LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Factor 17x hoger maandafschrift T-mobile.
Factor 17x hoger maandafschrift T-mobile.
Mijn vriendin ontving vandaag een SMS met melding dat ze vorige maand plotseling €706,45 kosten buiten haar bundel (normaal max €40,- per maand) heeft gemaakt. Deze is door verbruik buiten de bundel 17x hoger dan normaal. Een extreem bedrag dat waar we erg van schrokken.
Waarschijnlijk is dit gekomen door een storing in onze ontvangst van Ziggo waardoor ze een serie per ongeluk buiten de bundel heeft gekeken via het T-Mobile netwerk.
Ze heeft hierover geen tussentijd bericht gehad dat ze zo hard door haar bundel ging. T-Mobile verwijst ons terecht op eigen verantwoordelijkheid, maar schermen vooral met dat je af en toe moet kijken in het account (mijnomgeving). Ook geven ze aan dat het een oud abonnement is. Maar daarover zijn we nooit gecontact om dit om te zetten naar een voor onze situatie beter abonnement. En in het account heb je eigenlijk nooit iets te zoeken dus is niet logisch om hier mee te schermen.
Wat wij ons kunnen voorstellen is dat hier omdat zij al jaren klant is een coulance voor zal zijn en een proactieve houden van t-mobile om dit oneigenlijk gebruik te voorkomen. Enige wat nu wordt aangeboden is een betalingsregeling, waarbij je niet mag opzeggen en niet naar het buitenland mag bellen. Behoorlijk vanuit T-mobile beredeneerd.
Via de Chat een klacht ingediend maar hierin komen we niet verder. Wat we graag willen is dat T-Mobile dergelijke melding standaard inbouwt om de klant te beschermen.
Waarschijnlijk is dit gekomen door een storing in onze ontvangst van Ziggo waardoor ze een serie per ongeluk buiten de bundel heeft gekeken via het T-Mobile netwerk.
Ze heeft hierover geen tussentijd bericht gehad dat ze zo hard door haar bundel ging. T-Mobile verwijst ons terecht op eigen verantwoordelijkheid, maar schermen vooral met dat je af en toe moet kijken in het account (mijnomgeving). Ook geven ze aan dat het een oud abonnement is. Maar daarover zijn we nooit gecontact om dit om te zetten naar een voor onze situatie beter abonnement. En in het account heb je eigenlijk nooit iets te zoeken dus is niet logisch om hier mee te schermen.
Wat wij ons kunnen voorstellen is dat hier omdat zij al jaren klant is een coulance voor zal zijn en een proactieve houden van t-mobile om dit oneigenlijk gebruik te voorkomen. Enige wat nu wordt aangeboden is een betalingsregeling, waarbij je niet mag opzeggen en niet naar het buitenland mag bellen. Behoorlijk vanuit T-mobile beredeneerd.
Via de Chat een klacht ingediend maar hierin komen we niet verder. Wat we graag willen is dat T-Mobile dergelijke melding standaard inbouwt om de klant te beschermen.
-
Re: Factor 17x hoger maandafschrift T-mobile.
Waarom denken mensen dat als ze langer klant zijn meer privileges hebben als een nieuwe klant? Een klant is een klant. Als de wifi uitvalt en er gaat veel data verbruikt worden, dan gaat dat via het 4G netwerk. Dit is ook te zien op het scherm van de telefoon.
Een beetje provider stuurt netjes een smsje als je bijna je bundel verbruikt hebt, T-Mobile is helaas niet zo netjes. Het verbruik is echt eigen schuld, maar voor mij zou het een reden zijn om een andere provider te zoeken.
Een beetje provider stuurt netjes een smsje als je bijna je bundel verbruikt hebt, T-Mobile is helaas niet zo netjes. Het verbruik is echt eigen schuld, maar voor mij zou het een reden zijn om een andere provider te zoeken.
Je gaat, onder het kijken naar een serie, natuurlijk niet op de app van T-mobile kijken, maar u kunt uw telefoon wel zo instellen dat u een aantal dingen NIET kunt doen op uw telefoon als wifi uitvalt.
En waarom moeten anderen voor u gaan denken en waarschuwen?
En waarom moeten anderen voor u gaan denken en waarschuwen?
-
Dat zijn ook dingen die je zelf in de gaten moet houden. Albert Heijn gaat toch ook niet tegen je zeggen dat sommige producten misschien beter voor je zijn?ralphkaan schreef: Ook geven ze aan dat het een oud abonnement is. Maar daarover zijn we nooit gecontact om dit om te zetten naar een voor onze situatie beter abonnement.
.
Als je elke maand al Euro 40 buiten je bundel belt, is het de hoogste tijd om eens naar een ander abo te kijken.
Verder zie ik geen reden om de Euro 700,- door anderen te laten ophoesten.
Netjes betalen, je hebt er immers ook van genoten.
Verder zie ik geen reden om de Euro 700,- door anderen te laten ophoesten.
Netjes betalen, je hebt er immers ook van genoten.
