LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met overstap naar T-Mobile met nummerbehoud?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Anne Visser
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2009 11:46

Ervaringen met overstap naar T-Mobile met nummerbehoud?

Ongelezen bericht door Anne Visser »

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Ik ben benieuwd of er meer ervaringen zijn met een overstap naar T-Mobile met nummerbehoud.

Ik heb geen goed gevoel meer bij T-Mobile omdat die, naar mijn idee, haar klanten niet waardeert, haar klanten niet informeert en ook geen verantwoordelijkheid neemt voor fouten van de kant van T-Mobile.
Ze reageert niet op een klacht, niet op een aangetekende brief en werkt niet aan oplossingen, alleen aan een hoge muur in de vorm van een callcentre.

Ik heb geen behoefte meer om nog twee jaar lang een “relatie” met T-Mobile te houden en zou het liefst het contract beeindigen, nog voordat deze is ingegaan.

Met andere woorden afzien van de iPhone en het contract met T-Mobile.

Ik loop tegen een muur bij de klantenservice van T-Mobile en weet niet of er nog een uitweg mogelijk is, zonder dat ik het risico loop (tijdelijk) mobiel onbereikbaar te zijn of mijn nummer dat ik reeds vele jaren heb kwijt te raken.

Hieronder geef ik een overzicht van mijn geschiedenis met T-Mobile.
Ik heb de namen van de klantenservicemedewerkers (m/v) uit dit overzicht gefilterd...

28 augustus 2008
Contract aangegaan voor iPhone met een twee jarig i-150 abonnement via T-Mobile. (€29.95/mnd)

T-Mobile zorgt hierbij voor het beëindigen van het huidige contract bij KPN en borgt nummerbehoud.

Sinds juni 2008 ben ik “contractvrij” bij KPN.

4 september 2008
Het iPhone toestel is per koerier afgeleverd tegen een aanbetaling van € 79.94.

In de periode hierna laat T-Mobile niet van zich horen en is het tijdelijke T-Mobile-nummer zonder aankondiging in oktober 2008 gedeactiveerd.

13 oktober 2008
Ik neem voor de eerste keer contact op met de klantenservice van T-Mobile om de status van het contract en nummerbehoud op te vragen.
Met verwijzing naar een probleem met het systeem bij T-Mobile kan de callcentermedewerker geen indicatie geven over de te verwachten aansluiting.

T-Mobile laat hierna niets van zich horen.

20 oktober 2008
Ik neem voor de tweede keer contact op met de klantenservice van T-Mobile om de status van het contract en nummerbehoud op te vragen.

De medewerkster geeft aan dat de wensdatum voor nummerbehoud is gesteld op 8 december 2008, maar er zijn problemen met het systeem.

T-Mobile laat hierna niets van zich horen.

24 oktober 2008
Ik neem voor de derde keer contact op met de klantenservice van T-Mobile om de status van het contract en nummerbehoud op te vragen.

De medewerker geeft aan dat er een probleem met het systeem is en kan geen toezeggingen of indicaties doen.

31 oktober 2008
Op deze datum stuurt T-Mobile mij een brief waarin wordt aangegeven dat de wensdatum voor nummerbehoud niet mogelijk is in verband met een opzegtermijn bij KPN.

Er wordt niet aangegeven welke datum wel mogelijk zou kunnen zijn en uit de brief blijkt dat hiermee de procedure bij T-Mobile stopt en dat vervolgacties door de klant genomen moeten worden en dat T-Mobile een nieuw verzoekt afwacht.

6 november 2008
Ik neem voor de vierde keer contact op met de klantenservice van T-Mobile om de status van het contract en nummerbehoud op te vragen.

Er wordt aangegeven dat de wensdatum voor nummerbehoud is gesteld op 22 januari 2009.

Ik neem direct hierna contact op met de klantenservice van KPN en krijg te horen dat mijn contract daar per direct op te zeggen is en dat pas op 24 oktober 2008 een opzegverzoek vauit T-Mobile naar KPN is verstuurd.

Ik neem voor de vijfde keer contact op met de klantenservice van T-Mobile om deze informatie terug te koppelen naar T-Mobile.

Ik geef aan dat ik T-Mobile het kwalijk neem dat er een vertraging van twee maanden is geweest voordat ze de aanvraag voor het beëindigen van het huidige contract en nummerbehoud bij KPN hebben ingediend.

Ik krijg het advies een klachtenbrief te sturen naar de afdeling klachten en hoor dat binnen 35 werkdagen op de klacht gereageerd gaat worden.

