LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Facturen TELE2 schieten omhoog

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
markwise

Facturen TELE2 schieten omhoog

Ongelezen bericht door markwise »

k zit nu aan het einde van mijn 2 jarig contract. Normaal zit ik tussen de 60 en 70 euro per maand.
Sinds November 2014 schiet mijn maandbedrag omhoog.

Zelfs in de periodes dat ik in het buitenland was, juli 2014, kwam ik niet hoger dan 165€ uit.
Over de factuur van 269euro (!!) heb ik contact opgenomen en toen kreeg ik een eenmalige coulance van 100 euro. Deze is op mijn huidige factuur verrekend, anders was deze ook op 180 euro uitgekomen!

zie grafiek
Afbeelding

TELE2: WAT IS ER AAN DE HAND?

Er is niets veranderd, ik ben niet verhuisd, ben niet naar het buitenland geweest niks.
En toch beweren jullie dat er dagen zijn waarop ik meer dan 200MB gebruik...op 1 dag??
Dit terwijl ik voorgaand een maandverbruik van 700MB had...

Ik vermoed dus frauduleuze handelingen op mijn abonnement. Ik heb dit aangegeven bij tele2 maar ze weigeren onderzoek te doen. Dit terwijl ze wel zien dat de bedragen afwijken t.o.v. de voorgaande 18 maanden. Klantenservice is niet bereikbaar via mail en telefonisch worden gemaaktr afspraken niet 'onthouden.'

Men verschuilt zich achter "we hebben een sms gestuurd" (deze maand niet gebeurd) en "onderzoek is uw eigen verantwoordelijkheid". Ik vind dat Tele2 een wanprestatie levert, zeker gezien de matige internet dekking die ik al maanden ervaar. Dat nam ik voor lief, maar nu opzeggen is ook geen mogelijkheid zeggen ze.

Ik voel mij als klant niet geholpen. berichtje wat ik op het tele2 forum plaatste werd gewoon verwijderd, ik zuig dit toch niet uit mijn duim beste Tele2?

Barre Barry

Re: Facturen TELE2 schieten omhoog

Ongelezen bericht door Barre Barry »

markwise schreef:k zit nu aan het einde van mijn 2 jarig contract. Normaal zit ik tussen de 60 en 70 euro per maand.
Sinds November 2014 schiet mijn maandbedrag omhoog.

Zelfs in de periodes dat ik in het buitenland was, juli 2014, kwam ik niet hoger dan 165€ uit.
Over de factuur van 269euro (!!) heb ik contact opgenomen en toen kreeg ik een eenmalige coulance van 100 euro. Deze is op mijn huidige factuur verrekend, anders was deze ook op 180 euro uitgekomen!

zie grafiek
Afbeelding

TELE2: WAT IS ER AAN DE HAND?

Er is niets veranderd, ik ben niet verhuisd, ben niet naar het buitenland geweest niks.
En toch beweren jullie dat er dagen zijn waarop ik meer dan 200MB gebruik...op 1 dag??
Dit terwijl ik voorgaand een maandverbruik van 700MB had...

Ik vermoed dus frauduleuze handelingen op mijn abonnement. Ik heb dit aangegeven bij tele2 maar ze weigeren onderzoek te doen. Dit terwijl ze wel zien dat de bedragen afwijken t.o.v. de voorgaande 18 maanden. Klantenservice is niet bereikbaar via mail en telefonisch worden gemaaktr afspraken niet 'onthouden.'

Men verschuilt zich achter "we hebben een sms gestuurd" (deze maand niet gebeurd) en "onderzoek is uw eigen verantwoordelijkheid". Ik vind dat Tele2 een wanprestatie levert, zeker gezien de matige internet dekking die ik al maanden ervaar. Dat nam ik voor lief, maar nu opzeggen is ook geen mogelijkheid zeggen ze.

Ik voel mij als klant niet geholpen. berichtje wat ik op het tele2 forum plaatste werd gewoon verwijderd, ik zuig dit toch niet uit mijn duim beste Tele2?
Is dit het Tele2 forum????

