LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] fijn, bedrijf heeft bijna zelfde telefoonnummer als wij!!
fijn, bedrijf heeft bijna zelfde telefoonnummer als wij!!
Wij hebben het telefoonnummer*********, en dat hebben wij al ruim 16 jaar.
Het bedrijf Opella, uit Ede, heeft het nummer : **********.
U ziet gelijk enige gelijkenis met ons nummer.
Het probleem is echter dat Opella 24 uurs service bied aan hulpbehoevende mensen.
Particulier, maar ook in "tehuizen" en dergelijke.
Als deze mensen binnen het regio gebied "0***" vallen, gaat het vaak mis.
Men draait/drukt de "0", en vervolgens drukt men door.
Als echter de "0" niet of niet goed word gedrukt, drukt men dus ******De KPN centrale herkent het gelijk als "ons" nummer, en daarop gaat bij ons de telefoon.
Gezien het feit dat Opella een 24 uurs service bied, gebeurt het dus regelmatig dat bij ons midden in de nacht de telefoon gaat, maar ook 's morgens heel vroeg.
Ik heb wisselende werktijden, wat betekend dat ik vaak 's nachts nog moet thuis komen, of dat ik 's morgens al heel vroeg weg ben. (ik ben machinist bij de Nederlandse Spoorwegen)
Als dan de telefoon gaat, schrikt mijn vrouw zich rot natuurlijk want er zou natuurlijk ook iets kunnen zijn.
Ook voor de cliënten van Opella is het heel vervelend.
Als zij bellen, hebben zij hulp nodig, maar kunnen dat op dat moment niet krijgen, omdat zij "verkeerd" verbonden zijn.
Ik heb menig maal contact gehad met Opella, maar zij zeggen er niets aan te kunnen doen.
Wij moeten maar een ander telefoonnummer nemen, het is niet "hun" probleem.
Ik weiger om zomaar een ander telefoonnummer te nemen, want dan zou het einde zoek zijn.
Straks komt er weer een bedrijf met een nummer wat op het mijne lijkt, en kan ik weer wisselen.
Wij hebben dit nummer al meer dan 16 jaar, en ik vind niet dat wij zomaar een ander telefoonnummer moeten nemen.
Graag zou ik van jullie vernemen wat hierin de mogelijkheden zijn omtrent "recht en gelijk hebben/krijgen".
Het bedrijf Opella, uit Ede, heeft het nummer : **********.
U ziet gelijk enige gelijkenis met ons nummer.
Het probleem is echter dat Opella 24 uurs service bied aan hulpbehoevende mensen.
Particulier, maar ook in "tehuizen" en dergelijke.
Als deze mensen binnen het regio gebied "0***" vallen, gaat het vaak mis.
Men draait/drukt de "0", en vervolgens drukt men door.
Als echter de "0" niet of niet goed word gedrukt, drukt men dus ******De KPN centrale herkent het gelijk als "ons" nummer, en daarop gaat bij ons de telefoon.
Gezien het feit dat Opella een 24 uurs service bied, gebeurt het dus regelmatig dat bij ons midden in de nacht de telefoon gaat, maar ook 's morgens heel vroeg.
Ik heb wisselende werktijden, wat betekend dat ik vaak 's nachts nog moet thuis komen, of dat ik 's morgens al heel vroeg weg ben. (ik ben machinist bij de Nederlandse Spoorwegen)
Als dan de telefoon gaat, schrikt mijn vrouw zich rot natuurlijk want er zou natuurlijk ook iets kunnen zijn.
Ook voor de cliënten van Opella is het heel vervelend.
Als zij bellen, hebben zij hulp nodig, maar kunnen dat op dat moment niet krijgen, omdat zij "verkeerd" verbonden zijn.
Ik heb menig maal contact gehad met Opella, maar zij zeggen er niets aan te kunnen doen.
Wij moeten maar een ander telefoonnummer nemen, het is niet "hun" probleem.
Ik weiger om zomaar een ander telefoonnummer te nemen, want dan zou het einde zoek zijn.
Straks komt er weer een bedrijf met een nummer wat op het mijne lijkt, en kan ik weer wisselen.