10 november 2008
Ik neem voor de zesde keer contact op met de klantenservice van T-Mobile om de status van het contract en nummerbehoud op te vragen.
Ik doe het verzoek om de zaak te escaleren met als reden dat er inmiddels te veel vertraging in de standaard procedure is opgetreden en te kijken of via een andere weg betere resultaten te behalen zijn.
De medewerkster wil pertinent niet escaleren, maar wil wel een klachtenformulier in haar systeem invullen.

Ik wacht nu nog steeds op een reactie op de klacht die toen is opgenomen.

14 november 2008
Ik kom in gesprek met een medewerkster van T-Mobile die mij toezegt het nummer versneld te activeren en dat de eventuele dubbele abonnementskosten worden vergoed door T-Mobile. Ik moet dan echter wel opnieuw een formulier voor nummerbehoud invullen en faxen.

Daarnaast moet ze de gedane aanbieding nog laten accorderen door haar supervisor.

's avonds is de fax verstuurd ter attentie van de medewerkster

17 november 2008
Ik wordt teruggebeld door de dezelfde medewerkster van 14 november met het verzoek de fax naar een ander nummer te versturen dan het standaard faxnummer van T-Mobile.

Ik verstuur direct opnieuw de fax, ter attentie van de betreffende medewerkster, naar het nieuw aangegeven nummer.

Hierna blijft het stil.

20 november 2008
Per aangetekende brief stel ik T-Mobile een ultimatum om de aansluiting voor 5 december te activeren. Hiermee hebben ze nog 14 dagen de tijd om de aansluiting te realiseren. Een redelijke en haalbare termijn omdat ik contractvrij ben bij KPN.

Indien het ultimatum niet wordt gehaald stel ik T-Mobile in gebreke en wens ik het contract te ontbinden.

25 november 2008
Telefonisch wordt meegedeeld dat gemeld dat de activering met nummerbehoud is ingepland op 22 januari 2009. Ik vraag de medewerkster of deze de aangetekende brief gezien heeft en dit wordt door haar bevestigd. Ik geef aan dat ik niet akkoord ga met de toezegging en dat ik de schriftelijke reactie op mijn aangetekende brief verder afwacht.

5 december 2008
Er is geen schriftelijke reactie geweest van T-Mobile en ook de aansluiting is niet geactiveerd.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Ervaringen met overstap naar T-Mobile met nummerbehoud?

Ongelezen bericht door queenfan »

Dit is ook een van de reden waarom ik niet overstap naar T-Mobile en gewoon mijn iPhone koop in België.

Slecht bereik in Groningen, nummerbehoud gaat heel vaak mis is mijn ervaring van at ik allemaal lees op verschillende forums en ga maar door.

Hoop voor jouw dat het goed komt en sterkte er mee.

wean
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jan 2009 17:54

Re: Ervaringen met overstap naar T-Mobile met nummerbehoud?

Ongelezen bericht door wean »

Nou dan hebben jullie veel pech,ik ben van tele2 naar tmobile over gegaan met nummer behoud en alles is vlekkenloos verlopen :lol:

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Ervaringen met overstap naar T-Mobile met nummerbehoud?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Razend
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 dec 2008 19:00

Re: Ervaringen met overstap naar T-Mobile met nummerbehoud?

Ongelezen bericht door Razend »

op 24/10 heb ik een toestel terug gestuurd wat defect was van t mobile. na maanden wachten en geen ander toestel kon ik onder mijn abonnement uit en zou mijn eigen nummer binnen 5 werkdagen weer terug naar mij worden gezet. ik wacht nu al weer enkele weken.
slecht bedrijf wat zo met haar klanten omgaat.
ze stelen gewoon je eigen nummer en je krijgt het niet terug.
met beloven zijn ze daar heel gemakkelijk maar om het waar te maken... dat heb ik nog niet van ze gezien.
t-mobile..... als je alle tijd hebt :roll:

gerbou
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jan 2009 16:11

Re: Ervaringen met overstap naar T-Mobile met nummerbehoud?

Ongelezen bericht door gerbou »

Op 03-11-08 zou mijn nummer overgezet worden van ORANGE naar T-MOBILE maar er ging zo als gewoonlijk weer eens wat mis bij T-MOBILE vervolgens ben ik een week niet bereikbaar geweest en kon ik zelf ook niet meer bellen. Naar vele telefoontjes en bezoekjes aan de winkel kreeg ik 10,00 euro korting op mijn eerste maand termijn (oke kan gebeuren) maar nu zit ik al weer met het volgende probleem met T-MOBILE ( zie reparatie/vervanging mobiele telefoon,gebruikte mobiel/swaptoestel)

Gesloten