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Kan het ook zoiets simpels zijn als een vervallen extra goedkope databundel voor bijvoorbeeld spotify van je voorgaande contract? Ik weet niet wat Tele2 allemaal voor toeters en bellen aanbood in het verleden, maar bijvoorbeeld Hi biedt een speciaal spotify abonnement, waarbij de daarvoor gebruikte data, niet van je databundel afgaat, hoeveel je ook streamt. Als zoiets bij Tele2 afloopt na die 18 maanden, en je gebruikt je telefoon zoals altijd, dan kan er ineens veel meer dataverbruik in je databundel optreden, terwijl je gebruik zoals je al aangeeft niet veranderd.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan een geschil tegen ze aanspannen, www.sgc.nl

markwise

Hoi,
Nee ik had geen goedkope bundels en geen spotify dus dat is het volgens mij niet.
Maar ik begrijp gewoon niet dat ze zelf ook niet zien dat eea afwijkt tov mijn bel en surf gedrag de anderhalf jaar daarvoor.

markwise

dit kwam ik net tegen op een andere site:
beste mensen,

536% verhoging van rekening in verband met data verbruik
Ik ga nu de 6e maand in dat ik klant ben bij TELE2. De begin fase verliep naar tevredenheid, tot het moment dat ik merkte dat mijn rekening welke de afgelopen maanden binnen de bundel was gebleven, is verdubbeld. Bij het nabellen met TELE2 bleek dat dit te maken had met het dataverbruik, de medewerker heeft mij medegedeeld dat de volgende rekening maar liefst 536% duurder was voor het dataverbruik.

Zeer veel klachten over data gebruik in dezelfde maanden, geen oplossing TELE2
Bijna alle klanten van TELE2 hier hebben over de afgelopen maanden klachten achter gelaten over excessief datagebruik in de afgelopen maanden. Er zijn meerdere organisaties bezig met deze ongewenste vorm oneerlijke manier van zaken doen. Wat is hier de oplossing, met zn alle naar de rechter en eigen rekening blokkeren voor incasso’s voor TELE2?

Geen oplossing van TELE2 voor de rekening met een verhoging van 536%
Nadat ik eerst contact heb opgenomen met TELE2 om tot een oplossing te komen. Hebben wij “voor in de toekomst” de databundel aangepast naar een hogere bundel en de data zal worden afgeknepen indien je boven de bundel uitkomt. Dit is echter geen oplossing maar uitstelling en verandering van het probleem. In de voorgaande maanden was het gebruik namelijk altijd binnen de bundel!

Om te kunnen controleren waar het data verbruik vandaan komt heb ik een verbruik-meter gedownload om het verbruik te controleren. Hieruit blijkt dat ik niet in de buurt kom met het verbruik wat TELE2 aangeeft. Dit heb ik opgenomen met TELE2 welke aangeeft niet te kunnen zien waar de data aan verbruikt wordt, maar hier wel ENORME rekeningen over uitschrijft!

Dreigen met incasso bureau
Er wordt geen oplossing door de medewerker van TELE2 aangeboden en aangegeven dat er een incasso bureau wordt opgezet indien de door TELE2 niet te verklaren hoge rekening tijdig wordt betaald.

Als klant en mens behandeld worden
Daar ik door de betreffende medewerker niet onbeleefd te woord wordt gestaan is de inhoud van het verhaal onacceptabel en totaal niet klanten gericht. Er wordt geen oplossing geboden, kan geen leidinggevende worden gesproken en er kan telefonisch geen klacht worden aangemaakt. Algemene tips over data gebruik en het inzien van dataverkeer binnen een Iphone koop ik niks voor. Mijn rekening is 536% hoger met GEEN ANDER GEBRUIK DAN VORIGE MAANDEN. De data meter toont ook aan dat er helemaal geen hoog verbruik is (ver binnen de oude bundel).

Bijgaande brief is ook verstuurd naar TELE2. Je verwacht toch van een bedrijf als TELE2 als klant en mens behandeld te worden.. Hier ben ik in afwachting van.

Ben benieuwd of hier alsnog een oplossing voor komt.

Hou jullie op de hoogte.

