandering van abbonnement
[quote="Ingrid013"][/quote]
Zou je misschien mijn eerder gestelde vraag, over hoe je precies die actie hebt teruggedraaid willen beantwoorden hier? Die informatie zou volgens mij voor veel consumenten erg behulpzaam kunnen zijn.
Zou je misschien mijn eerder gestelde vraag, over hoe je precies die actie hebt teruggedraaid willen beantwoorden hier? Die informatie zou volgens mij voor veel consumenten erg behulpzaam kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 jun 2014 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote eerder weggehaalde post verwijderd
Reden: Quote eerder weggehaalde post verwijderd