Wij hebben dit nummer al meer dan 16 jaar, en ik vind niet dat wij zomaar een ander telefoonnummer moeten nemen.
Graag zou ik van jullie vernemen wat hierin de mogelijkheden zijn omtrent "recht en gelijk hebben/krijgen".
-
Re: fijn, bedrijf heeft bijna zelfde telefoonnummer als wij!!
Toch wordt het probleem wel veroorzaakt doordat hun nummer praktisch op die van jullie lijkt. Het bedrijf kan er inderdaad niks aan doen. En als ze een ander nummer krijgen, lijkt dat ongetwijfeld weer op dat van een ander, die dan midden in de nacht uit bed gebeld wordt.Wij moeten maar een ander telefoonnummer nemen, het is niet "hun" probleem.
Wat Opella zou kunnen doen is een speciaal alarmnummer nemen voor degenen die dat midden in de nacht nodig hebben. Want laten we wel wezen: als iemand midden in de nacht hulp nodig heeft, dan is er een noodgeval. Dan gaat het niet om een pakje kauwgom dat op de grond is gevallen of iets dergelijks.
Misschien dat voor dit soort bedrijven een nieuw (net)nummer gefabriekt kan worden, dat begint met 113 of iets dergelijks, en dan nog een paar cijfers er achter.
of een telnr met 088- dit wordt door bedrijven, ziekenhuizen enz gebruikt.
Als het écht een probleem is, neemt u gewoon een ander nummer.
Het is uw probleem immers: u ervaart het althans als een probleem.
Als u principieel en koppig wilt zijn, omdat u dit nummer "al meer dan 16 jaar heeft", blijft u met de gebakken peren zitten. Maar dan moet u verder ook niet zeuren: de oplossing ligt immers voor het grijpen.
Met betrekking tot recht en gelijk hebben/krijgen: ik zou niet weten welk van uw rechten hier in het geding is of waarin u gelijk zou willen krijgen. Tenzij u schade wilt proberen te claimen bij de mensen die een verkeerd nummer kiezen. Dat lijkt mij wat ver gezocht, vindt u ook niet?
Het is uw probleem immers: u ervaart het althans als een probleem.
Als u principieel en koppig wilt zijn, omdat u dit nummer "al meer dan 16 jaar heeft", blijft u met de gebakken peren zitten. Maar dan moet u verder ook niet zeuren: de oplossing ligt immers voor het grijpen.
Met betrekking tot recht en gelijk hebben/krijgen: ik zou niet weten welk van uw rechten hier in het geding is of waarin u gelijk zou willen krijgen. Tenzij u schade wilt proberen te claimen bij de mensen die een verkeerd nummer kiezen. Dat lijkt mij wat ver gezocht, vindt u ook niet?
Het gaat mij niet om "schade" te kunnen claimen, absoluut niet.
Daar is niemand bij gebaat, toch?
Ik vind alleen dat een ander nummer het niet oplost................................
straks komt er weer een bedrijf, of ik krijg het nummer wat al lijkt op een ander, en begint het weer van voor af aan.
Ik vind dat het bedrijf maar een "algemeen" nummer moet nemen, en inderdaad zo'n 088 nummer komt daar voor in aanmerking.
Helaas zijn zij niet zo happig hierop, wat ik mij ook wel weer kan voorstellen.
De reactie van vandaag lieten mij echter heel boos worden.
Tis niet ons probleem, los het maar op
Da's net niet de methode om tot een oplossing te komen, maar juist een uitdaging om het gevecht aan gaan.
In ieder geval dank voor jullie reacties.
We zien wel waar dit gaan eindigen!!
Daar is niemand bij gebaat, toch?
Ik vind alleen dat een ander nummer het niet oplost................................
straks komt er weer een bedrijf, of ik krijg het nummer wat al lijkt op een ander, en begint het weer van voor af aan.
Ik vind dat het bedrijf maar een "algemeen" nummer moet nemen, en inderdaad zo'n 088 nummer komt daar voor in aanmerking.
Helaas zijn zij niet zo happig hierop, wat ik mij ook wel weer kan voorstellen.