Met vriendelijke groet

Julian D

Bob Schurkjens

Je verwacht toch van een bedrijf als TELE2 als klant en mens behandeld te worden.. Hier ben ik in afwachting van.
Als mens behandeld worden door Tele2 is een lastige. Je portemonnee en wat daar uit gegrabbeld kan worden is leidend bij deze telecomboer. Gebruik de zoekfunctie van dit forum voor meer Tele2 misère. En ja. je kan ze niet mailen hè? Daar hebben ze bij Tele2 zo hun redenen voor. Stuur ze maar een brief per post. Het is immers niet voor niets een internetprovider
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 25 feb 2015 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie

markwise schreef:Hoi,
Nee ik had geen goedkope bundels en geen spotify dus dat is het volgens mij niet.
Maar ik begrijp gewoon niet dat ze zelf ook niet zien dat eea afwijkt tov mijn bel en surf gedrag de anderhalf jaar daarvoor.
Er zijn klanten van Telco's die op hun oude unlimited internetbundels >200 Gb/maand verstoken, dat is dus ~6Gb per dag. Dat soort waarden komen dus ook door die systemen heen als dagverbruik voor 1 klant. Jouw waarden zijn dus wel wat hoger als gemiddeld, maar niet zo exorbitant hoog dat er serieuze alarmbellen afgaan.

En dan is er nog de mogelijkheid dat er een app op je telefoon is die dit veroorzaakt, of een slecht geconfigureerde WiFi verbinding waardoor je telefoon switcht naar 3G/4G zonder dat je het merkt. Dat zijn al 2 oorzaken voor je verbruik die Tele2 niet aan te rekenen zijn. Voordat je ze helemaal afbrand zou ik me eerst even vergewissen dat de oorzaak niet iets is wat onder jouw verantwoordelijkheid als klant valt. Ook daar zijn namelijk plenty voorbeelden van te vinden op het internet. :wink:

markwise

Tja sjohie...dank je voor deze spuit 11... Waarom denk je dat ik pas na een paar maanden...ik heb dat natuurlijk al lang overwogen en bekeken...

Maar goed, tele2 fans moeten er ook zijn...

Ik ken mijn toestel goed genoeg om te weten dat dat niet het geval is...
En mijn wifi is zeer stabiel geconfigureerd..
En nee er staan geen apps op mijn mobiel die automatisch speelfilms downen...

En ff googlen levert je op dat ok niet de enige ben die dit probleem heeft sinds nov 2014...

Dus kom maar op met de fakkels

markwise

MichielFRL schreef:Hoeveel dataverbruik registeert de Tele2 app of een andere dataverbruiksapp?
Hoi Michiel, gemiddeld 10,9 mb per dag

Tele2 Webcare

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Hallo markwise,

Wat ontzettend balen dat je factuur zo hoog is uitgevallen. Ik kan me voorstellen dat je daar van schrikt. We proberen onze klanten ook goed op de hoogte te houden van hun dataverbruik via de MijnTele2 app en door waarschuwingsberichten te sturen. Je geeft aan dat je deze niet ontvangen hebt, dat is erg vreemd en wil ik graag verder voor je onderzoeken. Je kunt via ons eigen forum een topic aanmaken https://forum.tele2.nl/ en daar je situatie aan ons voorleggen. Je geeft aan al eerder op ons forum een bericht geplaatst te hebben maar dat deze verwijderd was. Vervelend dat je het bericht niet terug kon vinden, maar wij verwijderen geen berichten. Tenzij deze tegen onze forumregels in gaan. Heb je ook al eens gekeken bij onze tips om hoog dataverbruik te beperken? https://forum.tele2.nl/abonnementen-180 ... ndex1.html#

Groetjes, Leonie

organo

Ongelezen bericht door organo »

Je moet inderdaad oppassen met Tele2. Ik had weer een 2jarig contract afgesloten en achteraf bleek dat ze de kosten ven mijn oude telefoon ook in rekening brachten, Dat heeft ongeveer 2 jaar geduurd voor ik er achter kwam, kosten 160 euri. Omdat ik te laat was met mijn protest werd er korting gegeven op mijn eerst volgende rekening, Is ook gebeurd, maar toch voor 120 euri de bietenbrug op.

klasinadegraaf

Ongelezen bericht door klasinadegraaf »

Tele2 kan niet bewijzen dat een waarschuwings sms is verstuurd

Wij kregen een telefoonrekening van meer dan € 400,= data overschrijding internet gebruik van de telefoon van onze dochter van 15 jaar.

