Het abonnement van mijn mobiele telefoon bij mijn telecomprovider liep af.
Na een hoop zoeken en verder speurwerk heb ik besloten om mijn abonnement bij dezelfde provider = Vodafone te verlengen.
Dit heb ik via een online webshop, erkend keurmerk en ingeschreven bij kamer van koophandel gedaan.
Alles snel geregeld, nieuw toestel ontvangen en alles verder netjes naar mijn wensen en volgens de koopvoorwaarden ingesteld.
Feit is:
Gedurende mijn vorige contractsduur zijn er betreffende de factuurbedragen al een aantal keer fouten gemaakt.
Voor mijn begrippen extreem hoge rekeningen.
Dat ben ik toen zelf in de gaten gaan houden en dat was gewoon niet mogelijk, maar men hield vol dat die kosten te verklaren waren wegens smssen buiten de bundel.
Mijn woord tegen het hunne, maar na 3x hielden de hoge bedragen vanzelf op en de facturen klopten daarna gewoon.
Nu heb ik dus een nieuw abonnement afgesloten in combinatie met een Iphone.
Een 35,00 abonnement waarvoor ik per maan €29,95 betaal en dit twee jaar lang.
Een databundel waar ik de eerste paar maanden korting op krijg en eigenlijk gratis twee jaar lang een voordeel sms blox, maar deze heb ik zelf omgezet in een zorgeloos sms blox.
Nu wil het volgende gebeuren:
Factuur 1: kosten in rekening gebracht waarvoor ik een extra databundel had afgesloten. Extra kosten: €70,-
Dit was niet volgens afspraak en het klopte daarentegen ook niet, dus…gebeld en werd verder door Vodafone geregeld. Uiteindelijk werd het juiste factuurbedrag afgeschreven.
Factuur 2: kosten in rekening gebracht waarvoor ik een extra databundel had afgesloten.
Oftewel, idem aan de vorige maand.
Extra kosten: €75,-
Op hoge poten naar Vodafone gebeld.
Vriendelijke meneer aan de telefoon, was een bekend probleem, zou worden opgelost en ik zou worden doorgeschakeld naar iemand van betalingen die samen met mij het factuurbedrag zou aanpassen naar het juiste, zodat men de juiste betaling van mijn rekening kon schrijven.
Drie kwartier in de wacht gestaan en niemand gesproken van de afdeling betalingen.
Mijn volgende stap was het sturen van een e-mail.
Drie werkdagen later kreeg ik de reactie dat het een bekend probleem was, dat men de extra kosten op de volgende factuur wel zou crediteren.
Mooi niet dus, ik betaal niet meer dan €100,- om dan vervolgens een maand te wachten tot men mij meer dan de helft van die €100,- zou terugbetalen.
Ik kan mij dat als student zijnde niet permitteren.
Reactie van mij op de mail was samengevat dat ik niet akkoord zou gaan wanneer Vodafone die hoge kosten van mijn rekening zou schrijven.
Wat gebeurd er: juist, €104,- wordt van mijn rekening geschreven.
Meteen dit bedrag gestorneerd en contact opgenomen met Vodafone.
Dit keer kreeg ik een vrouw aan de lijn die mij volkomen begreep en echt meteen actie ondernam.
Zij adviseerde mij het juiste factuurbedrag door middel van een overboeking over te maken op de rekening van Vodafone.
Hiermee zou het zijn afgedaan.
Enkele dagen later ontvang ik twee brieven van Vodafone; een daarvan geeft schriftelijk weer wat de medewerkster van Vodafone mij aan de telefoon heeft verteld.
De andere brief is een officiële aanmaning, wanneer Vodafone mijn geld niet voor “een bepaalde datum” heeft ontvangen, word ik afgesloten.
Kortom: Vodafone doet zomaar wat, maakt zelf ontelbaar veel fouten en durft vervolgens de klant verantwoordelijk te houden.
Ik weet dus echt niet wat ik hiermee aan moet
Ook te pas en te onpas wordt er gewitcht binnen mijn blox.
Heb zelf zorgeloos sms blox aangezet in overeenstemming met Vodafone en de online shop (niet nader te noemen, is zo lullig dat wanneer je daar de naam van Googled zij op trosradar blijken te staan) maar ze blijven steeds mijn voordeelsms aanzetten en zorgeloossms uit.
Begin het nu een beetje beu te worden en vrees dan ook weer voor de volgende factuur.
Heb er spijt van dat ik mijn contract weer voor twee jaar heb verlengd, zit nu pas in de derde maand en ik moet dus nog een hele tijd.
Wat doe ik hiermee?
Hoe ga ik hier het beste mee om?
Zijn er voor de klant mogelijkheden om tussentijds het contract op te zeggen, te ontbinden of hoe je dat ook noemt?
Dat doe ik natuurlijk liever niet, want dat brengt ook weer een hoop papierwerk met zich mee ook richting de onlineshop waar ik gewoon niet op zit te wachten.
Ik hoop dat Vodafone zorgt dat zij hun zaakjes gewoon netjes regelen, niet de klant op deze wijze behandelen en zeggen dat zij je wel af zullen sluiten wanneer je niet betaald na talloze fouten van hun kant!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Foutieve factuurbedragen Vodafone
-
Re: Foutieve factuurbedragen Vodafone
Stuur me, als je dat wilt, even een mailtje met het mobiele nummer en de bijbehorende naam- en adresgegevens.
Dan zoek ik uit wat ik voor je kan betekenen.
Het mailadres is vodafonewebrelations.nl[at]vodafone.com
Antoine
Vodafone Web Relations
Dan zoek ik uit wat ik voor je kan betekenen.
Het mailadres is vodafonewebrelations.nl[at]vodafone.com
Antoine
Vodafone Web Relations
Re: Foutieve factuurbedragen Vodafone
Ben benieuwd of Vodafone het gaat regelen.
Ik wacht ook nog steeds op antwoord, al verwacht ik er weinig van gezien de negatieve ervaringen van Vodafone.
Bij mij werden er ook SMS kosten in rekening gebracht.
Ik had volgens Vodafone helemaal geen SMS tegoed.
En toch een contract hebben met 250 belminuten en 75 sms berichten!
Hopelijk komen hier steeds meer mensen met klachten over Vodafone
zodat er eindelijk wat aan gedaan kan worden
Ik wacht ook nog steeds op antwoord, al verwacht ik er weinig van gezien de negatieve ervaringen van Vodafone.
Bij mij werden er ook SMS kosten in rekening gebracht.
Ik had volgens Vodafone helemaal geen SMS tegoed.
En toch een contract hebben met 250 belminuten en 75 sms berichten!
Hopelijk komen hier steeds meer mensen met klachten over Vodafone
zodat er eindelijk wat aan gedaan kan worden