De reactie van vandaag lieten mij echter heel boos worden.
Tis niet ons probleem, los het maar op
Da's net niet de methode om tot een oplossing te komen, maar juist een uitdaging om het gevecht aan gaan.
In ieder geval dank voor jullie reacties.
Je blijft dus gebeld worden in de nachtWe zien wel waar dit gaan eindigen!!
-
Je zou dan ook de hoorn van de haak kunnen leggen, dan heb je in ieder geval een ongestoorde nachtrust.
Overigens, hoe vaak zal het voorkomen dat mensen een verkeerd nummer draaien?
Inderdaad, en dan voor de noodgevallen bij iedereen doorgeven dat je 's nachts bereikbaar bent op de mobiele telefoon. Alternatieven zijn je telefoonnummer wijzigen of de vaste telefoonlijn opzeggen.Je zou dan ook de hoorn van de haak kunnen leggen, dan heb je in ieder geval een ongestoorde nachtrust.
Laatst gewijzigd door Mendoza op 27 apr 2010 23:55, 2 keer totaal gewijzigd.
heel vaak, je wilt niet weten.witte angora schreef:Je zou dan ook de hoorn van de haak kunnen leggen, dan heb je in ieder geval een ongestoorde nachtrust.
3 á 4x per week ...........minstens!!
Het is niet zo dat men "verkeerd" drukt/draait.
Het bedrijf zit in laten we zeggen 0123 gebied.
Wij zitten in 0124 gebied.
Het bedrijf heeft het nummer 0123-8579999
Wij hebben nummer0124-123857
Als nu mensen uit het gebied 0124 willen bellen naar het bedrijf dat het nummer 0123-8579999, en men drukt niet of niet goed de 1e 0!!!, dan schakelt de centrale van KPN automatisch naar ons huis, omdat men dan óns nummer belt.
De 0 valt weg, wat blijft over??? 123857 (de 4x 9 word door de centrale al niet meer geteld, want ons nummer is ingetoetst)
Het kengetal + de 1e 3 cijfers van de aansluiting zijn het zelfde als ons hele telefoonnummer. minus de 1e 0 van het kengetal.
Dát is het probleem.
Ik hoop dat het een beetje duidelijker is zo
Ben ook bang dat hier vrij weinig tot helemaal niets aan te doen is.
Ik weet niet hoe "ingeburgerd" dat nummer van ze is, maar kleine kans dat die vanwege u veranderd zal worden.
Het bedrijf heeft er inderdaad geen probleem mee dat u gebeld wordt dus die zullen niet happig zijn om het nummer te veranderen.
Ik weet niet hoe "ingeburgerd" dat nummer van ze is, maar kleine kans dat die vanwege u veranderd zal worden.
Het bedrijf heeft er inderdaad geen probleem mee dat u gebeld wordt dus die zullen niet happig zijn om het nummer te veranderen.
Nogmaals, de oplossing ligt, tegen geringe kosten, in uw handen.
Alleen koppigheid kan het u nog moeilijk maken.
Precies.gerland schreef:Nogmaals, de oplossing ligt, tegen geringe kosten, in uw handen.
En wanneer TS denkt dat de tegenpartij (die geen enkel nadeel ondervindt) tegen hoge kosten een telefoonnummer gaat aanpassen dan vermoed ik dat hij nog lang gebeld blijft worden.
Kom op zeg, hoe groot is die kans ?Ik weiger om zomaar een ander telefoonnummer te nemen, want dan zou het einde zoek zijn.