Er zijn toch echt bedrijven die vaste klanten belonen voor hun trouw!NeoDutchio schreef:Waarom denken mensen dat als ze langer klant zijn meer privileges hebben als een nieuwe klant? Een klant is een klant. Als de wifi uitvalt en er gaat veel data verbruikt worden, dan gaat dat via het 4G netwerk. Dit is ook te zien op het scherm van de telefoon.
Bij t mobile krijg je volgens mij standaard een waarschuwing als je op 80 of 100% van de databundel zit. Maar dat werkt natuurlijk niet als je geen databundel hebt, zoiets bij veel oude abonnementen. Waarschijnlijk dat ze daarom ook refereren aan dat oude soort abonnement. In dat geval zullen ze er (terecht?) vanuit gaan dat als je toch data verbruikt, je het internet op je telefoon bewust hebt aangezet.
Het was niet zo handig dat je vriendin het datagebruik op je telefoon heeft aangezet als ze geen grote internetbundel heeft. Dat is nu weinig meer aan te doen. Het lijkt mij ook niet reëel om vanuit t mobile een oplossing te verwachten: ze heeft immers wilkens en wetens zoveel data verbruikt. Natuurlijk kun je altijd vragen om coulance, maar dat heeft weinig kans. Niets aan te doen dan gewoon betalen, dus.
Het was niet zo handig dat je vriendin het datagebruik op je telefoon heeft aangezet als ze geen grote internetbundel heeft. Dat is nu weinig meer aan te doen. Het lijkt mij ook niet reëel om vanuit t mobile een oplossing te verwachten: ze heeft immers wilkens en wetens zoveel data verbruikt. Natuurlijk kun je altijd vragen om coulance, maar dat heeft weinig kans. Niets aan te doen dan gewoon betalen, dus.
Helaas word het gewoon betalen.
T-Mobile bied meerdere opties waaronder ook een SMS dienst om je op de hoogte te stellen van je bundel.
Ik heb standaard elke maand wel een SMS vlak voordat nieuwe bundel start met "Let op, je hebt 80% van je internetbundel verbruikt. tot XX-XX-XXXX heb je nog 4000 MB over"
Dat je dat zelf niet aan zet is niet de schuld van t-mobile.
En als je standaard over je bundel gaat dan zou ik maar is over stappen naar iets wat beter bij je bel/sms/internet gebruik past.
T-Mobile bied meerdere opties waaronder ook een SMS dienst om je op de hoogte te stellen van je bundel.
Ik heb standaard elke maand wel een SMS vlak voordat nieuwe bundel start met "Let op, je hebt 80% van je internetbundel verbruikt. tot XX-XX-XXXX heb je nog 4000 MB over"
En als je standaard over je bundel gaat dan zou ik maar is over stappen naar iets wat beter bij je bel/sms/internet gebruik past.
Die 80 en 100% waarschuwing horen volgens mij standaard aan te staan. Hoef je dus niet zelf aan te zetten.HADES2001 schreef:Helaas word het gewoon betalen.
T-Mobile is immers een van de providers, die gedragscode Transparantie Mobiel Datagebruik ondetekend heeft, daar horen die waarschuwingen bij.
Als TS flink klaagt, dan zou forse verlaging van de factuur me niet verbazen
-
Dat vaste klanten af en toe een cadeautje krijgen wil niet zeggen dat ze geen facturen hoeven te betalen. Waarom zou iemand die lang klant is niet hoeven te betalen en iemand die net klant is en een fout maakt wel?Holy53 schreef:Er zijn toch echt bedrijven die vaste klanten belonen voor hun trouw!
Belangrijkste hierin is, of deze 80 of 100% SMS verstuurd is. Dat is T-Mobile eventueel aan te rekenenfonsflons schreef:Ook de sms zal water na de wijn zijn. Bij veel schermvullende afspelers worden berichten niet geforceerd getoond. je ziet het bericht dus pas bij het verlaten van de film. Ook dat is niet de schuld van T-mobile.
Daarna is het verantwoordelijkheid TS om die SMS op te merken.
Die waarschuwing komt alleen als er ook daadwerkelijk een databundel is. Maar bij een oud abonnement kan het goed zijn dat er geen databundel is. Dan krijg je dus ook geen waarschuwing.
Eigen verantwoordelijkheid. Nieuwe of oude klant maakt niet uit, het verbruik is er geweest.
-
Een hoop geld. Maar ik snap eigenlijk niet zo goed wat een storing bij Ziggo ermee te maken heeft dat je vriendin per ongeluk via T-Mobile naar een serie gaat kijken. Je kiest ervoor naar die serie te kijken of je kiest er niet voor, dat gaat niet per ongeluk. Ik denk dat ze graag die serie wilde zien ondanks die storing, maar dat ze zich er niet van bewust was dat het zoveel zou gaan kosten, bedoel je dat ermee te zeggen?ralphkaan schreef:Mijn vriendin ontving vandaag een SMS met melding dat ze vorige maand plotseling €706,45 kosten buiten haar bundel (normaal max €40,- per maand) heeft gemaakt. Deze is door verbruik buiten de bundel 17x hoger dan normaal. Een extreem bedrag dat waar we erg van schrokken.
Ik denk dat ze uberhaupt niet wist van de storing, en daarom gewoon is gaan kijken in de veronderstelling dat dat gewoon via WiFi zou gaan.