Zij heeft geen sms ontvangen van Tele2 dat haar datalimiet is bereikt. De klantenservice geeft aan dat zij in het systeem geen verstuurde sms kunnen vinden. De aanvraag is doorgestuurd naar de financiële administratie daar beweren ze dat de sms wel is verstuurd. Ik heb om een bewijs gevraagd maar die krijg ik niet.

Dit klopt helemaal niet Tele2 maakt misbruik van de machtssituatie en de automatische incasso. Ik kan niets anders doen dan een klacht indienen. Het is te gek voor woorden dat ze niet kunnen bewijzen dat de sms verstuurd is. Mijn dochter heeft de sms in ieder geval niet ontvangen.

Heeft iemand nog een tip of idee hoe ik mijn geld terug kan krijgen?

Netwerker-

Ongelezen bericht door Netwerker- »

Hallo @klasinadegraaf

Verstuur een klachtenbrief, per aangetekende post, naar het adres:

Tele2 Nederland B.V.
T.a.v. de Afdeling Klachten-afhandeling
Postbus 289
2400 AG Alphen aan den Rijn

Vermeld in de klachtenbrief:
- je klantnummer
- het faktuurnummer van de faktuur met hoog data-verbruik
- je nul-zes-nummer
- de tijden waarop je gewoonlijk bereikbaar bent
- je email-adres
- je klacht
- het feit dat je (dochter) geen waarschuwings-sms-bericht heeft ontvangen toen de maandelijkse databundel geheel was verbruikt
- het feit dat er duizenden klachten op het Tele2 Forum staan vermeld, met dezelfde kwestie. Ook al die duizenden klanten hebben geen waarschuwings-sms-bericht ontvangen bij volledig verbruik van hun maandelijkse databundel
- Tele2 is wel verplicht om deze waarschuwings-sms-berichten op tijd te verzenden
- dat je jezelf het recht voorbehoud om de klachten-procedure voort te zetten bij de Geschillencommissie Telecommunicatie in Den Haag
- Het bedrag aan data-kosten dat je terug-eist van Tele2, plus de B.T.W. die over deze data-kosten in rekening is gebracht
- Je IBAN-bankrekeningnummer
- Eis een schriftelijke reaktie van Tele2 binnen vier weken, na dagtekening van jouw brief.

Bewaar een kopie van jouw brief voor jezelf.
Dit is de enige manier om jouw teveel betaalde geld terug te krijgen van Tele2.

Heel veel sterkte en doorzettingsvermogen toegewenst.

Netwerker-

Tele2 Webcare

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Hoi klasinadegraaf,

ik kan me heel goed voorstellen dat je baalt van zo'n factuur! Niemand zit daar natuurlijk op te wachten.

Heel apart dat de afdeling finance en de klantenservice eigenlijk 2 verschillende dingen zeggen. Mocht het zo zijn dat de SMS inderdaad verstuurd is kunnen we dat natuurlijk wel aantonen. Dat staat gewoon bij ons geregistreerd.

Heb je hier toevallig al een melding van gemaakt op de Facebook of Twitterpagina van Tele2? Of misschien een topic aangemaakt op ons forum? Als je dat nog niet gedaan hebt zou je dat dan willen doen? We zoeken het namelijk graag voor je uit! Je bereikt ons forum via de volgende link: https://forum.tele2.nl/

Groetjes,

Maurice

Bob Schurkjens

Gewoon een geschil aanspannen tegen deze telecomboer:

https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... m=register

Veel gelezen klacht op dit forum: Tele2 Webcare reageert hier. Nadat je contact met ze hebt opgenomen, hoor je niets meer van Tele2.

sjohie

Bob Schurkjens schreef:Gewoon een geschil aanspannen tegen deze telecomboer:

https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... m=register

Veel gelezen klacht op dit forum: Tele2 Webcare reageert hier. Nadat je contact met ze hebt opgenomen, hoor je niets meer van Tele2.
Aan de andere kant, van veel mensen die hier moord en brand schreeuwen bij openen van een topic als dit, hoor je vaak ook niks meer. Is in mijn ogen ook wel wat apart, ik bedoel, als je gelijk krijgt, zou ik dat toch zeker delen met alles en iedereen?