Hai allemaal,
ik ken het probleem, wij hebben het bijna het zelfde nummer als de huisarts. Nu vind ik het zelf niet zo'n probleem als ik gebeld wordt (zo vaak komt het niet voor) maar voor mensen die naar de huisarts bellen 's nachts is het wel een probleem. (want ik kan hen in een acute situatie niet helpen)
Punt is, je nummer zal altijd wel lijken op het nummer van iemand anders, en dat kan vervelend zijn maar daar is niets aan te doen. Een mobiel nummer nemen zorgt er meestal wel voor dat je niet door klanten van bedrijven gebeld wordt. Maar verder is het nu eenmaal gewoon zo.
groetjes
Trudy
ik ken het probleem, wij hebben het bijna het zelfde nummer als de huisarts. Nu vind ik het zelf niet zo'n probleem als ik gebeld wordt (zo vaak komt het niet voor) maar voor mensen die naar de huisarts bellen 's nachts is het wel een probleem. (want ik kan hen in een acute situatie niet helpen)
Punt is, je nummer zal altijd wel lijken op het nummer van iemand anders, en dat kan vervelend zijn maar daar is niets aan te doen. Een mobiel nummer nemen zorgt er meestal wel voor dat je niet door klanten van bedrijven gebeld wordt. Maar verder is het nu eenmaal gewoon zo.
groetjes
Trudy
Ik ben bang dat je zelf het initiatief moet nemen voor een oplossing als je geen ander nummer wil. Ik stel de volgende oplossing voor. Koop een simpel antwoordapparaat. Spreek daarop de volgende tekst in:
Dit is het antwoordapparaat van de familie XXXX. Wilt u Opella bereiken, dan moet u een ander nummer bellen. Dit nummer is: --------, ik herhaal --------. Degenen die de familie XXXX willen spreken, kunnen een boodschap achterlaten.
Het antwoord-apparaat stel je zo in dat hij opneemt voordat de telefoon overgaat. (Je moet bij de aanschaf opletten of die mogelijkheid er op zit, meestal heet dat 'stil beantwoorden'). En je zet het aan als je niet gestoord wil worden. Met bekenden maak je de afspraak dat ze bij echte spoedgevallen jullie op je mobiel bellen.
Zo hoef je de klanten van Opella niet bij nacht en ontij persoonlijk te woord te staan.
Je kunt ook het nummer van Opella weglaten en alleen inspreken: Dit is het antwoordapparaat van de familie XXXX. Wilt u ons spreken, laat dan een boodschap achter.
Opella is immers niet verantwoordelijk voor het feit dat jullie gebeld worden, maar jullie zijn dat ook niet voor hun bereikbaarheid. Als de verwarring rond het nummer voor problemen zorgt, kunnen ze een een handiger spoednummer regelen.
Dit is het antwoordapparaat van de familie XXXX. Wilt u Opella bereiken, dan moet u een ander nummer bellen. Dit nummer is: --------, ik herhaal --------. Degenen die de familie XXXX willen spreken, kunnen een boodschap achterlaten.
Het antwoord-apparaat stel je zo in dat hij opneemt voordat de telefoon overgaat. (Je moet bij de aanschaf opletten of die mogelijkheid er op zit, meestal heet dat 'stil beantwoorden'). En je zet het aan als je niet gestoord wil worden. Met bekenden maak je de afspraak dat ze bij echte spoedgevallen jullie op je mobiel bellen.
Zo hoef je de klanten van Opella niet bij nacht en ontij persoonlijk te woord te staan.
Je kunt ook het nummer van Opella weglaten en alleen inspreken: Dit is het antwoordapparaat van de familie XXXX. Wilt u ons spreken, laat dan een boodschap achter.
Opella is immers niet verantwoordelijk voor het feit dat jullie gebeld worden, maar jullie zijn dat ook niet voor hun bereikbaarheid. Als de verwarring rond het nummer voor problemen zorgt, kunnen ze een een handiger spoednummer regelen.
Hahahaha serieus? Ik zou je keihard uitlachen als je mij zou bellen. Ik zie het al voor me, goedendag garagebedrijf, uw telefoonnummer lijkt op dat van ons. Aangezien WIJ er last van hebben zou het fijn zijn dat JULLIE een ander nummer nemen. Dat zou helemaal geen verstrekkende gevolgen hebben voor een bedrijf, wel voor ons als particulier, want wij hebben al 16 (ZESTIEN!!) jaar hetzelfde nummer. Dus neem een nieuw nummer (088 nummers zijn hip tegenwoordig) en geef dat door aan alle klanten, relaties, en wijzig dit overal waar u adverteert. Kleine moeite toch?roko72 schreef: Ik vind dat het bedrijf maar een "algemeen" nummer moet nemen, en inderdaad zo'n 088 nummer komt daar voor in aanmerking.
