LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FOUT VAN TELE2/BOSINCASSO ik ben nu de dupe! HELP??

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bvangeel

FOUT VAN TELE2/BOSINCASSO ik ben nu de dupe! HELP??

Ongelezen bericht door bvangeel »

Het verhaal vanaf het begin, en ik hoop dat er iemand hier is die mij kan helpen of in ieder geval mij kan vertellen bij wie of wat ik moet zijn om dit op te kunnen lossen.

Provider: Tele2
Incasso: Bos incasso
Onderwerp: Niet betaalde rekening november '15 doorgestuurd naar incasso (ontvangen in december '15)
Betaaldatum: 21 december 2015
Dossier gesloten: 28 december 2015
Afgesloten op: 27 Januari 2016 tot heden (8 Februari 2016)
Reden:
Tele2: De betaling is niet voldaan, we hebben de betaling niet ontvangen van BosIncasso
BosIncasso: Alles is netjes doorgestuurd op 23 december 2015.

Ik ben al jarenlang klant van tele2 mobiel met een abonnement. Nooit echt problemen gehad tot nu.

Meer dan een week geleden wordt ik onverwachts afgesloten, geen idee waarom, mijn eerste reactie? Een telefoontje naar tele2. Er werd mij gezegt dat er een rekening open stond, erg raar aangezien ik alles had betaald, uiteindelijk alles nog even nagekeken en ja hoor niks vergeten.

Vorig jaar rond november had ik een rekening niet betaald, dit werd gevorderd uiteindelijk door Bos incasso in opdracht van Tele2. Geen probleem, het was mijn fout en heb deze rekening netjes 21 december overgemaakt. Dit was de rekening die zij bedoelden, ik kreeg te horen dat ik deze rekening niet had betaald terwijl het bewijs voor me lag, een betaling op mijn bank, de bevestiging van het incasso bureau.

Nou alsnog het incasso bureau gebelt die dag en zij stuurde mij terug naar Tele2 'we hebben het gelijk overgemaakt en 28 december is het dossier gesloten'. Met dit verhaal naar Tele2 gegaan waar wij kregen te horen 'we gaan dit uitzoeken en laten u ZSM wat weten'. Helaas is 'zsm' bij Tele2 'nooit'. We hebben deze week geen enkel telefoontje ontvangen en gingen vandaag dus zelf maar eens bellen, ik zit namelijk nog steeds zonder bereik en kan niemand bellen of op het internet. We kregen een mevrouw aan de lijn die ons vertelde dat het niet verder behandeld was omdat ze er niks mee konden, Bos incasso had namelijk de betaling niet doorgestuurd waardoor Tele2 dit niet kon verwerken. Wat vreemd!? Mijn dossier is meer als een maand geleden al gesloten.. Maar goed, ze stuurde ons weer na Bosincasso, want ja, wij als klant moeten bemiddelen tussen de twee bedrijven??!

Na een telefoontje met een medewerker van Bosincasso kwamen we nog niet erg ver, ook weer in dit geval zou de klant ervoor moeten zorgen dat deze twee bedrijven contact op moesten nemen met elkaar. En ja ik zeg het je eerlijk, het werd ons wel even teveel. Wij dus weer teruggebeld naar Tele2 waar we een medewerker aan de lijn kregen die er niet echt zin in had om meer voor ons te doen dan ons hetzelfde verhaaltje te vertellen. 'wij hebben de rekening niet binnen, we kunnen u niet aansluiten en bos incasso moet ons contacteren over de betaling'.

Wat moet ik als consument nu doen als twee partijen samenwerken maar in werkelijkheid niet echt samenwerken om een probleem op te lossen?

Weet er iemand bij welke instantie/bedrijf of wat dan ook ik terecht kan? Ik ben namelijk nog steeds afgesloten en betaal wel elke maand door.

Hopelijk is er iemand hier met een oplossing want ik heb er echt genoeg van !

Bob Schurkjens

Re: FOUT VAN TELE2/BOSINCASSO ik ben nu de dupe! HELP??

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Span een geschil aan tegen Tele2 bij de www.sgc.nl

U bent niet de eerste. Met kopiëren en plakken kunt u uw hierboven geformuleerde klacht grotendeels in het klachtenformulier van de SGC kwijt.

bvangeel

Ongelezen bericht door bvangeel »

Bob Schurkjens schreef:Span een geschil aan tegen Tele2 bij de http://www.sgc.nl

U bent niet de eerste. Met kopiëren en plakken kunt u uw hierboven geformuleerde klacht grotendeels in het klachtenformulier van de SGC kwijt.
Bedankt! Hier ga ik zeker mee aan de slag!

crmb

Ongelezen bericht door crmb »

Dag bvangeel,

ook ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb dit op het forum van Tele2 gemeld ( https://forum.tele2.nl/tips-feedback-19 ... ele2-53818 ) In de reactie van de moderator staat dat ik weer aangesloten wordt, maar de telefonische helpdesk weet uiteraard weer van niks.

Heeft u al actie ondernomen via de geschillencommisie www.sgc.nl? Of is uw probleem reeds opgelost?

Gesloten