Bob Schurkjens

Ik ken genoeg mensen die maar betalen "om er van af te zijn".

gjbonte

Ongelezen bericht door gjbonte »

Tele2 is een ramp. In 2013 een belabonnement afgesloten voor 3 euro per maand. Dat ging goed, en ik kreeg tot januari 2015 maandelijks een factuur. Toen heb ik een verandering van abonnement aangevraagd waarbij ik een bel / data abonnement voor mijn vrouw af wilde sluiten. Ik ging er vanuit dat dit geregeld was. Ook heb ik bij die wijziging ook aangegeven geen papieren facturen meer te willen ontvangen, maar alleen nog digitaal. Uiteindelijk krijg ik op 30 april het bericht dat er een nieuwe rekening voor mij klaarstaat, à 92 euro. Ik schrik me een hoedje, hoe kan dat nou?? Het blijkt dat de wijzigingsaanvraag niet goed is doorgekomen. Voor alle abonnementen afgesloten na april 2014 worden geen datakosten meer berekend, maar voor de abonnement daarvoor wel. En of ik dat maar even wil betalen. De klantenservice is niet bereikbaar, op geen enkele manier, de digitale assistent schakelt mij uiteindelijk met een medewerker via de chat door die mij verteld: "Nee, meneer, ik kan wel een data-abonnement voor u afsluiten, maar die datakosten moet u gewoon betalen." Ik ben zo boos geworden dat ik onmiddellijk alles heb geblokkeerd en per aangetekende brief mijn abonnement heb opgezegd. Wordt ik de volgende dag gebeld door een figuur die mij vraagt waarom ik niet eerder aan de bel heb getrokken? Ik heb geen bevestiging ontvangen, maar ook geen waarschuwing voor het oplopende data gebruik, niets... Maar ik had wel aan de bel moeten trekken volgens deze meneer. Ik wil nooit meer iets met Tele2 te maken hebben. Wat een drama.

Netwerker-

Ongelezen bericht door Netwerker- »

Hallo G.J.Bonte,

Laten we even jouw hele verhaal over de wijzigingsaanvraag buiten beschouwing laten. Dat valt helaas niet te bewijzen. En dan wordt het een welles-nietes-discussie waar geen einde aan komt.

Laten we dus even ervan uitgaan dat je nog een alleen-bellen-sms-abonnement hebt voor €3,00 per maand.
Je hebt dus een Tele2-faktuur gekregen van €92,00 waarvan €89,00 aan data-verbruikskosten.
Je hebt dus 89 MegaByte aan mobiele data verbruikt voor een belachelijk hoog tarief van €1,00 per MegaByte.

Een belachelijk hoog tarief. Maar het mag wel volgens de Nederlandse Wet en Regelgeving.

Maar er staat ook in de Gedragscode Telecom Branche dat Tele2 aan jou een tijdige waarschuwing-sms had moeten verzenden bij een voorafgesproken data-verbruik. Minimaal één waarschuwing bij een verbruik van een bepaalde hoeveelheid data of bedrag.

Bij jouw abonnement is dat door Tele2 bepaalt op 15 MegaByte (€15,00).
Toen had Tele2 jou een waarschuwings-sms moeten verzenden. En de mobiele data-verbinding moeten be-eindigen voor die maand (faktuur-periode).

Dat is niet gebeurd. Want Tele2 verstuurt nimmer waarschuwings-sms-berichten bij jouw abonnementsvorm.

En met bovenstaande redenering en argumenten in een brief aan Tele2, kun je een aanzienlijk bedrag van die faktuur terug vorderen van Tele2. In ieder geval €74,00

Vermeld verder in je brief aan Tele2 jouw klantnummer, jouw faktuurnummer en het betreffende nul-zes-nummer en je IBAN-rekeningnummer. Eis een schriftelijke reaktie binnen vier weken na dagtekening van jouw brief. En bewaar een kopie van jouw klachtenbrief voor je eigen administratie.

Succes!

Netwerker

Gesloten