Wanneer je een combinatie zoekt van internetabonnement en telefonie neem dan dit bedrijf niet. De verbinding is wel snel, ook redekijk goedkoop alleen ze houden zich absoluut niet aan de afspraak en zadelen je met een hoop ergenissen op. Ze reageren totaal niet op je brieven, brengen kosten in rekening als je je eigen telefoonnummer wilt behouden en lossen problemen op door een andere modem te sturen met een ander telefoonnummer. Heb ruim twee maanden voor beeindiging jaarcontract aangetekend opgezegd en ben inmiddels overgestapt naar andere provider en heb nog steeds contact met FW. Heb destijds het KPN abonnement niet kunnen omzetten naar de goedkoopste versie, heb extra kosten gemaakt en wil geld terug zien. Nu weer een aangetekende brief gestuurd en dreig nu met de deurwaarder. Wie weet helpt dit. Wie kan mij nog wat tips geven om deze zaak tot een goed einde te brengen?
Gerry
ik heb fiberworld een maand gegeven om mijn problemen op te lossen, omdat ik anders van mijn consumentrecht gebruik wil maken om kosteloos voortijdig het abonnement op te zeggen. Als reactie krijg ik doodleuk een schrijven dat alles wordt afgesloten en dat de eindfactuur volgt. Ik dacht logischerwijs een creditnota te krijgen, maar in plaats daarvan wordt de hele rest van het jaar in nota gebracht! Wat een prutsers! hieronder vind je mijn relaas:
Opsomming ervaringen Fiberworld:
7-12-2005: naar aanleiding van mijn vraag bij aanmelding:
“Is het mogelijk mijn KPN abonnement helemaal op te zeggen als mijn ADSL aansluiting gerealiseerd is? Of is het nodig een KPN basis abonnement te houden? In het laatste geval wil ik mijn aanmelding (zie hieronder) annuleren. De site is daar onduidelijk over: zie FAQ ADSL2:
Vraag: Is er een KPN telefoonlijn/-nummer nodig?
Antwoord: Ja, er is een KPN telefoonlijn nodig. Dit kan gewoon ieder abonnement zijn
Vraag: Is een nummerpor****** mogelijk? Met daarbij opzeggen van KPN abonnement?
Antwoord: Dit is mogelijk. Uw huidige telefoonnummer kan meegenomen worden naar het VoDSL platform
U begrijpt dat dit nog wel een en ander te vragen over laat.
Graag uw antwoord (met uitsluitsel of de aansluiting wel of niet geannuleerd dient te worden)”
krijg ik het volgende bericht van de helpdesk:
“Geachte Meneer/Mevrouw,
u kunt zodra uw adsl is gerealiseerd uw KPN verbinding volledig opzeggen. u heeft dan niets meer met de KPN te maken. “
Later blijkt dat ik lijnhuur verschuldigd ben aan KPN als ik mijn abonnement daar wil opzeggen en dat de fiberworldaansluiting dus nooit gerealiseerd had mogen worden.
20-12-2005: eerste factuur klopt niet: er is geen korting berekend. Is later teruggestort op verzoek
29-12-2005: bellen naar België is niet mogelijk. Is later opgelost. Lijn blijft wegvallen.
16-01-2006: periode wordt dubbel berekend, later teruggestort op verzoek
09-02-2006: intussen is bellen niet mogelijk: wegvallen van lijn. Ook het online inzien van telefoniefacturen is niet mogelijk. Wordt een nieuw modem beloofd.
17-02-2006: weer teveel berekend op factuur; op verzoek teruggestort.
Intussen is de telefonische helpdesk veel duurder geworden dan op het moment van aanmelden.
15-03-2006: nog geen modem…
24-03-2006: nog geen modem…fiberworld 2 weken de tijd gegeven de problemen op te lossen, anders opzeggen contract.
Vanaf 26-03-2006: modem ontvangen, aangesloten, werkt niet. Modem verkeerd ingesteld door fiberworld, verkeerd begeleidend schrijven bij modem. Uiteindelijk modem aan de gang gekregen, na speurwerk op internetforum. Modem zorgt ervoor dat we niet meer bereikbaar zijn via KPN, kon bij oude modem wel. VOIP werkt, maar valt af en toe uit waardoor we niet bereikbaar zijn, internet verbinding valt weg af en toe. Er wordt niet meer gereageerd op ingeschoten tickets. Fiberworld op de hoogte gesteld van de problemen, maar weer geen reactie ontvangen.
Beste Dennis en Jan,
Een collega heeft hetzelfde meegemaakt als ik. Hij heeft nu een (zeg maar) schikkingsvoorstel gekregen van F. waarbij zij daadwerkelijk de gemaakte kosten willen vergoeden. Ik heb inmiddels al weer een aangetekende brief gestuurd op 12 april en wacht even af wat er gaat gebeuren.