Hahahaha, deze kan bij grap van de week!
Dit gaat eindigen bijroko72 schreef:In ieder geval dank voor jullie reacties.
A: Boze burgers die uiteindelijk een ander nummer nemen.
B: Boze burgers die uit principe geen ander nummer nemen en elke dag geirriteerder raken.
je kon je wel eens vergissen, maar we zullen zien.
Ik heb inmiddels al wat informatie gewonnen.
Denk jij werkelijk dat bedrijven alleen de macht hebben??
Misschien heb ik ook wel een bedrijf, en ook een hoop klanten.
Maar we gaan het zien.
Maar we gaan het zien.
En? Welke informatie?Ik heb inmiddels al wat informatie gewonnen.
U vraagt en zo'n organisatie zegt "Nee, we nemen geen ander nummer".Denk jij werkelijk dat bedrijven alleen de macht hebben??
En dan? Welke middelen zet u dan in? U ziet nog (juridische?) mogelijkheden?
Dat heeft u niet!Misschien heb ik ook wel een bedrijf, en ook een hoop klanten.
roko72 schreef: Ik heb wisselende werktijden, wat betekend dat ik vaak 's nachts nog moet thuis komen, of dat ik 's morgens al heel vroeg weg ben. (ik ben machinist bij de Nederlandse Spoorwegen)
roko72 schreef: denk jij werkelijk dat bedrijven alleen de macht hebben??
Jij verwacht dus dat een ander (persoon, bedrijf, stichting, wie dan ook) een ander nummer moet nemen, omdat hun nummer teveel lijkt op het telefoonnummer dat jij hebt. Hoe ga je dat bewerkstelligen? Ga je hem/haar/ze schriftelijk via een advocaat sommeren om dat te doen? Het enige dat jij dan zou bewerkstelligen is de actieve werking van de lachspieren van de tegenpartij
Maar serieus: ik kan me inderdaad wel voorstellen dat het knap lastig is om steeds maar de telefoon op te nemen om erachter te komen dat men jou niet nodig heeft maar het bedrijf. Het punt is dat er verder niks anders aan te doen is dan een ander nummer nemen. Ieder telefoonnummer zal wel ergens op lijken en er zullen best wel bakken met mensen zijn die het ook ervaren.
Maar serieus: ik kan me inderdaad wel voorstellen dat het knap lastig is om steeds maar de telefoon op te nemen om erachter te komen dat men jou niet nodig heeft maar het bedrijf. Het punt is dat er verder niks anders aan te doen is dan een ander nummer nemen. Ieder telefoonnummer zal wel ergens op lijken en er zullen best wel bakken met mensen zijn die het ook ervaren.
Laatst gewijzigd door JtC op 28 apr 2010 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Het gaat niet om macht, het gaat niet om uw bedrijf (wat niet bestaat).roko72 schreef:je kon je wel eens vergissen, maar we zullen zien.
Maar we gaan het zien.
Het gaat om het feit dat er in Nl geen regels hiervoor zijn. U kan het bedrijf in Ede onmogelijk kwalijk nemen dat er mensen zijn die verkeerd bellen. Dat doen die mensen namelijk zelf. Zoals U ook fouten maakt; thuis, op het werk en in het verkeer.
Een ander nummer voor het bedrijf? Tja, dan schuift U uw probleem af op een ander.
088-Nummer is slechts beperkt verkrijgbaar. Sowieso minder dan dat er bedrijven zijn. Daarnaast zal er daarvoor een wettelijke verplichting moeten komen.
U heeft werkelijk geen poot om op te staan. Maar stel U eens vriendelijk op en stuur eens een VRIENDELIJKE brief naar de directie. Je weet nooit of het zal helpen.
Verder houdt het gewoon op voor U. Dwingen zal moeten via een rechtzaak (de je zeer moeilijk zou kunnen winnen) en dat kost jou heel veel geld.
Wedden dat je dat er niet voor over hebt?