| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Faxen via GSM/UMTS netwerk?
-
gezondheid
Faxen via GSM/UMTS netwerk?
Zijn er mogelijkheden dat je faxen kunt versturen via GSM/UMTS netwerk? Er is geen vaste lijn meer aanwezig en de kosten daarvan zijn te duur. Via prepaid zou het voordeliger zijn als je slechts 6 faxen per maand verstuurt namelijk.
Re: Faxen via GSM/UMTS netwerk?
Het kan, maar nòg makkelijker is faxen via de computert.
Je moet het zelf weten, lees eerst DIT maar eens
Je moet het zelf weten, lees eerst DIT maar eens
-
gezondheid
De drie grote providers gevraagd (KPN, Vodafone en T-Mobile) of het mogelijk is om te faxen via GSM/UMTS netwerk. Helaas is er geen enkele provider die hier iets voor heeft. De fax zoekt immers op de kiestoon en zendt dan DMF tonen uit om het nummer te kiezen. Het gaat om het faxen naar vooral rechtbanken. Ik heb ook een VOIP telefoon, maar daar komen de faxen niet aan door foutmeldingen. Als ik fax naar weer een ander nummer werkt het wel weer en is zeer wisselend. Ik denk dat bij VOIP een snelle en stabiele verbinding nodig bent voor het faxen?
VoIP is sneller dan PSTN qua datadoorvoer. Maar de andere kant kan weleens over een drempeltje gaan. Er zijn namelijk een aantal verschillende standaarden in Nederland. Handig? Nee.
De beste manier is gewoon mailen of faxen via internet. Of je moet een speciaal VoIP-fax-apparaat willen aanschaffen.
De beste manier is gewoon mailen of faxen via internet. Of je moet een speciaal VoIP-fax-apparaat willen aanschaffen.
Ik heb een Efax nummer, nog gratis gekregen van @home ooit dacht ik. Voor die ene keer per 2 jaar dat ik es iets wil faxen, is dat plenty. (en je kan er uiteraard ook faxen op ontvangen) Op het werk gebruiken we de betaalde diensten van faxservice, en dat bevalt ook goed.