Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van een fout op Vrijdag 26 September 2014 wil ik een klacht indienen. De klacht gaat over de Iphone 6 i.c.m. een T-mobile abonnement. Ik heb de Iphone 6 besteld samen met een 12 maanden (stel samen 2 gb, 200 min) contract, doordat het gaat om 1 jaar contract moest ik 524,95 euro extra betalen voor het toestel (factuur aanwezig en is correct i.c.m. 1 jaar contract). Helaas heeft meneer Erol (verkoper Phonehouse Leiden) een fout gemaakt (meneer heeft in het systeem 24 maanden ingevoerd in plaats van 12 maanden. Uiteindelijk hebben we mondeling afgesproken dat meneer zijn fout de volgende dag zou herstellen, mijn vrienden stonden erbij op het moment dat Erol deze beloftes en afspraken gemaakt heeft met mij.
De fouten die gemaakt zijn heeft Erol enigszins hersteld om een correct factuur mee te geven en hebben wij het contract veranderd met pen (alles waar 24 maanden op stond is doorgekrast naar 12 maanden). Dit contract heb ik uiteindelijk getekend, omdat Erol aangaf dat hij dit echt zou regelen.
Maandag 29 september 2014: Tot mijn verbazing staat het contract nog steeds op 24 maanden en geen 12 maanden (via mijn T-Mobile). Ik heb direct contact opgenomen met de PhoneHouse in Leiden (Hassan). Hassan gaf aan dat Erol dit direct gaat regelen de volgende dag (dus dinsdag 30 september). Een week later is er nog steeds niks gewijzigd. Ik heb uit eigen noodzaak het abonnement zelf bij T-mobile stop kunnen zetten vanwege deze fout.
Maandag 6 oktober 2014: Heb ik een klacht geplaats via Klacht.nl (https://www.klacht.nl/phonehouse/klacht ... -fouten-3/). Hierop heb ik het volgend antwoord op gekregen door de Phone House “Geachte heer Sadijo,
Wij betreuren het feit dat er door onze winkelmedewerker een verkeerd contract is aangevraagd. Ik heb dit voor u uitgezocht en het blijkt dat uw huidige contract is aangepast naar 12 maanden. Dit is door de zelde medewerker gecorrigeerd.Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet, Phonehouse Webcare”. Tevens heb ik ook een contact formulier ingevuld op de website van PhoneHouse waar ik nog steeds tot heden geen antwoord op heb gekregen. Echter is het contract weer met een fout doorgevoerd (24 maanden in plaats van 12 maanden).
Vrijdag 24 oktober 2014: Contract nog steeds op 24 maanden. Vandaag heb ik nog een klacht gedaan op Klacht.nl, omdat ik daar wel een reactie op kreeg (tot op heden nog geen reactie)
Zaterdag 25 oktober 2014: Ik ben langs T-mobile en Phonehouse Zoetermeer langs geweest. Deze gesprekken heb ik ook opgenomen, waaruit blijkt dat er inderdaad een fout is gemaakt. T-Mobile Zoetermeer probeerden mij nog service te bieden. Helaas zonder enige resultaat, PhoneHouse Leiden is de enige die het kan verandereden, omdat de order is gekoppeld aan een dealercode. Ik heb vandaag ook weer gebeld met PhoneHouse Leiden, daar gaf de collega aan dat ze daar individueel werken. Meneer zou een “whatsapp” sturen naar Erol om dit probleem op te lossen.
Maandag 27 oktober 2014: Ik heb PhoneHouse Leiden weer gebeld, zonder resultaat. Ik zou terug gebeld worden door deze vestiging. Helaas tot op heden nog niks gehoord.
Zaterdag 1 November 2014: Het contract is ingegaan! Vandaag heb ik contact opgenomen met PhoneHouse Leiden. Uit het telefoon gesprek blijkt dat Erol op vakantie is. Dus de medewerker kan niks voor mij betekenen en zou mij terugbellen als er iets betekent is.
Ik vind dat de PhoneHouse nalatig is. Ik als consument hebt nu een contract bij T-Mobile voor 24 maanden en heb 524,95 euro betaald voor de Iphone 6. Ik hoop dat dit probleem word opgelost met eventueel een bijpassende vergoeding. Ik heb namelijk een extra maand betaald voor mijn oud contract en heb veel kosten gemaakt.
Destijds heb ik ook direct contact opgenomen met Consuwijzer voor mijn rechten en plichten als consument. Die ik naar mijn mening heb voldaan.
Ik weet nu helaas niet meer wat ik kan en moet doen.
Met vriendelijke groeten,
Phil
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fout in contract door PhoneHouse
Re: Fout in contract door PhoneHouse
maar... hoe kun je nou je handtekening onder een contract zetten waarvan je weet dat het een FOUT contract is?
Re: Fout in contract door PhoneHouse
Snap het ook niet helemaal. Prima dat het met pen gewijzigd wordt natuurlijk, maar het inmiddels uitgedraaide contract is wat ze bij tmobile hebben aangemeld. Dat er in de winkel met pen wat dingen veranderd worden komt natuurlijk niet bij tmobile in de systemen.
Wel goed dat ze in ieder geval de welwillendheid tonen om de problemen op te lossen. Jammer dat ze daar herhaaldelijk niet in slagen.
Wel goed dat ze in ieder geval de welwillendheid tonen om de problemen op te lossen. Jammer dat ze daar herhaaldelijk niet in slagen.